Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan vaihtanut vapaaehtoisesti toimistotöistä kaupan kassalle, varastohommiin tms. "helppoihin" töihin?

Vierailija
19.02.2020 |

En saa työstä mitään irti, eikä minulla ole mitään intohimo-uratoiveitakaan. Silti stressaan töistä ja vien niitä ainakin henkisesti mukana kotiin. Onko kukaan vaihtanut uraa helpompiin duuneihin? Ja helpolla en nyt tarkoita sitä, että kaupan kassalla olisi tyhmiä töissä vaan että ne ovat töitä, joita ei tarvitse ottaa kotiin mukaan tai stressata deadlinejen perään.

Taloudellisesti tulisin toimeen suhteellisen pienelläkin palkalla. Nykyisessä paikassa ei ole mahdollisuutta hypätä osa-aikaiseksi.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompiahan ne toimistohommat on...

Vierailija
2/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo ihan mahdollista on. Pitää vaan pitää huoli, että tietää mihin menee, esim kaupassa töissä olo saattaa olla suht raskasta, eri tavalla kuin esimiestyö toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuo ihan mahdollista on. Pitää vaan pitää huoli, että tietää mihin menee, esim kaupassa töissä olo saattaa olla suht raskasta, eri tavalla kuin esimiestyö toki.

Joo on toki paikkoja ja sitten on paikkoja. Ajatuksena lähinnä joku Prisma tms. AP

Vierailija
4/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi miehen sukulainen vaihtoi, sillä hän oli kyllästynyt omaan työhönsä. Koko ajan samaa hommaa tietokoneen ääressä istuen. Nyt viihtyy kaupassa, sillä siinä on monenlaista hommaa kassalta kuormien purkamiseen ja pullien paistamiseen.

Vierailija
5/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen on, kenen ei. Ja vaikka ne olisivatkin "helppoja" niitä voi olla liikaa kerralla. Tai niitä joutuu ottamaan kotiin mukaan. Tai stressaamaan esim. kollegoiden saamattomuutta tai töpeksintää, joka näkyy sitten omalla pöydällä kiireenä. AP

Vierailija
6/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla voit iskeä komeita miehiä ja palkka juoksee.

Vierailija
7/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo monien haaveissa. Ettei tarvitsisi koko ajan stressata.

Vierailija
8/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka siirtyi IT-alalta bussikuskiksi Helsingissä. Ja yhden entisen Nokian asiantuntijan olen tavannut kun tämä ajoi taksia. Kertoi jotain juttuja kun oli aikoinaan kehittämässä pelejä Nokian puhelimiin.

Vierailija
9/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kassahommia opiskeluaikoina, ja nykyään ulkomailla amerikkalaisessa firmassa toimistotöissä. Olen miettinyt, että mitäköhän haastattelussa sanoisivat ansioluettelostani, jos haluaisin takaisin Prismaan tms? Ottaisivatko vakavasti kun edellinen titteli on jotain ihan muuta... Kaipaan kaupasta jatkuvaa liikkumista, olin paljon laihempi silloin ;), ja sitä itsenäistä puurtamista, esim. rullakkojen purkamista. En kaipaa varkaita, narkkareita, ja turhasta valittavia ja riiteleviä asiakkaita...

Vierailija
10/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin itseni irti stressaavasta toimistotyöstä ja pääsin kurssille, niin ei tullut karenssia.

Olen nyt maalari ja tyytyväinen elämääni.

Vierailija
11/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden joka siirtyi IT-alalta bussikuskiksi Helsingissä. Ja yhden entisen Nokian asiantuntijan olen tavannut kun tämä ajoi taksia. Kertoi jotain juttuja kun oli aikoinaan kehittämässä pelejä Nokian puhelimiin.

Tuota nokian asiantuntijaa en kyllä yhtään ihmettele. Sellaista sakkia että eivät oikein sovellu it alalle.

Vierailija
12/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö opiskelemaan jonkin "käsillä tehtävän" ammatin ammatillisella puolella? Jos sulla on yo-tutkinto, nopeuttaa valmistumista entisestään.

Vierailija
13/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajan hommista siirryin helppoon tehdastyöhön enkä hetkeäkään oo katunut.

Vierailija
14/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisitkö opiskelemaan jonkin "käsillä tehtävän" ammatin ammatillisella puolella? Jos sulla on yo-tutkinto, nopeuttaa valmistumista entisestään.

Pystyisin toki, mutta miksi tekisin niin? AP

Vierailija
15/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin toki, mutta miksi tekisin niin? AP

No, palkka vois olla parempi kuin kaupassa. Ja työkin ehkä mielekkäämpää. Ei olisi niitä huutavia asiakkaita.

Vierailija
16/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla on aika paljonkin deadlineja paikasta riippuen. Veikkauksen mainostalupäivitykset, omavalvontamerkinnät, päiväystuotteet, kuittien tarkistus, kassaraportit, arpa- ja tupakkatäydennykset, jatkuva kassa-alueen päivitys ja siistinä pitäminen. Siinä vasta jokusia kassan hommia, jotka on pystyttävä tekemään aikataulussa ja samanaikaisesti, kun talon ainoana kassana pistät kassajonoa liikkeelle mahdollisimman ripeästi ja huolehdit samalla viime hetken lisämyynnistä. Varaston/myymälän puolella hommia on sitten sitäkin enemmän. Työtäsi et voi itse aikatauluttaa ilman jatkuvaa muuttumisriskiä, sillä jokaiseen kysyvään asiakkaaseen keskitytään täysin, hänen ongelmansa ratkaisten. Vapaa-ajalla seuraat jatkuvasti kilpailijoitten toimintatapoja poimien sieltä toimivia tai huonoja ideoita, lisämyynnin kasvattamiseen on keksittävä joka päivä itse jotain uutta, kaikesta ympärillä olevista ilmiöistä on hommattava tietoa omalla ajalla, jotta tiedät olla ajan hermolla ja vastata asiakkaitten tarpeisiin. Tervetuloa helppoihin hommiin, joita ei oteta kotiin mukaan? Tämä on oikeasti aivan ihana ala!

Vierailija
17/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa, meidän konsulttitoimistohommissa tehdään usein vähintään 12 -tuntisia päiviä, vöillä myös viikonloppuisin ilman lisäkorvauksia ja projektipäällikkönä et saa olla koskaan tavoittamattomissa - edes viikonloppuisin. Projekteja kun on meillä ympäri maailman ja kellonajat ja eri maiden erilaiset lomakaudet vaikuttavat siihen (esim. joulua ei tietenkään vietetä kaikkialla ja projektit sen kuin rullavat meidän jouluaikanamme).

Vierailija
18/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa, meidän konsulttitoimistohommissa tehdään usein vähintään 12 -tuntisia päiviä, vöillä myös viikonloppuisin ilman lisäkorvauksia ja projektipäällikkönä et saa olla koskaan tavoittamattomissa - edes viikonloppuisin. Projekteja kun on meillä ympäri maailman ja kellonajat ja eri maiden erilaiset lomakaudet vaikuttavat siihen (esim. joulua ei tietenkään vietetä kaikkialla ja projektit sen kuin rullavat meidän jouluaikanamme).

Miten jaksatte tuollaista?

Itse en jaksaisi.

Vierailija
19/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen ärrällä töissä ja nyt teen tylsiä taloushallinnon hommia. Pidän paljon enemmän tästä työstä kuin ärrällä olosta. Nykyisessä työssä ollaan paljon vähemmän yhteyksissä asiakkaisiin ja asiakkaat ovat yleensä ihan selväjärkisiä. Ei tarvitse pelätä varkaita tai spugeja. Vessaan ja syömään pääsee omassa tahdissaan eikä tarvitse juosta vessaan asiakkaiden välissä. Työaika on säännöllinen ja palkkakin vähän parempi. En välitä tästä työstä, joten työt eivät oikeastaan seuraa kotiin. Paljon enemmän ärrän hommat seurasivat kotiin, kun kiskoja näkee joka kulmalla ja telkkarista tulee välillä mainoksia.

Vierailija
20/102 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäettei, itsellänikin harkinnassa. Alkaa vituttaa ympäripyöreät toimistopäivät. Kotiin pääsee viikonpäivisin about kello 21-22 vaikka aloittaa aamuyhdeksältä. Ylityökorvaukset ja bonukset poistuneet jo vuosia sitten.

Muistan kun nuorena ajoin trukkia tehtaalla. Hyvä puoli oli se, että oli normityöajat, eikä töissä tarvinnut rasittaa aivojansa tauotta. Kuuntelin musiikkia trukin radiosta ja lastailin junanvaunuja. Jos tarvitsi lisätuloja niin sai helposti urakkaduunia joiksikin viikonlopuiksi 300% lisäkorvauksella (ehkä nykyään ei enää saa, en tiedä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme