Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan vaihtanut vapaaehtoisesti toimistotöistä kaupan kassalle, varastohommiin tms. "helppoihin" töihin?

Vierailija
19.02.2020 |

En saa työstä mitään irti, eikä minulla ole mitään intohimo-uratoiveitakaan. Silti stressaan töistä ja vien niitä ainakin henkisesti mukana kotiin. Onko kukaan vaihtanut uraa helpompiin duuneihin? Ja helpolla en nyt tarkoita sitä, että kaupan kassalla olisi tyhmiä töissä vaan että ne ovat töitä, joita ei tarvitse ottaa kotiin mukaan tai stressata deadlinejen perään.

Taloudellisesti tulisin toimeen suhteellisen pienelläkin palkalla. Nykyisessä paikassa ei ole mahdollisuutta hypätä osa-aikaiseksi.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p

Vierailija kirjoitti:

Itse teen toimistohommia ja olen aivan zombi 8-16 (tai liukuma) ja väsynyt koko ajan. Silmät särkee ja vuotaa. Niska jatkuvasti jumissa ja kun pääsee kotiin, niin pää lyö tyhjää ja tekee mieli vaan rojahtaa sohvalle nukkumaan. Paljon joudun työssäni miettimään ja todella monimutkaisiakin asioita ja koko ajan tuijotan tietokonetta... Etäpäivät on ihan jees, mutta kyllä sekin on sitä läppärillä istumista.

Olen harkinnut myös vaihtaa johonkin fyysisempään työhön...

Tervetuloa prismaan! Työvuorot alkaa 05.00 ja päättyvät klo 12 tai 13. Samana päivänä alkaa yövuorot ja menet takaisin töihin klo 22.00 ja olet viiteen tai kuuteen. Kaksi 12min taukoa vuorossa jotka kellotetaan. Työpäiviä peräkkäin 6-9 jonka jälkeen yksi vapaa.

Askelia saat työvuorossa n 20 000 ja nostoja vaikka esim lihaosastolla tuhansia kiloja. Aikataulu on tiukka, yhden pinon purkuun saa mennä 8min. Pinossa 6-8 laatikkoa ja jokainen voi painaa 30kg. Tässä välissä tietenkin hymyilet ja neuvot asiakkaita, vastailet korvanappiin tulevia kyselyjä kassoilta. Työskentelet koko vuoron 6-10 asteisessa lämpötilassa.

Nähdäänkö huomenaamuna klo 4.45? Täällä on kova vaihtuvuus. Mistä lienee...

Huhhuh! Kuulostaa kamalalta. Eikö tuohon saisi mitään helpotusta?

Ja sitten päälle vielä ne vaikeat mielensäpahoittajat jotka pahimmillaan vinkuu iltalehdissä sitä kuinka eivät saaneet puolen tunnin henkkoht palvelua keskellä ruuhka-aikaa.

Vierailija
102/102 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston kirjaston virkamiehet valitti Helsingissä työpainetta 1900-luvun alkupuolella kun heillä oli työaika n. 4 tuntia päivässä.... Vähän on ajat muuttuneet tuosta.

Tehokkuus pitää ilmeisesti nykyisin olla tapissa joka paikassa ja kellään ei saa olla yhtään löysää. Ei ihme että ihmiset voivat vähän pahoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi