Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä onnellisempaan elämään

Vierailija
19.02.2020 |

Pieniä, helppoja. Kertokaa. Ei pervoille kiitos.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastuu tekemisistäsi ja sanomisistasi, älä syytä muita. Kun on itse vastuussa elämästään ja onnestaan, voit myös itse siihen vaikuttaa. Opettele kuuntelemaan rakentavaa kritiikkiä. Muista että olet loppukädessä töissä itsellesi, et työnantajallesi.

Vierailija
142/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti menneitä, äläkä murehdi tulevaa vaan elä tätä hetkeä.

Elikkä mindfullness.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mieti ja murehdi mitään

Vierailija
144/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuus esim. siitä että saamme asua Suomessa, että on katto pään päällä, lähes ilmaisesta terveydenhoidosta, ilmaisesta peruskoulutuksesta, puhtaasta luonnosta ja ilmasta, voi onhan näitä kiitollisuuden aiheita. Kristinuskosta.

Vierailija
145/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota rokote ja natsipassi. Olet onnellinen vielä sittenkin kun et enää omista mitään.

Olen aika onnellinen siitä, että en ottanut. Terveys on hyvä ja omistankin vielä jotain. Enkä taipunut painostuksen edessä.

Vierailija
146/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien puolien etsiminen huonoista asioista.:)

Jos sinulla on mahdollisuus niin auta apua tarvitsevaa ihmistä. Auttaja saa aina enemmän itselleen kuin autettava.

Hidasta elämää. 

Älä vaadi itseltäsi ja muilta liikoja vaan ole armollinen.

Vaatimaton elämäntapa tuo tasapainoa ja tyytyväisyyttä.

Opettele kunnioittamaan kaikkia ihmisiä.

Jos joku tekee sinulle vääryyden tai virheen niin keskustele hänen kanssaan asiasta ystävällisesti. Huomaa ajatella, että kukaan ei ole täydellinen. Unohda:)

Muista sanoa joka aamu ensimmäisenä itsellesi, että tästä tulee hyvä päivä.:)

Vierailija
147/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa/on auttanut esimerkiksi nämä:

- Aika puolison kanssa (ja parisuhteen pitäminen hyvänä keskustelemalla ja molemmin puolin kompromisseja tekemällä)

- Koirat: omien tai välillä muidenkin koirien kanssa touhuaminen, lenkkeily ja rapsuttaminen 

- Ulkoilu ja retkeily, etenkin luonnossa

- Suklaa tai muu herkku

- Sauna

- Lukeminen

- Välien katkaisu ihmisiin, jotka vievät enemmän energiaa kuin antavat. Sopivan verran yhteydenpitoa niihin ihmisiin, jotka ovat oikeasti tärkeitä.

- Vähemmän somea ja paremmin kohdistettuna: esim. facebookissa vain sellaisia ryhmiä, joissa on enimmäkseen julkaisuja, joita haluan lukea ja poistan/piilotan myös herkästi ihmisiä, joiden julkaisuja en jaksa katsella. Luovu ajatuksesta, että kaikesta pitäisi pysyä kärryillä.

- Puhelin älä häiritse-tilassa koko ajan (äänet vain jos odotan puhelua), niin että vain tiettyjen läheisimpien ihmiste

TYHMÄ....!!! 

Vierailija
148/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttamisen vähentäminen. Tarkoittaa sekä materiaa että viihdettä. Sen sijaan että katsot sarjoja, tee itse jotain. 

Vierailija
149/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon kuvaaminen eri vuodenaikoina. Talvella on kiva katsoa kevät- kesä- kuvia jos on harmaapäivä.

Vierailija
150/156 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ulkomaille.

Sinne missä on työtä ja tavallinen kansalainen ei ole pelkkä verotettava riistonkohde.

Vierailija
151/156 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsi elämästäsi mielipahaa aiheuttavat ihmiset. Pidä koti siistinä ja pukeudu hyvin ( en nyt tarkoita mitään merkkivaatteita).

Öö kenen onnellisuus riippuu vaatteista kunhan nyt ei tule kylmä tms olosuhteet hoituvat vaatteilla? Etkö ole kuullut sanontaa "Rikkaat ne vaatteilla koreilevat."? Ei kannata materiaan rakastua kuule.

Vierailija
152/156 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee joka päivä tietoisesti jotain, joka tuottaa sinulle iloa. Vaikka se olisi vain teekupillisen nauttiminen.

Mulla on nykyään se ongelma, että enää en pysty tekemään mitään muuta kuin asioita, jotka tuottaa mulle iloa. En pysty enää tekemään mitään epämieluisaa, esimerkiksi töitä. Yksinkertaisesti kieltäydyn.

Vierailija
153/156 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi elämästä pois huonot ihmissuhteet. Suurin terveysteko mitä voit itsellesi tehdä.

Vierailija
154/156 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus (monen mainitsema musiikin kuuntelu ei toimi minulla, sillä kärsin kaikista digitaalisista laitteista)

Kahvin tai teen juominen niin, että vain katselen ikkunasta ulos ja seuraan vaikka lintujen touhuja.

Kiitollisuus ruuasta. Olen työtön eikä rahat tahdo riittää, mutta kiitän joka päivä kun syön lämpimän ruuan.

Käveleminen omaan tahtiin. En anna takaa tulevien, vastaan tulevien tai ohittavien vaikuttaa omaan luontaiseen tahtiini. Ajattelen näistä muista ihmisistä myönteisesti ja väistän tarvittaessa, vaikka en vauhdillani huomioikaan.

Puhtaus. Nautin suihkussa käymisestä, puhtaiden vaatteiden pukemisesta, puhtaista liinavaatteista sängyssä jne. Siivous tuottaa onnen tunnetta, sitä ei kannata vältellä.

Tavaran vähentäminen. Joka päivä tuntuu hyvältä luopua jostain. Jos saa jonkun rasvatuubin käytettyä tai huomaa, että johonkin vaatteeseen on tullut reikä > lupa laittaa roskiin.

Tyhjä vatsa. Jos rahat on vähissä, sen voi kääntää voitokseen olemalla syömättä. Koska tyhjä vatsa tuo kevyen olon. Kyllä sen satunnaisesti näin aikuisena kestää ja keventämistä tarvitseekin.

Nukkuminen. Pitkien unien nukkuminen on suuri onni.

Kirjastot. Siellä on vaikka mitä ja se on ilmaista.

Muistot. Hyvien asioiden muisteleminen antaa hyvän mielen ja niistä saa aineksia myös tulevaisuuden toiveille.

Käsin tekeminen. En tee käsitöitä, mutta pidän taikinajuurta ja leivon. Kasvisten pilkkominenkin rauhakseen on onnea.

Näitä voisi luetella vaikka miten kauan. Salaisuus on oikeastaan olla tyytyväinen ja se että on aikaa tehdä asiat rauhassa.

Vierailija
155/156 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuus (monen mainitsema musiikin kuuntelu ei toimi minulla, sillä kärsin kaikista digitaalisista laitteista)

Kahvin tai teen juominen niin, että vain katselen ikkunasta ulos ja seuraan vaikka lintujen touhuja.

Kiitollisuus ruuasta. Olen työtön eikä rahat tahdo riittää, mutta kiitän joka päivä kun syön lämpimän ruuan.

Käveleminen omaan tahtiin. En anna takaa tulevien, vastaan tulevien tai ohittavien vaikuttaa omaan luontaiseen tahtiini. Ajattelen näistä muista ihmisistä myönteisesti ja väistän tarvittaessa, vaikka en vauhdillani huomioikaan.

Puhtaus. Nautin suihkussa käymisestä, puhtaiden vaatteiden pukemisesta, puhtaista liinavaatteista sängyssä jne. Siivous tuottaa onnen tunnetta, sitä ei kannata vältellä.

Tavaran vähentäminen. Joka päivä tuntuu hyvältä luopua jostain. Jos saa jonkun rasvatuubin käytettyä tai huomaa, että johonkin vaatteeseen on tullut reikä > lupa laittaa roskiin.

Tykkäsin tästä.

Melkein sama kuin oma listani, mutta mä lisäisin tähän vielä metsän sekä uinnin, järvessä tai uimahallissa. 

Vierailija
156/156 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsuta säännöllisesti koiraa ja käy sen kanssa kävelylenkillä, ei se sen kummallisempia temppuja vaadi onnellisuuteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan