Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

461/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista. Ollaan miehen kanssa molemmat itketty koko aamu. Molemmilla oli toive että rankan 1.8v yrittämisen jälkeen meitä ei keskenmenoilla koeteltaisi vaikka tiedänkin niiden olevan hirmu yleisiä. Tää lapsettomuus(hoito) tie on ollut meille todella raskas ja vihdoin ajateltiin että nyt on meidän vuoro olla onnellinen. Koitan malttaa pari päivää ja testailen uusiksi, itkettää vaa niin ettei henkeä saa. Töihin iltavuoroon sairaalaan, potilaista pitää pitää huoli mutta oma pää on niin sekaisin että purskahtelen itkuun koko ajan. Huoh...

Epätoivoisena purkasin CB testin, googletin "opening clearblue digital" ja siellä 3+ kuvat olivat ainakin samanlaisia kun mun avatun testin kuva.. Ihan millin pikkuriikkinen toivonkipinä heräsi.. Mä niiin toivon että kaikki olisi hyvin 😭😭😭

LA 12/20

462/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä kuvaa liuskatesteistä. Mun silmiin ei ainakaan vahvistu😭😭😭

LA 12/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91:

Tiedän ettei sanat hirveästi välttämättä lohduta silloin kun kova huoli on herännyt, mutta olen varma että kaikki on hyvin pikkuisella 😊 Nuo digitaaliset testit on tosiaan siitä pirullisia, että niihin haluaisi luottaa. Nyt vaan yrität malttaa vaikka alkuviikkoon ennen uutta digiä. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Liuskatestit on tuossa kuvassa jo todella vahvoja, eivätkä ne välttämättä tuosta enää tummenekaan. 😊 Tsemppihalit!

Esikoinen, LA 7/2020

464/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91 samaa sanoisin kuin Mureke yllä. Viivat ovat jo vahvat ja ei ne välttämättä edes tummu. Olen ymmärtänyt, ettei ne kaikilla edes tummene noinkaan tummaksi. Kaveri, jolla on kaksi lasta jopa yllättyi, kun näytin oman ihan ekan plussaus r-testin, joka mielestäni oli haalea (haaleampi kuin nuo sinun), että onpa tumma! Hän ei koskaan kaiketi saanut kovin tummia viivoja testiin. Kaksi tervettä lasta kuitenkin on saanut alusta loppuun saakka :) Itsellä ei ole kokemusta noista digitesteistä, mutta odottaisin tosiaan muutaman päivän jos sitten tulisi eri tulos..? Voiko ne testit erehtyä? En osaa sanoa. Hassua, että jokin testi "osaa laskea viikkoja". En tiedä luottaisinko itse siihen. Ymmärrän kuitenkin huolesi ja varmasti itkettää ja ahdistaa. Ihan varmasti. Etenkin, kun teillä pitkä taival tähän asti ja kuten sanoit, että olisi jo aika teidän onnelle. Toivottavasti jaksat tämän vapun yli ja työssäkin. Valtavasti voimia! <3 

Doggo <3 Olen pahoillani :( Paljon voimia myös sinne! Ei ole helppoa tämä "raskauden tie" :(

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

465/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija, nuo on huomattavasti tummemmat, mitä minä sain edes hcg ollessa jo ylu 1700 verestä. Joten huoli pois! ❤ minulla ei koskaan ole ollut raskauksissa kuin haaleita viivoja. Ne keskenmenneet on lähteneet keskeytymään heti parin päivän sisällä plussasta. Tämän raskauden kanssa olo oli alusta alkaen erilainen. En tiedä mikä se erilaisuus on, viimeisimmästä keskenmenosta on niin kauan.

Täällä pahoinvointi painottuu edelleen iltaan. Vointi on välillä todella heikko. Huolestuttaa kovasti oma jaksaminen jos Hb vain tippuu, kun oli viimeksi ko anemian rajoilla. Töissä kuitenkin pakko käydä ja työ on todella vaativaa. Miten sitä osaisi rentoutua ja levätä, kun väsymys on ylitsepääsemätöntä?

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

466/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Helvi, että nyt selvittävät perin pohjin tuon sinun tilanteesi. Tsemppiä! Itsellä on eräs tuttu, joka oksensi kuukausia putkeen ja oli useammankin kerran tiputuksessa, kun oli niin huonossa kunnossa. Hyperemeesi eli hyperemesis gravidarum oli diagnoosi. Hänelle tuo lähes koko raskaus oli raskas ja uuvuttava, mutta terve lapsi syntyi :) Toivottavasti saat apua!

