Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä (ex) kiristää, että koiran vaatima leikkaus olisi otettava lasten (9- ja 11v) säästöistä ja tulevista viikkorahoista, tai koira lopetetaan, mitä ihmettä teen?

Vierailija
24.02.2020 |

Olemme ihan kamalassa tilanteessa. Koiramme tarvitsee hintavan leikkauksen, tai sen elämänlaatu tulisi olemaan niin huonoa, että se täytyy lopettaa.

Koira otettiin aikanaan yhdessä, ja eron tullessa se jäi minulle ja lapsille. Tällöin koiraa varten perustettiin myös hätävaratili, juuri tällaisten tapausten varalle, mutta erotessa ex nosti oman puolikkaansa pois. Olen ollut jo jonkiin aikaa työttömänä ja minulla ei olisi sijoittaa leikkaukseen kun se raha, minkä sinne hätävaratilille aikoinaan laitoin. Lasten kontolle jäisi lähes 1000€ maksettavaa.

Ex oli minun tietämättäni soittanut vanhemmalle lapselle ja kiristänyt heidän rahojaan koiran lopetuksen uhalla. Lapset tulivat suoraa huutoa itkien sanomaan että eivät tarvitse enää ikinä viikkorahaa jos koira pelastuu ja ovat valmiita antamaan myös säästönsä. (Syntymäpäivä- ja joululahjarahoja sukulaisilta pääosin) Vanhempi on esimerkiksi säästänyt ensi kesän linnanmäki-reissuun käyttämällä naapurin koiraa lenkillä euron per lenkki. Siksikin olisi kohtuutonta laittaa lapset maksamaan, kun toinen nähnyt tosissaan vaivaa.

Työttömänä ei saa lainaa, töitä ei ole näköpiirissä lukuisista yrityksistä huolimatta. Mitä ihmettä me teemme :( Koira on minullekin älyttömän rakas.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten rahoja ei tällaiseen saa käyttää, kyseessähän olisi kavallus. Jos omien tulojen vuoksi ei koiraa ole mahdollista hoitaa, niin pakkohan se on lopettaa eikä jättää kärsimään. Koiran pitäminen ei ole persaukisten hommaa, muutaman tonnin puskuri pitäisi vähintään olla.

Onko se kavallus jos lapsi itse haluaa käyttää rahat mielummin kun se että koira lopetettaisiin?

Mulla oli lapsuudessa samanlainen tilanne oli noin 1500 markkaa säästössä ja annoin ne äidilleni jotta meillä oli varaa koiramme leikkaukseen. Ei se mua haitannut mielummin niin kuin että koira olisi lopetettu

Vierailija
142/146 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaiprovo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ex jolta veit koiran pitäis maksaa sen koiran hoidot jota se ei koskaan nää. Ja sit ihmetellään minkä takia naisia ajatellaan lompakkoloisina

Vierailija
144/146 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno mies.

Vierailija
145/146 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perjantaiprovo

Yli vuoden vanha perjantaiprovo..

Vierailija
146/146 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytätte lasten säästöt omiin menoihin, se on lastensuojeluilmoituksen paikka. Jos koira on lasten nimissä, niin lapset päättää. Vanhemmilla on elatusvelvollisuus ja lasten rahat on heidän omiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi