Uskotko Jumalaan?
Minkälaiseen Jumalaan uskot? Uskotko taivaaseen ja helvettiin? Koska tulit uskoon, minkä ikäinen olet nyt? Onko rukouksiisi vastattu? Miten rukoilet?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi on niin mahdotonta ajatella, että jumala loi meidät tällä tavalla..."
Kuka loi sitten sen jumalan? Itsestäänkö se syntyi?
Mistä ne jutut alkuräjähdykseen tuli? Jotainhan oli jo olemassa ennen alkuräjähdystä, koska ei kai se ihan vaan tyhjästäkään syntynyt.
Alkurähdys on kuitenkin miljoona kertaa loogisempaa, kuin se että Jumala tuli tyhjästä tai on ollut aina olemassa.
"Ehkä se oli Jumala, joka loi maailman."
Yksi teoria sekin. Tuskin todistettavissa.
Pienitalomaalta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
gtrd5d5676 kirjoitti:
En voi kiistää Jumalan olemassaoloa, sillä kun luontoa katsoo, sen ihmeellisyydestä, monimuotoisuudesta, kauneudesta ja kaikesta huomaa että sen on täytynyt JOKU suunnitella. Se kaikki ei ole millään voinut kehittyä alkuliemestä sattumalta miljoonien vuosien saatossa. Vaikka mitä liemiä keittelisin kattilassa, siitä ei alkaisi kehittymään elämää edes miljardeissa vuosissa, vaan se palaisi pohjaan. Mitä enemmän olen lukenut evoluutioteorian "tutkimuksia", sitä varmemmaksi olen tullut sen järjettömyydestä.
Tiedän, että tähän keskusteluun tulee vielä paljon vihaisia kommentteja ateisteilta. He nauravat minulle ja muille uskoville, mutta naurakoon vain, se ei uskoani ja näkemystäni horjuta. On vain surullista, että nykyään kouluissa opetetaan pelkkää evoluutioteoriaa ja kaikista kasvatetaan ateisteja. Nuoret ajattelevat olevansa täällä vain sattumalta ja vailla mitään tarkoitusta. He masentuvat, eivätkä he näe missään valoa, kun millään ei ole mitään väliä jos olemme vain sattumaa.
Tämä. Kun katson maailman ja avaruuden kauneutta ja symmetrisyyttä ja ihmiskehon monimutkaisuutta ja täydellisyyttä, en voi olla vakuuttumatta siitä että joku tämän maailman ja meidät on luonut.
Olen siitä ihan varma.Se joku on evoluutio.
Olen pahoillani, minun on vaikea uskoa tuohon. Evoluutioko on luonut painovoiman, magneettikentät, planeetat ja tähdet, meidän täydellisen, millintarkasti toimivan kehomme? Olemme nousseet merestä, sitten olleet liskoja ja apinoita ja nyt ihmisiä? Anteeksi, mielestäni tuo on hölynpölyä.
Jos Jumalalle kaikki on mahdollista, miksei hän olisi voinut luoda meitä alkuräjähdyksen ja evoluution kautta? Uskot varmaan painovoimaan, tähtitieteellisiin löytöihin, lääketieteeseen, fysiikkaan, teknologiaan jne. Kaikki ne ovat tiedettä, ja evoluutio on ihan yhtä lailla todistettu kuin kaikki muukin tieteellinen mihin uskot. Miksi on niin mahdotonta ajatella, että jumala loi meidät tällä tavalla ja kehitti meistä niin viisaita että pystymme sen selvittämään? Mielestäni evoluutioteorian kieltäminen on varsinaista jumalanpilkkaa.
Minä en uskovana kiistä todisteita evoluutiosta. Uskon että Jumala on luonut maapallon niin kuin on tutkittu:
Ensin avaruudessa syntyneet planeetat ja tähdet, maapallon muovautuminen, alkumeri, kasvien ja eläinten kehitys. Evoluutioteoria tutkii vain sitä, missä ajassa mikäkin asia on tapahtunut ja milloin eri eliölajit ja kasvit ovat ilmestyneet maan päälle.
Minusta evoluutiotutkimus on hyvä ja kiinnostava asia, ja evoluutioteoria ei ole kieltänyt etteikö Jumala voisi olla se joka on luonut kaiken, myös eliölajien kehittymisen.
Ne ketkä kieltävät Jumalan osallisuuden evoluutioteoriassa, niin kielto johtuu siitä että Jumalaa on vaikeaa tutkia henkiolentona. Tiedemiehet eivät siis voi ottaa kantaa Jumalan olemassaoloon, he voivat vain tutkia ja kirjata ylös ihmisen silmin havaittavia historiallisia ja arkeologisia todisteita.
Ystävä kallis, sinä et voi tehdä kompromissia tässä asiassa, vaan sinä joko uskot Jumalaan tai sitten Evolutioon.
Onhan se minusta ihan selvää, että kaikelle on tekijänsä, myös maailmankaikkeudelle -
Evoluutio EI kuitenkaan ole mikään elävä ja järkevä henkilö, joka pystyisi tekemään yhtään mitään, mutta Jumala on SUPERÄLY, kolmiyhteinen Kaikkivaltias - joka on luonut koko universumin; Ihmiset, eläimet, kasvit, maat, auringon, kuun ja tähdet, meret järvet, hiekat ja taivaat sekä kaikki planeetat maailmankaikkeudessa.
Evoluutio ei ole henkilö vaan prosessi. Raamatussa ei mitään kohtaa joka kumoaisi evoluution prosessina. Uskon että evoluutio on kehitysprosessi jossa Jumala on toiminut. Toisin sanoen evoluutio kuuluu Jumalan luomistyöhön.
On aika hassua että ihmisiä käsketään valitsemaan joko Jumala tai evoluutio. Tämä luo vastainasettelua: Uskovat pitävät evoluutioteorian kannattajia epähengellisinä ja evoluutioteorian kannattajat pitävät uskovia vähä-älyisinä.
Meidän tulee muistaa että ihmiset ovat samankaltaisia ja on turhaa todistella kuka on oikeassa. Uskovien varsinkin tulisi kyetä kommunikoimaan positiivisesti ja osata löytää yhtenäinen totuus erilaisten mielipiteiden keskellä.
Sinä vaikutat turhan fiksulta tähän joukkoon. Kirjoitatko mihinkään ajatuksia uskosta, koska niitä voisi olla kiinnostava seurata?
Vielä kerran: alkuräjähdyksen ensi sekunnin biljoonasosasta lähtien maailmankaikkeutemme perusrakenne on tieteentekijöillä selvitettynä.
Minusta sekin on erittäin paljon verrattuna entisaikoihin, jolloin voitiin vain uskoa erilaisiin luomistarinoihin.
Suurin todiste Junalan olemassa olosta minulle on se että lukuisat ihmiset uskovat Jumalaan kuten minä. Se on ihmeellistä. Lisäksi kun useat saavat rukousvastauksia, se täyttää mielen iloisella ihmetyksellä joka kerta. Mm. sairaudet paranevat ja ihmiset vapautuvat piinaavista huolista ja vaikeista elämäntilanteista, myös vapautuvat yksinäisyydestä.
Se innostuttaa rukoilemaan lisää muiden puolesta sillä on niin mahtavaa nähdä Jumalan siunauksen tuloksia ja rukousvastauksia :)
11 yläpeukkua ja 16 alapeukkua, uskoisin että alapeukuttajilla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia rukoilemisesta ja rukousvastauksista.
Itsellä on monia rukousvastauksia, viimeisimpänä esim. Ystäväpariskunta joilla on ollut lapsettomuutta, rukoilin n. puoli vuotta että he voisivat saada lapsen ja nyt heille on syntymässä esikoinen ❤
Ymmärsin että tämän ketjun tarkoitus olisi pohtia uskoa ja jakaa omia kokemuksia uskosta. Onko teillä muilla ollut rukousvastauksia? Olisi kiva kuulla missä eri elämäntilanteessa olette saaneet avun ja ratkaisun ongelmiin rukouksen avulla :)
Minä kuulin Jumalasta ensimmäisen kerran koulussa. Siellä opetettiin myös rukoilemaan (tätä oli tunnustukseton uskonnonopetus 90-luvulla). Päätin sitten kokeilla, mikä tämä Jumala on miehiään ja lähestyä häntä iltarukouksen muodossa. Ei vaikutusta. Kokeilin uudestaan. Ei mitään. Pyysin lähettämään jonkun merkin, minkä vaan. Ei vastausta. Yritin muutaman viikon ajan. Ei mitään, ei mitään tunnetta, merkkiä, ei yhtikäs mitään. Päättelin, että joko Jumalaa ei kiinnosta, tai häntä ei ole olemassa. Joku oli siis väärässä. Mitä enemmän uskonnosta ja Jumalasta koulussa opin, sitä hirveämmältä tämä kristinuskon Jumala alkoi tuntua. Kostonhaluinen uhkailija ja uskon testailija, joka ei vastaa rukouksiin, mutta hukuttaa ihmisiä elävältä, tappaa huvikseen jne? Ei kestänyt kauaa, että totesin, että tämä on ihan täyttä hölynpölyä. Viimeinen niitti tuli, kun kuulin muista uskonnoista. Sen jälkeen olen ollut täysi ateisti, eli arviolta jostain 8-9-vuotiaasta asti.
Teininä yritin vielä viimeisen kerran kokeilla ja myydä sieluni Saatanalle parin miljoonan lottovoittoa vastaan, mutta ei tullut sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä se oli Jumala, joka loi maailman."
Yksi teoria sekin. Tuskin todistettavissa.
Jos se ei ole todistettavidsa eikä kumottavissa, se ei ole teoria.
Minä uskoin lapsena jumalaan, mutta en usko enää. Toivoisin kyllä, että jotain yliluonnollista olisi olemassa, mutta en ole sellaseen vielä törmännyt. Aikuisena olen ihmetellyt miten jotkut pystyvät uskomaan johonkin jota ei ole todistetusti olemassa. Eivätkö ihmiset luota itseensä, että he pärjäisivät elämässään iman korkeamman voiman turvaa?
Vaikka tiede selittäisi hyvinkin tarkkaan ja pitkälle universumin tai multiuniversumin olemassaolon niin aina tulee se kohta jota taaemmas ei voida selittää muuten kuin korkeamman voiman olemassaololla. Siksi uskon tieteeseen että Jumalaan.
Uskominen on tehty helpoksi vaihtoehdoksi. Kun vain sanoo sen taikasanan - uskon - niin sen jälkeen ei tarvitse rasittaa aivojaan tällaisilla asioilla. Mennään siis sieltä missä aita on matalin.
ja juu: itselläni on tieteellinen maailmankatsomus. On ja pysyy.
En ollut varma uskonko mutta yläasteikäisenä jouduin todella vaikeaan tilanteeseen ja rukoilin jumalaa sanoen ”jos pelastat minut tästä uskon sinuun aina.” Ja hän pelasti. Uskoani ei ole horjuttanut enää mikään. Jostain syystä minulle on annettu kaikki mitä olen pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoin lapsena jumalaan, mutta en usko enää. Toivoisin kyllä, että jotain yliluonnollista olisi olemassa, mutta en ole sellaseen vielä törmännyt. Aikuisena olen ihmetellyt miten jotkut pystyvät uskomaan johonkin jota ei ole todistetusti olemassa. Eivätkö ihmiset luota itseensä, että he pärjäisivät elämässään iman korkeamman voiman turvaa?
Minä voin avata uskoani. Kerroin aiemmin tässä keskustelussa, että elämänkatsomukseni on muuten nihilistinen. Millään ei ole oikeasti väliä. Minä olen merkityksetön missään isommassa mittakaavassa. Elämäni ei ole sellaista kuin haluaisin, koska tämä surkea, pienipalkkainen työ on vain ajanhukkaa. Siihen menee kahdeksan tuntia päivässä ja matkat. Iso osa "omasta ajasta" menee kokkaamiseen, siivoamiseen ja muihin tylsiin kotitöihin. Nukkuakin pitäisi eli parhaimmillaan omaan elämään jää tavallisena arkipäivänä pari tuntia. En edes voi tehdä kaikkea mitä haluan, koska aika ja rahat eivät riitä. Pitää odottaa lomaa, että voi lähteä matkalle ja sinnekin joutuu lentämään jossain karjaluokassa. Tämä ei ole sitä elämää, jota haluaisin.
Jos kuolemanjälkeistä elämää ei olisi olemassa, niin miksi olisin täällä. Kuolemassa tajunta katoaisi, joten miksi miettisin miten kuolemani vaikuttaa läheisiini? He surevat aikansa ja jatkavat elämäänsä. Lopulta he kuolevat eivätkä hekään välitä. En välitä mitä maailmalle tapahtuu kuolemani jälkeen, koska en tietäisi siitä.
