Lasten isä (ex) kiristää, että koiran vaatima leikkaus olisi otettava lasten (9- ja 11v) säästöistä ja tulevista viikkorahoista, tai koira lopetetaan, mitä ihmettä teen?
Olemme ihan kamalassa tilanteessa. Koiramme tarvitsee hintavan leikkauksen, tai sen elämänlaatu tulisi olemaan niin huonoa, että se täytyy lopettaa.
Koira otettiin aikanaan yhdessä, ja eron tullessa se jäi minulle ja lapsille. Tällöin koiraa varten perustettiin myös hätävaratili, juuri tällaisten tapausten varalle, mutta erotessa ex nosti oman puolikkaansa pois. Olen ollut jo jonkiin aikaa työttömänä ja minulla ei olisi sijoittaa leikkaukseen kun se raha, minkä sinne hätävaratilille aikoinaan laitoin. Lasten kontolle jäisi lähes 1000€ maksettavaa.
Ex oli minun tietämättäni soittanut vanhemmalle lapselle ja kiristänyt heidän rahojaan koiran lopetuksen uhalla. Lapset tulivat suoraa huutoa itkien sanomaan että eivät tarvitse enää ikinä viikkorahaa jos koira pelastuu ja ovat valmiita antamaan myös säästönsä. (Syntymäpäivä- ja joululahjarahoja sukulaisilta pääosin) Vanhempi on esimerkiksi säästänyt ensi kesän linnanmäki-reissuun käyttämällä naapurin koiraa lenkillä euron per lenkki. Siksikin olisi kohtuutonta laittaa lapset maksamaan, kun toinen nähnyt tosissaan vaivaa.
Työttömänä ei saa lainaa, töitä ei ole näköpiirissä lukuisista yrityksistä huolimatta. Mitä ihmettä me teemme :( Koira on minullekin älyttömän rakas.
Kommentit (146)
Okei, ilmeisesti tällä on teinijonne tai useampi. Älkää ottako suurta osaa vastauksista tosissanne. Koiraa ei nyt lopeteta vaan asia järjestetään. T. Alkuperäinen ap
Maksa leikkaus lasten rahoista, mutta palauta rahat heille vaikka pikku erissä ja pitkällä aikavälillä. Todella törkeää käytöstä ex-mieheltäsi, varsinkin lasten kiristäminen asialla. Itse kertoisin laajasti ja kuuluvasti exän toimintatavoista tuttaville, niin muutkin tietäisivät, millainen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Maksa leikkaus lasten rahoista, mutta palauta rahat heille vaikka pikku erissä ja pitkällä aikavälillä. Todella törkeää käytöstä ex-mieheltäsi, varsinkin lasten kiristäminen asialla. Itse kertoisin laajasti ja kuuluvasti exän toimintatavoista tuttaville, niin muutkin tietäisivät, millainen hän on.
Ja varmaan keksisit vähän lisääkin tarinita että saisit kostosi. Nih! Juoppo väkivaltainen narsisiti pedo nyt ainakin, eikö vaan?
Myy rakki torissa. Säästyy eutanasiakulut.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on järkeviä toimintaehdotuksia. Lisäksi ehkä pyytäisin sukulaisilta ja ystäviltä lainaa. Jos isovanhemmilla on tapana antaa jouluksi isompia lahjoja, ehdottaisin, että osallistuvat jollakin summalla koiran operointiin ja antavat jouluna vain jonkun pienen lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Myy rakki torissa. Säästyy eutanasiakulut.
Toivottavasti sulla ei ole lapsia, eikä koskaan tulekaan. Psykopaatti!
Torissa rakkeja myydään paljon, myös iäkkäitä halvalla. Ei tarvii Virosta raahata.
älkää jaksako, tämä on tämä ainkaikkinen "mitä ihmettä teen" provoilija suoraan porvoosta. otsikosta jo selviää.
Koira jäi erossa sinulle. Älä siis ruinaa rahaa exältä uhriutuen koska koiran hoitokulut eivät enää hänelle kuulu. Lainaa voit kysyä muilta sukulaisilta ja ystäviltä
Okei, ilmeisesti tällä on teinijonne tai useampi. Älkää ottako suurta osaa vastauksista tosissanne. Koiraa ei nyt lopeteta vaan asia järjestetään. T. Alkuperäinen ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu ei oikein loogisesti toimi.
Jos kerran tuli ero missä koira jäi ap:lle ja ex nosti koirahätätililtäkin osuutensa pois, niin miten koiran hoitamisasiat kuuluisi enää sille exälle pätkääkään. Miksi hän soittelisi lapsille, kiristelisi koiran hoitorahoja lopettamisen uhalla. Ei koiran lopettamispäätöskään enää kuulu hänelle.
Aika sikamaista viedä koirankin rahat. Ja miksi ex soittelisi lapsille ja uhittelisi koiran lopettamisella? No, vaikkapa siksi, jos on katkera erosta tai muuten vain haluaa kostaa. Oma ex jaksaa lapsille valittaa "suurista" elatusmaksuista, vaikka ei kolmen tonnin nettotuloilla maksa edes kolmea sataa. Myös exän vanhemmat valittavat lapsille asiasta. Ei kaikki erot suju sopuisasti vaikka itse seisoisi päällään.
Kuvittelepa tilanne jossa pariskunnalla on auto. Kuvittele että auton maksuja varten on molemmat laittaneet tonnit sivuun. Sitten tulee ero, ja auto jää naiselle. Eikö mies tosiaankaan saisi ottaa tuota omaa tonnia autorahoista, sitä tonnia jonka on ITSE laittanut OMAA autoaan varten sivuun, vaan naiselle pitäisi luovuttaa tonni hänen autonsa huoltoon, vaikak mies on saattanut ostaa jo ihan ikioman auton, ja sitä tonnia tarvittaisiin sielläkin.
Kyllä voi olla ahnetta porukkaa, hyi että!
Tuo jaon reiluushan riippuu siitä onko pariskunta naimisissa, onko avioehtoa ja onko muuta omaisuutta ym. Ei asiat ole aina niin suoraviivaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulla yleensä on yksinhuoltajan varaa pitää koiraa?
Koira tarvitsee myös leikkauksen jälkeen lääkkeittä, hoitoa ja voitte joutua käyttämään sitä useita kertoja eläinlääkärillä, eikö sekin maksa melkoisesti?
Elämässä tulee sopeutua tiettyihin asioihin.
Ja exälle ei kuulu maksaa koirasta yhtään mitään, koira on teidän perheessä, ei exän.
Ja jos et pääset töihin, hae johonkin koulutukseen, sellaiselle alalle, jossa on pulaa työntekijöistä.
Aloitus on valitusvirsi ja vaikuttaa keksityltä.
Pakko takertua tämän vastauksen erääseen kohtaan.
Oletko mahdollisesti yrittänyt hakea itse opiskelemaan tässä lähiaikoina tai peruskoulun jälkeen?
Ei oo nimittäin mikään "tosta noin vaan" - juttu päästä sisään opiskelemaan ammattikorkeakouluun..
Ja siitä tosiaan opiskelua mahdollisesti useampi vuosi ennenkuin pääsee työelämään ja sitä kautta säännölliisiin tuloihin kiinni.
Että näin.... - ei ap-
Jos ei ole ylimääräistä tonnia, ei valitettavasti ole enää varaa pitää koiraa. Koirallakin on oikeus hoitoon ja kotiin, jossa sen tarpeet täytetään. Ikävä juttu, että taloutesi on näin muuttunut mutta se on karu totuus. Vaikka saisitkin tonnin kasaan nyt, entäs seuraavat koiran kulut?
Sinulla ei valitettavasti ole muita vaihtoehtoja kuin että koira muuttaa kotiin, jossa siitä on varaa huolehtia tai sitten koirien taivaaseen.
Ikävää myös olla se inhottava ihminen, joka tämän sanoo mutta: mitenkäs ajattelit selvitä lasten yllättävistä kuluista, jos sinulla ei ole varaa tonnin eläinlääkäriin? Jep, et mitenkään. Siispä koira uuteen kotiin tai piikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä on erossa luopunu koirasta, ei ole hänen päänsärkynsä. Eikä lasten. Koira on sinun vastuulla. Jos ei ole rahaa koiran hoitamiseen, s eon lopetettava. Pelkkä leikkaushan ei ole ainut kulu, vaan myös jälkitarkastukset, lääkkeet jne.
Ja sitten iloisestu lapsille selittämään, että ei mitään hätää, koira kuoli, mutta eihän se ole teidän vastuulla.
Tuskin kovinkaan moni alkaa selittämään tuollaista asiaa kovinkaan iloisesti. Ehkä joku av-mamma.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tekisi vaikeaa leikkausta.
En myöskään ottaisi lapsilta rahaa, korkeintaan lainaksi.
Exällehän tämä asia ei kuulu mitenkään! Miten hän edes asiasta tietää.
Lapset tulevat syyttämään vanhempaa lopun ikänsä, jos vanhempi ei ole valmis koiraa leikkaamaan vaikka sitten lasten rahoilla. Tottakai houdatte koiran, lapset eivät muuten kiskaan anna anteeksi.
Jos koiran elämänlaatu on paska, se kärsii. Ja ei ole kuin yksi ratkaisu.
Eläinten rääkkääjät saa täällä mellastaa, ja eläintenoikeuksia puolustavia viestejä poistetaan.
Luetun ymmärtäminen taas hukassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ex liity enää mitenkään koiraan ja varsinkaan sen rahat, aika törkeää käydä hänen niskaansa niitä kaatamaan.
Taas tämä luetun ymmärtäminen! Otappa nyt silimä näppiin ja lue aloitus uudelleen! ISÄ vaahtoo rahoista!
No mistä se isä edes tietää mistään rahantarpeesta, jos äiti itse ei ole mennyt asiasta ex-miehelleen valittamaan? Eiköhän tässä ole mennyt ihan vanhanaikaisesti, eli aloittaja "unohti" kertoa sen osan tarinasta, jossa hän yrittää lapsia hyväksikäyttämällä painostaa exän maksamaan ap:n kuluja, ja nyt kiukuttaa kun mies ei suostunutkaan.
Ja MIKÄLI mies oikeasti soitti lapselle kuten aloituksessa luki, niin mies on täysi ääliö, mutta jotenkin en ihan usko siihenkään. Mahtoiko isä todellisuudessa vain tarkistaa lapselta äidin kertomat asiat ja lapsi sitten joko pelästyi siitä, tai äiti liioittelee täällä saadakseen sympatiaa.
Joka tapauksessa, koko show olisi vältetty, jos ap olisi toiminut aikuismaisesti, eikä kiertänyt kertomassa asioita ympäriinsä. Mies ei tietäisi koko hommasta mitään koska mikään osa asiasta ei hänelle kuulu ja lapset eivät kokisi syyllisyyttä rahattomuudesta ja/tai koiran lopetuksesta koska ap olisi joko hoitanut leikkauksen kulut itse tai sitten kertonut lapsille, että lopetus on ainut vaihtoehto.
Siis koiraa pitää roikottaa hengissä, koska lapset ja äiti ei muuten kestä??
Anteeksi mitä.
Oliko tää nyt ihan loppuun asti suunniteltu? Miten meinasitte saada koiran elämään pidempään kuin lapset..? Varsinkin kun rahaa ei ole mihinkään tavallisiinkaan hoitoihin, saati sitten taikatemppuihin.
Paljonko AP saat elatusmaksuja? Eikö niistä voi maksaa?
Jos minä valittaisin täällä kuinka kamalia minun eksäni teki meidän pikkuperheessä ei kukaan varmaan uskoisi. Eron otin että pääsen oikeasti eroon. Älä pidä yhteyttä kun olet eronnut riesa se on exäkin. Oikeasti SINÄ vastaat lasten tileistä. Ne ovat perheen rahoja.