Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä lapsettomia yli 40v naisia? jos on niin kaduttaako?

Vierailija
19.02.2020 |

???

Kommentit (607)

Vierailija
141/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat naiset on vähän surkeita. Kuin epäonnistuneita. Kaihdan parisuhdemielessä kaukaa.

T mies

No hyvä. Itse kierrän kaukaa miehet, joilla on lapsia, kun en halua parisuhteeseeni rasitteita.

Vierailija
142/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te lapselliset... Tajuatteko te että asiat ovat usein HELPOMPIA ilman lapsia? Ei täällä kukaan väitä että koko elämä pysähtyy lapsien takia. Mutta fakta on se, että voin suunnitella elämäni ihan miten huvittaa, te ette. Älkää loukkaantuko näin verisesti, samahan on vaikka koiran kanssa.

Kyllä ihan tosissaan lapsen kanssa voi tehdä mitä lystää. Ei kukaan kiellä, ihan samat tarpeet lapsillakin on kuin isommillakin. Eli niin sanotusti samalla vaivalla kaikki menee. Pikkuvauvan kanssa vasta helppoa onkin, koska ruoka kulkee mukana koko ajan. Ei elämän tarvitse olla suorittamista vaikka lisääntyisikin, valintoja voi tehdä itse.

Aikalailla tuntemani velat elävät sitä ihan normaalia koti-työarkea puolisonsa kanssa.

Koira on muuten huono vertaus, niitä joutuu komentamaan , kakkaavat pitkin katuja, nuolevat pyllyä ja naamoja. Ja pakkohan sitä on tulla oikaisemaan asioita kun näkee miten harhaisia ihmiset ovat lapsiarjesta, pahoittelut tästä. 

"Kyllä ihan tosissaan lapsen kanssa voi tehdä mitä lystää"

No ei kyllä todellakaan voi. Ihan vaikka vaan pari esimerkkiä. et voi lähteä baariin milloin huvittaa tai et jos lapsi sairastuu, et voi toteuttaa suunnitelmiasi.

Tästä lapselliset varmaan vetävät herneen nenään, mutta ihan turha tulla väittämään, että lapsen kanssa voi tehdä ihan mitä vaan.

T: yhden lapsen aikuiseksi kasvattanut

Näin se on. Itselläni on "vain" kissalapsia, enkä minäkään voi lähteä pitkälle matkalle tai bilettämään viikonlopuksi. Ensin pitää huolehtia, että kissat pärjäävät, on hoitaja tai viedä ne kissahotelliin ja maksaa siitä mojova summa. Kissa ei saa olla yksin 1 vuorokautta pidempään.

Toisaalta, jos on töissä niin ei sitä silloinkaan lähdetä Goalle rentoutumaan ex tempore. Pitää sopia ja selvittää.

Ei se ole velankaan elämä niin lupsakkaa, ei vaikka olisi tällainen tylsä ja raitis sohvannurkkaa kuluttava "vanhapiika" - jolla tosin on sama mies ollut jo kymmeniä vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kaduta ainakaan yhtään, joskus hävettää kun mietin kuinka helppoa mun elämäni onkaan. (Lähinnä silloin kun ystäväni avautuu ongelmalapsensa tunteja kestävistä raivokohtauksista, joiden vuoksi ovat saaneet jo varoitukisa naapurilta.)

Olen 44 v, ja tiedin jo teininä, etten halua lapsia. Onneksi löytyi samanlainen mies, nyt ollaan oltu kimpassa jo 18 vuotta.

Meille molemmille reissaaminen on tärkeää, ja jos pitäisi matkustaa lasten kanssa, se maksasi mansikoita. Tai sitten pitäisi olla tunkemassa heitä noin kerran kuussa johonkin hoitoon, tuskin toimisi.

No tuskin tuossa iässä ja noin pitkässä parisuhteessa lapsien hoitopaikkaa pitäisi miettiä, vähän järkeä nyt näihin kauhukuviinkin :)

Itsekin olen 43v ja ollut mieheni kanssa noin 20 vuotta. Lapsemme kirjoittelee parhaillaan ylioppilaaksi.

Oletpa nokkela, ihan ylioppilas varmaan itsekkin?

Olemme reissanneet mieheni kanssa ihan koko 18 vuotta aktiivisesti. Ja sama ei olisi lasten kanssa onnistunut, vaikka mammat täällä suu vaahdossa niin vakuuttavatkin. Olen kyllä nähnyt ja varsinkin kuullut kuinka paljon vauvaikäiset lentokonematkailusta nauttivat.

Vierailija
144/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lapseton ajatellut sitä, että kun olet vanha ja et pysty enää huolehtimaan itsestäsi niin kuka tulee tapaamaan sinua tai huolehtimaan sinusta?

Edellisessä työpaikassani oli surullinen tapaus, kun vanha nainen voivoitteli sitä, kun ei ole saanut vielä paikkaa vanhainkodista ja ei enää pysty kunnolla hoitamaan paperi/lasku/pankki asioitaan, kun ei ole ketään auttamassa ja ikä tekee tehtäviään.. (ja hänellä vielä omistuksessa omistusasunto)

Sanoi vielä lähdettyään, että menkää naimisiin ja tehkää lapsia, että ei tule samaa kohtaloa, kuin hänelle ...

Tiedän kyllä että lisääntyjät eivät mieti juuri mitään, ainakaan muutamaa päivää pidemmällä tähtäimellä. Siksi heille on täysin käsittämäton ajatus että joku olisi puntaroinut eri vaihtoehtoja, ja he aina ryntäävät virnuillen huutamaan tämän vasta hoksaamansa totuuden luullen sen olevan jotenkin eka kerta kun lapsivapaa ihminen ikinä miettii vanhuuttaan.

Kyllä, joka ikinen vela on tasan varmasti ajatellut asiaa myos pidemmällä tähtäimellä. Ei, me ei silti olla niin itsekkäitä tai typeriä että uhrattaisiin 20 vuotta parhaista nuoruusvuosista tekemällä jotain inhottavaa, jotta ehkä se lapsiraukka syyllistyisi hoitamaan vanhempiaan jos he sitä joskus tarvitsevat.

Vierailija
145/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? kirjoitti:

Mitä ihmettä lapsettomat ihmiset tekee kaksplus palstalla? Taitaa sittenkin kaduttaa..

En tiedä millä palstalla sinä olet, itse olen täällä aihe vapaalla.

Vierailija
146/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älähän nytten pieni, kyllä sinulla on kuitenkin kaikkein ihaninta ja helpointa!  *paijaa hiljaa kiukkuista velaa"

Voit säästää surkuttelusi jollekin toiselle. En ikinä vaihtaisi elämääni sinun elämääsi.

Vierailija
147/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä äiditkin voivat matkustaa ja käydä välillä bilettämässä. Mutta on yksi asia jota he eivät saa, ja se on minulle kullanarvoinen: hiljainen, siisti koti. Aaaaah...

Se onki kiva kuolla yksin puhtaassa kodissa😂

Ihan tiedoksi, että hoivakodit ovat täynnä vanhuksia, joita omat lapset eivät käy katsomassa. Olen todistanut tätä itse.

Vierailija
148/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletys, matkustelu, shoppailu, ura. Mikään noista ei ole koskaan kiinnostanut, lapseton elämä ei ole ollut päätös vaan itsestäänselvä asia kuten hengittäminen. Nainen 52v.

Vierailija
149/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt miten jotakin lisääntynyttä voi niin paljon ärsyttää ja jopa raivostuttaa se etteivät kaikki halua ikinä lapsia, ikäänkuin se oli näiltä närkästyjiltä pois, jotenkin tosi katkeralta vaikutatte...

Vierailija
150/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon veloja pyörii täällä. En olisi uskonut.

Tämä on Suomen suosituin keskustelufoorumi. Huom, siis tämä Aihe vapaa-foorumi, ei nuo toiset alafoorumit missä keskustellaan lapsista. Niissä ei juuri veloja lie käy.

Vierailija
151/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta että olin saanut vauvan ja unessa kaduin suuresti. Olin todella helpottunut herätessäni. 

Vierailija
152/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kävijämääriltään Suomen vilkkaimpien keskustelupalstojen joukossa.

Vierailija
153/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja nyt ehkä pari-kolme vuotta on hieman mietityttänyt asia. Ei kaduta varsinaisesti, mitäpä sitä katumaan. Avioliittoni päättyi kun olin 40v ja sen jälkeen on olo ollut myös yksinäinen. Ehkä jos olisi lapsia, olisi enemmän merkityksellisiä ihmissuhteita myös. Ei tässä iässä oikein uusia ystäviä niin helpolla saa ja useimmilla kuitenkin on se oma perhe.

Uudelle parisuhteelle olen avoin, mutta en mitenkään etsimällä etsi.

Vierailija
154/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoista lukea heidän käsityksiään, jotka ovat lapsettomia, etenkin, jos avaavat syitä ja kertovat seuraamuksista.

Sen sijaan nämä "miksi niitä lapsia kumminkin kannattaa tehdä" kannanotot ovat hämmentäviä ja voisin kuvitella, että loukkaavia myös heille, jotka ovat tahdottomasti lapsettomia. Kyllä varmaan yksinäinen ihminen, joka toivoi lasta ja perhettä, saa hyvän mielen siitä, miten mammat täällä kehuu miten hienoa on lasten teko! 

Vierailija
155/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mielenkiintoista lukea heidän käsityksiään, jotka ovat lapsettomia, etenkin, jos avaavat syitä ja kertovat seuraamuksista.

Sen sijaan nämä "miksi niitä lapsia kumminkin kannattaa tehdä" kannanotot ovat hämmentäviä ja voisin kuvitella, että loukkaavia myös heille, jotka ovat tahdottomasti lapsettomia. Kyllä varmaan yksinäinen ihminen, joka toivoi lasta ja perhettä, saa hyvän mielen siitä, miten mammat täällä kehuu miten hienoa on lasten teko! 

Osan ihmisistä pitää aina päästä pätemään sekä korottamaan itseään, jotta oma olo olisi parempi. Vaikka sen tekisi toisen tuskan kustannuksella. Näin toimiminen on erittäin heikon, halpamaisen, ilkeän sekä itsekkään ihmisen merkki. Narsistin. Mutta kunhan pääsee kehumaan itseään, viis muusta. 

Vierailija
156/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lapseton ajatellut sitä, että kun olet vanha ja et pysty enää huolehtimaan itsestäsi niin kuka tulee tapaamaan sinua tai huolehtimaan sinusta?

Edellisessä työpaikassani oli surullinen tapaus, kun vanha nainen voivoitteli sitä, kun ei ole saanut vielä paikkaa vanhainkodista ja ei enää pysty kunnolla hoitamaan paperi/lasku/pankki asioitaan, kun ei ole ketään auttamassa ja ikä tekee tehtäviään.. (ja hänellä vielä omistuksessa omistusasunto)

Sanoi vielä lähdettyään, että menkää naimisiin ja tehkää lapsia, että ei tule samaa kohtaloa, kuin hänelle ...

Olen. Lisäksi minulla on varaa ajatella vanhuuttani ilman pelkoa.

Sisareni on hoitanut kaksi lastaan kotona kouluikään saakka ja tehnyt hanttihommia aina joskus. Hänen eläkkeensä tulee olemaan surkea, avioliitto rakoilee lasten muutettua jo kotoa. Toinen asuu USAssa, toinen muuttaa kesällä Ranskaan. Molemmat tekevät tämän avioliiton vuoksi, joten ei ole nähtävissä Suomessa asumista hyvinkään todennäköisesti (molempien miehet siis ulkomaalaisia ja työt siellä).

Itse olen nyt 52 v ja lähtenyt työelämään parikymppisenä. Olen säästänyt koko työurani ajan kuten myös ostanut 2 sijoitusasuntoa, joista saan vuokratuloja, jotka sijoitan.

Mitäs luulet nykymenolla,  kummalla meistä tulee olemaan parempi vanhuus?

Vierailija
157/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Sanoma Oy:n Aihevapaa-palsta, joka siirrettiin tänne joskus 2000-luvun alussa, jonka ennen ylläpiti IS ja tänne on suorat linkit monesta lehdestä.

Jos joku haluaa keskustella lapsista, synnytyksestä, lapsenhoidosta jne. klikkaa vain Aihe kohdasta Vauva-lehden keskustelupalstan ja sieltä aihetta koskevan keskustelun.

Nyt monet ovat klikanneet Aihe-valikosta Aihe vapaan keskustelun, joka on tietenkin oma moka ja osaamuutta, jos on väärällä palstalla ja haluaa keskustella kuitenkin lapsiperheen arjesta.

Vierailija
158/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten eri tavoilla mammat reagoivat lapsettomiin. Jos olet onnellisesti lapseton, saat paskaa niskaasi. Lapsielämähän ei rajoita yhtään mitään ikinä. Mamma ei ole jäänyt mistään paitsi!

Jos joku kertoo katuvansa lapsettomuutta, kukaan mamma ei tule kertomaan lapsiperhe-elämän huonoista puolista. Sitten vain myhäillään tyyliin ''minähän tiesin että kaduttaa kjeh kjeh..."

Vierailija
159/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten eri tavoilla mammat reagoivat lapsettomiin. Jos olet onnellisesti lapseton, saat paskaa niskaasi. Lapsielämähän ei rajoita yhtään mitään ikinä. Mamma ei ole jäänyt mistään paitsi!

Jos joku kertoo katuvansa lapsettomuutta, kukaan mamma ei tule kertomaan lapsiperhe-elämän huonoista puolista. Sitten vain myhäillään tyyliin ''minähän tiesin että kaduttaa kjeh kjeh..."

Niin, melkoista suhtautumista. Tuollaisilla on sitten lapsia kasvatettavana.

Vierailija
160/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosisadalla elävät nämä, jotka tekevät lapsia jotta joku hoitaisi heitä vanhuksena? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan