Oletko koskaan vahingoniloinen jos ystävillesi sattuu jotain ikävää?
Esim.
- Ystäväsi tapailema ja kovasti hehkuttama komea, varakas ja fiksu uusi rakas paljastuukin jo alkumetreillä velkaantuneeksi ja laiskaksi.
- Ystäväsi lomamatkalla etelässä satoi melkein koko lomaviikon ajan.
- Muusikkoystäväpariskuntasi muuten fiksu ja nopeasti kehittynyt lapsi osoittautuu musikaalisesti täysin lahjattomaksi ja nuottikorvattomaksi.
- Huomaat, että ystäväsi iloisesti esittelemä uusi hiustyyli ei itse asiassa oikein sovi hänelle...
Oletko koskaan vahingoniloinen tällaisissä pikkujutuissa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, mulla on tällä hetkellä niin moukkamaisesti ja ilkeästi käyttäytyvä kollega joka vähättelee muita avoimesti, keskeyttää kokoajan, huutaa päälle, ryntää sanallisesti kimppuun, ei anna muiden edes puhua saati vaikuttaa mihinkään.
Ihan hirveä tyranni. Mä vaan odotan ku se sairas persoona mokaa tai sille sattuu jotain ikävää - sit mä (ja varmasti moni muuki) tanssin avokonttoirin pöydällä (ainakin kuvainnollisesti).
Minä olen kurkkusuorana huutanut tuollaisille tyypeille, niin että pomot ovat tulleet rauhoittamaan. Viimeksi pomo sanoi että voisin vähän hillitä itseä, mutta antoi kuitenkin mulle ylennyksen ja sanoi hyvää työtä teen. Siis inhoan, jos toisia kohdellaan huonosti ja näen työpaikkakiusaamista.
Olet rohkea, meillä kukaan ei uskalla puuttua, ei edes talon johto tämän tyrannin käytökseen. Emmekä varsinkaan me kollegat tai alaiset, se kolahtaisi vain entistä pahemmin omaan nilkkaan ja seuraavissa muutosneuvotteluissa asian esille nostaneet saa lähteä. Tämä yksi tyranni on nostettu puolijumalan asemaan ainakin omalla toimialallaan. Jään vaan odottamaan sitä rohkeaa kuka katso ettei hän ole korvamaton ja antaa sen ekan kirjallisen varoituksen ja toisesta kenkää.
Minä nostin niin kovan metelin, ettei kukaan ole uskaltantut kohdella minua huonosti sen jälkeen. Kannattaa pitää puolia ja nostaa meteli.