Siis miten on mahdollista, että omia säästöjä nostaessa pääomavero menee koko summasta eikä pelkästä tuotosta?
Käytännössä siis saan vähemmän rahaa takaisin kuin olen laittanut sinne, ja piti olla niin tuottava systeemi. Ei kai oikeasti voi mennä näin?
Kommentit (10)
No jos oikeasti puhut pääomaverosta, niin juuri siksi. Pääomavero menee koko pääomasta, ei vain pääoman tuotosta (kunten päääomatulovero menisi). Pääomaveroa peritään silloin kun varallisuutta siirretään institutionaalisten yksiköiden tai henkiöiden välillä. Lue tarkemmin, mitä sun tilisopimuksessa sanotaan?
Mikä edes on pääomavero? Onko se olemassa?
Pääomatulovero menee vain tuotosta.
Jos nostat eläkevakuutuksesta vai mitä ne nyt ovatkaan niin menee ihan oikein. Et maksanut veroja kun sijoitit, nyt maksat.
Demarin käsi on vaan syvällä toisten taskussa.
Se menee noin. Minulle vielä pankkivirkailija vinoili että on ollut niin hyvä tuotto. Varmaan pankille on ollutkin ja valtiolle. Olisi pitänyt nekin rahat laittaa patjanalle säästöön, niin olisi ollut paljon enemmän nostettavissa.
Anna mä arvaan, saivat sut aikoinaan pankissa rahastosäästäjäksi? Ja niistä monista rahastoista sinulle valikoitui juuri se, mitä käytetään muiden rahastojen vivutukseen. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Mikä edes on pääomavero? Onko se olemassa?
Pääomatulovero menee vain tuotosta.
ON olemassa. Lahjavero ja perintövero on tyypillisiä esimerkkejä pääomaverosta.
Pitkäaikaiset sijoitusrahastot ovat rahasampo pankille ja valtiolle, sijoittajalle jää maksumiehen rooli.
Kyllä se vain niin menee.