Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kysymys teille! Jaksaisitko odottaa miestä yli puolivuotta?

Vierailija
24.02.2020 |

Seurustelusta parisuhteeseen ja odottaa, että mies on valmis seksiin?

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos kyse ei olisi jostain päättämättömyydestä.

Ei ole, mutta haluan olla rehellinen, tutustua naiseen kunnolla ja rakastua. En pysty harrastamaan seksiä ilman rakkautta ja sitoumusta. Näin pitää olla molemmin puolin. M32

Odottamallako se rakastuminen tulee?

Ei vaan toiseen tutustumalla, eikä siinä seksiä tarvita. 

Jos rakastuminen riippuisi vain seksistä (kuten ilmeisesti yrität väittää), niin miten selität sen, että monet pariskunnat eroavat rakkauden puutteesta, vaikka heillä on seksiä koko ajan?

Ei kai kukaan ole väittänyt, että rakastuminen riippuisi vain seksistä? Mutta osalla se riippuu MYÖS seksistä. Ainakin itselläni seksi on luonnollinen osa sitä parisuhteen ja tunteiden kehitystä, jossa ihastuminen muuttuu alkuhuumaksi ja rakastumiseksi ja lopulta rakkaudeksi. Jollakin toisella tämä prosessi ei vaadi seksiä lainkaan tai se voi tulla kuvioon vasta rakkausvaiheessa. Itselläni ihastus ei muutu edes rakastumiseksi ilman seksin astumista kuvioon. Suhde ei silloin ole avoin ja välitön, vaan siinä on välissä jokin keinotekoinen muuri ja pidäke, joka estää tunteiden aidon syvenemisen. En ymmärtääkseni ole tässä ihan yksin.

Vierailija
62/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta rakastumiseen? Miten olet määritellyt tuon ajan? Ihan eksaktisti puoli vuotta? Mitä jos sinä et rakastukaan? Olet kai ottanut senkin huomioon? Tutkailisit naista ees'taas' ja odottaisit rakastumista jota ei sitten otakaan tulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain alaikäisillä teineillä tuo odottelu voisi olla söpöä. Mutta kun kyseessä on kolmekymppiset aikuiset, se on lähinnä friikkiä. Aikuiset ihmiset pitelemässä toisiaan kädestä puoli vuotta harkitsemassa tällaista asiaa. En tajua. Olet tainnut tehdä kärpäsestä härkäsen.

Vierailija
64/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä seksi vaatii oman kokemukseni mukaan kykyä heittäytyä ja laittaa "aivot narikkaan". Jos miehelle seksi on asia joka vaatii äärimmäisen turvalliset olosuhteet ja kaiken mahdollisen riskin minimoinnin niin en jotenkin jaksa uskoa että se seksi olisi kauhean hauskaa ja iloista kuten sen pitäisi olla. Mutta toivottavasti löydät jostain naisen joka ajattelee kuten sinä.

Ainakin näin naisena minulle on ennen seksiä erittäin tärkeää, että koen miehen turvalliseksi ja luotettavaksi ja että miehen seurassa on sataprosenttisen hyvä olo. En todellakaan halua ottaa sitä riskiä, että mies käyttää hyväkseen, tekee sekisin aikana jotain mistä en pidä tai painostaa johonkin.

Vierailija
65/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin moni ei ymmärrä demiseksuaalin tunteita ja ajatuksen juoksua.

Minä en ole ihan demi, mutta aika lähellä, joten ymmärrän hyvin. Toisaalta, puolen vuoden raja silti kuulostaa minusta kovin keinotekoiselta. Ja jos mies pyytäisi odottamaan puoli vuotta, ihmettelisin ja kyseenalaistaisin.

Demiseksuaali tarvitsee vahvaa tunnesidettä, mutta eihän sitä voi tietää, missä ajassa se muodostuu vai muodostuuko ikinä.

Minulla on ollut muutama seksikumppani enkä silti pystyisi sanomaan, mikä on minulle sopiva tutustumisaika. Se kun on tosi paljon myös siitä toisesta kiinni. Ja yhden potentiaalisen kumppanin kohdalla minulla ei ole ikinä tullut sitä hetkeä, että olisin ollut valmis, vaikka ehdimme tuntemaan puolitoista vuotta.

Vierailija
66/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko olla ilman seksiä puoli vuotta? Tottahan toki, olen ollut ilman paljon pidempiäkin aikoja. Mutta tilanne muuten ehkä herättäisi epäilyksen miehen kompleksisuudesta ja se kyllä herättäisi epäilykset koko suhteesta.

Vierailija
67/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ihan demi, mutta aika lähellä, joten ymmärrän hyvin. Toisaalta, puolen vuoden raja silti kuulostaa minusta kovin keinotekoiselta. Ja jos mies pyytäisi odottamaan puoli vuotta, ihmettelisin ja kyseenalaistaisin.

Demiseksuaali tarvitsee vahvaa tunnesidettä, mutta eihän sitä voi tietää, missä ajassa se muodostuu vai muodostuuko ikinä.

Minulla on ollut muutama seksikumppani enkä silti pystyisi sanomaan, mikä on minulle sopiva tutustumisaika. Se kun on tosi paljon myös siitä toisesta kiinni. Ja yhden potentiaalisen kumppanin kohdalla minulla ei ole ikinä tullut sitä hetkeä, että olisin ollut valmis, vaikka ehdimme tuntemaan puolitoista vuotta.

En minä tiedä onko kaikilla kyse ymmärryksen puutteesta. Parhaiten ihmiset sopivat varmaan yhteen sellaisen kumppanin kanssa, jolla on saman kaltainen käsitys seksuaalisuudesta. Tuskin se ymmärtäminen siihen vaikuttaa, haluaako seksuaalisuuteen mutkattomasti ja rennosti suhtautuva ihminen seurustella demiseksuaalin kanssa. Eiköhän ole fiksumpaa että molemmat etsivät kaltaisensa kumppanin.

Vierailija
68/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena kyllä ajattelisin, että jos mies on pihdannut puoli vuotta, ei se rakkauden fyysinen osoitus olisi myöhemminkään hääviä. Korkeintaan suoritus lauantaisin saunan jälkeen pimeässä - noinniinku alkuhuumassa - myöhemmin vauhti hiipuisi entisestään. 

Vierailija
69/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä seksi vaatii oman kokemukseni mukaan kykyä heittäytyä ja laittaa "aivot narikkaan". Jos miehelle seksi on asia joka vaatii äärimmäisen turvalliset olosuhteet ja kaiken mahdollisen riskin minimoinnin niin en jotenkin jaksa uskoa että se seksi olisi kauhean hauskaa ja iloista kuten sen pitäisi olla. Mutta toivottavasti löydät jostain naisen joka ajattelee kuten sinä.

Ainakin näin naisena minulle on ennen seksiä erittäin tärkeää, että koen miehen turvalliseksi ja luotettavaksi ja että miehen seurassa on sataprosenttisen hyvä olo. En todellakaan halua ottaa sitä riskiä, että mies käyttää hyväkseen, tekee sekisin aikana jotain mistä en pidä tai painostaa johonkin.

Ihmissuhteissa on aina se riski olemassa. Vaikka odottaisi miten kauan. Joskus painostus saattaa alkaa vasta avioliitossa ensimmäisen lapsen jälkeen. Odottamisessa ei siis ole mitään pahaa, mutta täysin turvallisia ihmissuhteita ei ole olemassakaan. Toki jos turvallisuuden illuusio riittää niin se on varmasti ihan mahdollista saavuttaa.

Vierailija
70/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteissa on aina se riski olemassa. Vaikka odottaisi miten kauan. Joskus painostus saattaa alkaa vasta avioliitossa ensimmäisen lapsen jälkeen. Odottamisessa ei siis ole mitään pahaa, mutta täysin turvallisia ihmissuhteita ei ole olemassakaan. Toki jos turvallisuuden illuusio riittää niin se on varmasti ihan mahdollista saavuttaa.

Olet oikeassa. Itse asiassa olen todennut, että minun ajattelutavallani ei kannata mitään parisuhdetta etsiäkään.

Vierailija
71/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu...voisin jos se mies olisi odottamisen arvoinen. Toki kiinnostaisi myöskin syy miksi se odotusaika? Mutta itsekään en olisi suhteen alussa heti valmiina sänkyyn, joten helpostikin voisi se 6kk mennä ja voisi olla ihan hyväkin juttu. Riippuu paljon siitäkin miten tiiviisti oltaisiin tekemisissä.

Vierailija
72/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies on uskonnollinen hihhuli tai muuten vajaa, tai sitten on joku tyyliin 10-12cm minimuna. Nämä kaikki vaihtoehdot ovat no-no.

Vierailija
73/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Itse asiassa olen todennut, että minun ajattelutavallani ei kannata mitään parisuhdetta etsiäkään.

Riskit on olemassa, mutta kyllä elämä on niiden riskien arvoista. Minulle ei tuo ajattelutapasi ole mikään ongelma, voisin deittailla kaltaistasi naista. Seksistä kannattaa minusta kuitenkin uskaltaa keskustella ennen sen harrastamista, koska joidenkin mieltymykset eivät vain sovi yhteen. Jos ei tunne itseään riittävän hyvin, voi se olla toki vaikeaa. Luottamuksen pitää olla molemminpuolista.

