Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä lapsettomia yli 40v naisia? jos on niin kaduttaako?

Vierailija
19.02.2020 |

???

Kommentit (607)

Vierailija
61/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta, mutta yllätyksenä, jopa järkytyksenä on tullut se miten monia ihmisiä elämänvalintani suorastaan raivostuttaa.

Vihaisena puhistaan siitä miten en ole vastuullinen aikuinen , vain koska en ole kokenut tarpeelliseksi siirtää geenejäni eteenpäin.

Kun olen kysynyt, että ovatko kaikki lapsiaan laiminlyövät alkoholistit ja nistitkin vastuullisia aikuisia vain siksi että ovat lisääntyneet, ei kukaan vastaa mitään.

Tähän tahtoisin vastauksen joltain joka sitä mieltä on, ettei vela voi olla vastuullinen.

Omasta mielestäni hassu ajatus, että joku todellakin ajattelee noin vanhanaikaisesti ja kapeakatseisesti. Että lisääntyminen on jokin portti aikuisuuteen ja vastuullisuuteen.

Vastuuta nimenomaan on se, että ei hanki niitä lapsia holtittomasti, vaan osaa ajatella pidemmälle.

Ehkä se ajatus tulee näistäkin kommenteista ”ihana olla vela kun voi ottaa VIINIÄ ja lähteä BAARIIN ihan yhtäkkiä, ei tarvitse huolehtia kenestäkään!” Niin..

Kaikki keneltä olen vihaista kommentointia lapsettomuudestani kuullut, tuntevat minut henkilökohtaisesti ja tietävät että en ravaa baareissa, en itseasiassa käytä alkoholia laisinkaan.

En myöskään pahemmin matkustele. Tahdon vain elää rauhassa ja tehdä asioita joista pidän.

Tämä ei tunnu monelle sopivan, vaan aina vaaditaan lisäselityksiä ja perusteluita. Ehkä monelle velalle vain helpoin tapa päästä tungettelevista utelijoista eroon, on todeta että tykkää ottaa viiniä rauhassa.

Lapsettomuudelle kun pitäisi aina lapsellisen mielestä löytyä Anna Kareninan paksuinen selvitys.

Vierailija
62/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaduttaa nyt 46-vuotiaana. Ei ole koskaan ollut kovaa kiinnostusta hankkia lapsia, jotenkin se aika meni ohi multa. Nyt sitten pikkuisen kirpaisee se, että taitaa olla myöhäistä. 

Ihmiset tuntuvat tykkäävän toisten tuomitsemisesta. Milloin on hankkinut lapset liian myöhään tai liian nuorena (teiniäiti, nou nou) tai on liikaa lapsia tai on vain yksi lapsi... tai sitten tämä: ei yhtään lasta! Pahin. 

Jos olisit kysynyt 44-vuotiaana tai sitä nuorempana, ei olisi kaduttanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että jos mulla olisi lapsia, surettaisi millaisessa maailmassa he joutuvat elämään.

Nyt ei tartte kuin jaksaa lusia oma elämä loppuun.

Vierailija
64/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se minun "toiveeni" oli? Ihmettelin sivusta outoa keskustelua kun se ei pysynyt yhtään aiheessa. Valtava aggressiivisuus, viha ja itsepuolustelu parilta henkilöltä on outoa. On ikävää, jos ihmiset ovat tyytymättömiä elämäänsä, mutta ehkäpä sen purkaminen tällä tavalla ei ole kovin rakentavaa. Mutta jatka vain.

Toiveesi oli, että vain velat osallistuisivat keskusteluun ja puhuisivat otsikon määräämästä aiheesta. 

Niin, olishan se vähän erikoista, jos vain velat saavat osallistua keskusteluun, jonka otsikko on: Onko täällä lapsettomia yli 40v naisia? jos on niin kaduttaako?

Minkälainen keskutelu sekin olisi? Juu, ei kaduta. 

Vierailija
65/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta, mutta yllätyksenä, jopa järkytyksenä on tullut se miten monia ihmisiä elämänvalintani suorastaan raivostuttaa.

Vihaisena puhistaan siitä miten en ole vastuullinen aikuinen , vain koska en ole kokenut tarpeelliseksi siirtää geenejäni eteenpäin.

Kun olen kysynyt, että ovatko kaikki lapsiaan laiminlyövät alkoholistit ja nistitkin vastuullisia aikuisia vain siksi että ovat lisääntyneet, ei kukaan vastaa mitään.

Tähän tahtoisin vastauksen joltain joka sitä mieltä on, ettei vela voi olla vastuullinen.

Omasta mielestäni hassu ajatus, että joku todellakin ajattelee noin vanhanaikaisesti ja kapeakatseisesti. Että lisääntyminen on jokin portti aikuisuuteen ja vastuullisuuteen.

Vastuuta nimenomaan on se, että ei hanki niitä lapsia holtittomasti, vaan osaa ajatella pidemmälle.

Ehkä se ajatus tulee näistäkin kommenteista ”ihana olla vela kun voi ottaa VIINIÄ ja lähteä BAARIIN ihan yhtäkkiä, ei tarvitse huolehtia kenestäkään!” Niin..

Niin, kait joku noinkin ajattelee, se on hänen asiansa. Varsinkin jos ei tunne ketään velaa oikeassa elämässä ja muodostaa kuvan asiasta nettijuttujen perusteella, voi saada yksipuolisen kuvan.

Joo, en juo alkoholia enkä käy baarissa, ja olen vela.

Kaikissa vela ketjuissa toistuu alkoholin nauttimisen vapaus ja matkustelu. Itseasiassa tunnen kyllä yhden velan, hänkin sattumalta juo paljon.

Vau! Tunnet peräti yhden velan joka ryyppää.

Yritähän nyt muistaa että on meitäkin jotka eivät ole kiinnostuneita biletyksestä.

Vierailija
66/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kaduta, varsinkaan nyt kun tuo aika tappava koronavirus leviää maailmalla. Corona-ketjussa just yksi mamma kysyi ahdistuneena, voiko lapsettomat ottaa sitten toisten lapsia omiksi lapsikseen, jos lasten vanhemmat kuolee (coronaan ei siis kai juuri lapsia kuole). Joku vela vastasi sille aika ironisesti ja laittoi nimimerkiksi että "itsekkääksi haukuttu vela". Vakava asia, mutta nauratti :)

Vierailija
67/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kaduttaako mikä?

Vierailija
68/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tippakaan. Elämä on ihanaa. Siinä vuorottelee rauha ja elämykset. Rahaakin on vaikka mihin kivaan niin usein kuin haluaa.

Itselläni taas ei ole rauhaa (hyvin harvoin), elämyksiä eikä varsinkaan rahaa. Öapsettomuushan ei takaa mitään näistä. Lapsia en ole kyllä ikinä halunnut, eikä kaduta.

Näinpä! Ja toisinpäin, lapsellisellakin voi hyvin olla rauha, elämyksiä ja sitä rahaakin.

Vierailija
69/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, miten jotkut jaksavatkin kyttäillä jotain peukutusten määrää. Minulla on sellainen tapa, että ketjuja lukiessani painelen sattumanvaraisesti joko ylä- tai alanuolia, ihan riippumatta viestin sisällöstä. Se on vähän sellainen refleksinomainen oheistoiminto, minun peukutukseni eivät tarkoita mitään. Joten voitte ehkä keskittyä vaikka niihin viestien sisältöihin.

Vierailija
70/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä kaduttaa, kun olisi ihan kiva jos olisi lapsia auttamassa kotiaskareissa, niin pääsisi hieman helpommalla. Sitten kun olen vanha, niin lapset pitäisi myös huolta minusta.

Vierailija
71/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut suunnitelmissa.

Ei tod kaduta.

60 v mittarissa tällä velalla.

Olen rock-sukupolvea ja nuorekas kyllä.

Itse ollut päikyssä töissä vuosia, mut en halunnut omia.

Toisten skidit ok ja kivoja 🐇👍

Vierailija
72/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te lapselliset... Tajuatteko te että asiat ovat usein HELPOMPIA ilman lapsia? Ei täällä kukaan väitä että koko elämä pysähtyy lapsien takia. Mutta fakta on se, että voin suunnitella elämäni ihan miten huvittaa, te ette. Älkää loukkaantuko näin verisesti, samahan on vaikka koiran kanssa.

Kyllä ihan tosissaan lapsen kanssa voi tehdä mitä lystää. Ei kukaan kiellä, ihan samat tarpeet lapsillakin on kuin isommillakin. Eli niin sanotusti samalla vaivalla kaikki menee. Pikkuvauvan kanssa vasta helppoa onkin, koska ruoka kulkee mukana koko ajan. Ei elämän tarvitse olla suorittamista vaikka lisääntyisikin, valintoja voi tehdä itse.

Aikalailla tuntemani velat elävät sitä ihan normaalia koti-työarkea puolisonsa kanssa.

Koira on muuten huono vertaus, niitä joutuu komentamaan , kakkaavat pitkin katuja, nuolevat pyllyä ja naamoja. Ja pakkohan sitä on tulla oikaisemaan asioita kun näkee miten harhaisia ihmiset ovat lapsiarjesta, pahoittelut tästä. 

Sinun halusi ehkä ovat niin rajoittuneita, että tuo onnistuu. Minä en todellakaan voisi tehdä lapsen kanssa mitä lystään. Esim. olin mieheni kanssa lähes puoli vuotta Lapin erämaassa kultaa kaivamassa, ja nautin joka hetkestä! Tuosta ajasta puolet lapsen koulunkäynti olisi pitänyt järjestää jotenkin. Ja kotiopetus ei valitettavasti ole sitä "mitä lystään". Kovin pieniä lapsia ei myöskään voi jyrkillä joenpenkoilla jättää vahtimatta. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon, on aivan turha väittää että lapset eivät rajoittaisi kenenkään mielitekoja. 

Vierailija
73/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku katuisi sellaisen asian tekemättä jättämistä, mikä tuntuu luonnottomalle? Vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole mikään itsekäs valinta, minä se tunnutaan aina nähtävän.

Miehille asia on helppi selittää: esim. miltä sinusta tuntuisi, jos vauva roikkuisi nänneissäsi?

Vierailija
74/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä intetään aiheen vierestä? Menkääpä ketjuun kuulumattomat tekemään oma aloituksenne lasten kanssa mahdollisista ajanviettotavoista.

Joo, en ole katunut lapsettomuutta. Kaveri käy välillä kylässä omien lastensa kanssa ja vaikka (näistä ja kaikista) lapsista tykkäänkin, niin ai että olen onnellinen kun lähtevät omaan kotiinsa. Pidän rauhasta ja järjestyksestä, samoin kuin nätistä ja siististä kodista ilman sen suurempaa jatkuvaa siivoamista. Edes lemmikkieläimiä en huoli kotiini sotkemaan ja sairastamaan (oksennukset, ripulit yms).

Lisäksi elän aika spontaanisti, yrittäjänä voin tehdä työni mistä huvittaa eli saatan vaikka huomenissa ponkaista auringon perässä ihan muille maille. Tykkään myös ottaa iltaisin lasillisen punaviiniä, lasten kanssa en uskaltaisi kun pitäisi kai aina olla ajokunnossa varmuuden vuoksi. Haluan myös ihan suoraan sanottuna paneskella mieheni kanssa missä ja milloin sattuu kotona huvittamaan.

Ja kaikki muut miljoonat syyt. Yhtään syytä lapsiarjen puolesta mulla ei vaan ole.

N42

Vierailija
75/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku katuisi sellaisen asian tekemättä jättämistä, mikä tuntuu luonnottomalle? Vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole mikään itsekäs valinta, minä se tunnutaan aina nähtävän.

Miehille asia on helppi selittää: esim. miltä sinusta tuntuisi, jos vauva roikkuisi nänneissäsi?

Kyllä väitän että vapaaehtoinen lapsettomuus valitaan aina itsekkäistä syistä. Ihan niin kuin lasten hankkiminenkin.

Ja vastauksena otsikon kysymykseen, ei ole kaduttanuta. Olen 45v.

Vierailija
76/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 155: sinä siis olet valinnut lapsettomuuden itsekkäistä syistä, mutta älä yleistä. Oikeasti itse koen asian täysin luonnottomana. Ehkä olen sitten mies naisen ruumiissa.

Vierailija
77/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena aloitukseen, ei kaduta. Syyt lapsettomuuteen jäävät aina triviaalille tasolle ja jollakin vanhemmalla ei ole sitä samaa rajoitetta, joka minulla olisi, jos olisin hankkinut lapsia.

Tykkään yleisesti elellä rauhassa ja pääsääntöisesti yksin. Miesystävä on, mutta saman katon alle en halua. Töissäni onnistuu pitää lomaa silloin kun huvittaa, asuntolaina on maksettu ja nyt on alkanut eläkesäästäminen, eli taloudellista liikkumavaraa on hyvin. Elämä on hyvää sellaisena kuin millaiseksi olen sen rakentanut. Käytän vapaa-aikaa kirjallisuuteen, opiskeluun, itseni kehittämiseen ja lepoon.

Puhelimeeni ei ikinä singahda Wilma-viestiä, kukaan ei koskaan odota minua vievän ketään autolla mihinkään tai leipovan mokkapaloja. kodissani ei ole ihmisiä, joita en ole kutsunut, eikä tarvitse miettiä, mitä joku viranomainen elämäntavastani miettisi, (ellei poliisiasioihin mennä).

Vierailija
78/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että jotkut ihmiset eivät kykene hyväksymään toisten ratkaisuja. Kertoo paljon tyytymättömyydestä omaan elämään ja omiin valintoihin. Silloin ei voi kestää, että joku toinen on tehnyt erilaisia valintoja elämässään. Harmi, että osalle ihmisistä lasten hankkiminen on tuonut noin suurta onnettomuutta. Saa kyllä hieman miettimään, että ei taida ole ollut heille hyvä ratkaisu.

Miksi puhuit vain lapsellisista? Eikö koske yhtä hyvin myös veloja? Etkö ole huomannut, kuinka ikäviä heidänkin kommentteja täältä löytyy? 

Kirjoituksesi oli hyvä muuten! 

Vierailija
79/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä väitän että vapaaehtoinen lapsettomuus valitaan aina itsekkäistä syistä. Ihan niin kuin lasten hankkiminenkin.

Entä, jos syynä on se , että tietää ettei itsestä ole hyväksi vanhemmaksi.Eihän silloin ole itsekästä jättää lapsi tekemättä.

Vierailija
80/607 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että jotkut ihmiset eivät kykene hyväksymään toisten ratkaisuja. Kertoo paljon tyytymättömyydestä omaan elämään ja omiin valintoihin. Silloin ei voi kestää, että joku toinen on tehnyt erilaisia valintoja elämässään. Harmi, että osalle ihmisistä lasten hankkiminen on tuonut noin suurta onnettomuutta. Saa kyllä hieman miettimään, että ei taida ole ollut heille hyvä ratkaisu.

Miksi puhuit vain lapsellisista? Eikö koske yhtä hyvin myös veloja? Etkö ole huomannut, kuinka ikäviä heidänkin kommentteja täältä löytyy? 

Kirjoituksesi oli hyvä muuten! 

Mutta kun lapsettomilta kysyttiin ja perheellisiltä ei. Lue otsikko.

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän