Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA-koe 2020

Moikka
24.02.2020 |

Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?

Kommentit (1179)

Vierailija
601/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella nuo kontrollikokeen koeajat on jaettu? Sukunimen mukainen järjestys ei käy järkeen. Mietin tässä (kun pisteistä tai -rajoista ole annettu tietoja), että voisikohan siitä päätellä jotain. Toivoisin tietenkin, että ensimmäisten joukossa kontrolloidut olisivat saaneet parhaat pisteet vakavasta. ;D Silloinhan kaikkia kontrollikokeita ei tarvitsisi edes tarkistaa, kun otetaan parhaat päältä ja tarvittaessa varasijoilta tulevilta erikseen. 

hmm..no montako pistetttä itse sait Vakavasta? Voidaan vertailla :D

mitä, jos ekaksi otettiin ne jotka pääsivät todistuksella läpi? tai se onkin ihan random.

Vierailija
602/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin todistuksella läpi ja haastatteluaika oli tänään heti klo 9 jälkeen. Aakkosissa olisin ollut häntäpäässä. Oikeasti luulen, että ne haastatteluajat on arvottu.

Minusta oli kivempi tehdä se haastattelu etänä. Jännitti vähemmän, kun sai odottaa tutussa ympäristössä kuin jos olisi istunut siellä yliopiston käytävässä odottamassa vuoroaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja toi pelkän kontrollikokeen kysymys. Mielestäni tosi huono valinta, koska ei arvioi sitä oletko tehnyt kokeen itse. Hyvää hommaa varmaan katsoa noita videoita, kun kiusallisesti yritän selittää kaiken, mitä muistan, mutta ilman että sanon mitään väärää. Miten spesifisti olisi osata pitänyt selittää, jotta saa hyväksytyn vai riittääkö se, että pystyy pääpiirteittäin mainitsemaan oikeita asioita.

Onko muita, joilla oli hyvä olo ennen kontrollia, koska tiesi tehneen kokeen ilman vilppiä, mutta nyt jäi mietityttämään pystyikö todistamaan sen...

HUOM! Jos huomasitte, kontrollikokeen tekijöille oli huomautus, että SALASSAPIDETTÄVÄ 12.6. asti. Eli älkää kirjoiteltko täällä, ellette halua antaa etua muille. Se on sitten teiltä pois, kai tajuatte????

Oho, no tuollaista en kyllä huomannut. Mutta kai asiasta voi muuten keskustella, jos ei kerro, millainen koetilanne oli ja mitä kokeessa tehtiin?

Vierailija
604/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella nuo kontrollikokeen koeajat on jaettu? Sukunimen mukainen järjestys ei käy järkeen. Mietin tässä (kun pisteistä tai -rajoista ole annettu tietoja), että voisikohan siitä päätellä jotain. Toivoisin tietenkin, että ensimmäisten joukossa kontrolloidut olisivat saaneet parhaat pisteet vakavasta. ;D Silloinhan kaikkia kontrollikokeita ei tarvitsisi edes tarkistaa, kun otetaan parhaat päältä ja tarvittaessa varasijoilta tulevilta erikseen. 

mitä, jos ekaksi otettiin ne jotka pääsivät todistuksella läpi? tai se onkin ihan random.

Hain pelkästään yleiselle, eikä kontrollikutsun yhteydessä ole kerrottu pisteitä. Onko joku pelkästään yleiselle hakenut saanut pisteensä yliopistolta kysymällä? Todistuksella sisäänpäässeet eivät tietenkään tee kontrollikoetta (ajattelit ehkä soveltuvuuskoetta?), sillä eihän heidän tarvitse todistaa itse tehneensä vakavaa. Soveltuvuuskokeissa tuo esittämäni logiikka ei tietenkään toimi, jos sovarit pisteytetään. Kontrollikoe arvioidaan puolestaan hyväksytty/hylätty, joten paikat jaetaan kaiken järjen mukaan vakava-pisteillä.

Vierailija
605/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko haastattelutilanne kesti kaiken kaikkiaan?

Vierailija
606/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain pelkästään yleiselle, eikä kontrollikutsun yhteydessä ole kerrottu pisteitä. Onko joku pelkästään yleiselle hakenut saanut pisteensä yliopistolta kysymällä? Todistuksella sisäänpäässeet eivät tietenkään tee kontrollikoetta (ajattelit ehkä soveltuvuuskoetta?), sillä eihän heidän tarvitse todistaa itse tehneensä vakavaa. Soveltuvuuskokeissa tuo esittämäni logiikka ei tietenkään toimi, jos sovarit pisteytetään. Kontrollikoe arvioidaan puolestaan hyväksytty/hylätty, joten paikat jaetaan kaiken järjen mukaan vakava-pisteillä.

Niin, mä olen sillä lailla "hassussa" tilanteessa, että olen hakenut kolmeen kohteeseen. Ykkösenä yleinen ja sitten erikoispeda ja sitten varhaiskasvastus. Eli tiedän Vakava-pisteeni ja mut on myös kutsuttu yleisen kontrollikokeeseen. Siis siitä tuli erikseen maininta, että kontrollikysymykseni tuossa sovarissa lasketaan myös yleisen puolelle.

Vierailija
607/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläolevaan viitaten, mulla on se koe huomenna.

Vierailija
608/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ladanneet tietokoneeseen zoom sovelluksen soveltuvuuskoetta varten? Itse latasin ja muuten kyllä toimii, mutta ei minun nimeä kysynyt missään vaiheessa niinkuin sähköpostissa ohjeistettiin? Osaako joku neuvoa?

Vierailija
609/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä se haastattelu on?

Vierailija
610/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ladanneet tietokoneeseen zoom sovelluksen soveltuvuuskoetta varten? Itse latasin ja muuten kyllä toimii, mutta ei minun nimeä kysynyt missään vaiheessa niinkuin sähköpostissa ohjeistettiin? Osaako joku neuvoa?

Sitä kysytään vasta sitten, kun olet liittymässä ”kokoukseen”

Vierailija
611/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette valmistautuneet? Itse kävin läpi peruskysymyksiä ( miksi olisin hyvä ope ). Tarvitseeko osata esimerkiksi nykyistä OPSia?

Vierailija
612/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääkö se koe siis vain vartin?

Vierailija
613/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestääkö se koe siis vain vartin?

Joo

Vierailija
614/1179 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt, käytittekö kuulokkeita vai olitteko ilman?

Vierailija
615/1179 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Täälläkin varmaan osa on käyttänyt/tulee käyttämään ja osa ei. Tee ihan niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.

Vierailija
616/1179 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh eipä menny ihan putkeen, oh well...

Vierailija
617/1179 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Täälläkin varmaan osa on käyttänyt/tulee käyttämään ja osa ei. Tee ihan niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.

Ei kun mietin vaan onko kuulokkeiden käyttäminen ylipäätään mahdollista. Kun ohjeena join with computer audio

Vierailija
618/1179 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti vain 8 minuuttia haastattelu? Aluksi sanottiin, että 8min aikaa ja sitten pyydettiin poistumaan kun aika oli loppu. Muilla samanlaista?

Vierailija
619/1179 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti vain 8 minuuttia haastattelu? Aluksi sanottiin, että 8min aikaa ja sitten pyydettiin poistumaan kun aika oli loppu. Muilla samanlaista?

Mulla kesti 10 minsaa ja itse joo poistuin chatistä. Oli kyllä aikamoista sössötystä ne mun vastaukset...

Vierailija
620/1179 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun mietin vaan onko kuulokkeiden käyttäminen ylipäätään mahdollista. Kun ohjeena join with computer audio

Kuulokkeet käyttää samaa "computer audio"ta. Yhdellä haastattelijalla oli kuulokkeet, että älä huoli, voit varmasti käyttää.

Ketju on lukittu.