Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan vaihtanut vapaaehtoisesti toimistotöistä kaupan kassalle, varastohommiin tms. "helppoihin" töihin?

Vierailija
19.02.2020 |

En saa työstä mitään irti, eikä minulla ole mitään intohimo-uratoiveitakaan. Silti stressaan töistä ja vien niitä ainakin henkisesti mukana kotiin. Onko kukaan vaihtanut uraa helpompiin duuneihin? Ja helpolla en nyt tarkoita sitä, että kaupan kassalla olisi tyhmiä töissä vaan että ne ovat töitä, joita ei tarvitse ottaa kotiin mukaan tai stressata deadlinejen perään.

Taloudellisesti tulisin toimeen suhteellisen pienelläkin palkalla. Nykyisessä paikassa ei ole mahdollisuutta hypätä osa-aikaiseksi.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aikaisemmin toimistotöissä taloushallinnon tehtävissä, ja työmäärät oli järkyttävät. Lomalta palatessa saattoi olla 500 lukematonta sähköpostia, ja jos satuit olemaan kipeänä niin työkuormat vaan kasvoivat. Etätyön yleistyttyä moni teki töitä sairaana kotona. Minua ahdisti myös se jatkuva koneella kököttäminen, istumatyö ja näytön jatkuva tuijottaminen on todella raskasta. Stressiä oli jatkuvasti, koska aina jäi joitain töitä tekemättä ja viestejä/puheluita tuli paljon. Haaveilin pitkään alan vaihdosta tai ”helpommasta” työstä jossa ei tarvitsisi stressata työstä niin paljon. Nyt opiskelenkin sos.ja terveysalalla ja aion vaihtaa kokonaan alaa..

Vierailija
22/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eras kaveri jatti sosiaalityontekijan paikkansa ja perusti oman kauneushoitolan, toinen taas lopetti myyntitykkina olemisen ja alkoi tehda tatuointeja. 

Itse sain jarjestettya itselleni potkut vakipaikasta just viime viikolla, ja nyt pitaisi sitten tietaa, mita haluan tehda loppuelamani.

En enaa halua tyoskennella liike-elamassa, vaikka sen alan korkeakoulututkinto loytyykin. Mieluiten auttaisin ihmisia tai elaimia. 

N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompiahan ne toimistohommat on...

jaa, meidän konsulttitoimistohommissa tehdään usein vähintään 12 -tuntisia päiviä, vöillä myös viikonloppuisin ilman lisäkorvauksia ja projektipäällikkönä et saa olla koskaan tavoittamattomissa - edes viikonloppuisin. Projekteja kun on meillä ympäri maailman ja kellonajat ja eri maiden erilaiset lomakaudet vaikuttavat siihen (esim. joulua ei tietenkään vietetä kaikkialla ja projektit sen kuin rullavat meidän jouluaikanamme).

Miten jaksatte tuollaista?

Itse en jaksaisi.

Itseasiassa en jaksa enää. Palkka ok, mutta vapaa-aika kortilla. Voisin tienata mielelläni vähemmän, jos olisi säännölliset työajat. Työ sikäli mielenkiintoista, mutta ei tässä kyllä tule elämään eläkeikään saakka.

Vierailija
24/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka irtisanoutui erittäin hyväpalkkaisesta työstä erään tunnetun firman taloushallinnosta ja alkoi yrittäjäksi (ei kyseessä mikään taloushallinnon alan yritys ollenkaan).

Vierailija
25/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vaihtanut joko pakosta tai omasta halusta. Ei tähän mitään sääntöä tai kaavaa ole, jotkut on tyytyväisiä, toiset taas ei. Palkka tippuu ja itselleen joutuu rakentamaan uudenlaisen identiteetin (työminän) mikä ei ole ihan helppoa. Tiedän monia jotka on hakeutuneet takaisin entisiin hommiin koska elämässä ei ole tarpeeksi haastetta ;D ja koska elämän mitoittaminen pienentyneiden tulojen mukaiseksi ei olekaan niin helppoa kuin saattaisi luulla. Parin tiedän laskeskelleen tulevaa eläkettä ja sen jälkeen menneen takaisin entisen kaltaisiin töihin.

Jos meinaat vaihtaa niin sitten reilusti duunariksi eli tuotantoon, sähkäri, putkari, kiinteistöhuolto tms. Parempi palkka ja kiinnostavammat hommat. Kassana työskentely on vihoviimeistä hommaa. Voin luvata että tulet kaipaamaan entisiä aikoja...

Vierailija
26/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotulva ahdistaa kirjoitti:

Olen ollut aikaisemmin toimistotöissä taloushallinnon tehtävissä, ja työmäärät oli järkyttävät. Lomalta palatessa saattoi olla 500 lukematonta sähköpostia, ja jos satuit olemaan kipeänä niin työkuormat vaan kasvoivat. Etätyön yleistyttyä moni teki töitä sairaana kotona. Minua ahdisti myös se jatkuva koneella kököttäminen, istumatyö ja näytön jatkuva tuijottaminen on todella raskasta. Stressiä oli jatkuvasti, koska aina jäi joitain töitä tekemättä ja viestejä/puheluita tuli paljon. Haaveilin pitkään alan vaihdosta tai ”helpommasta” työstä jossa ei tarvitsisi stressata työstä niin paljon. Nyt opiskelenkin sos.ja terveysalalla ja aion vaihtaa kokonaan alaa..

Auts. Itse taloushallinnossa nyt myös, työ on leppoisaa. Tänään tullut 3 sähköpostia, laskut on jo käsitelty. Palkka toki ei päätä huimaa mutta paikalliseen tasoon nähden ok. En ikimaailmassa vaihtaisi isompaan palkkaan mutta valtavaan työkuormaan...

Vierailija
27/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanahan tässä on myös se, että minulla ei ole mitään erityisempiä niche-erikoistaitoja tai intohimoa johonkin tiettyyn asiaan. Siksi olisi hankala ryhtyä esimerkiksi yrittäjäksi, mitä ihmettä yrittäisin? Voisin toki opiskella, mutta mitä opiskelisin, kun kaikki kiinnostaa, mutta toisaalta ei tarpeeksi, että jaksaisin 2-4 vuotta puljata yhden asian kanssa. Olen sellainen epämääräinen moniosaaja, joka sopeutuu alalle kuin alalle, mutta on jokapaikassa "vain töissä". Ja sellainenhan ei alkuunkaan käy nykyään; pitää olla intohimoja ja draivia. Sos. ja terveysalalle en halua. AP

Vierailija
28/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieshommista lähdin kaupan kassalle ja ei kaduta. 24/7 työstä epäsäännölliseen vuorotyöhön (: mutta tiedän 5 viikkoa eteenpäin koska menen töihin ja koska pääsen, vapaapäivätkin on vapaita eikä lomalla kukaan häiritse työasioilla.

Palkkaakaan ei juuri pienentynyt.

Alkuun minulla oli 15h/vko soppari, mutta lisävuoroja sai aina. Nyt olen kokoaikainen kuukausipalkkainen

Vierailija
29/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse harkinnut puolivakavasti siirtymistä IT-alalta vartiointialan töihin. Tein aikoinaan kesätöinä paljon yövuoroja vartioinnissa (pääkonttoreissa ja muissa sen tyyppisissä paikoissa). Pääosin erittäin rentoa hommaa ja pitkät vapaat kerran 3 viikossa. Juhlapyhiltä sai hyvät lisäprosentit (en tiedä nykyisin).

IT-alan stressi ei tunnu minulle sopivan.

Vierailija
30/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse harkinnut puolivakavasti siirtymistä IT-alalta vartiointialan töihin. Tein aikoinaan kesätöinä paljon yövuoroja vartioinnissa (pääkonttoreissa ja muissa sen tyyppisissä paikoissa). Pääosin erittäin rentoa hommaa ja pitkät vapaat kerran 3 viikossa. Juhlapyhiltä sai hyvät lisäprosentit (en tiedä nykyisin).

4500e/kk vs. 1600e/kk

Hmm... 

Vierailija
31/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4500e/kk vs. 1600e/kk

Hmm... 

Joillekin tuo 1600 e/kk on ihan riittävä summa elämiseen :)

Vierailija
32/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmanahan tässä on myös se, että minulla ei ole mitään erityisempiä niche-erikoistaitoja tai intohimoa johonkin tiettyyn asiaan. Siksi olisi hankala ryhtyä esimerkiksi yrittäjäksi, mitä ihmettä yrittäisin? Voisin toki opiskella, mutta mitä opiskelisin, kun kaikki kiinnostaa, mutta toisaalta ei tarpeeksi, että jaksaisin 2-4 vuotta puljata yhden asian kanssa. Olen sellainen epämääräinen moniosaaja, joka sopeutuu alalle kuin alalle, mutta on jokapaikassa "vain töissä". Ja sellainenhan ei alkuunkaan käy nykyään; pitää olla intohimoja ja draivia. Sos. ja terveysalalle en halua. AP

Mikä firma juuri mainosti, että kaikilla on jotain taitoja, joiden avulla voi alkaa kevytyrittäjäksi? Ei mulla vaan ole. Harrastan niin monia asioita, etten osaa tehdä mitään hyvin. En osaa ohjelmoida, somettaa tai käyttää mitään kuvankäsittelyohjelmia. Harrastan käsitöitä, mutta olen niissä tosi huono ja saan vain harvoja töitä valmiiksi asti. Minulla ei myöskään ole sitä persoonallisuuspiirrettä, joka pitäisi minut kiinnostuneena yhteen asiaan. Vihaan sitä, koska haluaisin menestyä jollain alalla.

Vierailija
33/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhahhahaa.. Toimistotyö on kyllä noista helpointa ja keveintä ;)

Zinc

Vierailija
34/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyössä saattaa olla myös se ongelma, että toisinaan ei ole oikein mitään tekemistä.

Vierailija
35/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4500e/kk vs. 1600e/kk

Hmm... 

Joillekin tuo 1600 e/kk on ihan riittävä summa elämiseen :)

Summa voi jollekulle olla riittävä elämiseen mutta syötäpäs palkka eläkelaskuriin ja mieti onko siinä riittävästi muutamaksi vuosikymmeneksi elämiseen. Suurin osa ihmisistä ei osaa ollenkaan arvioida paljonko tuleva eläke tulee olemaan eli eläkkeen pienuus tulee järkytyksenä. Omassa tuttavapiirissä löytyy monta surullista tarinaa. -ohis

Vierailija
36/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin toimistotyöstä käytännöllisempään työhön. Ihanaa kun ei tarvitse kytätä sähköpostia työajan jälkeen! Ja vielä parempaa on se, että käden jälki näkyy ihan konkreettisesti työpäivän päätteeksi. Eikä tarvitse kirjoitella mukatärkeitä raportteja joita kukaan ei kuitenkaan lue.

Vierailija
37/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muhahhahaa.. Toimistotyö on kyllä noista helpointa ja keveintä ;)

Zinc

Juu, ei se fyysisesti raskasta olekaan, mutta vaatii kyllä enemmän ajattelukykyä, kuin varastohommat tai kaupan kassa.

Vierailija
38/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen toimistohommia ja olen aivan zombi 8-16 (tai liukuma) ja väsynyt koko ajan. Silmät särkee ja vuotaa. Niska jatkuvasti jumissa ja kun pääsee kotiin, niin pää lyö tyhjää ja tekee mieli vaan rojahtaa sohvalle nukkumaan. Paljon joudun työssäni miettimään ja todella monimutkaisiakin asioita ja koko ajan tuijotan tietokonetta... Etäpäivät on ihan jees, mutta kyllä sekin on sitä läppärillä istumista.

Olen harkinnut myös vaihtaa johonkin fyysisempään työhön...

Vierailija
39/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma juuri mainosti, että kaikilla on jotain taitoja, joiden avulla voi alkaa kevytyrittäjäksi? Ei mulla vaan ole. Harrastan niin monia asioita, etten osaa tehdä mitään hyvin. En osaa ohjelmoida, somettaa tai käyttää mitään kuvankäsittelyohjelmia. Harrastan käsitöitä, mutta olen niissä tosi huono ja saan vain harvoja töitä valmiiksi asti. Minulla ei myöskään ole sitä persoonallisuuspiirrettä, joka pitäisi minut kiinnostuneena yhteen asiaan. Vihaan sitä, koska haluaisin menestyä jollain alalla.

Jep, sama vika täällä. Just tollaiset ulostulot aiheuttaa mulle näppylöitä ja ahdistusta. AP

Vierailija
40/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa toimistotyössä on just tuo ikävä puoli, että töitä on vain yksinkertaisesti liikaa ja päivät venyvät sovitun työajan ulkopuolelle ilman mitään extrakorvausta. Meille tuli vaan lisää ja lisää työtä kun asiakas laajensi ja yhtäkkiä olisi pitänyt tehdä kaksinkertainen työmäärä samassa ajassa kuin ennenkin. Mulle alkoi pikkuhiljaa tuleen ahdistuskohtauksia ja lopulta todella paha burn out. Onneks en ole enää tuossaa firmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän