Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT MA-KE***

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuska - 28.7.2008 08:25 (ID 462101) 51/51

Huomenia!

Kiitos kaikille tsemppauksesta. Täällä ollaan jo paremmalla mielellä, vuoto vaaleni todella vaaleaksi eilen ja tänään se loppui kokonaan. Eikä sitä siis missään vaiheessa tullut kuin valkovuodon mukana vessassa pyyhkiessä.

Ja tosiaan molemmissa edellisissäkin raskauksissa vuotoa on ollut, tosin vasta rv8, mutta koitan nyt olla huolestumatta kun ei se siitä panikoimalla parane.

Ja se tosiaan hiukan rauhottaa kun tuo kuvotus alkoi myös nyt, eli kai tässä vielä raskaana ollaan :o)

Niin "kivaa" tää ällötys, mitään ei oikeen tee mieli, paitsi MEHUJÄITÄ :D

Mä suunnittelen tässä Tallinaan matkaa, kun en oo KOSKAAN käyny...

Lootuska 6+

Vierailija
2/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä näin aamusella hetken kukun, kun lomat loppuu niin tahti muuttuu...

Jesirin aamullista viestiä en saanut tänne - tumpelo olen... Meillä pikku mies herättää melkeimpä poikkeuksetta ajoissa enkä saa nukuttua sen jälkeen.

Vuodoista - ne on niin keljuja, jos tulee ja eivät välttämättä tarkoita yhtään mitään. Mulla on ollut molemmissa edellisissä raskauksissa tytöstä ei varsinaista syytä löytynyt, pojan kanssa puolestaan syy oli istukan paikassa, joka oli pitkään kohdun suun päällä. Hyvinhän nuo tuolla taas riitelevät.. Toivottavasti on teilläkin harmitonta.

Sitten se yksi inhotus matalat paineet... juu ei noilla alle sadan paineilla pysy pystyssä... Eilinen oli jo hiukan parempi kiitos huolesta... oli se kuulkaa komia mojaus cittarissa :) Osaanotto muille huimailijoille.

Alkuun mua paleli kokoajan, mutta nyt on tullut kuumat aallot tännekin. Ne iskee yöllä eikä millään saa sopivaa viileää oloa, vaikka olis torpassa joka lävikkö auki.

Töihin pitäis suunnata tosiaan keskiviikkona ja suoraan pomon pakeille... Meillä vaikuttaa ratkaisevasti työhön tuo raskaus eli on yksinkertaisesti kiellettyä tehdä joitain asioita raskaana, joten sinne vaan leijonan luolaan tunnustamaan... Kovasti mietityttää miten jaksan tämän alun, on nimittäin kasattu valtaisa työputki tämän viikon loppuun ja ensi viikon alkuun. mm ilta, kaks yötä, ilta ja kaks yötä ja juu ei vapaita välissä....

Tukan värjäyksestä... eipä sille taida varsinaista estettä olla... toiset on itse tarkempia noista väreistä. Voihan sitä kampaajalta kysäistä, onko jotain eroja... Mulla ittellä on taas tummunut tukka ihan itsekseen joten ei varmaan tarvi väriä...

Jotenkin itse tyttöä kuvittelen odottavani tai sitten niitä kaksosia... Eipä mulla mitään olis poikaakaan vastaan.. Kovasti jo tekis mieli ostaa tarjouksista pieniä vaatteita vaan ei ihan uskalla vielä.

Neuvolaan suuntaan sitten to aamuna, enkä kyllä voi ymmärtää miten pidätän 4 tuntia pissaa.... jaa a

Lytte 7+4 ja murut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lauantana positiivisen testin ja edelleen olen jotenkin niin onnellisen hämilläni asiasta, etten tiedä miten päin olisin tai mitä tekisin. Tämä uusin tulokas olisi meidän kolmas lapsi, edelliset 06/05 poika ja 07/07 tyttö. Pelottaa vain niin paljon, että selvitäänkö tässä loppuun asti. Näyttää siltä, että mitä useampi raskaus, sen enemmän mielessä pyörii kaikenlaisia peikkoja. Neuvolaan soitin tänään ja elokuun puolen välin jälkeen sain ajan, joten odotettavaa on:)

Päikky rv 5+5 kai...

Vierailija
4/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aamuinen viestini edellisestä ketjusta:

Ei nukuta

Huomenta!

Päätin kirjoittaa lyhkäisesti, että kyllä se on kumma kun pitää lomalla herätä joka aamu klo:06.00. Viimeisimmät aamut olen todellakin herännyt vessaan kuudelta, jonka jälkeen ei nukuta yhtään. Ärsyttää vaan kun mies nukkuu kuin pieni lapsi =).

Tänään pitäisi olla tehokas javarata varhaisultra sekä tehdä koulujuttuja. Onko teistä muuten kukaan vielä opiskelija ja jos on niin miten on koulun kanssa sujunut? Meillä mies on jo valmistunut aikoja sitten ja itsellä on opinnot kesken. Luulenettä meillä varsinkin sukulaiset miettivät, että kuinka kouluni käy, mutta olemme miettineet lapsen hankintaa vakavasti jo kaksivuotta ja nyt olimeistä oikea aika =). Kouluni aion kyllä hoitaa kunnialla, sillä ala on erittäin mieluinen =).

Jesir 5+2

Sitten lisää:

Varhaisultraan varattu aika 14.8.08 ja eka neuvola on 15.8. Ompahan neuvolatädeille jotain näytettävää ;).

Palaillaanpa taas astialle...

Vierailija
5/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan sitä kykenee taas heräilemään kuudelta, kun on näin lomalla heräillyt lähempänä kymmentä?

Kyselin tuota värjäysasiaa neuvolasta. Täti ei tiennyt, mutta sattui olemaan lääkäri paikalla. Värjäystä ei suositella raskausaikana, sävyttää saa. Kiva! Olen jo vuosia värjättänyt päätä tasaseen tahtiin, joten on tässä totuttelemista.

Noista matalista verenpaineista. Itselläni oli ensimmäistä odottaessa. Niin ettei tahtonut pysyä töissä pystyssä, vaan hakeuduin aina istumaan. Terppari käski pitää mukana salmiakkia, suola kun nostaa paineita. Eli kyllä ne ihan virallisestikin kehoittaa syömään suolaa. No loppuvaiheessa sitten juostiinkin sairaalassa korkeiden paineiden takia. Eli laidasta laitaan.

Raskausrintamalla ei mitään uutta. Sain tilattua neuvolan, olisi ensi viikolla. Tuntuu turhalta käynniltä, kun ei noilla viikoilla mitään elonmenrkkejä kuitenkaan kuulu. Oireita ei juurikaan ole. Voisin ottaa vaikka joltain runsaasti oirehtivalta osan oireista itselleni. Olisi ehkä sellainen ole, että tuolla alhaalla on kaikki kunnossa.

Kaarna@laiva rv 6

Vierailija
6/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vuotojutut on tosiaan ikäviä ja ilmeisesti aika yleisiä. Joka kerta tulee tiirattua itsekin paperiin pyyhkimisen jälkeen näkyykö mitään. Tuulimunaraskaudessa kun huomasin ensin pyyhkiessä ruskeaa tuhrua jonka mukana oli verisuonia :(.

Oireista: Viime yönä oli ihana herätä pieniin vihlauksiin :), tuntuivat samoilta kun esikon odotusaikana, joten jospa se kohtu siellä pikkuh+iljaa kasvaisi. Muuten on ollut lievää huonoa oloa, joka on tuntunut lähinnä siltä että maha on löysällä. Huomenna iltapäivällä olisi se varhaisultra, joten jännätään sitä.

Nasse rv6+2

Vierailija
7/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä jännittää ja pelottaa ja hirvittää ja ... kaikkea mahdollista!

Mulla kun on ollu nuo raskausoireet hiipumaan päin ni sain huomiselle ajan varhaisultraan. Neuvolan täti kyseli vähän että onko ollu aikasemmin keskenmenoja... tuli aika karmiva tunne, että eikai sekin nyt alkanu epäilemään...

Huomiseen on pitkä aika! Mutta toisaalta tieto siitä että tää arpominen vihdoin loppuu helpottaa. Näkeepähän lopulta että onko siellä mahassa joku vai ei, ja osaa sitten suhtautua sen mukaan kävipä kumminpäin vaan. (huomaatteko kuinka yritän tsempata itseäni pahimman varalle...)

