Perheterapeutin mielestä minua vaivaa kiintymyssuhteen trauma äidistäni
Ja se on ihan totta. Äitini on siis pilannut äitiyteni ja mahdollisuuteni hyvään ja tavalliseen äitiyteen. Jopa ammattilainen on sitä mieltä. Siitäs saatte palstan p*rsepäiset kiusaajat, jotka syytätte minua asiassa. Äitini on syyllinen, en minä. Minä yritin sopeutua sen noita-akan minulle langettamiin pahoihin vaatimuksiin, joista tuli aivan oksettava olo, enkä saanut mistään apua, ja teidänlaisenne mitättömyydet vielä kiusasitte lisää, koska ette osaa auttaa ketään.
Kommentit (463)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäänikin äiti syytti aina siitä, että tämä halusi elämän olevan kivaa, eikä sopeutunut tylsään perhearkeen, eli rutiineihin ja tapahtumattomuuteen. En edes lapsena ymmärtänyt, miksi äiti halusi mieluummin sellaista elämää? Kuin vaihtelua, ja sitä, että nautitaan? Jotain vikaa pään ruuveissa, selkeästi. Minusta isä oli hyvä just siks, että tahtoi tehdä kaikkea kivaa. Jos arjen askareet aiheuttavat vittuuntumista, niin miksi ottaa niitä vastuulleen? Idiotismia.
ApTätä ei voi kysyä äidiltä, koska hän alkaa välittömästi vain huutaa. Miten hän sai aina tehdä kaiken yksin ja sellaista? So? Mitä jos muut eivät halua elämänsä olevan paskaa kotitöiden takia? En tajua, mitä väärää siinä on.
ApKun äiti siis vielä erottuaankin selitti, miten he olisivat hyvin voineet jatkaa, jos isäni vain olisi suostunut elämään ankeaa arkiaskare-elämää. Eli hänestä sellainen olisi hyvä asia ihmiselle, jota rakasti? En tajua. Isä oli siinä vaiheessa jo löytänyt uuden, jonka kanssa jäi pois työelämästä ja alkoi nauttia elämästä matkustellen ulkomailla yms. Niin äitini vain jankutti, miyen paljon PAREMPI ihminen isäni ois ollut, jos ois kärsinyt äitini kanssa. Se oli se asian ydin. Parempi ihminen. Minusta tuollainen on ITSEKÄSTÄ, isä oli varmasti ONNELLISEMPI ihminen, kun ei tarvinnut sellaista paskaa sietää. Mutta se, että mun piti oli se ongelman alku ja ydin.
Ap[/
Miksi isäsi ei ottanut sinua luokseen elämään tuota onnellista elämää? Olen ymmärtänyt, että hänelle alkoholi maistui enemmän kuin hyvin. Jos äitisi ei jaksanut katsella isäsi viinanhuuruista, hauskaa elämää ja siksi erosi hänestä?Olisiko isäsi kustantanut tuon elämän myös äidillesi vai odotettiinko äitisi tuovan jotain elantoa perheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan paras kosto sit olis että hoidat pääsi kuntoon, löydät aidon onnen ja tasapainon ja opettelet päästämäänirti äidistä. Suosittelen EMDR terapiaa!
EI OIS, koska siinä ois just se olemus, että muita parempi ihminen elää niin. Toteutti äidin tavoitteet. Jos siis ajatellaan, ettei pääni ois kunnossa. Äitini päähän tässä ei ole kunnossa, mun on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäänikin äiti syytti aina siitä, että tämä halusi elämän olevan kivaa, eikä sopeutunut tylsään perhearkeen, eli rutiineihin ja tapahtumattomuuteen. En edes lapsena ymmärtänyt, miksi äiti halusi mieluummin sellaista elämää? Kuin vaihtelua, ja sitä, että nautitaan? Jotain vikaa pään ruuveissa, selkeästi. Minusta isä oli hyvä just siks, että tahtoi tehdä kaikkea kivaa. Jos arjen askareet aiheuttavat vittuuntumista, niin miksi ottaa niitä vastuulleen? Idiotismia.
ApTätä ei voi kysyä äidiltä, koska hän alkaa välittömästi vain huutaa. Miten hän sai aina tehdä kaiken yksin ja sellaista? So? Mitä jos muut eivät halua elämänsä olevan paskaa kotitöiden takia? En tajua, mitä väärää siinä on.
ApKun äiti siis vielä erottuaankin selitti, miten he olisivat hyvin voineet jatkaa, jos isäni vain olisi suostunut elämään ankeaa arkiaskare-elämää. Eli hänestä sellainen olisi hyvä asia ihmiselle, jota rakasti? En tajua. Isä oli siinä vaiheessa jo löytänyt uuden, jonka kanssa jäi pois työelämästä ja alkoi nauttia elämästä matkustellen ulkomailla yms. Niin äitini vain jankutti, miyen paljon PAREMPI ihminen isäni ois ollut, jos ois kärsinyt äitini kanssa. Se oli se asian ydin. Parempi ihminen. Minusta tuollainen on ITSEKÄSTÄ, isä oli varmasti ONNELLISEMPI ihminen, kun ei tarvinnut sellaista paskaa sietää. Mutta se, että mun piti oli se ongelman alku ja ydin.
Ap[/
Miksi isäsi ei ottanut sinua luokseen elämään tuota onnellista elämää? Olen ymmärtänyt, että hänelle alkoholi maistui enemmän kuin hyvin. Jos äitisi ei jaksanut katsella isäsi viinanhuuruista, hauskaa elämää ja siksi erosi hänestä?Olisiko isäsi kustantanut tuon elämän myös äidillesi vai odotettiinko äitisi tuovan jotain elantoa perheeseen?
Mitä tarkoitat? Äitini HALUSI tehdä töitä.
Ap
Teot merkitsee enemmän kuin puheet. En usko pätkääkään siihen mitä ap puhuu. Kaikki merkit osoittavat sen suuntaan, että ap olisi tyytyväinen vasta sitten, kun hän itse tuntee, että äiti rakastaa häntä ja hyväksyy hänet. Vasta se rauhoittaisi hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap[/
Mitä tarkoitat? Äitini HALUSI tehdä töitä.
ApÄiti halusi olla uranainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap[/
Ihme vammanen, naisten asemaa halventava kysymys.
Ap
”Odoetettiinko äitisi tuovan elanto...” wtf? Painu sä sinne 50-luvullesi, vtun urpo.
Ap
Vttu semmonen nainen, joka haluaa lojua kotona ja saatana hoitaa lapsia. Päästään sekaisin.
Ap
Tai no voihan sitä sellainenkin nainen joku haluta olla, että odottaa kotona, että mies antaa rahaa, mutta mua se ainakin oksettaa.
Ap
Hoiti äiti tosin minut kotona 3-vuotiaaksi. Koska muita paremmat ihmiset tekevät niin.
Ap
No miten äitisi olisi voinut jättää työt ja matkustella, ellei isäsi olisi turvannut häntä taloudellisesti nykyisyydessä ja tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Hoiti äiti tosin minut kotona 3-vuotiaaksi. Koska muita paremmat ihmiset tekevät niin.
Ap
Mutta erosi jo sinä aikana. Se ei tietenkään ole muita paremman ihmisen ratkaisu, mutta siis erohan olikin äidistä isäni vika 👌
Ap
Vierailija kirjoitti:
No miten äitisi olisi voinut jättää työt ja matkustella, ellei isäsi olisi turvannut häntä taloudellisesti nykyisyydessä ja tulevaisuudessa?
Kotiakin voi hoitaa niin, ettei se okseta. Ei ole pakko olla tietyn näköistä jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, hyväksytään faktaksi että olet äitisi uhri. Olet lapsuudessa kaltoinkohdelluksi tullut uhri, joka ei trauman vuoksi pysty aikuisenakaan tekemään omia valintoja tai elämään kuten haluaa. Mikään huono asia elämässäsi, pieleen mennyt tekosi tai huono valintasi ei ole omaa syytäsi, vaan äitisi syytä. Koko maailma myöntää tämän ja saat virallisen todistuksen, joka leimaa äitisi syylliseksi ihan kaikkeen mikä on huonoa sinussa ja elämässäsi.
Saatko sitten rauhan?
En. Rauha sijaitsee itsen kokemisessa rakastetuksi ja hyvässä suhteessa lapsiini, jossa ei se, että äitini vaati minun olevan pahoinvoiva ja onneton, häiritse.
Ap
Juuri näin. Siksi sinun ei kannattaisi keskittyä äitisi huonouden todisteluun ja pohtimiseen.
Tiedät, että hyvä suhde lapsiisi toisi sinulle rauhan. Mitä konkreettista voisit tänään tai tällä viikolla tehdä asian hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin että voihan sitä arkeakin elää niin, että nauttii :))) Ja se on hiukan helpompaa, jos ei eroa siitä, kellä on kaikki rahat 👌
Ap
Oletko nyt humalassa? Voitko levätä ja pohtia näitä juttuja paremmalla hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, hyväksytään faktaksi että olet äitisi uhri. Olet lapsuudessa kaltoinkohdelluksi tullut uhri, joka ei trauman vuoksi pysty aikuisenakaan tekemään omia valintoja tai elämään kuten haluaa. Mikään huono asia elämässäsi, pieleen mennyt tekosi tai huono valintasi ei ole omaa syytäsi, vaan äitisi syytä. Koko maailma myöntää tämän ja saat virallisen todistuksen, joka leimaa äitisi syylliseksi ihan kaikkeen mikä on huonoa sinussa ja elämässäsi.
Saatko sitten rauhan?
En. Rauha sijaitsee itsen kokemisessa rakastetuksi ja hyvässä suhteessa lapsiini, jossa ei se, että äitini vaati minun olevan pahoinvoiva ja onneton, häiritse.
ApJuuri näin. Siksi sinun ei kannattaisi keskittyä äitisi huonouden todisteluun ja pohtimiseen.
Tiedät, että hyvä suhde lapsiisi toisi sinulle rauhan. Mitä konkreettista voisit tänään tai tällä viikolla tehdä asian hyväksi?
Enpä tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt humalassa? Voitko levätä ja pohtia näitä juttuja paremmalla hetkellä?
En ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että voihan sitä arkeakin elää niin, että nauttii :))) Ja se on hiukan helpompaa, jos ei eroa siitä, kellä on kaikki rahat 👌
Ap
Ikävää että isäsi hylkäsi teidät ja lähti viettämään makeaa elämää uuden naisen kans. Se on varmasti ollut äidillesi vaikeaa, ja voimiavievää. Liikutun kun eläydyn hänen tilanteeseensa. Hienoa että hän jaksoi silti yrittää huolehtia lapsen eli sinun perustarpeista. Harmi että kaikki ei ollut täydellistä.
Minua vain häiritsi siinä se äitini asenne, että en silloin olisi hyvä ihminen. Olisin jotenkin häntä ja kaikkia muita huonopi ihminen. Se on aina ollut hänen asenteensa minua kohtaan. Se on ollut ihan kamalaa. En minä mitään kaipaa saavuttaa. Saavutuksethan ois elämästä nauttiessa sivutuote, ei välttämättömiä mitenkään.
Ap