Vierailija
74/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä onko kaikilla kyse ymmärryksen puutteesta. Parhaiten ihmiset sopivat varmaan yhteen sellaisen kumppanin kanssa, jolla on saman kaltainen käsitys seksuaalisuudesta. Tuskin se ymmärtäminen siihen vaikuttaa, haluaako seksuaalisuuteen mutkattomasti ja rennosti suhtautuva ihminen seurustella demiseksuaalin kanssa. Eiköhän ole fiksumpaa että molemmat etsivät kaltaisensa kumppanin.

Kun sanoin, että eivät ymmärrä, tarkoitin, että jotkut epäilevät, että tutustumistarpeen takana on oltava joku ongelma. Että vaikkapa seksuaalivietti on heikkoa tai että mies on vaikkapa impotentti. Joku ehdotti myös sukupuolitaudin.  Tai että on kontrollintarvetta tai epävarmuutta.

Se juttu demissä on se, että ei edes tunne seksuaalista vetoa, jos ei ole tunnesidettä. Mutta se seksuaalinen veto voi olla todella voimakas oikean ihmisen kohdalla tutustumisen jälkeen. Eikä seksiin liiity mitään ihmeempää epävarmuutta. Eikä demi välttämättä suhtaudu seksiin erityisen vakavasti.

Muuten olen sun kanssa samaa mieltä, kannattaa etsiä kaltaisensa kumppani. Tai ainakin pitää olla rehellinen. Minä tämmöisena semi-deminä olen löytänyt kumppanin sekä toisesta demistä että ihan "tavallisista" heteromiehistä.

Vierailija
75/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsekin olen aika hidas syttymään, niin olisi vain rentouttavaa, jos miehellä ei kamala kiire.

Itse asiassa liian innokkaat ja vauhdikkaasti etenevät miehet lähinnä ahdistavat.

Tämä. Minun on vaikea luottaa uusiin ihmisiin ja tarvitsen aikaa jotta olen valmis, joten hitaasti etenevä mies olisi oikeastaan ainut vaihtoehto. Yhden nopean etenijän kanssa kokeilin eikä siitä seurannut mitään hyvää.

Se tosin vielä, että puoli vuotta on todella pitkä aika, mikäli yhdessä on vietetty paljon aikaa. Saattaisin jo aiemmin alkaa vakavasti miettimään, että jos eteneminen ei miehen kanssa tunnu hyvältä ja luontevalta, olisiko hän minulle kuitenkaan oikea.

Puoli vuotta on pitkä aika vain halailla ja pusutella, vai onko sekään sallittua? Mikä kaikki olisi miehen mielestä kiellettyä? Saako nainen koskettaa vyötäröä alemmaksi ja polvien yläpuolelle ollenkaan? Saako nainen esimerkiksi pitää kättä miehen reidellä autossa tai hipaista neitsykäisen takapuolta? Pitääkö halata niin, että molemmat ovat takapuolet takana ettei etu puolet vahingossakaan koske toisiinsa? Voiko edes suudella niin, että siinä alkaa halut hyrräämään vai mennäänkö pelkillä kuivilla otsaan tai poskeen kohdistuvilla pusuilla? Saako nainen edes hyväillä itseään yksin ollessaan vai kieltääkö mies senkin? Entä saako katsoa vaikka leffoja, joissa on seksiä?

Apua, olisi tosi pitkä puoli vuotta jollakin normaalilla naisella, joka ei pelkää ihmisiä ja jolla on normaali hormonaalinen rytmi...

Miten tapaamiset sitten menisivät? Niinkö, että parilla olisi aina esiliina vieressä tai sitten juteltaisin vain puhelimessa? Kuulostaa hieman kummajaiselta tai syvästi uskonnolliselta ja heidät jättäisin ilman enempiä miettimistä pois kavereistani.

Naisella hormonaalinen rytmi tarkoittaa sitä, että ovulaation aikana nainen hakee mahdollisimman hyviä geenejä tulevalle lapselle. Ja miehen biologinen tarkoitus on levittää siementä mahdollisimman useisiin naisiin. Tätä ilmeisesti kannatat NS. Fiksuna toimintamallina?

Vierailija
76/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin odottaa. Pussailua, halimista ja silittelyä pitäisi kumminkin olla.

Vierailija
77/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsekin olen aika hidas syttymään, niin olisi vain rentouttavaa, jos miehellä ei kamala kiire.

Itse asiassa liian innokkaat ja vauhdikkaasti etenevät miehet lähinnä ahdistavat.