Hei vinkkinä muuten: YLE Areenasta löytyy sellainen ruotsalainen sarja kuin: Min mage och jag. Sitä on jotenkin kiva katsoa :) Tosin suurin osa alkujaksoista on jo poistettu :( Se on tosi harmi. Olisi ollut kiva nähdä koko sarja.

Esikoinen 11/20

467/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blanche, kuten joku muukin jo mainitsi, niin juttelisin myös kaksin kaverin kanssa. Voi olla vaikeaa kuulla toisen raskaudesta, kun itsellä on yritystä takana ja kuulee toisen raskaus uutisista, vaikka olisikin toisen puolesta iloinen. Ehkä se auttaisi myös häntä sekä sinua jos keskustelette vielä keskenänne asiasta?

Muistan itse, kun kuukausi kaupalla yritettiin, eikä lasta kuulunut ja aina, kun kuuli uudesta vauva uutisesta, otti itsetuntoni kovaa kolhua. Oli vaikea onnitella ketään. Me ei oltu kerrottu kenellekään yrityksestä joten se teki asiasta entistä vaikeampaa. Mikäli olisimme kertoneet yrittämisestä, olisin varmasti ollut iloinen jos raskaus uutisen kertoja olisi tullut minulle juttelemaan, että mitä fiiliksiä uutinen minussa herätti :) Näin ajattelisin omalla kohdallani. 

Nyt, kun olen uutisen kertonut osalle lähipiirissäni huomaan, että erilaisista syistä johtuen (osalla ei ole esim puolisoa vaikka haluaisi ja mahdollisesti myös itse lapsia), osassa se herättää tiettyjä reaktioita. Olen sitten jälkeenpäin vielä kysynyt: oletko ok? Tai oliko järkytys? Tms. Yhdestä en ole uutisen kertomisen jälkeen kuullut mitään, vaikka kysyin suoraan oliko järkytys. Ajattelen, että antaa hänen pitää etäisyyttä mikäli kuitenkin se oli liian kova kolhu kuulla. Eli jos kaverisi ei halua jutella, niin sekin on ihan fine. Me kaikki reagoidaan niin eri tavalla asioihin ja riippuen juuri omista taustoista (koskaan, kun ei voi esim tietää onko jollain yritystä ollut ja jo kuinka pitkään). Itse pyrin sensitiivisyyteen asian kanssa vaikka haluaisin koko maailmalle kiljua ja, että kaikki juhlisivat raskautta kanssani yötä päivää, niin iloitsen sitten niiden kanssa kenelle asia on ok :) Kuten eräs lähipiirissäni on aivan innoissaan ja kyselee koko ajan paljon. Minusta on ihana jakaa tätä myös hänen kanssaan ja hän kyllä sitten sanoo jos menee överiksi. Kaikki raskauteen liittyvät asiat, kun on niin herkkiä, ettei koskaan tiedä miten asia kehenkin vaikuttaa.

Ikävin kokemukseni oli se, kun kerrottiin yhdelle kaverille ja hän ei osannut sanoa mitään, ei onnitellut, eikä ole sen jälkeen puhunut koko asiasta. Olin ajatellut, että hän olisi onnellinen puolestamme, joten tämä tuli totaalisena yllätyksenä ja jopa järkytyksenä. Hormonihuuruissa sitten itkin koko päivän ja tunsin itseni typeräksi, jopa huonoksi ihmiseksi monta päivää sen jälkeen. Kadun, että kerrottiin hänelle. Kyseessä oli miespuolinen henkilö, eikä raskaus asiat ole hänelle ajankohtaisia. Tai no tosiaan, mistä sitä koskaan tietää! Joskus sitä ei tiedä sitten YHTÄÄN miten ihmiset tämän asian ottaa! :D Kadun kuitenkin yhä, että koko asiasta hänelle kerrottiin. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi voinut jättää kertomatta ja antaa hänen sitten huomata joskus aikanaan joko minun kasvanut vatsani tai lapsi, kun se syntyy :D Tämä olisi kaiketi ollut se paras tapa hänen tietää. Itselle jäi kyllä todella ikävä tunne koko jutusta, vaikka yritän ajatella, että ehkä hän ei vain osannut sanoa mitään tai sitten tosiaan hänen omassa elämässään on meneillään jotain mistä emme tiedä. Kuitenkin se itse tilanne jätti jotenkin niin jäätävän fiiliksen. Ihan kuin oltaisiin vain kasuaalisti kerrottu: "Hankittiin uusi sohva", johon toinen on vain: "Ok". Kuitenkin kyseessä on yksi maailman suurimmista asioista: lapsen saaminen, eikä uuden sohvan hankkiminen :D Siksi asiasta kertominen jätti jälkensä ja tosiaan kaduttaa, että mentiin sanomaan yhtään mitään.

