VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Itelläkin meni ihan penkin alle. :D En ollut yhtään ajatellut, että haastattelu olisi tuollainen, joten menin paniikkiin. Mielestäni kuitenkin hyvin toteutettu. Nähdään pääsykokeissa taas ensi vuonna! :D
Muistakaa, että moni varmasti jännittää haastattelutilannetta ja oma suoriutuminen tuntuu huonommalta mitä se todellisuudessa on!
Joo oli kyl outo haastattelu. Jäi ehkä vähän kummallinen fiilis. En jäätynyt mutta tuntui että vastausajat olivat turhan pitkiä. Olisin halunnut enemmän kysymyksiä. Sain sanottua nopeasti asiani ilman turhia jaaritteluita.
Vierailija kirjoitti:
Joo oli kyl outo haastattelu. Jäi ehkä vähän kummallinen fiilis. En jäätynyt mutta tuntui että vastausajat olivat turhan pitkiä. Olisin halunnut enemmän kysymyksiä. Sain sanottua nopeasti asiani ilman turhia jaaritteluita.
Joooo sama fiilis. Olin valmistautunu todella pitkään haastatteluun ja tosi yllätyksenä tuli tää aika ja jäi jotenki hämmentävä fiilis kun yhtäkkiä vaan todettiin että noniin kiitos Haastattelusta tää olikin sitten tässä moro xD jäi tuntumaan että jotain unohtui tai puuttui kun ihmeellisen nopeasti meni. Ja kamala tunne kun näkee kun itsestä ja kaikesta tehdään vaan muistiinpanoja Ja toinen haastattelija vaan tuijottaa jokasta elettäs..
Joo sama! Tuntui heti kokeen jälkeen että loppuikihan vain se yksi osio ja nyt on vielä jokin muu osio, jonka missasin. Ihan kun haastattelu olisi loppunut seinään :D käytittekö vastauksiin koko vastausajan? Itellä ei millään kyllä juttu riittänyt tai sitten osaan ilmaista vaan asioiden tärkeinmät/ydin pointit.
Olipa kyllä jännittävää! Tietääkö kukaan milloin tuloksia alkaa tulla?
Vierailija kirjoitti:
Miten olette valmistautuneet? Itse kävin läpi peruskysymyksiä ( miksi olisin hyvä ope ). Tarvitseeko osata esimerkiksi nykyistä OPSia?
Kannattaa sitä vilkaista, että tiedät mikä kouluissa on tällä hetkellä pinnalla. Iso osa hakijoista on liikkeellä tasolla "no mä tykkään lapsista ja opettaja on ollut lapsesta asti mun unelma-ammatti" eikä mitään käsitystä siitä, mitä opena oleminen oikeasti on.
Onko kukaan tehny tota sovaria tai kontrollia puhelimella? Mä ku meen siihen harjotustilaan ni näyttää vaa mustaa se kamera
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tehny tota sovaria tai kontrollia puhelimella? Mä ku meen siihen harjotustilaan ni näyttää vaa mustaa se kamera
Onko sulla kameran päällä teippi?
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas jäi aikaa aikalailla 6 minsaa vastata kaikkiin kysymyksiin (tekniikka
Öö jäikö teillä luppoaikaa? Vai nolasinko itseni kun en puhunut koko aikaa
Onko kukaan saanut tehtyä haastattelua esim
5minuutissa koska hyppäs seuraavaan kysymykseen kun asia loppu? Vai onko kaikille ollut joku pakollinen aika vaikka ei esim olisi keksinyt juuri mitään vastattavaa johonkin kysymykseen
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut tehtyä haastattelua esim
5minuutissa koska hyppäs seuraavaan kysymykseen kun asia loppu? Vai onko kaikille ollut joku pakollinen aika vaikka ei esim olisi keksinyt juuri mitään vastattavaa johonkin kysymykseen
Eiköhän se selviä siellä kokeessa sullekin ;)
Olin kokeessa mutta en enää muista sanottiinko jokaiseen kysymykseen varatut ajat etukäteen? Paniikki tuli.
Ihan parasta - piti olla salassapidettäviä tietoja, ja porukka täällä kertoo kokeesta... Hmm. Tosi reilua ellen sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan parasta - piti olla salassapidettäviä tietoja, ja porukka täällä kertoo kokeesta... Hmm. Tosi reilua ellen sanoisi.
Eihän täällä oo mitää tunnistettavaa kerrottu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä oo mitää tunnistettavaa kerrottu :D
Kyllä minä ainakin uskon näistä kommenteista kovastikin hyötyväni, kun iltapäivällä teen kokeeni. Kiitos vaan kaikille hyvistä vinkeistä. Olen täällä mm kellotellut vastauksia tyypillisimpiin haastattelukysymyksiin, jotta saan kaiken haluamani sanottua, aikarajat ovat kuulemma tiukat ☺️
Huh huh että tuli jäädyttyä kokeessa täysin. Toivottavasti saivat mun sössötyksestä selvää:''')
Joo sama, varsinkin alussa tuntu etten saa yhtään sanottua niitä asioita millä on väliä ja sanat meni ihan solmuun :D loppua kohden sitte parani mutta aika huono fiilis jäi