Jos saisin selville, että Jumalaa ei varmasti ole ja kuoleman jälkeen vain katoan, lähtisin nyt töistä ja hyppäisin metron alle. Olen päättänyt mieluummin uskoa Jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon Jumalaan : Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Uskon taivaaseen ja helvettiin. Olen uskonut lapsesta asti mutta tietynlaisen uuden heräämisen asiaan koin viitisen vuotta sitten. Olen 28. On tullut vastauksia. Rukoilen päivittäin, kaikkea mitä sillä hetkellä nyt on käsillä. Usein johdatusta, tai vastausta johonkin hengelliseen kysymykseen, parannusta ja apua käytännön ongelmiin.
Onko jumala ja jeesus kumpikin miehiä?
No, mitään kuolemanjälkeistä elämää EI ole olemassa. Tai ainakaan yhtään luotettavaa todistetta sellaisesta ei ole.
Sen sijaan kaiken päättymisestä kuolemaan, ruumiin palaamisesta luonnon kiertoikulkuun, on musertavan paljon todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin avata uskoani. Kerroin aiemmin tässä keskustelussa, että elämänkatsomukseni on muuten nihilistinen. Millään ei ole oikeasti väliä. Minä olen merkityksetön missään isommassa mittakaavassa. Elämäni ei ole sellaista kuin haluaisin, koska tämä surkea, pienipalkkainen työ on vain ajanhukkaa. Siihen menee kahdeksan tuntia päivässä ja matkat. Iso osa "omasta ajasta" menee kokkaamiseen, siivoamiseen ja muihin tylsiin kotitöihin. Nukkuakin pitäisi eli parhaimmillaan omaan elämään jää tavallisena arkipäivänä pari tuntia. En edes voi tehdä kaikkea mitä haluan, koska aika ja rahat eivät riitä. Pitää odottaa lomaa, että voi lähteä matkalle ja sinnekin joutuu lentämään jossain karjaluokassa. Tämä ei ole sitä elämää, jota haluaisin.
Jos kuolemanjälkeistä elämää ei olisi olemassa, niin miksi olisin täällä. Kuolemassa tajunta katoaisi, joten miksi miettisin miten kuolemani vaikuttaa läheisiini? He surevat aikansa ja jatkavat elämäänsä. Lopulta he kuolevat eivätkä hekään välitä. En välitä mitä maailmalle tapahtuu kuolemani jälkeen, koska en tietäisi siitä.
Jos saisin selville, että Jumalaa ei varmasti ole ja kuoleman jälkeen vain katoan, lähtisin nyt töistä ja hyppäisin metron alle. Olen päättänyt mieluummin uskoa Jumalaan.
Mene kansan pariin julistamaan sanaa..
Estät ihmisiä sillä hyppäämästä junanalle
Vierailija kirjoitti:
No, mitään kuolemanjälkeistä elämää EI ole olemassa. Tai ainakaan yhtään luotettavaa todistetta sellaisesta ei ole.
Sen sijaan kaiken päättymisestä kuolemaan, ruumiin palaamisesta luonnon kiertoikulkuun, on musertavan paljon todisteita.
Reippaina käymme rekkain alle,
kun se tuntuu niin ihanalle:)
Ei vaiskaan..jumala suuttuisi
Vierailija kirjoitti:
Reippaina käymme rekkain alle,
kun se tuntuu niin ihanalle:)
Ei vaiskaan..jumala suuttuisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon Jumalaan : Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Uskon taivaaseen ja helvettiin. Olen uskonut lapsesta asti mutta tietynlaisen uuden heräämisen asiaan koin viitisen vuotta sitten. Olen 28. On tullut vastauksia. Rukoilen päivittäin, kaikkea mitä sillä hetkellä nyt on käsillä. Usein johdatusta, tai vastausta johonkin hengelliseen kysymykseen, parannusta ja apua käytännön ongelmiin.
Onko jumala ja jeesus kumpikin miehiä?
Kyllä ..jumala pani marian paksusi ja Jeesus tykkäsi miehistä(opetuslapset)
Ehkä se oli Jumala, joka loi maailman.