Kaikki plussanneet
"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)
Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).
Kommentit (1188)
Moikka, piti aikasemmin tulla päivittelemään tänne mutta ollu niin hulinaa viimeiset pari viikkoa että unohtunut!
Mutta 26.7. klo 01:29 syntyi 4218g 50cm poikamme kiireellisellä sektiolla virhetarjonnan ja synnytyksen etenemättömyyden vuoksi <3 Kokemus oli aika rankka ja en tosiaan odottanut joutuvani sektioon mutta toipuminen alkoi vauhdikkaasti ja päästiin kotiin jo 27. päivä :) Viikot oli tosiaan 40+5 kun heräsin tuolloin maanantaiaamuna klo 7 kipeisiin supistuksiin joilla väliä noin 10 minuuttia :)
Poika on nyt 3,5 viikkoa vanha ja vajaan 5 kiloa <3 Oli oikein mukava raskaustaipaleellani päivitellä tänne ja lukea muidenkin kuulumisia, erittäin paljon tsemppiä teille!!
♥ 21.7.
Moi kaikki, piti etsiä joku paikka tulla kertomaan fiiliksiä. Plussasin viime viikolla: ekaa lasta yritetään, kuudennesta kierrosta tärppäsi. Menkkoja odotin perjantaina (pientä heittoa niissä voi olla), torstai-iltana plussa rfsu:n tikulla ja lauantaiaamuna clearbluen digitaalisella. Edellisistä menkoista laskettuna nyt tänään olisi 4+6. Ei ole vielä oikein mitään oireita ja on tosi vaikea kuvitella, että olisi oikeasti raskaana. Pitäisikö vain tehdä raskaustestejä säännöllisesti ja katsoa, näkyykö niissä mitään? Onko se jotenkin vainoharhaista vai tekeekö muutkin niin?
Onnea Puar! Tyyli on vapaa, itse ainakin tein testejä niin kauan että Clearbluen digitaaliseen viikkonäytölliseen tuli maksimit eli 3+ :D jotkut tekevät yhden testin ja se on siinä. Itse sain testien tekemisestä jotain mielenrauhaa.
Puar kirjoitti:
Moi kaikki, piti etsiä joku paikka tulla kertomaan fiiliksiä. Plussasin viime viikolla: ekaa lasta yritetään, kuudennesta kierrosta tärppäsi. Menkkoja odotin perjantaina (pientä heittoa niissä voi olla), torstai-iltana plussa rfsu:n tikulla ja lauantaiaamuna clearbluen digitaalisella. Edellisistä menkoista laskettuna nyt tänään olisi 4+6. Ei ole vielä oikein mitään oireita ja on tosi vaikea kuvitella, että olisi oikeasti raskaana. Pitäisikö vain tehdä raskaustestejä säännöllisesti ja katsoa, näkyykö niissä mitään? Onko se jotenkin vainoharhaista vai tekeekö muutkin niin?
Mä tein haalean mutta selkeän plussan sinä aamuna kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, seuraavana aamuna tein vielä clearbluen digitaalisella positiivisen, ja sen jälkeen en ole testaillut. Nyt rv 18+2. En nähnyt tarpeelliseksi enempää testailla kun positiivisen olin jo saanut, mutta jokainen tavallaan.
N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa
Mä kans oon halunnu tarkkailla raskauden etenemistä niillä viikot näyttävillä clearbluen testeillä ja aion tehdä niin nytkin. 😌 Plussasin vasta eilen, mutta mukava päästä jo tänne höpöttelemään. Meillä toisen lapsen yritys kesti nyt 11kk, niistä 5kk lievillä hedelmöityshoidoilla eli ovulaation induktiolla, kun oli tiedossa mun munasolujen vähäisyys jo ekan lapsen yrittämisen ajoilta. Eilen sain haamujen esiäidin testiin, mutta mulla oli aikasemmasta raskaudesta tuttu pyörryttävä olo joka ei vaan helpottanu, niin arvasin että oon raskaana. Tänä aamuna se olikin sitten jo selvempää koska olo oli niin hirveä et kyhjötin vaan sikiöasennossa pää sohvatyynyjen välissä koko aamun. Pelkään et tulee tässäkin raskaudessa hypermemeesi, koska en tiedä miten nyt lapsen kanssa voin siitä selvitä.. onneks ainakin tänään olo helpotti aamun jälkeen kun nukuin vielä pari tuntia. Onneks tytärkin on aamu-uninen niin toivottavasti pystyn nukkumaan pahimmat aamuolot ohi. Jokatapauksessa en mitenkään vois olla onnellisempi tästä plussasta ja odotan innolla kaikkea tulevaa, hyperemeesistäkin selviää sillä että pysyy päätöksessä olla tekemättä itselleen mitään typerää ja vaan odottaa ne viikot läpi 😬 Onko muita hyperemeesin kokeneita tai sen kourissa tällä hetkellä olevia?
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Onnea Helvi!
Edellisen viestini jälkeen tein kaappiin jääneen rfsu:n testin ja lopputulos oli niin vahvan positiivinen, että sain mielenrauhan ja nyt en testaile enää. Jossain vaiheessa sitten varmistuu, onko jotain kasvamassa vai ei. Vielä ei ole juuri mitään oireita, niin koko ajatus vauvasta on vielä tosi etäinen. Puolitoista viikkoa ekaan neuvolaan!
Meidän pienokainen syntyi 40+4 viikolla omilla supistuksilla 40h kuluttua niiden alkamisesta. Lapsivedet meni n. 28h ennen syntymää, ponnistusvaihe yli 1h, imukuppiavusteinen synnytys kera epparin. Uskomaton kokemus, vaikka esikoisen synnytyksen kipusokki ja traumat pyrki pintaan, kätilöt tekivät niin uskomattoman hyvää työtä rauhoitellessaan ja valaessaan uskoa ja luottamusta etten voi olla kuin kiitollinen. Edes kaavintaan joutuminen tai raju verenmenetys ei ole saanut mieltä muuttumaan siitä, että koen synnytyksee onnistuneen
Täällä vauva-arkea nyt eletään ja elämä alkaa löytää uransa kahden lapsen äitinä. Minun unelma perheestä on käynyt toteen, vaikka rankkaa on ollut
Onnea kaikille plussanneille ja viime kuukausina jo synnyttäneille
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Tänään 35+0 ja täälläkin kaikki hyvin, töissä vielä normaalisti eikä oikeastaan mitään tuntemuksia. Ei ole ollut harkkasupistuksia, ei oikeastaan kipuja muutakuin yöllä lonkat kolottaa niin että herää kääntämään kylkeä.
Pari viikkoa sitten kävin äitiyspolin päivystyksessä kun heräsi huoli liikkeiden vaimeudesta mutta kattia kanssa, pikkuisen sykkeet oli oikein hyvät ja touhusi menemään koko sen ajan kun oltiin käyrillä : ) kai tässä lopussa tulee vähän vainoharhaiseksi kun tuntuu että kaikki on mennyt liian hyvin ollakseen totta.