Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WHO pelkää nyt, että korona-epidemia riistäytyy hallitsemattomaksi

Vierailija
22.02.2020 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006415930.html Suomen terveysviranomaiset ja poliitikot kuitenkin lapsenomaisessa uskossaan ilmeisesti ovat edelleen sitä mieltä, että suomalaisilla ei ole hätää. Ehkä he luulevat, että suomalaisessa geeniperimässä on jotain, joka suojelee meitä virukselta. Alkuviikosta kuusi Kiinassa työskennellyttä suomalaista saapui Helsinkiin, josta he saivat edelleen jatkaa kotipaikkakunnilleen. Yksi ryhmän henkilöistä ihmetteli itsekin tätä kovasti. Kiinasta lennätettiin ihmisiä myös Air Francen koneella Pariisiin ja tuollakin lennolla oli mukana suomalaisia. Ranskan viranomaisten mukaan lennolla olleet ihmiset luovutettiin koneen laskeuduttua oman maansa viranomaisille. Näistäkään suomalaisista ei ole katsottu tarpeelliseksi tiedottaa mitään. Alkaa pikkuhiljaa sekä ärsyttämään että huolestuttamaan Suomen lepsu linja asiassa.

Kommentit (325)

Vierailija
301/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luontoäidin ilmastotalkoot.

Älä jaksa jauhaa pskaa. Se, että varhaiskeski-ikäiset ja sitä vanhemmat kuolevat virukseen jättäen jälkeensä liudan orpoja ei vähennä maapallon liikakansoitusta millään tavalla, mutta aiheuttaa kylläkin kärsimystä läheisensä menettäneille.

Öh, miten niin ei vähennä kansoitusta? Kyllähän sitä porukkaa kupsahtaa ihan kiitettävästi, jos keski-ikäiset ja ylöspäin kuukahtaisivat.

Vierailija
302/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaikki Italiassa menehtyneet ovat olleet iäkkäitä, tuorein uhri 84- vuotias.

En millään jaksa alkaa panikoimaan tästä. Influenssaankin kuolee hyrymykket porukkaa joka vuosi.

eli jos tautiin menehtyy iäkkäämpi ihminen, niin sillä ei ole niin kauheasti väliä? 'Mitä välii'-asenne on melko vaarallinen tässä kohtaa. Ettekö ymmärrä, että mitä laajemmalle virus leviää ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä pidemmän etumatkan virus saa. Viruksilla on tunnetusti tehokas muuntautumiskyky eli vaikka kävisikin niin onnekkaasti että jokin hoito/rokote keksittäisiin, niin virus on muuntautunut niin paljon, ettei lääke enää tehoa uuteen mutaatioon. Ja muuttuessaan tehokkaammaksi myös kuolleisuusluvut nousevat.

Milläs ne alkeelliset ihmiset aikoinaan nitisteli näitä tauteja, kun ei ollut käytännössä lääketiedettä lainkaan saati tietoa mistään leviämisen estämisestä? Olisiko ollut niin, että taudit vain kävi kulkunsa läpi ja veivät heikot mukanaan.

alkeellisten ihmisten aikaan vähän letaalimmankin viruksen tuhovoima jäi rajalliseksi, kun ihmispopulaatiot, joissa virus riehui olivat hyvin pieniä ja toisaalta virus ei päässyt leviämään jonkin yksittäisen populaation ulkopuolelle, koska välimatkat olivat pitkiä ja ihmisten liikkuvuus hyvin rajallista. Toista on nykyään, kun asustus on hyvin tiheää ja keskittynyttä kuten esim. Kiinassa ja ihmiset liikkuvat vaikka maapallon ympäri ihan tunneissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
304/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanhan taas ihan Vauva.fi:n persut ja mammat ihan rauhassa tämän öyhötyksen kanssa. Tilanne huolestuttava? Kyllä, mutta kuolleisuus Coronaan on vielä suhteellisen pientä verrattuna muihin flunssiin vuosittain. Ja toisekseen te ketkä täällä toivotte että tämä tauti tappaa ihmisiä mahdollisimman paljon " auttaakseen liikakansoitukseen"  niin toivottavasti te menette siinä samassa.

En ole pitkäaikaissairas, tarpeeksi vanha eikä mulla ole mitään perussairautta, joten siinä mielessä edellytykset toiveesi toteutumiselle ovat vähän heikot. Mutta kaikki on aina mahdollista.

Miksi muuten käytät jatkuvasti sanaa ’öyhöttää’? Keksiikö itse vai mistä opit? Mitä se tarkoittaa?

Sinä olet se joka toivoo viattomien ihmisten kuolevan tähän virukseen? Normaalilla järjellä varustetuille ihmisille, ei siis persuille, on selvää että ihmisillä jotka tähän sairauteen menehtyvät on perheet, omat elämät, haaveet yms, aivan samalla tavalla kuin sinulla persu. Voi toki olla vaikea käsittää kun kysehhän ei ole SUOMEN KANSAN SYVISTÄ RIVEISTÄ, mutta näin se asia kuitenkin on. Joten on ehkä hieman harmillista toivoa että tähän sairauteen menehtyy viattomia ihmisiä mahdollisimman paljon?

Vierailija
305/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule Suomeen. Enemmän ihmisiä kuolee itsemurhaan ja kolareihin. Ei niidenkään takia tehdä karanteenia 😂😂😂

Ihmisiä tulee täällä Suomessa kuolemaan ihan normi kausi influenssaankin lähes 100% enemmän kuin koronaa. Olen huomenna lähdössä Lontooseen.

Kävin juuri Saksassa ja olen tällä viikolla lähdössä Tanskaan. Ensi viikolla Espanjaan ja Italiaan. Työmatkoja. Mitä ihmettä täällä höpistään jostain koronasta? Mulla on astma enkä silti ole ikinä siis ikinä sairastanut edes influessaan, vaikka en ole vielä kertaakaan ottanut rokotetta. Hyvä kunto, hyvä hygienia ja positiivinen mieli. Niillä mennään.

N53

Toinen matkuri ilmoittautuu. Viikonloppuna kävimme Krakovassa pitkällä viikonlopulla, kahden viikon päästä neljän päivän lomareissu miehen kanssa yhteisen ulkoiluharrastuksen tiimoilta Portugaliin. Koronavirus on ihan samanlainen kuin mikä tahansa virus. Suurempi riski on saada veritulppa tuntikausien istumisesta vauva palstan ääressä viihtyessä. 

Kivaa, tuotko Suomeen ”tuliaisia”?

Oletteko täysin seonneet?  Minäkin olen lähdössä matkoille, samoin kaikki työkaverini. Joka hetki on mahdollista kuolla johonkin ja koti on vaarallisin paikka jossa sattuu eniten kuolemia.

Vierailija
306/325 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuolta aasiasta tilata paketteja? Kiinalaisessa olen käynyt kyllä syömässä vielä.

Vierailija
307/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanhan taas ihan Vauva.fi:n persut ja mammat ihan rauhassa tämän öyhötyksen kanssa. Tilanne huolestuttava? Kyllä, mutta kuolleisuus Coronaan on vielä suhteellisen pientä verrattuna muihin flunssiin vuosittain. Ja toisekseen te ketkä täällä toivotte että tämä tauti tappaa ihmisiä mahdollisimman paljon " auttaakseen liikakansoitukseen"  niin toivottavasti te menette siinä samassa.

En ole pitkäaikaissairas, tarpeeksi vanha eikä mulla ole mitään perussairautta, joten siinä mielessä edellytykset toiveesi toteutumiselle ovat vähän heikot. Mutta kaikki on aina mahdollista.

Miksi muuten käytät jatkuvasti sanaa ’öyhöttää’? Keksiikö itse vai mistä opit? Mitä se tarkoittaa?

Sinä olet se joka toivoo viattomien ihmisten kuolevan tähän virukseen? Normaalilla järjellä varustetuille ihmisille, ei siis persuille, on selvää että ihmisillä jotka tähän sairauteen menehtyvät on perheet, omat elämät, haaveet yms, aivan samalla tavalla kuin sinulla persu. Voi toki olla vaikea käsittää kun kysehhän ei ole SUOMEN KANSAN SYVISTÄ RIVEISTÄ, mutta näin se asia kuitenkin on. Joten on ehkä hieman harmillista toivoa että tähän sairauteen menehtyy viattomia ihmisiä mahdollisimman paljon?

