Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
23.02.2020 |

Minkälaiseen Jumalaan uskot? Uskotko taivaaseen ja helvettiin? Koska tulit uskoon, minkä ikäinen olet nyt? Onko rukouksiisi vastattu? Miten rukoilet?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

En voi kiistää Jumalan olemassaoloa, sillä kun luontoa katsoo, sen ihmeellisyydestä, monimuotoisuudesta, kauneudesta ja kaikesta huomaa että sen on täytynyt JOKU suunnitella. Se kaikki ei ole millään voinut kehittyä alkuliemestä sattumalta miljoonien vuosien saatossa.  Vaikka mitä liemiä keittelisin kattilassa, siitä ei alkaisi kehittymään elämää edes miljardeissa vuosissa, vaan se palaisi pohjaan. Mitä enemmän olen lukenut evoluutioteorian "tutkimuksia", sitä varmemmaksi olen tullut sen järjettömyydestä.

Tiedän, että tähän keskusteluun tulee vielä paljon vihaisia kommentteja ateisteilta. He nauravat minulle ja muille uskoville, mutta naurakoon vain, se ei uskoani ja näkemystäni horjuta. On vain surullista, että nykyään kouluissa opetetaan pelkkää evoluutioteoriaa ja kaikista kasvatetaan ateisteja. Nuoret ajattelevat olevansa täällä vain sattumalta ja vailla mitään tarkoitusta. He masentuvat, eivätkä he näe missään valoa, kun millään ei ole mitään väliä jos olemme vain sattumaa.

Tämä. Kun katson maailman ja avaruuden kauneutta ja symmetrisyyttä ja ihmiskehon monimutkaisuutta ja täydellisyyttä, en voi olla vakuuttumatta siitä että joku tämän maailman ja meidät on luonut.

Olen siitä ihan varma.

Se joku on evoluutio.

Olen pahoillani, minun on vaikea uskoa tuohon. Evoluutioko on luonut painovoiman, magneettikentät, planeetat ja tähdet, meidän täydellisen, millintarkasti toimivan kehomme? Olemme nousseet merestä, sitten olleet liskoja ja apinoita ja nyt ihmisiä? Anteeksi, mielestäni tuo on hölynpölyä.

Jos Jumalalle kaikki on mahdollista, miksei hän olisi voinut luoda meitä alkuräjähdyksen ja evoluution kautta? Uskot varmaan painovoimaan, tähtitieteellisiin löytöihin, lääketieteeseen, fysiikkaan, teknologiaan jne. Kaikki ne ovat tiedettä, ja evoluutio on ihan yhtä lailla todistettu kuin kaikki muukin tieteellinen mihin uskot. Miksi on niin mahdotonta ajatella, että jumala loi meidät tällä tavalla ja kehitti meistä niin viisaita että pystymme sen selvittämään? Mielestäni evoluutioteorian kieltäminen on varsinaista jumalanpilkkaa.

Vierailija
62/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset voivat käyttäytyä moraalisesti ja empaattisesti ilman mitään uskontojakin.

Mitä enemmän tieteellinen maailmankuva leviää, sitä enemmän todesta tuo edellinen lause on otettava.

Emme voi elää pellossa eli viidakon lakien alaisina ilman uskontojakaan.

Lainsäädäntö toki vaikuttaa tältä osin jo nyt meihin ihmisiin. Lusimaan joutumisen uhka ehkäisee tehokkaasti rikoksia.

Olen samaa mieltä ja olettamus on että ihmiset osaisivat käyttäytyä hyvin ilman uskontoakin.

Onhan meissä itsesuojeluvaisto sekä vaisto suojella muita ihmisiä.

Uskon tarkoituksena minusta onkin tutustua Luojaamme, Jumalaan. Raamattu antaa paljon vastauksia kysymyksiin:

Miksi olen syntynyt tänne? Mihin menen kuoleman jälkeen? Onko Jumala todellinen ja miksi? Miksi Jumala loi ihmisen?

Näihin kaikkiin olen löytänyt vastauksen siitä, että Jumala on rakkaus. Jumala loi meidät lapsikseen, rakastaakseen meitä.

Kuoleman jälkeen saamme mennä asumaan Jumalan tykö, rauhaan ja turvaan.

Elämämme aikana saamme kehittää suhdettamme Jumalaan rakastamalla häntä ja palvelemalla häntä ja toinen toistamme. Vastavuoroisesti Jumala siunaa ja auttaa meitä.

Nämä ovat asioita joita Jeesus tuli opettamaan maan päälle 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi on niin mahdotonta ajatella, että jumala loi meidät tällä tavalla..."

Kuka loi sitten sen jumalan? Itsestäänkö se syntyi?

Vierailija
64/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

En voi kiistää Jumalan olemassaoloa, sillä kun luontoa katsoo, sen ihmeellisyydestä, monimuotoisuudesta, kauneudesta ja kaikesta huomaa että sen on täytynyt JOKU suunnitella. Se kaikki ei ole millään voinut kehittyä alkuliemestä sattumalta miljoonien vuosien saatossa.  Vaikka mitä liemiä keittelisin kattilassa, siitä ei alkaisi kehittymään elämää edes miljardeissa vuosissa, vaan se palaisi pohjaan. Mitä enemmän olen lukenut evoluutioteorian "tutkimuksia", sitä varmemmaksi olen tullut sen järjettömyydestä.

Tiedän, että tähän keskusteluun tulee vielä paljon vihaisia kommentteja ateisteilta. He nauravat minulle ja muille uskoville, mutta naurakoon vain, se ei uskoani ja näkemystäni horjuta. On vain surullista, että nykyään kouluissa opetetaan pelkkää evoluutioteoriaa ja kaikista kasvatetaan ateisteja. Nuoret ajattelevat olevansa täällä vain sattumalta ja vailla mitään tarkoitusta. He masentuvat, eivätkä he näe missään valoa, kun millään ei ole mitään väliä jos olemme vain sattumaa.

Tämä. Kun katson maailman ja avaruuden kauneutta ja symmetrisyyttä ja ihmiskehon monimutkaisuutta ja täydellisyyttä, en voi olla vakuuttumatta siitä että joku tämän maailman ja meidät on luonut.

Olen siitä ihan varma.

Se joku on evoluutio.

Olen pahoillani, minun on vaikea uskoa tuohon. Evoluutioko on luonut painovoiman, magneettikentät, planeetat ja tähdet, meidän täydellisen, millintarkasti toimivan kehomme? Olemme nousseet merestä, sitten olleet liskoja ja apinoita ja nyt ihmisiä? Anteeksi, mielestäni tuo on hölynpölyä.

Evoluutio on prosessi, jonka myötä lajit kehittyvät aiemmista lajeista.

Kun tutkitaan fossiiliaineistoa, nähdään suurinpiirtein kuvaamasi kehitys.

Tiede on selvittävyt elämän kehityksen pääpiirteet, evoluution yksinkertaisesta merielämästä nykyheykeen.

Tähtitiede, kosmologia ja fysiikka on selvittänyt Aurinkokunnan, tähtien ja kehityksen miljardien vuosien taakse.

Se ei todista Jumalaa olemattomaksi mutta vaikeaksi se tekee uskoa kaiken takana olevan kiivaan ja kiulkuisen, kikkelinnahoista ja sapateista nipottavan olennon.

Puhumattalaan siitä, että noita tarinoita Aadameineen ja Nooakeineen voisi pitää jollsin tavalla tosina.

Vain hölmö tai älyllisesti epärehellinen kiistää em. faktat uskoon vedoten.

Evoluution ja alkutäjähdyksen kiistäjät eivät yleensä edes ymmärrä, mitä näillä käsitteillä tarkoitetaan.

Eivätpä toki kaikki seluöaaritkasn henkilöt ymmärrä. Ei evoluutio ole "tehnyt" painovoimaa.

Vierailija
65/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi on niin mahdotonta ajatella, että jumala loi meidät tällä tavalla..."

Kuka loi sitten sen jumalan? Itsestäänkö se syntyi?

Jumala on ollut "aina". Pitää nyt ymmärtää tämän aika-käsitteen ongelmallisuus. Iankaikkisuus on minusta harhaanjohtava termi, sillä ei siellä ole mitään aikaa vaan ajattomuutta. Siellä, minne kuoleman jälkeen menemme, ei ole aikaa. Emme siis vietä ikuisuutta missään, koska ikuisuus mitataan ajassa.

Jumala on siis ollut, on ja tulee olemaan.

Vierailija
66/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

Olen siitä ihan varma.

Se joku on evoluutio.

Jos Jumalalle kaikki on mahdollista, miksei hän olisi voinut luoda meitä alkuräjähdyksen ja evoluution kautta? Uskot varmaan painovoimaan, tähtitieteellisiin löytöihin, lääketieteeseen, fysiikkaan, teknologiaan jne. Kaikki ne ovat tiedettä, ja evoluutio on ihan yhtä lailla todistettu kuin kaikki muukin tieteellinen mihin uskot. Miksi on niin mahdotonta ajatella, että jumala loi meidät tällä tavalla ja kehitti meistä niin viisaita että pystymme sen selvittämään? Mielestäni evoluutioteorian kieltäminen on varsinaista jumalanpilkkaa.

Minä en uskovana kiistä todisteita evoluutiosta. Uskon että Jumala on luonut maapallon niin kuin on tutkittu:

Ensin avaruudessa syntyneet planeetat ja tähdet, maapallon muovautuminen, alkumeri, kasvien ja eläinten kehitys. Evoluutioteoria tutkii vain sitä, missä ajassa mikäkin asia on tapahtunut ja milloin eri eliölajit ja kasvit ovat ilmestyneet maan päälle.

Minusta evoluutiotutkimus on hyvä ja kiinnostava asia, ja evoluutioteoria ei ole kieltänyt etteikö Jumala voisi olla se joka on luonut kaiken, myös eliölajien kehittymisen.

Ne ketkä kieltävät Jumalan osallisuuden evoluutioteoriassa, niin kielto johtuu siitä että Jumalaa on vaikeaa tutkia henkiolentona. Tiedemiehet eivät siis voi ottaa kantaa Jumalan olemassaoloon, he voivat vain tutkia ja kirjata ylös ihmisen silmin havaittavia historiallisia ja arkeologisia todisteita.

Vierailija
67/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, olen ehkä liian fiksu sellaiseen. En koskaan ole uskonut mihinkään yliluonnolisiin juttuihin. Ei vaan pysty. Muut saa uskoa mihin tahansa, kunhan eivät tyrkytä uskontoaan (ja onneksi suurin osa ei niin teekään).

Vierailija
68/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin eilen että mitä tapahtuisi jos joku puhuisi siitä että ”jumala kertoi minulle mitälie...” ja kysyisi takaisin ”kuka on jumala?” ja esittäisi tietämätöntä, miten ihmiset selittäisi jumalan kuulostamatta mielisairailta?

Kerta Jumala on rakkaus niin miten selität rakkauden kuulostamatta mielisairaalta?

Ai nytkö se on rakkaus? Rakkaus on tunne, ei jumala. Rakkauden voi selittää aivojen välittäjäaineilla ja endorfiineilla tieteellisesti. Jumalaa ei.

