Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT MA-KE***

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku! Voimia, halauksia ja lämpöisiä ajatuksia Virvaliekki ja nau. En voi minäkään lohduttaa enempää, eikä se auta teidän tuskaanne, että niin on käynyt toisillekin. Toivottavasti kumppaninne ovat tukena ja läheiset lähellä.

Aina kun tällaisessa yhteisössä toisille tapahtuu jotain noin ikävää tulee väistämättä se ajatus, että onko itsellä kaikki hyvin. Ja toisaalta se itsekäs ajatus, joka huokaisee, että onneksi ei minulla. Valitettavasti elämä ei anna takeita edes tämän alun jälkeen... Aina on toivoa ja aina on unelmia ja aina on ainainen huoli ja rakkaus lapsista niin olevista kuin tulevista.

Huominen pelottaa - ne työt alkaa ja klo 7.00 on oltava skarppina paikalla. Onneksi ei tarvi vielä noita pieniä viedä tarhaan... vasta torstaina ja silloinkin vasta iltaan... To on myös mulla se neuvola ja mä mietin koko ajan noita samoja huolia - eihän sieltä vielä mitään konkreettista todistusta saa, kun viikkoja ei ole tarpeeksi jotta sydänäänet kuuluis... Mietinkin nyt kokoajan, kehtaisko töissä pujahtaa jonkun mukavan tutun pakeille ja pyytää kurkkaamaan. En millään haluais pomolle jutella, ennen kuin olen ns. 100 varma ja pakko ois kuitenkin kertoa, kuten mainitsin....

Saunaan aion rohkeana suunnata vaikka paineet ei kestäis. Täytyy vaan ootella tuo mies kotiin, että on turva matkassa. Ai niin rouvat neidit jääkiekkokausi on nyt taas virallisesti alkanut.... Eli meitin perheessä isäntää nähdään seuraavan kerran tuossa ensi juhannuksesna.... nousee jo täällä hiukan niskavillat pystyyn, mutta tätähän tämä on ollut jo 15 vuotta joten.. on tuo ilmeisesti joskus kotonakin käynyt kauden välillä, kun on nuo meitin muksut syntyneet toinen marraskuussa ja toinen kesäkuussa ;)

Lytte 7+5 ja murut

Vierailija
42/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau ja Virvaliekki. Paljon jaksamista surussa ja pettymyksessä!

Piiperö: Onnittelut :) Saatiin hyviäkin uutisia tälle päivälle.

Sofi121: Onnittelut plussasta!!

AnniHelena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille :o(

Minäkin olen lähes joakiselle innoissani raskaudesta kertonut ja kyllä harmittaa jos joudun vielä keskenmenosta kertomaan, toivottavasti en.

Vierailija
44/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä töihin palaajille, Lytte ainakin aloittaa huomenna. Kyllä sitä vaan mielummin nauttis oloneuvoksena himassa mutta velallisen on painettava.. Siksi mä aina yhä vilpittömästi voittoomme uskoen laitan raha-anomukset veikkaukselle menemään... :)

Ihania ultrakuulumisia Piiperöllä, wau! :)

ON: ei ihmeempää, väsymys on kova, alkoi eilen ja ihan flunssan kaltainen olo muttei kuitenkaan.. Sekavaa? Palelevatko muut näillä helteillä?

Naulle ja Virvaliekille erittäin suuret pahoittelut. Vaikea löytää sanoja tsemppaamaan. Varmasti monen ajatukset ovat kanssanne tänään.

Hei, mitenkäs pääsiäinen ajoittuu ensi vuonna? Toivottavasti nämä surulliset uutiset olisivat tässä ja mahdollisimman moni sen pienen pupusen pääsisi lunastamaan..

Tsemppiä ja jaksdamista kaikille samaan veneeseen :)

Tokkurainen Jo-hanna ja Lupu tasan 5!

Vierailija
45/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa taas linkin tuonne Yahoon listaan, jos tänne on tullut uusia maaliskuisia, joita kiinnostaisi sinne liittyä. Oikein paljon tervetuloa kaikki uudet! [http://groups.yahoo.com/group/maalismammat2009/]

Vierailija
46/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää tein puolesta Virvaliekki ja Nau. En osaa muuta sanoa, kuin osanotto ja voimia kurjaan tilanteeseen. Toivottavasti pian elämä voittaa.

Avion (jolla kaikki ennallaan eli hyvin) 9+2

Vierailija
47/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä ikäviä uutisia, halauksia Naulle ja Virvaliekille! Toivotaan, ettei maaliskuisista tipu enää yhtäkään mammaa.

ON: Ei mitään erikoista, kuvotus jatkuu... Ja minä palelen myös niinkuin Jo-hanna(?)! Huomenna olis neuvola, ihan mukavaa. Päästään sinne miehen kanssa kahdestaan, kun anoppi tulee tyttöä hoitamaan.

Nyt ei oikein runosuoni iske, taidan mennä nukkumaan, öitä:)

Tiuku 6+3

Vierailija
48/65 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia uutisia virveliekki ja nau! Jotenkin musta oli ihanaa että virvaliekki olit saanut pitää "vaavia" kädessäsi, se olisi tapa jolla itse haluaisin omani hyvästellä jos kesken menisi! Jotenkin jää selkeä muisto...

Lytte77: voin antaa vinkin, että jos haluat jonkun tutun vilkaisevan on se mahdollista vatsan päältäkin jo näillä viikoilla jos on hoikka. Itselläni ei tossa alavatsallla ole juuri rasvaa (muualla kylläkin...), ja mä onnistuin näkemään tosi hyvin sykkeen ja kaikki! Suhteilla... Eli, jos tuttu tekee, ei varmaan oo kauheen kiva sitä vaginalista anturia käyttää...

Mulla olo vaihtelee maasta taivaaseen. Eilen alkoi aamu sillä että juoksin pöntölle, mut mitään ei tullu vaikka yökkäsin koska maha oli tyhjä. Koko päivän jatku kuvotus! Tänään vointi ollu huippu, heräsin energisenä ja hyvä olo on jatkunut. Eka neuvola tänään ja seuraava rv 22 jälkeen sit joskus, et voi Kelan paperit täyttää samalla...Uskomatonta. Edellisessä raskaudessa olin siinä vaiheessa ollut jo 4krt neuvolassa ja 2krt lääkärissä!

Jaksamisia kaikille!

Onsku76 rv8+1

Vierailija
49/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vuoto alkoi tänä aamuna ja siirryn tuonne vauvakuumepuolelle takaisin..='(

Vierailija
50/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne niin kurjia nuo vuodot ja keskenmenot. Minä sitten soitin tänään naistentautien polille ja sain ku sainkin ajan ultraan päivystyksenä. Olin varma että ne vaan käskis kattoo tilannetta, mut siellä olikin tosi mukavan kuulonen nainen puhelimessa ja anto ajan 13.50. Nyt sitte jännätään, tänään se sitten selviää onko tuolla ketään..... :S Olen jo varautunut pahimpaan, mutta silti toivon hyviä uutisia syntymäpäiväni kunniaksi.. Tulen sitten ilmoittamaan miten kävi.

Lootuska

Vierailija
51/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin pahoittelut keskenmenon kokeneille.

Pariviikkoa internet pimennossa. Täällähän on aktiivista keskustelua, jatketaanko yahoossa.

Kesälomien jälkeen töihin paluu on karu mutta jos kaikki jatkuu hyvin ei tätä duunia enää kauan tartte kattella. Tänään oli ensimmäinen neuvola ja saatiin iso lukupaketti, ei saatu tosin dvd:tä. Pahoinvointia ei edelleenkään muuten kuin silloin jos nälkä ehtii yllättää. Syön noin 3-4 tunnin välein ja tuntuu et silti nälkä yllättää vähän väliä. Onneksi paino on vain pudonnut eikä noussut vaikka syö koko ajan. Viikonloppuna yritän pitää "kuski" tarinaa yllä kaverin synttärikemuissa, katsotaan meneekö läpi. Molempien vanhemmille on kerrottu ja anoppi huokasi että vihdoinkin (oltu 11 v yhdessä...). Oma äitini on aivan tohkeissaan ensimmäisestä mummiudestaan.

Toivottavasti pian tulisi kutsu ultraan ja näkisi kaverin ihan oikeasti. No muutama viikko pitänee odotella.

Hyviä vointeja kaikille.

LM rv. 8+6

Vierailija
52/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en pääse nyt tsemppaaman muita vuotajia :o( Eli sikiötä ei löytynyt ultratessa, sain uuden ajan ensi viikolle ja jos ei vieläkään näy, niin tuulimunaraskaus varmistuu ja joudun kaavintaan tai lääkkeelliseen tyhjennykseen.

vaikka miten olin valmistautunut tähän, olo on tyhjä. Hyvin sain pidettyä itseni koossa sielä ultrassa, mutta kun pääsimme hissiin ja mies halasi mua, en enää pystynyt pidättämään itkua :o( Haimme lapset mummilasta ja sielläkin ihan tyynenä vaan sanoin ettei löytynyt sikiöä, ensi viikola uudestaan. Kotimatkalla taas pääsi itku ja nyt jäin kotiin parkumaan kun mies ja lapset lähtivät miehen veljen luokse puuta kaatamaan.

Kiva kärsiä tästä pahoinvoinnista vielä viikko "turhaan". Olen siis varma ettei siellä ensi viikollakaan mitään näy, eikös näillä viikoilla jo pitäis jotaan näkyä.. Paitsi jos hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhemmin.. No, turha herätellä mitään toiveita enää.

Kysymys vielä että millä viikoilla sikiö pitäisi jo näkyä ulrassa? Aloin nyt kuitenkin vielä laskea, että mulla kierto 30päivää, haalea plussa tuli kp 32/30 eli viikot kierron mukaan olis nyt 6+3...

Lootuska ja tuulimuna 6+3 tai5

Vierailija
53/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon pelkoa olen potenut koko ajan, välillä vähän helpottaa.. Toivottavasti kaikilla kullat, tuttuja tai sukua tukena!

Tän hetkisestä voinnista.. Olen sängyssä pysytelly koko päivän huimaa, heikottaa ja palelee ihan tautisesti. Joku tuolla aiemmin kyselikin paleleeko ketään helteillä, mua palelee!! Nukuin tuossa jonkun aikaa, vähän helpotti.. Limsaa ja sipsejä tekee mieli, ei kyllä kovin viitsis syödä ei kehtaa neuvolas vaa-alle mennä..

Ja massu on pyöristyny mukavasti, yöllä näin unta et kaksoset tulossa(neuvolan täti tuumasi jo ovella ettei tuo mahan koko kyllä vastaa viikkoja ja ulrasi kaksoset näkyviin..) Mies taputtelee mahaa ja vakuuttaa ettei se viel niin näy et porukat ja kaverit kävis kyselemään..

taidan käydä takisin pitkälleen.. jos sitä sais vähän voimia kerättyä (pitäs siivoilla, pyykätä ja tiskikonetta täyttäää..) Lapsetkin kun leikkii ulkona mukavasti tappelematta i!! =)

Vierailija
54/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muut saatais olla tääll loppuun asti (itsekkäästi ajatelty mut pakko).

Lootuska, mulla oli muistaakseni kerran ultrassa sikiö joka vastasi 6 rv ja näkyi siellä selkeästi. Sykekin siellä silloin näkyi ja mulle laitettiin viikon päähän uusi aika ja silloin olikin jo syke pysähtynyt mutta kuitenkin muistelisin että puhuivat silloin että sitä nuoremmat sikiöt ei näy, että voihan se olla että sullakin on aikaisesti alkanut raskaus.

On kuitenkin hyvä että valmistaudut realistisesti siihen että siellä ei välttämättä ole mitään. "Helpompaa" se on sulle itsellesi sitten jos se asia tosiaan niin on. Iloinen yllätys päinvastoin jos siellä jotain näkyykin. Jaksamista kovasti!

).( taas vastoin ni tänään on ollu jotenki hassu olo. Ihan ekaksi aamulla ku mie heräsin ni oli niin julumeton pääkipu ettei mittään jakoa. Sit kun se asettu ja oltiin siinä ruokiksella ni ei meinannu leivät upota sitten millään. Teki pahhaa ajatuskin siitä että pitäis syyä. Sitten loppu päivä meni sen etovan olon kanssa ollessa. Ja aamulla torkutin puhelintakin melkein tunnin ennenku jaksoin nousta ylös. Koiratki oli ihan ihmeissään pika-kusetuksesta kun mammalle tuli kiirus. Sit poika ylös ja vaatteet niskaan ja tarhaan. Ehdin sentään kouluunki :D

Sitten ajaessa kotiin vihlaili ja nippaili aika paljon mutta toivottavasti vaan nyt on kyse siitä että kohtu kasvaa.

Siihen yahoon poppoohon en vielä liity, en ennenko tiiän että olenko sitten millä viikoilla menossa vai olenko millään. Kovasti se vaan jännittää tuo ens viikko. Onneksi saa heti viikonlopulle muuta ajateltavaa mikäli sieltä ei mitään löydykään kun on koirien kanssa näyttelyt Torniossa. Mutta siinä uskossa että jotain sieltä löytyy!

Buam 12+1 tai 7+6

Vierailija
55/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

uusi maalismamma ilmaantuu mukaan. Olen taustaillut pidemmän aikaa, jo esikoista odottaessani. Huomasinkin, että täällä vilahti ainakin yksi "tuttu" nimimerkki, nimittäin Lytte. Esikoiseni, joka on tyttö on syntynyt 0606, silloin seurasin taustalta kesäkerttujen pinoja ja sieltä muistan Lytte sinut.

LA, on näillä näkymin 12.3, eiköhän se tarkennu sitten neuvolassa, joka minulla on ensi viikon tiistaina. Olo on välillä hyvä ja välillä huono, etoo, palelee ja väsyttää. Mutta eiköhän se siitä.

Pahoittelut kaikille pienokaisensa menettäneille. Tuntuu kovin raadolliselta. Ei ole oikein sanoja lohduttamaan. Voimia kaikille.

t: Veksuli 7+6

Vierailija
56/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Lootuska... Ehkä kaikki toivo ei ole mennyt vielä.

Kävin eilen labrassa verikokeissa ja pissanäyte piti myös viedä.

Np-ultra on vajaan kahden viikon päästä. Eka lääkärineuvola siitä sitten viikon päästä.

Kalenteri alkaa täyttyä...

Kuvotus on vähän vähentynyt. Muistuttelee harvemmin olemassa olostaan.

Vointeja kaikille!

AnniHelena rv 9+3

Vierailija
57/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kaikille joilla pelko on pyllyssä tai menetys osunut kohdalle. Kertomuskenen koskettavat mua ja viime elokuun asiat tulevat taas mieleen ja pelottaa. Tänään varsinkaan ei ole ollut oireita ja tissitkin tuntuvat pienemmiltä.

Eilinen migreeni kärsitty ja tänään käyty neuvolassa. Ultra n. 3,5vkon kuluttua keskussairaalassa.

T:Vacsuli rv 7+1 tai neuvolan mukaan 8+1

58/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pahoittelut ja halaukset kaikille suru-uutisen saaneille!

Kirjoitin eilen pitkän viestin, mutta kuten muutkin ovat mananneet -katosti se bittiavaruuteen.

Kävin maanantaina siis aamulla ultrassa Femedassa ja siellä sykki pikkuisen sydän ja pituutta oli 11mm. Raskausviikot olivat juuri sitä mitä pitikin.

Oli oikein mukava vanhempi rouvashenkilö ja palvelu muutenkin asiallista.

Miehen kanssa on jo sovittu, etä mikäli niin pitkälle päästään, käydään myös 4D-ultrassa kyseisessä paikassa.

Neuvola oli myös maanantaina ja paljon tuli lippulappusia mukaan.

Yllätys oli myös suuri, kun ultrakutsu kolahti jo tänään postiluukusta.

Eli np ultra on jo 27.8.

Terkkari kyllä sanoi, että kutsu tulee tällä kertaa aiemmin, koska ilmaisin halukkuuteni tuohon down-seulaan, joka täällä pääkaupunkiseudulla tarjotaan kaikille halukkaille.

Toisaalta ihan kiva, että pääsee jo neljän viikon päästä uudelleen kurkistamaan pikkuista asukkia :)

Täällä ällötys senkun jatkuu. Ei okseta, mutta ällöttää 24/7.

Ja ne kaikki hajut!

Roskapussit, tiskikone, vessa, jääkaappi, rappukäytävä: tuntuu että kaikki etoo.

Mulla on muutenkin ollut aina herkkä nenä ja nyt sitten vieläkin herkempi...

Perjantaina lähdetäänkin sitten reiluksi pariksi viikoksi mökille, joten ihan kivaa.

Toivotaan, että sääkin pysyisi aurinkoisena.

Terkuin Kellohelma 7+3 LA 15.3

59/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin parin nettipimentopäivän jälkeen lukemaan innoissani muiden kuulumisia ja törmäsinkin sitten järkyttäviin uutisiin.

Osanottoni Virvaliekki, Buam ja Sofi! Äärettömän pahalta tuntuu ajatella kokemaanne. Itsellä ei (onneksi) ole koskaan km ollut, ja voin vain arvailla, miltä teistä tuntuu...:(

Lootuskalle voimia jännityksen keskelle seuraavaa ultraa odotellessa! Toivotaan että sieltä iloinen yllätys löytyisi...

Onnea kaikille positiivisia neuvola- ja/tai ultrakuulumisia saaneille. Itse en ole vielä aikoja tilannut, ensviikolla ajattelin sen tehdä.

Olimme eilisen ja tämän päivän tytön ja äitini kanssa Ikaalisten kylpylässä. Lähdimme sinne ihan sillä asenteella, että minä en sitten todennäköisesti pysty hirveästi osallistumaan mihinkään aktiviteetteihin, kun tuo kuvottava olo vaivaa. Tyttö kävi sitten kahdestaan mummunsa kanssa Titi-nallen talossa ja uimassa, toisella kerralla minäkin selviydyin uima-altaille mukaan. Oli ihanaa huilailla rauhassa muutama tunti kun muut olivat huvituksissa.:) Tuli tehtyä hyvin edullinen reissu, esimerkiksi ravintoloihin ei uponnut yhtään rahaa kun itselleni ei tehnyt yhtään mieli ravintolan seisovanpöydän ääreen ja kokkailtiin sitten vaan makaronia ja purkkilihapullia huoneistossa.:) On kyllä tosi harvinainen tilanne että minulle ei ruoka maistu, yleensä olen sellainen herkuttelija.

Olo on tosiaan sellainen, kuin olisin jatkuvan oksennustaudin kourissa. Vain kerran olen oksentanut, mutta ällötys pyörii mahassa jatkuvasti. Vaikka onkin lohduttavaa, että on näin selviä raskaudenmerkkejä (väsymyksen, palelun, pissahädän ja arkojen rintojen lisäksi), niin kyllä vaan välillä tuntuu niin tukalalta että toivoo vain viikkojen kuluvan nopeasti että tämä kuvotus loppuisi ja päästäisiin selvemmille vesille. Edellisessä odotuksessa paha olo loppui viikolla 11, joten sinne matka tuntuu vielä kaukaiselta. Mutta hiljaa hyvä tulee, ja pitää yrittää nauttia nyt näistä kaikista onnellisen olotilan tuomista kyytiläisistä.

Nyt pitää lähteä syömään jotakin, ettei tarttis mennä halailemaan vessanpönttöä.

Tsemppaushaleja kaikille!

Nasuliini kera viikkojen 6+3

Vierailija
60/65 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vai tarkoititko niitä minun aiempia keskenmenojani?

Vielä ainakin toistaiseksi täällä porskutellaan, ei hätää :D