Esikoinen 11/20

468/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista sanoista, ootte ihania😭♥️

Työpäivä meni paremmin kuin odotin, sai ainakin ajatuksia muualle. Tänään ollut menkkamaisia kipuja aika paljon, ei kovia kuitenkaan. Pikkareihin valahtelee valkovuotoa. Testailen ensi viikolla uusiksi jollei vuoto ala.

Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä että tää pieni pysyisi kyydissä😭♥️

LA 12/20

469/1188 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kuitenkin itse huomaamaan että kaikki muut oireet kaikkoaa. Tissikipua ei enää juurikaan ole ja vatsa oli koko viimeviikon ja tämän alkuviikon kamalan täyden tuntuinen. Ihankun olisi ilmapallo mahan sisällä, kiristi. Nyt sekin tunne kadonnut kokonaan, olo tuntuu jopa kevyeltä. En sitten tiedä kuinka nopeasti oireet lähtee kun kesken menee/onkin tuulimuna.

Noh, ei auta kun odotella. Villahuivi, muistatko/tiedätkö millä viikoilla ja päivillä sulla ollut tuo 1700 hcg? 😭

LA 12/20

470/1188 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli eilen mun työpäivän aikana käynyt hakemassa mulle digin. Aikaisin aamulla heräsi siihen kun nousin pissalle ja sanoi että jos haluan testata niin testi löytyy 😭♥️

No tottakai halusin, ei se olo ahdistavammaksi voisi muuttua, ja tämä oli näky 😭♥️

Toki tässä vielä monta jännää viikkoa edessä mutta edes hetken helpotus.

LA 12/20

471/1188 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että sait 3+ haaveilija91 :). Jos yhtään helpottaa niin minulla ainakin oireet vaihteli, välillä oli jotain välillä ei mitään. Välillä nännit ja tissit oli arat, välillä lähti kokonaan pois. Nyt vaan rennosti ja nauti :)

Täällä viikkoja 16+3. Vatsaa kiristää iltaisin ja saa käydä usein pisulla. Närästystä iltaisin ja pientä kuvostusta iltaisin ja uni tulee helposti. Pitää odottaa tämän kuun loppuun ennen kuin pääse rakenneultraan. En jaksaisi odottaa ja onhan se huoli mukana näilläkin viikoilla. Sitä odottaa niin kovasti, että onhan kaikki hyvin. Selälleen makaamassa huomaa masun, se ei enää litisty niinkuin normaalisti vaan jää selkeästi koholle. Kasvaisi jo :)

Kavereille kertominen: näin koronan aikaan olen viestillä kertonut parille kaverille (ei muutenkaan koskaan soitella). Jännitti kertoa yhdelle kaverille, en tiedä yrittävätkö he, mutta uskon, sillä ostivat ison asunnon jo monta vuotta sitten ja puhuivat että on kahdelle lapselle omat huoneet. Hän onnitteli. En ole jäänyt hölöttämään raskaudesta, olen kertonut ja kysellyt heidän kuulumisia. Samoin töissä on työkaverina nainen jonka tiedän haluavan lapsen, ei ole yrityksestä puhunut muuta kuin että haluiaisi lapsen. Jännitti kertoa, hänkin aidosti onnitteli. Kysyi pari kysymästä ja sen jälkeen ei aiheesta olla puhuttu eikä kysellyt mitään. (Kertomisesta 3 vko) Ei se toisaalta haittaa.

472/1188 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Helvi vertaistuesta. Tuntuu ihanalta ja kamalalta että joku toinenkin kärsii samoista oireista.

Ensi maanantaina neuvola-aika, toivottavasti siellä saisi kuulla että onko tosiaan vain raskaudesta johtuva vaiva. Tsemppiä raskauteen.

473/1188 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija, tuo hcg 1700 oli jo 6pv plussauksesta jollen väärin muista. Eli joskus rv5. 45800 oli sitten 6+3.

Minullahan ei tummunut se tikku plussa-aamusta seuraavaan testikertaan juurikaan. Ja vainyhden digin tein, 2-3. Päätim etten stressa sitä, vaan yritän pysyä tyynenä. No kipujen takia jouduin hakeutumaan isolle kirkolle ja sairaalaan, jossa tosiaan todettiin tuo hcg 45800 ja varhaisuä:ssä sykkivä sydän.

Kaikki menee hyvin, yritän siihen luottaa. Tokikaan aina ei sille tunnu, mutta siltilin. Toivon sitä samaa luottavaa mieltä muillekkn odottajille ❤

474/1188 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91, hienoa, että sait edes hetken mielenrauhan ❤Tämä raskausaika on ollut jo nyt henkisesti todella kuormittavaa, ja mielessä pyörii paljon pelkoja, toiveita, kysymyksiä ja totta kai ilon tunteita. Tällä hetkellä oon löytänyt jonkinlaisen rauhan tämän asian suhteen. Tällä hetkellä kaikki on hyvin, ja elän sen ajatuksen kanssa. Päivä kerrallaan, huomenna tulee viisi viikkoa täyteen! 🥰Mielestäni kannattaa uskoa hyvään, murehtimisen aika on, jos sille tulee aihetta.

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

475/1188 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte täysin oikeassa että pitää yrittää nyt nauttiakin tästä ihanasta ajasta ja pelätään sitten jos sille aihetta ♥️ Kiitos, ootte luoneet muhun paljon uskoa ja helpotuksen tunteita!

Eilen kerrottiin miehen vanhemmille ja yhdessä iloittiin koko päivä.

Sitten taas näihin vaivoihin, onko muilla ollut ummetusta? Mulla maha aivan järkyttävän kovalla, kakkosella saa käydä vaan muutaman kerran viikossa ja sekin työn ja tuskan takana. Vielä viikko sitten oli järjetön ripuli😂

LA 12/20

476/1188 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti mulla on kans rajua oksennusta 1-3krt päivässä, muuten saattaa tulla yksittäisiä yökkäyksiä pitkin päivää. Aamuisin kunnon vesiripuli ja muuten ei päivän aikana ole vessassakäyntitarvetta ollenkaan. Soitin ensin neuvolaan mistä ohjattiin verikokeisiin ja makasin jonkin aikaa päivystyksessä. Muutaman päivän kuluttua lääkäri soitti ja passitti tiputukseen, eli sitä ei tarvinnut itse pyytää.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

477/1188 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Helvi vastauksesta, täällä kanssa aamulla vatsa kovin löysällä ja tämä oksentelu jatkuu 😑 oksettaa 24/7 ja tämä on hyvin raskasta. Välillä tuntuu ettei mitään pysty syömää ja oksennus saattaa tulla ihan jostain hajustakin. Soitan varmaan neuvolaan huomenna.

Mitä ne sanoivat jatko ohjeeksi Helvi sinulle?

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

478/1188 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti: Minä kanssa oksentelin monta viikkoa, nyt rv 11 vihdoin alkaa helpottaa että pahoinvointia enää vain aamuisin ja oksentamista vain silloin tällöin. Aika herkästi ottavat tiputukseen, joten rohkeasti vain yhteyttä. Minä selvisin ilman kun sain onneksi juotua vettä ilman että se tuli ylös (tai olisivat kyllä jo ottaneet tiputukseenkin mutta sanoin vielä pärjääväni).

479/1188 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 9+1. Kohtu alkaa tuntua alavatsalla (minulla kohtu on voimakkaasti eteenpäin kallistunut), mutta ei näy vielä ulospäin edes alasti ollessa. Sellaista jännää kipua alamahalla, jos sitä nyt edes kivuksi voi sanoa. Paineentunne on varmaan oikea sana. Suoli toimii miten haluaa, voi olla kovalla ja ripulilla samana päivänä. Oksennan kerran päivässä max, mutta muutoin olo on kun jyrän alle jäänyt. Väsynyt, pahoinvoiva, tärisevä, totaaliuupunut kaikkeen koronahäslinkiin. Haluaisin käpertyä peiton alle nukkumaan pidemmän pätkän.

Neuvolaan tuli kutsu kohdunkaulasyövän seulontaan. Soitin sinne, lääkäri päättää tehdäänkö papa-seulaa raskausaikana vai vasta raskauden jälkeen. Ultraan on aina 26.5., neuvolan terkalle sitten kesäkuun lopulla.

Helville kovasti voimia pahoinvoinnin keskelle! ❤ olet usein ajatuksissani. Saanko kysyä, onko Helvi sinun oikea nimesi vai tuleeko se jostakin muusta nimimerkiksi? Kaunis se on joka tapauksessa!

480/1188 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa näkyy.

Yli 6 päivää sitten, kp 29/28, aamulla.

Alin tänään, ja päivällä😁

olin satavarma, että alkaa vuosisadan menkat. Vaan ei. Ja kun ei, testasin jo kp29/28 ja nega. Aamusta. Oli vähän outo pissin haju ja outoa ylivilkkautta. No, oottelin ja aattelin että testaan nyt vielä kun posket punotti ja hikoilin kuin sika, kp 35/28 tein uuden, joka positiivinen. Tein keskellä päivää vielä, ja selkeä plussa, Apteekin testi.

Eli odottamassa ollaan täällä, vaikka tosi alussa ja saa nähdä mitä tulee