Naiset kysymys teille! Jaksaisitko odottaa miestä yli puolivuotta?
Seurustelusta parisuhteeseen ja odottaa, että mies on valmis seksiin?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Joo, itsekin olen aika hidas syttymään, niin olisi vain rentouttavaa, jos miehellä ei kamala kiire.
Itse asiassa liian innokkaat ja vauhdikkaasti etenevät miehet lähinnä ahdistavat.
Tämä. Minun on vaikea luottaa uusiin ihmisiin ja tarvitsen aikaa jotta olen valmis, joten hitaasti etenevä mies olisi oikeastaan ainut vaihtoehto. Yhden nopean etenijän kanssa kokeilin eikä siitä seurannut mitään hyvää.
En haaskaisi aikaa. Turhaa odottelua, jos lopputulos on se, että ei toimi.
No sinkkuvuosina harrastin seksiä 0-2 kertaa vuodessa, joten ei se selibaatti minulle katastrofi ole. Mutta todennäköisesti oltaisiin liian erilaisia luonteita ja tuskin sellainen mies edes minusta kiinnostuisi. Tai jos rakastuisikin muihin piirteisiin, niin jäisikö häntä jollain tasolla kuitenkin jäytämään, että minulla on seksin suhteen erilaiset arvot.
Jos taas puolen vuoden selibaatti johtuisi esimerkiksi vammasta toipumisesta tai muusta sellaisesta syystä, joka ei liity seksin (yli)romantisointiin tai sen likaisena tai moraalittomana pitämiseen, niin saumat olisivat paremmat.
Siis 32 vuotias neitsykäinen? Aika kurja nuoruus hänellä on ollut, jos ei ole tuohon mennessä saanut edes naista. En odottelisi, en edes alkaisi kuuntelemaan, kun hän ehtojaan luettelisi.
Mieheni oli 32 vuotiaana jo kahden lapsen isä ja olimme rakentamassa taloa, ei hän mikään harhainen neitsytpoika enää silloin ollut.
Mikä on seurustelun ja parisuhteen ero?
Itselläni on mukava mies kiikareissa joka itse vähän epäröi suhdetta. Ajattelin ns odottaa että mitä hän meinaa. Odottamisella tarkoitan sitä että elän omaa elämäni ja satunnaisesti näen häntä yhteisten harrastusten merkeissä (ei siis kahdenkeskisillä treffeillä) aion olla hänelle avoin ja ystävällinen. Kyllä hän sitten itse enemmin tai myöhemmin keksii sen että pitääkö vai eikö jne. Hän ei tiedä että niin sanotusti odotan. Uskon että suhteet rakentuu omalla painollaan, mutta myöskin uskon siihen että oikea ihminen väärään aikaan on väärä ihminen, joten joskus on hyvä vähän odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin odottaa. Itse en arvosta "ympäriinsä naimista". En silti liitä seksiä rakkauteen, mutta minua ei haittaisi jos mies liittäisi. Itselläni tekee lähes aina mieli, mutta ajattelen, että ihmisen tulisi kyetä hillitsemään halujaan. N29
Mitä se kykeneminen tähän liittyy? Väitän, että suurimmalla osalla irtoseksiä harrastavista kyse ei ole kykenemättömyydestä pitää housut jalassa, vaan siitä ettei pidättäytymistä ylipäänsä pidetä itseisarvona. Samat ihmiset voivat kuitenkin ongelmitta olla parisuhteessa uskollisia, eli kyetä hillitsemään ne halunsa silloin kun siihen on hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, itsekin olen aika hidas syttymään, niin olisi vain rentouttavaa, jos miehellä ei kamala kiire.
Itse asiassa liian innokkaat ja vauhdikkaasti etenevät miehet lähinnä ahdistavat.
Tämä. Minun on vaikea luottaa uusiin ihmisiin ja tarvitsen aikaa jotta olen valmis, joten hitaasti etenevä mies olisi oikeastaan ainut vaihtoehto. Yhden nopean etenijän kanssa kokeilin eikä siitä seurannut mitään hyvää.
Se tosin vielä, että puoli vuotta on todella pitkä aika, mikäli yhdessä on vietetty paljon aikaa. Saattaisin jo aiemmin alkaa vakavasti miettimään, että jos eteneminen ei miehen kanssa tunnu hyvältä ja luontevalta, olisiko hän minulle kuitenkaan oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En usko miehen olevan silloin tosissaan tai olisin varma, että hänellä on joku tauti, jonka paranemista hän odottaa. Oloni olisi tuollaisen pojun kanssa suorastaan nolo, sillä kun itse haluaisi enemmän, niin jamppa vain pyörittää päätään, väistelee ja "haluaa tutustua". En usko, että meillä olisi muutenkaan kovin kummoista yhdessäoloa, jos toinen on tuollainen jääräpäinen periaatteen tyyppi. Hänellä ei luultavasti edes seisoisi tai hän on sittenkin poikiin päin kallellaan.
Odottakoon siis rauhassa sitä prinsessaansa ja miettiköön halujansa ihan rauhassa, en usko, että minä jaksaisin innostua ja tuntea itseni hänen kanssaan mukavaksi.
L*utka.
Äitisi oli. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tosin vielä, että puoli vuotta on todella pitkä aika, mikäli yhdessä on vietetty paljon aikaa. Saattaisin jo aiemmin alkaa vakavasti miettimään, että jos eteneminen ei miehen kanssa tunnu hyvältä ja luontevalta, olisiko hän minulle kuitenkaan oikea.
Puoli vuotta on pitkä aika vain halailla ja pusutella, vai onko sekään sallittua? Mikä kaikki olisi miehen mielestä kiellettyä? Saako nainen koskettaa vyötäröä alemmaksi ja polvien yläpuolelle ollenkaan? Saako nainen esimerkiksi pitää kättä miehen reidellä autossa tai hipaista neitsykäisen takapuolta? Pitääkö halata niin, että molemmat ovat takapuolet takana ettei etu puolet vahingossakaan koske toisiinsa? Voiko edes suudella niin, että siinä alkaa halut hyrräämään vai mennäänkö pelkillä kuivilla otsaan tai poskeen kohdistuvilla pusuilla? Saako nainen edes hyväillä itseään yksin ollessaan vai kieltääkö mies senkin? Entä saako katsoa vaikka leffoja, joissa on seksiä?
Apua, olisi tosi pitkä puoli vuotta jollakin normaalilla naisella, joka ei pelkää ihmisiä ja jolla on normaali hormonaalinen rytmi...
Miten tapaamiset sitten menisivät? Niinkö, että parilla olisi aina esiliina vieressä tai sitten juteltaisin vain puhelimessa? Kuulostaa hieman kummajaiselta tai syvästi uskonnolliselta ja heidät jättäisin ilman enempiä miettimistä pois kavereistani.
Pelottaisi että on joku impotentti. En odottaisi, vaikka pystyisinkin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Siis 32 vuotias neitsykäinen? Aika kurja nuoruus hänellä on ollut, jos ei ole tuohon mennessä saanut edes naista. En odottelisi, en edes alkaisi kuuntelemaan, kun hän ehtojaan luettelisi.
Mieheni oli 32 vuotiaana jo kahden lapsen isä ja olimme rakentamassa taloa, ei hän mikään harhainen neitsytpoika enää silloin ollut.
Ei hyvä luoja mikä asenne sinulla on. Kammottavaa.
En mä kyllä jaksaisi ihan noin kauaa odotella vieläkään, vielä vähemmän nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä luoja mikä asenne sinulla on. Kammottavaa.
Ei ole tainnut luoja auttaa sinua paljon missään, joten jaksamista! :D
Vierailija kirjoitti:
Tässä kiteytyy se, miksi niin monet kolmikymppiset miehet ovat sinkkuja ja lapsettomuus on ongelma. Naiset ovat jyränneet todella vauhdilla eteenpäin, äijiksi äijien tilalle, ja miehet eivät yksinkertaisesti kaikki pysy perässä siinä ajattelumallissa. Kaikki hatunnosto tämän mielipiteen naiselle, että menee ja tekee asioita elämässään, mutta jos naiset eivät hahmota miten miehet ovat hitaampia omaksumaan uusia yhteiskunnan tuulia ja etenkin naisten tuulia ei ihme jos parisuhteita ei kaikkien kohdalla pääse kehittymään.
Ensin naiset karjuvat sata vuotta miehiä puhumaan ja ottamaan huomioon naiset ja sitten kun joku mies suostuu niin tekemään naiset karjuvat, että mikä miehiä vaivaa kun ovat herkkiä ja osaavat ottaa naiset huomioon.
Ilmeisesti se machomies on yhä se paras valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kiteytyy se, miksi niin monet kolmikymppiset miehet ovat sinkkuja ja lapsettomuus on ongelma. Naiset ovat jyränneet todella vauhdilla eteenpäin, äijiksi äijien tilalle, ja miehet eivät yksinkertaisesti kaikki pysy perässä siinä ajattelumallissa. Kaikki hatunnosto tämän mielipiteen naiselle, että menee ja tekee asioita elämässään, mutta jos naiset eivät hahmota miten miehet ovat hitaampia omaksumaan uusia yhteiskunnan tuulia ja etenkin naisten tuulia ei ihme jos parisuhteita ei kaikkien kohdalla pääse kehittymään.
Ensin naiset karjuvat sata vuotta miehiä puhumaan ja ottamaan huomioon naiset ja sitten kun joku mies suostuu niin tekemään naiset karjuvat, että mikä miehiä vaivaa kun ovat herkkiä ja osaavat ottaa naiset huomioon.
Ilmeisesti se machomies on yhä se paras valinta.
Epäilinkin tätä naisv*ha aloitukseksi.
Mutta vastaan silti. En usko, että haluaisin odottaa. Ei siksi, että odottaminen olisi jotenkin mahdotonta, vaan koska tämänkaltainen mies (kuten nainenkin) lataa liikaa odotuksia kumppanin ja parisuhteen niskaan. Ei toinen ihminen tai parisuhde voi tehdä sinusta kokonaista. Sellaiset odotukset ovat avain tuhoon.
Ehkä, en tiedä. Mutta olisi kiva tietää että onko aloittajalla itsellään tälläinen tilanne, vai miksi kysyy?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen kohdalla pitäisin outona. Siis en noin pitkään aikuista miestä odottaisi. 1 kk on riittävä aika aikuisella tutustua.
Sama, pitäisin outona mutta en pelkästään miesten kohdalla. En itsekään harrasta/arvosta ympäriinsä paneskelua, ja tarvitsen tunteita sekä luottamusta ja turvallisuuden tunnetta saadakseni seksistä mitään. Mutta puoli vuotta todellakin kuulostaa pitkältä ajalta, En voisi välttyä ajatukselta, että seksiin liittyy jonkinlaisia estoja, traumoja tai muita ongelmia. Seksi ja sen laatu parisuhteessa on yksi tärkeimpiä asioita, enkä välttämättä jaksaisi "tuhlata" puolta vuotta vain todetakseni että asiaan liittyisi jotain työstettävää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen kohdalla pitäisin outona. Siis en noin pitkään aikuista miestä odottaisi. 1 kk on riittävä aika aikuisella tutustua.
Minusta tuo aika riippuu ihan siitä, kuinka tiiviisti pidetään yhteyttä ja treffaillaan. Jos tapaamiset ovat tyylillä kerran kuussa, 1 kk on minusta lyhyt aika. Edes tuo 6 kk ei silloin kuulostaisi mitenkään ihmeellisen paljolta. Jos tapaillaan viikoittain, mahdollisesti useamman kerran viikossa ja viestitellään aktiivisesti päivittäin, silloin täysin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos kyse ei olisi jostain päättämättömyydestä.
Ei ole, mutta haluan olla rehellinen, tutustua naiseen kunnolla ja rakastua. En pysty harrastamaan seksiä ilman rakkautta ja sitoumusta. Näin pitää olla molemmin puolin. M32
Odottamallako se rakastuminen tulee?
En. En usko miehen olevan silloin tosissaan tai olisin varma, että hänellä on joku tauti, jonka paranemista hän odottaa. Oloni olisi tuollaisen pojun kanssa suorastaan nolo, sillä kun itse haluaisi enemmän, niin jamppa vain pyörittää päätään, väistelee ja "haluaa tutustua". En usko, että meillä olisi muutenkaan kovin kummoista yhdessäoloa, jos toinen on tuollainen jääräpäinen periaatteen tyyppi. Hänellä ei luultavasti edes seisoisi tai hän on sittenkin poikiin päin kallellaan.
Odottakoon siis rauhassa sitä prinsessaansa ja miettiköön halujansa ihan rauhassa, en usko, että minä jaksaisin innostua ja tuntea itseni hänen kanssaan mukavaksi.