Piiperö -78, rv 7+1

Vierailija
8/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nassen kans onki sitten huomenna jännä päivä...

Vierailija
9/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan siis ultrassa käyty, viikkoja nyt 8+0 ja laskettuaika siis 9.3. Suhtkoht vastasi sitä, mitä odotinkin, joten uskotaan :). Sykekin nähtiin, joten ihanat fiilikset on.

Mulla tuossa hetken yökötti ja yrjötti, mutta väisti onneksi (ainakin hetkeksi), Väsymys on ollut jäätävä, onneksi on sentäs kesälomaa vielä kaksi viikkoa.

Nyt kaksiveetä päikkäreille laittamaan. Palailen taas paremmalla ajalla. Onnea kaikille pikkuisensa jo nähneille, ja malttia lopuille :)

hannahto ja pikkuinen 8+0

Vierailija
10/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä ja halirutistuksia! Toivottavasti kummallakin näkyy huomenna jotain positiivista, sitä ennen koittakaa pysyä rauhallisina, vaikka se onkin varmasti vaikeaa. Itsekkin pohtii näitä asioita kun nuo oireet nyt hyppii miten hyppii ja välillä ei ole oireen oiretta. Toivotaan etää olis vaan kyseessä helppo alkuraskaus =).

Mulle soitti hetki sit neuvolatäti ja eka aika siirtyikin kaks päivää aikasemmaks(onkin13.8 jo), mikä on vaan hyvä =).

Vierailija
11/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voittaa jälleen.. Olin toissa yön töissä enkä saanu siel yhtään levättyä (meillä saa siellä levätä n 6 tuntia yöllä).. Sie piti tietty lähteä suoraan töistä korkeasaareen ja voi elämä mikä väsymys oli illalla.. Siihen lisäät vielä huonon olon.. Ei ihme että näin viime yönä unta että ukko muutti muuanne kun mä vaan makasin sohvalla :(. Noh, onneks tänään jo pirteämpi :)

Onsku76: Joo mun esikoinen syntyny 5.9.02. Taidettiin 7.9. päästä laitokselta..

Joku kyseli siitä voiko lapsia ottaa mukaan neuvolakäynnille.. Mulla on useesti mukana.. Paitsi nyt kun molemmat on päiväkodissa niin ajattelin suoriutua neuvolakäynneistä yksin. Sit tietty kun vauva syntyy niin on pakkokin ottaa koko ryhmä rämä mukaan neuvolaan kun meillä ne lapset ei sit oo päiväkodissa. Siellähän niillä on tilaa leikkiä ja puuhailla samalla kun äiti jorisee joutavia ;). Kakkosta kun odoteltiin niin meillä oli rakenne-ultrassa esikoinen mukana.. Eipä ne siitä oikein voi valittaa ku ei kaikilla ole mahista laittaa lapsia hoitoon joka käänteessä. Muistan vielä kun rakenne-ultrassa jo näkyi selvästi että poika on tulossa. Sitten koko automatkan hyvinkäältä kotiin esikoinen (silloin oli n 2,5v) itki autossa ettei se halua pippelivauvaa vaan pimppivauvan... Yritä siinä sitten selittää ettei me oikein voida vaikuttaa siihen kumpi sieltä tulee. Nyt kun ollaan varovasti kyselty että oisko mukavaa jos meille tulisi viel vauva niin kakkonen (n 3v) on ehdottomasti sitä mieltä että hänelle kelpaa vain pikkuveli ja esikoinen (kohta siis 6v) tuumasi hetken mietittyään että olis varmasti kaikkein paras jos tulis molemmat.. Huoah.. Se tästä vielä puuttuiskin että kaksoset olis tilauksessa. Onneks meidän kummankaan suvussa ei oo ku yhdet kaksoset.. Nekin mun puolelta.

Kävin katsastamassa tota yahoon listaa.. Meinasin jo liittyäkin kunnes hoksasin et pitää olla taas se yahoon osoite ennenku sinne hyväksytään.. Huoah.. Joskos jossain vaiheessa jaksais aktivoitua..

Viimeinen lomaviikko alkoi tänään. Kauhulla odotan maanantaita kun kello pärähtää soimaan klo 6. Onneks lapset molemmat ens viikolla reissussa.. Pääsee itse aloittamaan työrupeaman kevyesti.. Tai ainakin ilman päiväkotitaistelua. Noh.. ENÄÄ 6kk niin alkaa äitiysloma ;) ;)

kolmekamua & Käpy rv 9+1

Vierailija
12/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Kolmatta lasta odotellaan, laskettu aika olisi 15.3. Pahaa oloa ja väsymystä pukkaa jo päälle, samaa kuin edellisten kanssa. Neuvola olisi ensi viikolla ja sitä ihan mielenkiinnolla odotan. En tiedä hyödyttääkö käynti, mutta ehkä todentaa tätä odotusta enemmän :-). Miksiköhän näitä ekaa neuvolaa ja ultraa on aikaistettu, tietääkö kukaan? Edellisten kanssa eka käynti oli mielestäni myöhemmässä vaiheessa.

t. Mirabella rv 7+1

ps. on näköjään nämä sivut vähän muuttuneet, toivottavasti tää viesti tuli oikeaan paikkaan...

Vierailija
13/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jäi esittelyt vähiin... Siis kaksi poikaa jo on vm. -02 ja -06. Hoitovapaalla vielä olen, syyskuussa olen menossa töihin. Kiva heti ilmoittaa että en kauaa siellä olekaan :-/. Lapsetkin aloittaa elokuun lopussa päiväkodissa, esikoinen tietty eskarin jo parin viikon päästä. Eli lomaa vielä vähän jäljellä :-)

t. Mirabella

Vierailija
14/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla päivällä mennään :D

Ja mullakin nyt olis sit kolmas. Ennestään pojat -99 ja -01.

Piiperö, rv 7+1

Vierailija
15/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vuoto vaan jatkuu. Kävin terveyskeskuslääkärillä, kun naistentautienpoliklinikalta niin käskettiin. Eipä siitä lääkäristä ollut mitään iloa, kun ei ollut gynekologi. hgg verikoe otettiin. toivottavasti saan tuloksen huomenna. Kirjoitti lähetteen naistentautienplk:lle, mutta pitää ennen menoa vielä seurailla tilannetta. Ärsyttävää kun ei päässyt ultraan. ei raaskis yksityiselle mennä, varsinkin jos on huonoja uutisia, mutta pakko se on, jos ei muuten saa selvyyttä. Huomenna on onneks neuvola, niin siellä varmaan osataan neuvoa paremmin.

nau rv 7+4(ainakin vielä)

Vierailija
16/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää yökötys niiin kauheeta :o( Mut kyllä tän nyt kestää kun tietää että siihen on syy :o) Toivottavasti ei oo mikään tuulimuna.

Minäkin sain tänään neuvola-ajan ja eka neuvola olis sitten 18.8. eli viikoilla 9+

Ihan kivaa kun siellä EHKÄ jo sydänääniäkin kuunnellaan, vaikka voi olla ettei ne silloin vielä kuulu. Siitä sitten parin viikon päästä pääseekin np-ultraan.

Nau, Millaista vuotoa sulla on ollut ja miten pitkään? Ne useimmiten tosiaan on VAARATTOMIA ja todella yleisiä noi vuodot! Mua vähän harmittaa kun siitä aika vähän puhutaan miten yleisiä ne on, ite oli esikoista odottaessa ihan paniikissa ja itkien soitin neuvolaan et mitä tää on. Ja yleensä jos täällä asiasta kysyy niin esimmäisenä on vastaamassa ne keskenmenon kokeneet että heillä alko just noin ja kesken meni. Tässä oon kuitenkin huomannu että TODELLA monella on vuotoja alkuraskaudessa ja silti on kaikki menny hyvin loppuun saakka. Tietysti se aina säikäyttää, mut mä koitan nyt olla levollisin mielin vuodon lakattua ja uskoa siihen että kaikki on hyvin. Toivotaan että sullakin, nau, on kaikki hienosti!

Vierailija
17/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

La iltana alkoi vuoto. Aluksi ihan hitunen rusehtavaa, mutta viime yönä tuli punaista enemmän ja oli menkkajomotusta, vähän hyytymiäkin tuli. Tänään on jatkunut, mutta ei mitään suurta määrää oo tullut. Olis kiva saada selvyyttä pian, ettei turhaan pidä yllä pientä toivon hiventä. Ja jos on keskeytyäkseen, tapahtuis nopeesti, eikä hivuttamalla...

