VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Siis meni niin penkin alle kun voi, vaikka harjoittelin melkein kaikkia noita kysymyksiä. En pääse. Harmittaa, mutta jännitys vei voiton. Jäädyin ihan täysin enkä saanut suusta mitään järkevää ulos, täysi blackout iski.
Oli kyllä kiusallinen tilanne. Aikaa jäi yli vaikka yritin vastata parhaani mukaan, siinä sitten istuttiin hetki hiljaa kun aikaa vielä oli jäljellä..
Lopuun jäi vähän aikaa, mutta se menikin mukavasti jutellen niitä näitä:)
En ole ikinä ottanut kokeita vakavasti.
Onko kaikilla nyt ollut se koe? Sitä vaan mietin, voiki nyt puhua vapaasti
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla nyt ollut se koe? Sitä vaan mietin, voiki nyt puhua vapaasti
Eikös ne tänään kello 14 ollu viimeset?
Kyllä pitäis kaikilla olla nyt soveltuvuuskoe tehtynä.
Tais olla se kontrollikysymyshommeli pelkkä kusetusta, koska multa ei ainakaan kysytty vakava kokeesta yhtikäs mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäis kaikilla olla nyt soveltuvuuskoe tehtynä.
Nonni. Sit voitais keskustella, mikä tehtävä meni parhaiten, mikä huonoiten yms. Toivottavasti mahdollisimman moni löytää tänne, kun itseäni ainakin kiinnostaa, miten muilla on mennyt.
Ehkä kiusallisin haasttatelutilanne ikinä. Onkohan idea ollut testata jotain siinäkin että on tarkostuksella jätetty aika paljon extraa vielä. Mietin että olisiko sopivaa jutella jostain muusta kun haastattelun aiheista mutta päätin pitää suuni kiinni xD jotenkin tuossa tilanteessa ei pystynyt olla ihan oma itsensä versus jos koe olisi ollut normaalisti. Miten esimerkiksi koe testaa mitenkään opettajan vuorovaikutustaitoja ja ryhmässä toimimista? Jännä fiilis jäi.
Ois kiva tietää millasia teiän haastattelijat oli? Olivatko lähes ilmeettömiä ja puhuivatko mitään vai oliko kaikilla monologi? Miehiä vai naisia?
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva tietää millasia teiän haastattelijat oli? Olivatko lähes ilmeettömiä ja puhuivatko mitään vai oliko kaikilla monologi? Miehiä vai naisia?
Kaksi naista joista toinen kysy vaan kysymykset ja toinen oli hiljaa koko kokeen ajan.
Itse tajusin puhuneeni aivan liian nopeasti ja muutamaan kohtaan tuli vastattua niin kliseisesti ja yksinkertaisesti. Tuntuu kyllä hurjalta, että ainakin ne puolet tulee karsiutumaan tuon haastattelun pohjalta
Mulla oli miehiä, alussa hymyilivät ja sitten koko kokeen ajan oli ihan pokerinaamalla (:
Vierailija kirjoitti:
Itse tajusin puhuneeni aivan liian nopeasti ja muutamaan kohtaan tuli vastattua niin kliseisesti ja yksinkertaisesti. Tuntuu kyllä hurjalta, että ainakin ne puolet tulee karsiutumaan tuon haastattelun pohjalta
Sana mulla! Oon muutenkin aika nopea puhuja ja jos jännittää niin saatan puhua tavallista nopeampaa, mutta kuitenkin niin että kaikesta saa tietty selvää :D mut ois voinu kyllä hitaammin silti puhua niin ei olis lopussa tarvinnu hirveesti odotella turhaa.
Huomenna vielä kokeita esim. Avoin väylä ja maisteri. Eli tänään ei voi vielä puhua kysymyksistä. Mutta huomenna sit👍
Siis hirveetä, oliko teillä oikeesti joku videohaastattelu? Oikea ihminen videon päässä kyselemässä kysymyksiä? Olisin jäätynyt täysin.
Vierailija kirjoitti:
Siis hirveetä, oliko teillä oikeesti joku videohaastattelu? Oikea ihminen videon päässä kyselemässä kysymyksiä? Olisin jäätynyt täysin.
Kyllä, ai että kuinka kiusallista kun ei vasta puolelta kuulu mitään eikä ilmekään värähdä. Saattaa toki olla että riippuu haastattelijoista miten he toimivat tollasessa tilanteessa
Mikä haastattelija se sellainen on. Kai nyt sen pitäisi olla ihan normaali vuorovaikutustilanne. Kuulosta ihan pimeeltä. Oliko se haastattelija vaan hiljaa kivettyneenä siellä sitten kun olit vastannut? Ei mitään nyökkäyksiä tai hymyjä tai kommenteja? Täysin luonnoton tilanne.
Samat sanat. Ja lopusta jäi 2 min aikaa, vaikka yritin vastailla kattavasti. Aika tyhjä olo jäi.