Minullakin on perheenjäseniä ja sukulaisia, mutta silti toivon, että corona leviää ja keventää populaatiota. Kuolleiden perään voin itkeä tai itse kuolla sairauteen, mutta se ei muuta tosiasiaa, että tappava pandemia on ihmiskunnalle kuitenkin parhaimmillaan pelastus. Emme ole itse kyenneet tekemään muutosta parempaan elinympäristömme hyväksi, niin luonto tekee sen nyt ja olen hyväksynyt tämän. Tervetuloa corona ❤ olen odottanut kaltaistasi jo hyvän tovin.

Vierailija
308/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on perheenjäseniä ja sukulaisia, mutta silti toivon, että corona leviää ja keventää populaatiota. Kuolleiden perään voin itkeä tai itse kuolla sairauteen, mutta se ei muuta tosiasiaa, että tappava pandemia on ihmiskunnalle kuitenkin parhaimmillaan pelastus. Emme ole itse kyenneet tekemään muutosta parempaan elinympäristömme hyväksi, niin luonto tekee sen nyt ja olen hyväksynyt tämän. Tervetuloa corona ❤ olen odottanut kaltaistasi jo hyvän tovin.

Sopii toivoa tuon koronan leviävän liikakansoitettuihin maihin. Kuten Intiaan ja Afrikkaan. Siellä olisi varaa vähentää populaa.

Vierailija
309/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra varjelkoon meitä

Vierailija
310/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiviikot tulevat näyttämään mitä on odotettavissa. Kuin myös pelättävissä. Suomalaisia matkailee paljon näinä viikkoina kun on talvilomaviikot. Niiltä reissuilta voi tulla vaikka " koronatuliaisia".

Vierailija
311/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tätä enää pystytä pysäyttämään...

Vierailija
312/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tätä enää pystytä pysäyttämään...

When the Lamb opened the fourth seal, I heard the voice of the fourth living creature say, "Come and see!" I looked and there before me was a pale horse! Its rider was named Death, and Hades was following close behind him. They were given power over a fourth of the earth to kill by sword, famine, and plague, and by the wild beasts of the earth. (Revelation 6:7-8)

Vierailija
313/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen populaatiossa ei ole paljon keventämistä.

Vierailija
314/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuolta aasiasta tilata paketteja? Kiinalaisessa olen käynyt kyllä syömässä vielä.

Tilasin Corona-raketteja. Ammun niitä sitten joku ilta naapurin pihalle.

Vierailija
315/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vanhusten hoivapaikoissa on valtava alimiehitys, puhumattakaan kotihoidosta. Jos virus leviää suomeen, niin terveydenhuolto on kusessa, jos aliresurssoitu hoitohenkilökunta sairastuu. Suomessa on lisäksi liian vähän tehohoitopaikkoja. Suomi ei pandemiasta selviä.

Vierailija
316/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11225142

”Suomessa ei voisi eristää kokonaista kaupunkia koronan takia – THL:n johtaja pitää Italian toimia ylimitoitettuina”

Korjaus, Suomessa ei HALUTA eristää kokonaista kaupunkia. Kiinassa ja Italiassakin voidaan eristää miljoonakaupunkeja, mutta ei Suomessa.

Vierailija
317/325 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luontoäidin ilmastotalkoot.

Älä jaksa jauhaa pskaa. Se, että varhaiskeski-ikäiset ja sitä vanhemmat kuolevat virukseen jättäen jälkeensä liudan orpoja ei vähennä maapallon liikakansoitusta millään tavalla, mutta aiheuttaa kylläkin kärsimystä läheisensä menettäneille.

Öh, miten niin ei vähennä kansoitusta? Kyllähän sitä porukkaa kupsahtaa ihan kiitettävästi, jos keski-ikäiset ja ylöspäin kuukahtaisivat.

Kiva,että kysyt, selitän mielelläni. Siten eivät vähennä liikakansoitusta, että nämä vanhat ihmiset eivät enää lisäänny. Kehitysmaissa, joissa tätä liikakansoitusta on, nuoremmat ikäluokat ovat suurempia kuin vanhat, koska väestö lisääntyy eksponentiaalisella vauhdilla. Väestörakenne on siis perinteisen pyramidin muotoinen ja nuoret ikäluokat jatkavat lisääntyvät ja jatkavat edelleen maapallon liikakansoittamista. Vanhempien ihmisten kuolemalla ei siis ole tässä asiassa merkitystä ja hetkellinen väestömäärän notkahdus on hetkessä kurottu kiinni. Daiju.

Vierailija
318/325 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
319/325 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

O

Vierailija
320/325 |