Vierailija
18/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola käynti. Ne perusjutut käytiin läpi, ja lopuks se täti sit sano että kokeillaampa kuuluuko sydänäänet. Se sano että ei näillä viikoilla yleensä kuulu, mutta kun oon niin hoikka, niin saattas vaikka kuulua. JA KYLLÄHÄN SIELTÄ KUULU!!!! Voi että sitä onnentunnetta!! Nyt tietää että tuolla mahassa ON todella joku...

Onko kellään vinkkejä millä sais tän kukkivan naaman aisoihin? Siis tää on NIIN törkee. Moni varmaan arvaa raskauden pelkästään naamasta, kun ei mulla normaalisti oo finnin finniä vaikka suklaalevyn vetäsis. Oon puhdistellu naamaani ihan noilla lumenen tuotteilla, mut ei auta. Saiskohan apteekista jotain parempaa tärpättiä....

No niin, sauna onkin jo lämmin, taidan lähteä sinne löhöilee...

Maikku80 9+0

Vierailija
19/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi ei, vuodot on niiiiiiin kamalia ja mua pelottaa ihan tosissaan nyt. Ajettiin tänään mökiltä kotiin, ja matkalla pikkulatauolla huomasin, että vuoti vähän verta, siis ei pelkästään ruskeaa, vaan ihan verta. Sitä ei kyllä tullut paljoa, ja on tainnut nyt loppua, eikä sitä siis vuotanut kuin pyyhkiessä.

Soitin hädässä äitille, jokka on seitsemän lasta ja vielä useampi raskaus takana, ja äiti sanoi ensin, että onhan niitä vuotoja joskus. Sitten hetken päästä soitti vielä perään, että heillä isän kanssa peittojen heiluttelu saattoi alkuraskaudessa aiheuttaa vuotoa seuraavalle päivälle. Hauskaa, että äitiltä voi kysyä. Ensin siitä rauhoituin, mutta sitten kuitenkin pelästyin taas, kun verta tuli vielä kotonakin. Nyt on tainnut loppua kuitenkin. Kamala huoli. Kaikki muut oireet ovat kyllä härnänneet koko viikonlopun kunnolla, rinnat on pakottaneet kovasti ja hno olo on ollut.. että kai tässä pitää vain rauhoittua, vai?

Vierailija
20/65 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 viikolle päästiin!

Väsyttää täälläkin ihan tajuttomasti.. tuli kyllä viikonloppuna riehuttua omakotitalonäyttelyssä, shoppailemassa ja mansikoita poimimassa ja niitä pakastaessa.. Pakattiin niit mansikoita niin mies keksi et laitetaan nämä isommat ja kauniimmat kokonaisina niin saa sitten kakkujen päälle..

Alkaa hänkin uskaltaa innostua odotuksesta! Ite pelkään keskenmenoa aikalailla hullunlailla.. Nipistelee ja vihloo alamahasta, ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan (tai sitten jo loppuviikolla..) , niin ennättävät tilailla mun papereita sielt vanhasta neuvolasta. Et jos vähän saisi mielen rauhaa ja jos se tekis tästä väsyneestä ja pahoinvointisesta olosta todellisemman!

Teille joilla vuotoa: Munkin yhdellä kaverilla tuli "kuukautiset" koko raskauden ajan eikä sitä sen kummemmin tutkittu, on kuulemma tavallista ja pitäis loppua ennen loppusuoraa.. Aika loppuun asti sitä kesti.. Et pienet vuodot ei vaarallisia kun ei isommatkaan.. Tiedän et se säikäyttää kovasti, varsinkin jos kipua, edes pientä esiintyy.. Onhan se hyvä käydä tutkituttamassa! Toivottavasti kaikki hyvin!

Olen samoilla linjoilla kuin sinä Lootuska: oksennan ja nukun vaik puoliväliin asti, on se sen arvoista! Varsinkin kun meillä tätä pikkuista on tehty sen verran pitkään. Kestetään kunnialla! Kolmas raskaus ja synnytys kuulemma se pahin, kamalin ja kivuliain.. Onkohan noin.. Edellisestä niin kauan et vähän niin kuin ensisynnyttäjä täs taas ollaan!

Tsemppiä ja mukavaa olotilaa kaikille =) !!!