Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA-koe 2020

Moikka
24.02.2020 |

Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?

Kommentit (1179)

Vierailija
1/1179 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä laskettu aika muutaman viikon päästä. Olen hakenut jo monta kertaa, nyt haen maisterivaiheeseen. Jännittää miten univelat ja pikkuvauvan kanssa vietetyt viikot verottaa sitten itse kokeessa. Ouluun haen! 😊

Ap

Vierailija
2/1179 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone? 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1179 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep minä haen!

Haen siis yleisiä kasvatustieteitä Oulun yliopistoon, en oo koskaan aiemmin tehnyt VAKAVA koetta joten en yhtään tiedä mitä odottaa. Asiaa ei auta se, ettei kukaan muukaan tiedä koska ekaa kertaa ilman ennakkomatskuu.

Aion silti valmistautua lukemalla erilaisia kirjoja kasvatustieteisiin liittyen, koska tosiaan minkäännäköstä kokemusta tai tietoa ei oikeestaan ole😅 Miten aiotte valmistautua?

Vierailija
4/1179 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut hakemista. Kuitenkin vielä lopullinen päätös tekemättä.

Vierailija
5/1179 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaat, eikö siihen tarvii lukea enää etukäteen? Nimim. Vakavaan lukeminen oli elämäni rasittavin koitos 😂 mutta joo, saattaa tuoda kyllä omat haasteensa sekin jos aineistot saa vasta siellä kokeessa.

Vierailija
6/1179 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineistokokeet on aina olleet mun vahvuus, Jyväskylän OKL luokanopettajakoulutus ottaa kuitenkin vaan 8 ei-ensikertalaista, niin on silti kyllä erittäin huonot mahdollisuudet sisäänpääsyyn. Vaihtoehtona olen miettinyt erkkaa tai varhaiskasvatuksen erkkaa.

Vierailija
7/1179 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, pitäiskö hakea. Päiväkodissa töissä vuosikymmenen, pääsykokeet aina kaatuneet siihen kun ei vaan ole aikaa siihen lukemiseen töissäkäynnin ja perhe-elämän lisäksi. Nyt ehkä voisi sitten olla jopa tsäänssit 🤔 Varmaan haastava koe omalla tavallaan tulee joka tapauksessa olemaan.

Vierailija
8/1179 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, pitäiskö hakea. Päiväkodissa töissä vuosikymmenen, pääsykokeet aina kaatuneet siihen kun ei vaan ole aikaa siihen lukemiseen töissäkäynnin ja perhe-elämän lisäksi. Nyt ehkä voisi sitten olla jopa tsäänssit 🤔 Varmaan haastava koe omalla tavallaan tulee joka tapauksessa olemaan.

Jos meinaat päiväkodissa jatkaa ja nyt jo pysyvämpi työ niin ei maksa vaivaa.

Vierailija
9/1179 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen nyt ekaa kertaa opoksi! Viime vuonna oon käyny jo toisen alan kokeessa, jossa materiaali myöskin jaettiin vasta kokeessa, joten saa nähdä onko siitä mitään hyötyä...

Vierailija
10/1179 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen hakemassa ensimmäistä kertaa myös tänä keväänä ja valmistautuminen tuottaa päänvaivaa, paljon puhuttanut koronan aiheuttama tilanne myöskin. Järjestetäänköhän pääsykokeita lainkaan? Mietityttää myös rajallinen aika perehtyä materiaaliin..

Vierailija
11/1179 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin extempore hakea varhaiskasvatukseen Raumalle ja Helsinkiin. Yo todistuksen pisteytys ei riitä suoraan valintaan niin katsotaan miten käy vakava kokeen kanssa. Tavallaan kiva ettei tarvitse aikaa käyttää kokeeseen lukemiseen. Toivon että pääsykoe järjestetään!

Vierailija
12/1179 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko laskeneet paljonko teille tulee todistuspisteitä? Vähän jännittää kun todistuksen perusteella valitaan seuraavaan vaiheeseen kumminkin se 60%

Vierailija
13/1179 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todistuspisteitä 117,2. Eli ihan hyvä potti sanoisin. En tosin ole ensikertalainen enää... Mutta veikkaan, että on hyvät mahdollisuudet päästä sisään.

Millaisia pistemääriä muilla?

Vierailija
14/1179 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tuo haku järjestetään nyt, kun VAKAVA peruttiin.

Vierailija
15/1179 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tuo haku järjestetään nyt, kun VAKAVA peruttiin.

Väärin! Ei sitä koetta ole peruttu. On ainoastaan kerrottu, että koetta ei voida järjestää silloin 23.4. Eiköhän se jossain laajuudessa digitaalisena kokeena järjestetä, vaikkakin tällainen jossittelu on nyt ihan turhaa.

Vierailija
16/1179 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Tämän perusteella ei voi tietää, onko valinta VAKAVA-kokeen kautta vai ei: "VAKAVA-koetta ei voida järjestää 23.4.2020. Yliopistojen valtakunnallisen linjan mukaisesti opiskelijavalinnat järjestetään kevään ja kesän 2020 aikana vaihtoehtoisilla, fyysistä kontaktia välttävillä tavoilla. Valintatapojen tarkemmista muutoksista ilmoitetaan tällä sivulla mahdollisimman pian. (Päivitetty 9.4.2020)"

Eli kyse voi valinnan suhteen olla ihan joku muu kuin VAKAVA-koe.

Mahdollinen koepäivä yms. olisi hyvä tietää. Osa on työssäkävijöitä, työharjoittelussa yms. TOivottavasti ilmoittavat pian.

Vierailija
17/1179 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitieteissä on ihan suunnitellusti (jo ennen koronaa) jonkinlainen kurssivalintatapa. Eli pitää etukäteen tehdä jotain tehtäviä ja niistä otetaan parhaat lähikokeeseen.

Viime vuonna ja sitä edellisenäkin Vakavassa oli kokeessa luettavaa materiaalia. Materiaalia ei löydy tekijänoikeussyistä Vakavan sivuilta, mutta kokeet on.

Vierailija
18/1179 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei ole noilla sivuilla mitään tietoa vakava kokeen tilanteesta?

Vierailija
19/1179 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitetaan tod näk ensiviikolla

Vierailija
20/1179 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olis kiva kuulla kokeen jälkeisiä fiiliksiä! 

Ketju on lukittu.