Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

481/1188 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ja tarrasukkia matkaan, käyttäjä 34006! ❤🧦

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

482/1188 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just vessassa ja pyyhkiessä tuli rusehtavanpunertavaa vuotoa.. Oliko tää nyt sittenkin tässä.. Onko muilla ollut mitään vuotoja alkuraskaudessa? 😭 Rv 5+4....

LA 12/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
483/1188 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea käyttäjä 34006 ja tarrasukkia matkaan! ❤️

Mulla ei oo ollut mitään vuotoja, mutta täällä on moneen kertaan todettu että ne on normaaleja, joten siitä ei varmasti kannata tehdä johtopäätöksiä Haaveilija91. Olitko käynyt varhaisultrassa? Itse ainakin sain siitä suurta helpotusta kun selvisi että alkio oli oikeassa paikassa. Kyllähän se maksoi yksityisellä yli 200€ mutta mielestäni oli sen mielenrauhan arvoista.

Kiiltotähti olin tänään taas tiputuksessa ja jatkoneuvoksi tuli, että aina saa tulla tiputukseen kun on sellainen tunne. Sain myös Primperan pahoinvointilääkettä mitä täytyy ottaa kolme kertaa päivässä. Hoitajat on olleet kyllä tosi ihania ja kannustavia ja lohduttaneet, ettei kannata jäädä kotiin kärsimään liian pitkäksi aikaa vaan tulla aina käymään siellä hoidettavana. Nukuin tiputuksen jälkeen kolmen tunnin päikkärit ja nyt jopa ajateltiin miehen kanssa että koitetaan käydä kävelyllä ulkona, peukut pystyyn että se onnistuisi.

Helvi ei ole mun oikea nimi eikä se pohjaudu edes mihinkään, taisin vain keksiä sen jostain kun liityin tänne palstalle. :)

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

484/1188 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi verinen vuoto. Ei runsasta kuitenkaan, siteeseen tulee kynnen pään kokoinen läntti. Menkkamaisia alavatsakipuja, ei "satu" mutta tuntee että jotain tapahtuu. Ensi viikon maanantaina (11.5) olis ollut varhaisultra. Soittelen huomenna klinikalle mitä tehdään.

Oon 110% varma että kesken meni. Oireet kaikki hävinneet myös.. Olen sanaton.

LA 12/20

485/1188 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paska Haaveilija91. Toivotaan, että vuoto olisi silti harmitonta ja menisi vielä ohi. Itsellä tuli esikoisen aikana kerran todella runaasti (siis ihan pöntön täydeltä) verta ja vauvalla oli silti kaikki hyvin.

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

486/1188 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaan soitettu ja lähden just otattamaan hcG-verikokeen. Huomiseen kyllä joutuu tuloksia odotella.. Perjantaina sitten uusi verikoe onko arvot pudonneet..

Työpäivän jätin väliin eikä vaan voi muuta kun huutoitkeä.

LA 12/20

487/1188 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, Haaveilija91 ❤️ Alkuraskauden pieni verenvuoto on todella yleistä ja jopa ”normaalia”, ja jotkut vuotavat verta ihan koko raskauden ajan. 😊 Huomenna saat tuloksista jo vähän osviittaa ja perjantaina sitten viimeistään. Haleja!

Esikoinen, LA 7/2020

488/1188 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaan oo enää YHTÄÄN raskaana oleva olo ollut moneen päivään😭 Plussan jälkeen tunsin olevani raskaana, en koskaan uskonut siihen kun ihmiset on sanoneet et tietää vaan olevansa raskaana. No mä tiesin, ja tunsin vaikka sen suurempia oirehtimisia ei ollutkaan. Nyt viime viikon puolivälistä asti se olo on hävinnyt, kaikki oireet loistaa poissaolollaan, todella kevyt olo - ei yhtään sellainen kun puoltoista vkoa sitten.

Noh, nyt vaan odotellaan verikokeen tuloksia😭♥️

LA 12/20

489/1188 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireettomuuskin on täysin normaalia! Jos yhtään lohduttaa, niin en minäkään tunne itseäni aina raskaanaolevaksi vaikka viikkoja kohta jo 30+0 😅 Myös alussa mulla vaihteli oireet ja oireettomuus melkein päivittäin ja viikoittain. Kävin samoja huolia läpi.

Esikoinen, LA 7/2020

490/1188 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91, toivottavasti kaikki olisi kunnossa! Ei oo raskausajan verenvuodot kivoja, kun heti herää huoli 😕Olet ajatuksissa ❤

Sain ajan varhaisultraan parin viikon päähän, toivottavasti aika menisi nopsaa 💕

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

491/1188 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija, minullakin on päiviä etten koe olevani raskaana. Siis päiviä. Illalla kyllä muistaa sen ja tietää 🤦🏻‍♀️ mutta kuten myutkin on sanoneet, ei oireettomuus takaa sitä, ettäei olisi raskaana! Jospa tämä verenvuoto olisi harmitonta vauvan kannalta, ja verikoe kertoisi sen myös. Toki aina on mahdollista että raskaus keskeytyy/keskeytyi, mutta yritä ajatella positiivisesti ❤ paitsi omasta kokemuksesta tiedän, ettei keskenmenosta oikein positiivisesti voi ajatella. Mutta käy miten käy, olet meidän ajatuksissa! Ja me toivotaan sinulle, vauvalle ja puolisollesi voimia ja onnellisia hetkiä! Toivon myös kovasti, että pienen nyytin saatte syliinne! ❤🥰

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

492/1188 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Haaveilija saat tulokset nopeasti, että pääset epätietoisuudesta. Toivotaan, että tulos on toivottu! Voimia! 

Mulla kans ollut fiiliksiä, ettei tunnu yhtään siltä, että olisi raskaana. Ultran jälkeen tuntui hetken, mutta sitten sitä alkoi taas miettiä, että onkohan siellä enää mitään elävää. Eilen tuli postissa kuitenkin kotidoppler. Mietin pitkään, onko laitteen hankkiminen sen arvoista, kun kuitenkin joidenkin viikkojen päästä pitäisi alkaa liikkeitä tuntumaan. Nyt voin sanoa, että ehdottomasti: sen pienen jyskeen kuunteleminen toi mukanaan huomattavan helpotuksen ja vei ikävät ajatukset sekä pelot pois mielestä. Nyt on taas rauhallinen ja onnellinen olo. 

Vatsakin on alkanut vähän pullottaa, mutta näyttää lähinnä vain siltä, että koronakiloja on päässyt kertymään vähän enemmänkin.

LA 10/20, ensimmäinen tulossa

493/1188 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lämpimistä toiveista ♥️

Yöllä heräsin aivan järkyttävään vihlaukseen alavatsassa, muutamia tälläisiä tuli ja sitten loppui. Oksetti myös niin vietävästi että en edes muista koska on viimeeksi ollut noin huono olo. Vuotoa ei tule vieläkään, se vähäinen määräkin mitä tuli on oikeastaan loppunut lähes kokonaan. Iltapäivällä tulee hcG tulokset, niistäkään ei heti varmoja tietoja saa kun pitää odottaa perjantain kokeen tuloksia jotta on vertailukohde.

Juuri töihin lähdössä ja oksettaa kamalasti. Jospa sittenkin pieni pysyi kyydissä ja nyt alkaisi mun oireilut? *rukoilee parasta* 🙏💛

LA 12/20

494/1188 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HCG-arvo oli yli 10 000, eilen oli siis rv 5+5.

En kyllä pientä arvoa odottanutkaan kun vuotoakaan ei ole paljoa tullut.

Katsotaan perjantaina uuden verikokeen tulos (toivottavasti ehtii ennen vklp:ua😭)

Nyt jännitetään😭♥️

LA 12/20

495/1188 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta haaveilija91! Hyvä merkki ettei verta ole enempää tullut. Pidän peukkuja. Kaikki menee varmasti hyvin :)

496/1188 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt silloin tällöin lukemassa tätä ketjua, mutten ole saanut aikaiseksi kirjautumista. Nyt vihdoinkin pääsen myös kirjoittamaan.

Haaveilijalle tsemppiä, toivotaan parasta. Toivottavasti saisit tulokset jo ennen viikonloppua.

Olen nyt viikolla 16 (15+1) ja olo ei voisi juuri vähemmän raskaana oleva olla. Kaikki raskausoireet on hävinneet. En jaksa asiasta murehtia, se kaiketi on aika normaalia, että 2. kolmanneksella voi olla aika vähäoireista. Ensi viikolla toinen neuvolakäynti. Siellä toivottavasti kuunnellaan sydänäänet.

Toivon, että korona alkaisi laantua, jotta mieskin voisi osallistua esim. rakenneultraan, joka on kesäkuun puolivälissä. Oletteko ajatelleet käydä vielä omakustanteisesti lisäultrassa yksityisellä vai riittääkö teille kaksi kertaa yhteiskunnan maksamina? Olen ajatellut, että mikäli mies ei pääse toiseenkaan ultraan mukaan, voisin selvitellä yksityistä ultraa, jotta mieskin pääsisi osallistumaan asiaan. Onneksi la on vasta lokakuun lopulla, joten ehkä ei tarvitse olla synnyttämässä ilman miestä.

497/1188 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

marikka: Mä varasin meille ultran yksityiseltä kun en usko, että rajoitukset muuttuu ennen kesäkuuta. Mulla rakenneultra kesäkuun ekalla viikolla.

Ärsyttää kyllä nämä rajoitukset, vaikka toki ymmärrän miksi ne on olemassa. Olis vaan kiva kun mies saisi osallistua "kuten kuuluu" kun hän kuitenkin haluaisi kovasti.

Kivasti on maha kasvanu vaikka aina sanotaan, ettei se ekasta niin äkkiä näy 😅 Nyt 17+1.

498/1188 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91, toivotaan parasta ja saisit nauttia raskausajasta ilman jatkuvaa huolta ❤

Nyt on rv 5+4 ja päivittäin edelleen epäilen, olenko raskaana. Tarkistan, ettei pömppis ole kadonnut, painelen rintoja jne 😂Äklöä oloa on ollut välillä, mutta jotenkin odotan aivan selkeitä oireita. Vaikka eihän niitä välttämättä tule 🤷‍♀️

Varhaisultraa odotan kovasti, niin saa asiaan jonkinlaisen varmuuden. Mies ei saa tulla sinne mukaan, koska on julkisella puolella. Tuskin nt-ultraankaan pääsee, ja se harmittaa. Olisi ollut ihanaa jakaa se kokemus, ja ehkä asia olisi konkretisoitunut hänellekin paremmin. Mutta ei voi mitään, eiköhän ainakin rakenneultraan päästä yhdessä 🙂

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

499/1188 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivää odottajat! Olen käytellyt raskauskeijun testejä pois nyt kun niitä ison läjän tilasin ja kyllä tällä kertaa se viiva on erittäin ponteva.

Aamuyöstä alkava ja alku iltapäivään kestävä pahoinvointi estää seki hetkeksikään unohtamasta, että on raskaana. Niiltä osin asiat hyvin.

Mieltä painaa tällä hetkellä esikoiseni, nyt jo teini-ikäisen tytön jaksamisongelmat, hänellä on masennus diagnosoitu pari vuotta sitten ja nyt on akuuttijakso meneillään, johon saa nyt sairaalahoitoa.

Koen hirvittävää riittämättömyyttä ja syyllisyyttä - jopa tästä uudesta raskaudesta, että minulla ei ole tähän "oikeutta", ja että pahennan tällä mahdollisesti tytön oloa edelleen.. Tiedän järjellä, että ajattelen hölmösti, mutta tunteita ei voi estää.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

500/1188 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hcg noussut tiistaista 10 000 -> 32 200. Tänään siis rv 6+1. Nyt vielä jännitetään maanantain varhaisultraa mutta keskenmenoa vuoto ei siis ainakaan ollut ♥️

LA 12/20