Tämä. Minun on vaikea luottaa uusiin ihmisiin ja tarvitsen aikaa jotta olen valmis, joten hitaasti etenevä mies olisi oikeastaan ainut vaihtoehto. Yhden nopean etenijän kanssa kokeilin eikä siitä seurannut mitään hyvää.

Se tosin vielä, että puoli vuotta on todella pitkä aika, mikäli yhdessä on vietetty paljon aikaa. Saattaisin jo aiemmin alkaa vakavasti miettimään, että jos eteneminen ei miehen kanssa tunnu hyvältä ja luontevalta, olisiko hän minulle kuitenkaan oikea.

Puoli vuotta on pitkä aika vain halailla ja pusutella, vai onko sekään sallittua? Mikä kaikki olisi miehen mielestä kiellettyä? Saako nainen koskettaa vyötäröä alemmaksi ja polvien yläpuolelle ollenkaan? Saako nainen esimerkiksi pitää kättä miehen reidellä autossa tai hipaista neitsykäisen takapuolta? Pitääkö halata niin, että molemmat ovat takapuolet takana ettei etu puolet vahingossakaan koske toisiinsa? Voiko edes suudella niin, että siinä alkaa halut hyrräämään vai mennäänkö pelkillä kuivilla otsaan tai poskeen kohdistuvilla pusuilla? Saako nainen edes hyväillä itseään yksin ollessaan vai kieltääkö mies senkin? Entä saako katsoa vaikka leffoja, joissa on seksiä?

Apua, olisi tosi pitkä puoli vuotta jollakin normaalilla naisella, joka ei pelkää ihmisiä ja jolla on normaali hormonaalinen rytmi...

Miten tapaamiset sitten menisivät? Niinkö, että parilla olisi aina esiliina vieressä tai sitten juteltaisin vain puhelimessa? Kuulostaa hieman kummajaiselta tai syvästi uskonnolliselta ja heidät jättäisin ilman enempiä miettimistä pois kavereistani.

Naisella hormonaalinen rytmi tarkoittaa sitä, että ovulaation aikana nainen hakee mahdollisimman hyviä geenejä tulevalle lapselle. Ja miehen biologinen tarkoitus on levittää siementä mahdollisimman useisiin naisiin. Tätä ilmeisesti kannatat NS. Fiksuna toimintamallina?

Ei pidä aivan paikkaansa. Ensimmäinen kohta toki pitää, kuka nyt haluaisi lapselleen huonot geenit?

Mutta ihmisuroksella tärkeintä lisääntymisessä ei ole siemenen levittäminen mahdollisimman useisiin naisiin. Ihmisvauva on niin onnettoman avuton tapaus, että evoluutiossa ihminen on kehittynyt pariutumaan tietyksi aikaa yhden ihmisen kanssa, jotta vauvalla olisi 2 hoitajaa. Muuten sen selviämismahdollisuudet ovat heikot.

Ts. mies, joka kylvää siementään joka paikkaan mutta ei sitoudu perheeseen, ei saa geenejään eteenpäin koska vauvat kuolevat.

Nykyään toki eletään erilaisessa ympäristössä kuin voimakkaan evolutiivisen kehityksen aikana, joten monessa maassa vauva selviää hengissä vaikka molemmat vanhemmat kuolisivat.

/55

Vierailija
78/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta rakastumiseen? Miten olet määritellyt tuon ajan? Ihan eksaktisti puoli vuotta? Mitä jos sinä et rakastukaan? Olet kai ottanut senkin huomioon? Tutkailisit naista ees'taas' ja odottaisit rakastumista jota ei sitten otakaan tulta.

Jep ja sitten siinä on myös se iso riski, että nainen huomaakin siinä puolen vuoden aikana, että mies on täydellinen urpo muissakin asioissa kuin seksiasioissa. Ei se puolen vuoden toisen tarkastelu ja "rakastuminen" ole mikään tae jatkosta ja varsinkaan siitä, että puolen vuoden jälkeen kaikki on ihanaa.

Vierailija
79/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin suurena helpotuksena ja kunnioittaisin miestä, mutta vain jos tämä on aivan tosissaan. Myös minä tarvitsen aikaa jotta pystyn luottamaan toiseen ja se tapahtuu ainoastaan toiseen tutustumalla kunnolla. Tämän päivän Tinder kulttuurissa vain se on äärettömän haastava yhtälö, varsinkin ujommalle persoonalle. Olen jo oikeastaan melkein luopunut tästä syystä toivosta löytää kumppania. 

N30 v.

Vierailija
80/143 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kiinnostunut näistä asioista, eli mikä on läheisyyden taso?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi