VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
En ole ekakertalainen ja olen varasijalla 2 stadiin. Ei ole liikkunut mihinkään. Ekakertalaisissa näytti pisteiden perusteella vähän liikkuneen
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Maisteri Turku. Opintopolun mukaan olin jossain vaiheessa varasijalta 9. Pääsin sisään ja alimmat sisäänpäässeet pisteet on pienemmät kun mun eli ainakin yks päässyt vielä mun jälkeen. 15.7. olin ekalla varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Maisteri Turku. Opintopolun mukaan olin jossain vaiheessa varasijalta 9. Pääsin sisään ja alimmat sisäänpäässeet pisteet on pienemmät kun mun eli ainakin yks päässyt vielä mun jälkeen. 15.7. olin ekalla varasijalla.
Oho, onnea! Minkä alan maisteri noin paljon liikkui?
Niin, kaupunkien oheella ne alat on melko merkittävät tietää :D Kaikki ei hae opekoulutuksiin, ja niitäkin yksistään on pilvin pimein.
Kasvatustiede, eipä vakava-kokeella muualle haetakaan..
Vierailija kirjoitti:
Kasvatustiede, eipä vakava-kokeella muualle haetakaan..
Mikäs tutkinto-ohjelma? 🙂
Kasvatustakin on niin monenlaista.
https://www.hs.fi/nyt/anonyymitelaimet/car-2000006581272.html
Hei! Lastenhoitajat, jotka eivät päässeet sisälle Helsingin yliopistoon. Olisin kiinnostunut keskustelemaan kanssanne, minkälainen soveltuvuuskoe teille oli? Itselläni haastattelija naureskeli päin naamaa...
nostetaanpa tätä, miten meni 2020 hakijoilla? Onko muita hakemassa 2021?
joo itse haen nyt toista kertaa! toivon niin paljon, että paikka aukeaisi. tuntuu vaan hiukan epätodennäköiseltä, kun en viimevuonna päässyt edes soveltuvuuskoevaiheesen 😄 nyt pitäisi onnistua molemmissa siis... todistusvalinta kun ei mulla riitä. haen luokanopen paikkaa ja kans eskariopea
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään vakalle pääsin minäkin :)
millaisilla pisteillä?
Hei!
Osaisiko joku viime vuonna VAKAVA-kokeeseen osallistunut kertoa pystyikö artikkeleissa käyttämään esim.alleviivausta tai muistilapputoimintoa? Hakutoiminto varmasti kokeessa estetty, mutta mites muistiinpano tavat? Entä pystyikö kokeessa kysymyksissä hyppiä edes takaisin vai täytyikö edetä kysymys kerrallaan järjestyksessä?
Terveisin,
VAKAVA 2021 Hakija
VAKAVA21 kirjoitti:
Hei!
Osaisiko joku viime vuonna VAKAVA-kokeeseen osallistunut kertoa pystyikö artikkeleissa käyttämään esim.alleviivausta tai muistilapputoimintoa? Hakutoiminto varmasti kokeessa estetty, mutta mites muistiinpano tavat? Entä pystyikö kokeessa kysymyksissä hyppiä edes takaisin vai täytyikö edetä kysymys kerrallaan järjestyksessä?
Terveisin,
VAKAVA 2021 Hakija
Materiaali taisi olla ihan joku pdf. Ei kylläkään kovin pitkä ja oli selkeästi jaettu osiin, eli tarvetta muistiinpanoille ei tullut
Täällä 2021 hakija. Myös vakava2021 ketju on olemassa. Tulkaa sinne keskusteleen tän vuoden kokeesta! Itseä jännittää kyllä kun se tehdään sähköisesti se koe. Olen sitä koulukuntaa että suttupaperit, alleviivaukset ja paperille ruksaaminen ois ollut mun juttu enemmän kuin ees taas scrollaaminen ja nettiyhteyden toimivuuden jännittäminen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4203951/soveltuvuuskokeesta-opiskelemaa…
Vastatkaa mielellään :).
Hei!
Jos sinua kiinnostaa kuunnella aikaisempien vuosien kokemuksia VAKAVA-kokeesta, miltä se on tuntunut, mitä hakijat ovat pelänneet tai mitä he haluaisivat tehdä toisin valmistautumisen suhteen jälkikäteen, käy tsekkaamassa uusi "VAKAVA-koe kokemuksia" video youtubesta!
Minkä verran porukalla on varasijat liikkuneet? Kertokaahan myös kaupunki ja tutkinto-ohjelma :)