Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkaapin takaa imurointi

Vierailija
24.02.2020 |

Vain joka toinen suomalainen on imuroinut jääkaapin takaa viimeisen vuoden aikana.

No voin kyllä tunnustaa, että olen asunut asunnossani neljä vuotta enkä ole kertaakaan imuroinut jääkaapin takaa. Millä ihmeellä sen muka tekee? Eihän se järkäle inahdakaan kun yritän liikuttaa. Ja jos ihmeen kautta saisin pois kolostaan, niin en ainakaan takaisin saa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin kompressori kuumenee. Jos sieltä alkaa pölystä johtuva tulipalo, voi vakuutusyhtiö alentaa tai olla kokonaan korvaamatta tuhoja kotivakuutuksesta.

Vierailija
2/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tyhjänä liikkuu, kun vähän nytkyttelee. Tai sitten täytyy vaan pyytää apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin vähänaikaa sitten paloi rivari maan tasalle, kaikilta asukkailta meni kämppä ja palon lähteeksi todettiin jonkun mummelin jääkaappi. Tainnut myös mummeli todeta, ettei hän sitä saa siirrettyä joten antaapa pölyjen vaan olla siellä sytykkeenä samalla kun kompura käy tulikuumana ilmanvaihdon puutteesta johtuen.

Vierailija
4/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niissä ole takana pienet pyörät? Nostaa vaan edestä vähän ja kiskoo.

Vierailija
5/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma meillä. Pitäisikin kysyä naapureilta jos lähtisivät mukaan ja palkattaisiin naapuruston jääkaappien siirtelyyn joku joka osaa sen tehdä. Onhan näitä aviomiespalveluita yms.

Huono omatuntohan tuosta on, mutta kun ei vaan haba riitä. Lisäksi tuo jenkkikaappi on jollain korokkeella kaapissa, sieltä kun putoais vois olla uuden laitteen hankinta ja parketin hiontakin edessä.

Vierailija
6/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ensin nappaa edestä alla olevan paneelin irti ja imuroi sisustan kun kuumeneva kompressori.Takaritilät jo vaatii jotain harjaa jos haituvaa kiinni ja kanssa yläkaappi ja yksin saa sitten rakoa.

Vierailija
7/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin tehdä tuo! Ärsyttävän työläs homma kun on integroitu jääkaappi. Ylhäältä varmaan pääsisi tikkaiden kanssa helpoiten, jos irrottaa kaapin takaa ritilän. Jos ei, niin samainen ritilä irti (virtajohto tulee samaa kautta, että kaapin saa paikaltaan pois), kaappi irti ovista ja sen nostaminen alas noin 20cm matkan. Ja sitten se takaisinkin jollain ilveellä. Ääh..

Vierailija
8/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään imuroin jääkaapin taustan. Ei ollut pölyä yhtään. Jääkaappini lähtee helposti vetämällä, saan sen hyvin putsattua yksinkin.

Vierailija
9/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää maksaa satanen, että saa palkattua apua. Veloittavat aina 2 tunnin työstä, vaikka olisi 20 minuutin homma.

Vierailija
10/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentäkää se jääkaappi ensin, kamat nyt voi laittaa ulos, kun on jääkaappilämpötilat siellä. Sitten se kaappi pois seinän vierestä, imurointi ja takaisin paikalleen. Samalla voi pyyhkäistä kostealla ne roiskeet pois sisältä kaapista ja kamat takaisin.

Vierailija
11/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma meillä. Pitäisikin kysyä naapureilta jos lähtisivät mukaan ja palkattaisiin naapuruston jääkaappien siirtelyyn joku joka osaa sen tehdä. Onhan näitä aviomiespalveluita yms.

Huono omatuntohan tuosta on, mutta kun ei vaan haba riitä. Lisäksi tuo jenkkikaappi on jollain korokkeella kaapissa, sieltä kun putoais vois olla uuden laitteen hankinta ja parketin hiontakin edessä.

Kyllä mun mielestä rivareissa ja kerrostaloissa pitäisi olla järjestetty säännöllinen jääkaapintaustojen puhdistus joka asukkaalle apuvoimien kanssa. En minä sellaisessa kommuunissa haluaisi asua, että oma kämppä palaa jonkun toisen laiskan siivoojan takia joka ei viitsinyt putsata jääkaapin taustaansa.

Vierailija
12/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä, missään asunnossa imuroinut jääkaapin takaa. Olen 41 ja muutin pois kotoa 17 vuotiaana.

Jääkaapin alta kyllä imuroin joskus.

Vierailija
13/26 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin vähänaikaa sitten paloi rivari maan tasalle, kaikilta asukkailta meni kämppä ja palon lähteeksi todettiin jonkun mummelin jääkaappi. Tainnut myös mummeli todeta, ettei hän sitä saa siirrettyä joten antaapa pölyjen vaan olla siellä sytykkeenä samalla kun kompura käy tulikuumana ilmanvaihdon puutteesta johtuen.

Voi helvetti tuollaista menoa.

Imuroikaa ihmiset sieltä jääkaapin takaa.

Vierailija
14/26 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen just tuollainen mummeli, ja imuroin jääkaappi-pakastimeni taustan juuri äskettäin. Ihan itse ja yksin kiskoen sen pois kolostaan, ja sain vielä takaisinkin. Pölyä ei kyllä ollut, vuosi sitten edellisen kerran tein tuon homman.

Vierailija
15/26 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tekniikkaani on sellainen, että alhaalta edestä paneelit irti ja sitten vedetään. Näin liikkuu sekä jääkaappi että pakastin.

Vierailija
16/26 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin kahdesti vuodessa. Olen heikko pieni nainen, mutta saan silti ihan itse hivutettua jääkaapin kärkäleen kolostaan. Hankalampaa on saada se takaisin, kun lattialla sen alla on suojamuovialusta. Ei siellä jääkaapin takana koskaan juuri mitään pölyä ole.

Vierailija
17/26 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe! Olen jo ikäni miettinyt, MIKSI se jääkaappi sitten pitää tunkea (suunnittelijat/rakentajat)  niin ahtaaseen rakoon, että ilma ei kierrä? Jonka vuoksi jääkaappi sitten ylikuumenee?!

Kaapisto suunniteltu siten, että jääkaappi mahtuu juuri ja juuri paikoilleen, taakse eikä sivuille jää yhtään "tuuletus rakoa", päällä on muutamia senttejä tilaa.

Jääkaappi kuumenee kyljistä, sen tuntee ihan kädellä jo. Varsinkin kesällä mietin, että syttyykö se tuleen?

Järjetöntä!

Paljonkohan sitten kuluttaa ylimääräistä sähköä, kun käy kuumana.....

Vierailija
18/26 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin takana on muutakin puhdistettavaa kuin imuroida pölyt. En näköjään pysty liittämään linkkiä muutta googlatkaa jääkaapin haihdutusastian puhdistus .

Vierailija
19/26 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainkaan pääse imuroimaan jääkaapin takaa. Se on integtoitu kaapistoon. 

Vierailija
20/26 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunin kanssa sama juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi