VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Auttakaaaaa kirjoitti:
Minut hyväksyttiin todistuksella sekä yleiseen kasvatustieteeseen että myös soveltuvuuskokeeseen. Sain silti kutsun myös kontrollikokeeseen, vaikka joka paikassa sanotaan, että mikäli tulee valituksi todistuksella, ei kontrollikysymykseen tarvitse vastata?
Ei sieltä ole seulottu tapauksia erikseen. Jää omalle vastuullesi tietää tarvitsetko kontrollikysymystä vai et. Ohjeena on, että tekee kontrollikysymyksen, jos ei ole varma miten on tullut kutsutuksi.
Sinä olet varma, joten sinun ei tarvitse tehdä kontrollitehtävää.
VIERAILIJA10432 kirjoitti:
Mulla 57 pistettä
Turku , Tampere, Rovaniemi hakukohteina. Tod.näk Rovaniemelle siis, olisi kiva tietää onko hlöitä joita on kutsuttu esim. Turkuun vastaavilla pisteillä ?
Saitko kutsun kontrollikokeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö lopullinen päätös opiskelupaikasta pelkän soveltuvuuskokeen perusteella vai lasketetaanko mukaan vielä VAKAVA-kokeesta saadut pisteet?
Vaikuttaa siltä, että päätös tehdään lopulta pelkän soveltuvuuskokeen perusteella
Mikä tuo kontrollikysymys siis on käytännössä? Itse en enää muista kokeen jutuista mitään...
Jasma kirjoitti:
Mikä tuo kontrollikysymys siis on käytännössä? Itse en enää muista kokeen jutuista mitään...
Vakava-koetta koskeva kysymys, ei kai tästä kukaan voi tietää sen enempää. Toivottavasti on sellainen, että siihen on näillä esitiedoilla mahdollisuus vastata oikein ja kukaan ei tule siten väärin perustein hylätyksi.
Mua alko jännittämään toi läppärin webkamera.. Kuinkahan tarkka sen kuvan pitää olla, kun henkkaritkin pitää näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Mua alko jännittämään toi läppärin webkamera.. Kuinkahan tarkka sen kuvan pitää olla, kun henkkaritkin pitää näyttää?
Minä puolestani foliohattuna mietin, että haluanko todella näyttää henkilötietoni (sotuineen) verkkopalvelun kautta, jonka tarjoaa joku yksityinen voittoa tavoitteleva yritys, jonka tietoturvakäytännöistä en tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani foliohattuna mietin, että haluanko todella näyttää henkilötietoni (sotuineen) verkkopalvelun kautta, jonka tarjoaa joku yksityinen voittoa tavoitteleva yritys, jonka tietoturvakäytännöistä en tiedä mitään.
Ei mikään täysin huoleton aihe, sillä keväällä uutisoitiin useista kyseenalaisista seikoista juuri Zoomiin ja sen tietoturvaan liittyen:
https://www.theguardian.com/technology/2020/apr/02/zoom-technology-secu…
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006461702.html
Toisaalta monia puutteita on sittemmin paikkailtu, mutta eihän tuo hirveästi luottamusta herätä...
Miten aiotte valmistautua soveltuvuuskokeeseen?
Nollautuuko vakava koe tänä vuonna soveissa? Vai summataanko siitäkin pisteet? Entä jos on päässyt todistuksella toiseen vaiheeseen, katsotaanko silloin todistuspisteitä soven kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miten aiotte valmistautua soveltuvuuskokeeseen?
Tätä itsekin pähkäillyt. PItääkö tässä vain mennä pokkana haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Nollautuuko vakava koe tänä vuonna soveissa? Vai summataanko siitäkin pisteet? Entä jos on päässyt todistuksella toiseen vaiheeseen, katsotaanko silloin todistuspisteitä soven kanssa?
Tän tiedon löytäminen onkin niin vaikeaa 🙄
"Lopullinen valinta tapahtuu soveltuvuuskokeesta saatavien pisteiden perusteella."
Onko joku ollut aikaisemmin soveltuvuuskokeessa? Mitähän osaa odottaa? Tietysti ne on aina erillaisia, mutta kuitenkin. Eniten jännittää kontrollikysymys! Tuntuu oikeesti siltä, etten muista jännityksen vuoksi kokeesta mitään! Mitä fiiliksiä muilla? :)
Aika hiljasta täällä, eikös huomenna oo ekat soveltuvuuskokeet?
Soveltuvuuskoe huomenna, mutta eniten nyt jännittää tuo kontrollikoe. En muista kokeesta juuri mitään.
Jännittää ihan hulluna. Huomenna koe. Miten tähän valmistautuu?
Onkohan se kontrollikysymys JA soveltuvuuskoe sitten päivittäin muuttuva, sillä mulla on ainakin koe vasta keskiviikko-aamuna...?
Luulisin, että esim. tänne jo huomenna joku noista postaa. Helpottaa tietty mua, mutta miten tää oikeesti käytännössä voi toimia??
Huomennahan se ois :D Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee. Mahtaakohan edes olla yksilöhaastattelu?
Minut hyväksyttiin todistuksella sekä yleiseen kasvatustieteeseen että myös soveltuvuuskokeeseen. Sain silti kutsun myös kontrollikokeeseen, vaikka joka paikassa sanotaan, että mikäli tulee valituksi todistuksella, ei kontrollikysymykseen tarvitse vastata?