VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Pääsin todistuksella läpi ja haastatteluaika oli tänään heti klo 9 jälkeen. Aakkosissa olisin ollut häntäpäässä. Oikeasti luulen, että ne haastatteluajat on arvottu.
Minusta oli kivempi tehdä se haastattelu etänä. Jännitti vähemmän, kun sai odottaa tutussa ympäristössä kuin jos olisi istunut siellä yliopiston käytävässä odottamassa vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja toi pelkän kontrollikokeen kysymys. Mielestäni tosi huono valinta, koska ei arvioi sitä oletko tehnyt kokeen itse. Hyvää hommaa varmaan katsoa noita videoita, kun kiusallisesti yritän selittää kaiken, mitä muistan, mutta ilman että sanon mitään väärää. Miten spesifisti olisi osata pitänyt selittää, jotta saa hyväksytyn vai riittääkö se, että pystyy pääpiirteittäin mainitsemaan oikeita asioita.
Onko muita, joilla oli hyvä olo ennen kontrollia, koska tiesi tehneen kokeen ilman vilppiä, mutta nyt jäi mietityttämään pystyikö todistamaan sen...
HUOM! Jos huomasitte, kontrollikokeen tekijöille oli huomautus, että SALASSAPIDETTÄVÄ 12.6. asti. Eli älkää kirjoiteltko täällä, ellette halua antaa etua muille. Se on sitten teiltä pois, kai tajuatte????
Oho, no tuollaista en kyllä huomannut. Mutta kai asiasta voi muuten keskustella, jos ei kerro, millainen koetilanne oli ja mitä kokeessa tehtiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella nuo kontrollikokeen koeajat on jaettu? Sukunimen mukainen järjestys ei käy järkeen. Mietin tässä (kun pisteistä tai -rajoista ole annettu tietoja), että voisikohan siitä päätellä jotain. Toivoisin tietenkin, että ensimmäisten joukossa kontrolloidut olisivat saaneet parhaat pisteet vakavasta. ;D Silloinhan kaikkia kontrollikokeita ei tarvitsisi edes tarkistaa, kun otetaan parhaat päältä ja tarvittaessa varasijoilta tulevilta erikseen.
hmm..no montako pistetttä itse sait Vakavasta? Voidaan vertailla :D
mitä, jos ekaksi otettiin ne jotka pääsivät todistuksella läpi? tai se onkin ihan random.
Hain pelkästään yleiselle, eikä kontrollikutsun yhteydessä ole kerrottu pisteitä. Onko joku pelkästään yleiselle hakenut saanut pisteensä yliopistolta kysymällä? Todistuksella sisäänpäässeet eivät tietenkään tee kontrollikoetta (ajattelit ehkä soveltuvuuskoetta?), sillä eihän heidän tarvitse todistaa itse tehneensä vakavaa. Soveltuvuuskokeissa tuo esittämäni logiikka ei tietenkään toimi, jos sovarit pisteytetään. Kontrollikoe arvioidaan puolestaan hyväksytty/hylätty, joten paikat jaetaan kaiken järjen mukaan vakava-pisteillä.
Kauanko haastattelutilanne kesti kaiken kaikkiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella nuo kontrollikokeen koeajat on jaettu? Sukunimen mukainen järjestys ei käy järkeen. Mietin tässä (kun pisteistä tai -rajoista ole annettu tietoja), että voisikohan siitä päätellä jotain. Toivoisin tietenkin, että ensimmäisten joukossa kontrolloidut olisivat saaneet parhaat pisteet vakavasta. ;D Silloinhan kaikkia kontrollikokeita ei tarvitsisi edes tarkistaa, kun otetaan parhaat päältä ja tarvittaessa varasijoilta tulevilta erikseen.
mitä, jos ekaksi otettiin ne jotka pääsivät todistuksella läpi? tai se onkin ihan random.
Hain pelkästään yleiselle, eikä kontrollikutsun yhteydessä ole kerrottu pisteitä. Onko joku pelkästään yleiselle hakenut saanut pisteensä yliopistolta kysymällä? Todistuksella sisäänpäässeet eivät tietenkään tee kontrollikoetta (ajattelit ehkä soveltuvuuskoetta?), sillä eihän heidän tarvitse todistaa itse tehneensä vakavaa. Soveltuvuuskokeissa tuo esittämäni logiikka ei tietenkään toimi, jos sovarit pisteytetään. Kontrollikoe arvioidaan puolestaan hyväksytty/hylätty, joten paikat jaetaan kaiken järjen mukaan vakava-pisteillä.
Niin, mä olen sillä lailla "hassussa" tilanteessa, että olen hakenut kolmeen kohteeseen. Ykkösenä yleinen ja sitten erikoispeda ja sitten varhaiskasvastus. Eli tiedän Vakava-pisteeni ja mut on myös kutsuttu yleisen kontrollikokeeseen. Siis siitä tuli erikseen maininta, että kontrollikysymykseni tuossa sovarissa lasketaan myös yleisen puolelle.
ylläolevaan viitaten, mulla on se koe huomenna.
Oletteko ladanneet tietokoneeseen zoom sovelluksen soveltuvuuskoetta varten? Itse latasin ja muuten kyllä toimii, mutta ei minun nimeä kysynyt missään vaiheessa niinkuin sähköpostissa ohjeistettiin? Osaako joku neuvoa?
Kuinka pitkä se haastattelu on?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ladanneet tietokoneeseen zoom sovelluksen soveltuvuuskoetta varten? Itse latasin ja muuten kyllä toimii, mutta ei minun nimeä kysynyt missään vaiheessa niinkuin sähköpostissa ohjeistettiin? Osaako joku neuvoa?
Sitä kysytään vasta sitten, kun olet liittymässä ”kokoukseen”
Miten olette valmistautuneet? Itse kävin läpi peruskysymyksiä ( miksi olisin hyvä ope ). Tarvitseeko osata esimerkiksi nykyistä OPSia?
Kestääkö se koe siis vain vartin?
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö se koe siis vain vartin?
Joo
Kertokaa nyt, käytittekö kuulokkeita vai olitteko ilman?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Täälläkin varmaan osa on käyttänyt/tulee käyttämään ja osa ei. Tee ihan niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.
Ääh eipä menny ihan putkeen, oh well...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Täälläkin varmaan osa on käyttänyt/tulee käyttämään ja osa ei. Tee ihan niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.
Ei kun mietin vaan onko kuulokkeiden käyttäminen ylipäätään mahdollista. Kun ohjeena join with computer audio
Mulla kesti vain 8 minuuttia haastattelu? Aluksi sanottiin, että 8min aikaa ja sitten pyydettiin poistumaan kun aika oli loppu. Muilla samanlaista?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kesti vain 8 minuuttia haastattelu? Aluksi sanottiin, että 8min aikaa ja sitten pyydettiin poistumaan kun aika oli loppu. Muilla samanlaista?
Mulla kesti 10 minsaa ja itse joo poistuin chatistä. Oli kyllä aikamoista sössötystä ne mun vastaukset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun mietin vaan onko kuulokkeiden käyttäminen ylipäätään mahdollista. Kun ohjeena join with computer audio
Kuulokkeet käyttää samaa "computer audio"ta. Yhdellä haastattelijalla oli kuulokkeet, että älä huoli, voit varmasti käyttää.