Varsin hyvin tiedät että näin on. Raamatussa asia lukee suoraan. Eräs synnyttänyt äiti oli eri mieltä, oli vielä joku biologian ammattilainen , hän tunsi rakkautta lasta kohtaan ja alkoi siinä uskoa että pelkkä välittäjäaine-selitys on "bullshit"

Ehkä eniten uskovaisissa vituttaa tämä ihmillisyydellisyyden omiminen omaan uskontoonsa kuuluvaksi. Esimerkiksi rakkaudella tai kuolleiden suremisella ei ole mitään tekemistä sinun uskontosi kautta, nämä ovat ihmiselle tyypillisiä piirteitä ja luulen että niitä tuntee myös eläimet.

Jumalaan kohtaamisen hetkeen omassa elämässä voi liittyä kokemus juurikin rakkaudesta. Vaikka se sinua vituttaisi niin juuri minulla oli tällainen kokemus jossa koin sen selkeästi tulevan itseni ulkopuolelta ja koin olevani tuon rakkauden kohde. En nähnyt ketään ihmistä silloin ja olin lisäksi itse sellaisessa tilassa, ettei tunne voinut tulla minun sisältäni. Moni on myös hyvin eri mieltä siitä, että rakkaus ei ole tunne. Niin minäkin. Kun olen alkanut elää Jeesuksen opetuksen mukaan, asia on hieman avautunut mutta hankala sitä edelleenkään on määritellä.

Tässä sinulle pieni neuvo veljeni/sisareni Herrassa:

Ef 4:29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.

Vierailija
69/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

Olen siitä ihan varma.

Se joku on evoluutio.

Ei evoluutio selitä esim. aurinkoa, kuuta, luonnon kauneutta (meret, järvet, vuoret, metsät)

Vierailija
70/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En usko, olen ehkä liian fiksu sellaiseen. En koskaan ole uskonut mihinkään yliluonnolisiin juttuihin. Ei vaan pysty. Muut saa uskoa mihin tahansa, kunhan eivät tyrkytä uskontoaan."

Kuin kynästäni.

Tällä mennään:

"Tiede on selvittävyt elämän kehityksen pääpiirteet, evoluution yksinkertaisesta merielämästä nykyheykeen.

Tähtitiede, kosmologia ja fysiikka on selvittänyt aurinkokunnan, tähtien ja kehityksen miljardien vuosien taakse."

Vierailija
71/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienitalomaalta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

gtrd5d5676 kirjoitti:

Olen siitä ihan varma.

Se joku on evoluutio.

Minä en uskovana kiistä todisteita evoluutiosta. Uskon että Jumala on luonut maapallon niin kuin on tutkittu:

Ensin avaruudessa syntyneet planeetat ja tähdet, maapallon muovautuminen, alkumeri, kasvien ja eläinten kehitys. Evoluutioteoria tutkii vain sitä, missä ajassa mikäkin asia on tapahtunut ja milloin eri eliölajit ja kasvit ovat ilmestyneet maan päälle.

Minusta evoluutiotutkimus on hyvä ja kiinnostava asia, ja evoluutioteoria ei ole kieltänyt etteikö Jumala voisi olla se joka on luonut kaiken, myös eliölajien kehittymisen.

Ne ketkä kieltävät Jumalan osallisuuden evoluutioteoriassa, niin kielto johtuu siitä että Jumalaa on vaikeaa tutkia henkiolentona. Tiedemiehet eivät siis voi ottaa kantaa Jumalan olemassaoloon, he voivat vain tutkia ja kirjata ylös ihmisen silmin havaittavia historiallisia ja arkeologisia todisteita.

Ystävä kallis, sinä et voi tehdä kompromissia tässä asiassa, vaan sinä joko uskot Jumalaan tai sitten Evolutioon.

Onhan se minusta ihan selvää, että kaikelle on tekijänsä, myös maailmankaikkeudelle -

Evoluutio EI kuitenkaan ole mikään elävä ja järkevä henkilö, joka pystyisi tekemään yhtään mitään, mutta Jumala on SUPERÄLY, kolmiyhteinen Kaikkivaltias -  joka on luonut koko universumin; Ihmiset, eläimet, kasvit, maat, auringon, kuun ja tähdet, meret järvet, hiekat ja taivaat sekä kaikki planeetat maailmankaikkeudessa.

Vierailija
72/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio selittää sen, miten elämä on kehittynyt molekyylitasolta yhä monimutkaisemmaksi maalla, merellä ja ilmassa.

Vaikka ihminen on nyt ravintoketjun ykkönen, niin ei ole ollut aina. Dinosaurukset olivat maailman valtiaita noin 150 miljoonaa vuotta.

Niihin verrattuna meidän ihmisten kannattaisi pitää hiukan pienempää suuta...

Vierailija
73/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En usko, olen ehkä liian fiksu sellaiseen. En koskaan ole uskonut mihinkään yliluonnolisiin juttuihin. Ei vaan pysty. Muut saa uskoa mihin tahansa, kunhan eivät tyrkytä uskontoaan."

Kuin kynästäni.

Tällä mennään:

"Tiede on selvittävyt elämän kehityksen pääpiirteet, evoluution yksinkertaisesta merielämästä nykyheykeen.

Tähtitiede, kosmologia ja fysiikka on selvittänyt aurinkokunnan, tähtien ja kehityksen miljardien vuosien taakse."

Ei ole fiksuutta olla uskomatta Jumalaan, vaan suurta tyhmyyttä.

1 Kor 1: 

18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."

20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,

23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

Vierailija
74/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että jumala kirjoitetaan pienellä ja siihen että jumala on sitä mieltä nyt että hän on valinnut neanderthál ihmisen ja aloittajan pitää pyytää anteeksi neanderthál ihmiseltä hänen kirjoitusvirheensä koska neanderthál on nähnyt hyvää työtä De Facto tasapainolla jossa jumala kirjoitetaan pienellä. Ja aloittajan pitää pyytää anteeksi kasvotusten fyysisesti neanderthalín kautta jumalan armoa jos aloittaja haluaa olla jumalan kanssa.

Vierailija
75/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, korkeampaan älylliseen voimaan, kuolemattomuuteen ja iänkaikkisuuteen. Uskon myös, että tuon korkeampi voima, Jumala päättää, mitä meille itsekullekin tapahtuu, kun siirrymme toiseen olomuotoon kuoltuamme.

Vierailija
76/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävä kallis, sinä et voi tehdä kompromissia tässä asiassa, vaan sinä joko uskot Jumalaan tai sitten Evolutioon."

Paavia käännyttämään siitä sitten, mars!

Vierailija
77/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, olen ehkä liian fiksu sellaiseen. En koskaan ole uskonut mihinkään yliluonnolisiin juttuihin. Ei vaan pysty. Muut saa uskoa mihin tahansa, kunhan eivät tyrkytä uskontoaan (ja onneksi suurin osa ei niin teekään).

Olen samaa mieltä että usko perustuu vapaaehtoisuuteen.

Juuri siksi, minua suoraan sanottuna pelottaa nykyinen islam-kulttuuri ja toivon ettei se leviäisi Suomessa. Sillä islam on tietääkseni ainoa uskonto jossa on pysyttävä lapsesta asti. Jos käännyt muuhun uskontoon, sinua vainotaan jopa kuolemaan asti.

Kaikki tuntemani kristityt, ateistit ja agnostikot ovat rauhanomaisia ihmisiä. He kunnioittavat muita ja pyrkivät antamaan tilaa muiden näkemyksille.

Islam on ensimmäinen uskonto jossa olen nähnyt terrorismia tässä mittakaavassa.

Siksi toivon että Jumalaa ja kristinuskon sanomaa rakkaudesta ja muiden kunnioittamisesta ei lakastaisi maton alle. Vaan keskusteltaisiin lähimmäisenrakkauden periaatteesta myös valtamediassa.

Nyt, vasta terroritekojen keskellä olen ymmärtänyt rauhanomaisten uskontojen arvon ja toivon että Lähi-itäänkin voidaan perustaa demokratia, ja että islam uskontona rauhoittuisi muitakin kunnioittavaksi uskonnoksi.

Vierailija
78/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan usko, enkä voi käsittää miksi joku uskoo. Kaikkein suurin mysteeri minulle on se että mitä järkeä tuossa koko hommassa olisi Jumalan itsensä kannalta. Mihin kaikkivoipainen ja kaikkitietäväinen olento tarvitsisi jonkun ihmisen palvomaan itseään? Yhtään järjellistä motiivia ihmisen luomiseen en pysty Jumalalle keksimään. Mitä hän sillä tuntisi saavuttavansa, ja miten hän siitä kokisi hyötyvänsä?

Miettikää nyt tosissanne että tuollainen olento olisi ikuisuuden ajan yksin keskellä tyhjyyttä pohtinut että mitä ajanvietettä hän itselleen keksisi, ja sitten yhtäkkiä saisi kuningasidean että hei luonpa tästä maailmankaikkeuden, ja sinne planeetan nimeltä maa ja sinne tällaisen olennon kuin ihminen. Noiden ihmisten pitää sitten palvoa minua, muuten ei hyvää seuraa. Hei nyt minä keksin: jos he uskovat että minä olen olemassa, niin sitten pelastan heidät. Jos eivät usko, niin tuomitsen heidät kadotukseen. Saanhan suunnattoman paljon tyydytystä siitä että itse luomani olento uskoo että olen olemassa.

Mutta tässä on nyt kuitenkin sellainen ongelma että kaikkitietävänähän minä tiedän etukäteen sen että ketkä kaikki tulevat uskomaan ja ketkä eivät. Kaikkitietävänä tiedän etukäteen myös sen mitä kukin luomani olento tulee tekemään elämänsä jokaisena sekuntina. Tiedän etukäteen jokaisen rukouksen, joka minulle tullaan esittämään. Jos tiedän tuon kaiken etukäteen, niin mitä järkeä minun on tuomita ihmisiä tekojensa perusteella tai kuunnella heidän rukouksiaan ja vastata niihin? Eihän minulla ole tuossa mitään jännitettävää. Toivon että kaikki luomani ihmiset pelastuvat, miksen sitten luo ihmisiä sellaisiksi että kaikki pelastuvat? En tiedä. Eihän tässä koko hommassa ole loppujen lopuksi järjen hiventäkään, mutta luon tämän kaiken nyt kuitenkin kun en itselleni parempaakaan tekemistä keksi.

Miettikääpä itse itseänne Jumalan asemaan. Siis ajatelkaa että yhtäkkiä putkahtaisitte keskelle tyhjyyttä kaikkivoipana ja kaikkitietävänä olentona. Olisiko ihmisen luominen ja näiden tekojen seuraaminen se asia, jonka tekisitte, varsinkin kun tietäisitte jokaisen tapahtuman kulun etukäteen? Ettekö tosiaan itsellenne parempaa tekemistä keksisi?

Vierailija
79/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi liputtaa evoluutioteorialle:

https://yle.fi/uutiset/3-7571791

Evoluutio on tiedon asia, ei uskon eikä luulon.

Vierailija
80/136 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio selittää sen, miten elämä on kehittynyt molekyylitasolta yhä monimutkaisemmaksi maalla, merellä ja ilmassa.

Vaikka ihminen on nyt ravintoketjun ykkönen, niin ei ole ollut aina. Dinosaurukset olivat maailman valtiaita noin 150 miljoonaa vuotta.

Niihin verrattuna meidän ihmisten kannattaisi pitää hiukan pienempää suuta...

Ehkä tämä kolmiosainen lääkäri/tutkija Pekka Reinikaisen puheopetus dinosauruksista kiinnostaa sinua, siinä tulee ainakin faktaa tuvan täydeltä: