Auttakaa, 1v. punkki kulmakarvoissa, miten sen saa pois?
Yritetty on margariinilla, mutta ei vaan lähde. Pitäiskö mennä terv. keskukseen poistattaan?
Kommentit (15)
punkki voi oksentaa ja silloin saa tartunnan jos punkki on sairas.
Punkkipihtejä en ole kokeillut,mutta voisi varmaan kokeilla.
sitten pinseteillä pois varovasti että tulee kokonaan.
kiertämällä, ei vetämällä. sitten pitää seurata 2 vkoa ettei siihen ympärille tule punaista renkulaa.
kun itse ainakin olen niin huono nyppääjä, siis kun sitä pitäisi kiertää samalla kun vetää sen pois, että aina se pää jää sinne ihoon. Joka sitten aiheuttaa tulehduksen hyvinkin herkästi. Meillä on kissan kanssa ollut näitä punkki ongelmia=(
heh heh.
Onneksi muut on osanneet vastata tähän asiallisesti.
ihan lääkärillä. Katsoivat sitten mikroskoopilla että olivat kokonaisia.
Katsot ettei karvoja ole välissä, muuten voi nipistää ilkeästi eikä punkkiakaan saa vetäistyä kunnolla irti.
Käännät punkkia niin paljon kuin ranne kääntyy ja vedät pois. Vetäessä kuuluu yleensä naksahdus, kun punkin leuat aukeaa ja punkki lähtee kokonaisena pois.
Vääntäminen on tärkeää, sillä muuten punkin leuat voivat jäädä ihoon kiinni ja kohta jää kipeäksi ja voi myös tulehtua.
T:koirista satoja ja omasta ihosta kaksi punkkia poistanut
mutta lisäisin vielä, että punkkia kannattaa kiertää VASTAPÄIVÄÄN, ote irtoaa helpommin (johtuen punkin tavasta porautua ihoon).
Tarviiko syödä joku antibiottikuuri, kun punkki on purrut?
ei ap.
Sen jälkeen koiramme on täynnä punkkeja, jotka yritän poistaa mahd. varhaisessa vaiheessa. Anopilla kaksi isoa koiraa, joista niitä saa myös nyppiä. Mutta kun niin harvoin käymme ei ole tullut rokotettua. Kun koiruus on nyt 10 vuotta, niin kyllä siinä varmaan sata punkkia on ehtinyt olla ja anopin koirilla toiset sata
nahkaan, niskaan ja hännän päälle, saa apteekista eikä taida olla edes kovin kallis. Antaa suojan noin kuukaudeksi.
11 joka laittaa sen koiraansa joka kevät
olen koirasta irrottanut punkin ihan ottamalla punkista kiinni ja kiertänyt punkkia, kunnes se irroittaa leukansa ihosta. Välillä sitä punkkia saa tosissaan kiertää kauan, ennen kuin irtoaa.
Mä en kyllä mitään verhonipsua punkkiin laittaisi, saa sen ihan paljain käsinkin, kun vain ilkeää siitä punkista pitää kiinni.
Voisin kyllä kokeilla, niin loppuisi se punkkien nyppiminen. Ällöttävää se on, varsinkin jos punkki pääsee paisumaan. Ja leviävät sitten tänne kotiseudullekin. Tehoaako aine heti, kun sitä laittaa vai täytyykö antaa ensin vaikuttaa monia päiviä?
sellainen vihreä, joka sisältää luonnon yrttejä (?), ei siis ole myrkyllinen. Niitä myydään eläinkaupassa ja maksaa alle 10¿. Vaikutus alkaa viikon luluttua ja kestää 4 kuukautta! Eli siis koko suomen kesän. Yhtään punkkia ei koiralla ole ollut, vaikka yhden kesän vietimmekin Turussa, missä koita juoksi päivät metsissä ja heinikoissa! Suosittelen todella!