Maksamme miehen kanssa puoliksi kauneudenhoitokuluni. Mitä vikaa siinä on?
Kerroin Kehu miestäsi - ketjussa että maksamme miehen kanssa puoliksi, joskus hän maksaa enemmänkin, mun kauneudenhoitokulut. Hän kun tykkää katsoa niitä, joten pidetään yhdessä huolta että on rahaa ripsihuoltoihin ja kampaajaan ym.
Kerroin, että kummallakaan ei ole paljon rahaa käytössä. Tilanteen mukaan mennään.
Tämä sai alapeukkuja.
Miksi ihmeessä?
Mulla menee ripsihuoltoon kolmen viikon välein n. 70e ja kampaajalle parin kuukauden välein n. 150e.
Kynsihuoltoon menee myös kolmen viikon välein n. 70e.
Miksi mun pitäis yksin maksaa nämä kaikki?
Ihonhoitoon ja meikkeihin kuluu myös rahaa.
Kommentit (88)
Silleen jos on vaan vähän rahaa, niin ihmettelen miksi ette opettele tekemään osaa kauneudenhuollosta kotona. Kyllä mies oppisi juurikasvun värjäämään, tekemään jonkun kosteuttavan hoidon ja kädet ja kynnet huoltamaan. Itse ostan esimerkiksi olaplexiä kotiin ja hoidan sillä hiuksia (kallista, mutta vielä kalliimpaa sama kampaajalla). Monet kosmetologin ja kampaajan palvelut on sellaisia, mitkä pystyy kotona tekemään halvalla kun hankkii välineet ja katsoo jonkun videon, ei toki kaikki ja ymmärrän hemmottelu/ylellisyysajatuksen noissa hoidoissa käymisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kai mies panostaa myös vastaavasti ulkonäköönsä?
Tietysti. Eikä hän tämmöisiä vaadikaan. Ei mulla ole ollut nyt pitkään aikaan ees mitään ripsiä. En oo jaksanut mennä huoltoihin enkä muutenkaan mitään. Nyt taas huvittaa ja jaetaan kulut. Emme vaadi kumpikaan toisiltamme mitään. Kyse on extrakivasta jos jaksaa ja huvittaa.
Meillä on aina ollut yhteiset rahat joten vaikea ymmärtää näitä "maksetaan puoliksi" juttuja. Mut kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa on, että vähistä rahoista tuhlaatte noin paljon ylläpitoosi. Kiva, jos mies välillä hemmottelee maksamalla kampaajan, niin munkin ukko välillä, mutta kuulostaa siltä, että nuo kauneudenhoitokulut on pakollisia menoja kuten vuokra ja puhelinlasku.
Niinhän ne onkin jos haluaa käyttää ulkonäön ylläpitoon rahaa.
Niinpä. Mulla oli kausi kun en jaksanut käydä huolloissa ja en ryhdy siihen, ellen tiedä että jaksan 3 viikon välein käydä. Ripset on aika ikävät siinä vaiheessa kun puolet on tippuneet pois ja kynnet myös tekee jopa kipeää, jos ne on puoliksi irti ja ylikasvaneet. Eli joko siihen panostetaan joka kuukausi tai ei lainkaan.
Joudun menemään toiseen kaupunkiin näiden takia, joten matkatkin maksaa ja aikaa kuluu. Senkin takia kivempi että toinen osallistuu.
Kuulostaa omaan korvaan tosi pinnalliselta, mutta ei kai siinä, jos ulkonäkö on kummallekin tosi tärkeä asia. Oletan, että mieskin kulkee muotifarkuissa siloposkisena ja hiukset vahattuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen teidän suhdettanne ylläpidetään sinun ulkonäölläsi. Ja mitäs sitten kun tekoripset ja kynnet ei enää riitä kun kroppa nyt sattuu vanhenemaan ja sitä ei pysty peittelemään tekohärpäkkeillä loputtomasti ?
Kauhean mustavalkoinen ajattelutapa. Itse haluan niitä pitää, koska tykkään siitä että on ripset näkyvissä eikä tarvitse levittää ja putsailla ripsaria.
Meillä on hyvä henkinen yhteys ja asiat kunnossa. Nämä asiat eivät poissulje toisiaan. En ala koko elämäämme tänne selostamaan.
Olisit varmaan tuota mieltä, vaikka itse maksaisin kaiken, vai kuinka?
Vai onko kyse siitä että miesten ei kuulu välittää, huomata eikä pitää härpäkkeitä kauniina? Jos pitää, niin sitten on heti pinnallinen eikä rakasta?
En ole tuo, jolle vastasit. Olen tällainen tavallinen täti, joka ei meikkaa eikä värjää hiuksiaan.
Mutta minä olen aina ajatellut, että kauneudenhoidossa on kysymys illuusiosta. Eli sen pitäisi tapahtua ranskalaiseen tyyliin; nainen käy lähes salassa kaikenlaisissa hoidoissa ja antaa puolisonsa uskoa olevansa luonnonkaunis. Hiuksien värjääminen on salaisuus, jonka tietää ehkä tyyliin bestis.
Eli sikäli ajatus, että a) nainen ottaa näkyvät härpäkkeet, ja b) mies vielä maksaa härpäkereissun, on ehkä lähempänä auton pimppaamista kuin sellaista perinteistä kauneudenhoitoa. Puhumattakaan siitä, mitä joku ehdotti, että mies opettelisi asentamaan kynnet ja ripset. Toisaalta moni mies mielellään tuunailee autoja tai solmii perhoja, joten ihan loogista että joku virittelee vaimoaan...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina ollut yhteiset rahat joten vaikea ymmärtää näitä "maksetaan puoliksi" juttuja. Mut kukin tyylillään.
Monilla pareilla on selkeästi omat rahat. Esim. tyttäreni ja hänen kihlattunsa asuvat yhdessä ja maksavat kuluja suhteessa palkkaansa. Ehkäisy on kuitenkin sellainen kulu, jonka he puolittavat.
Vierailija kirjoitti:
Minun ulkonäössäni ei ole mitään vikaa, vaikka en käytä kauneudenhoitoalan palveluja.
nainen
No ei munkaan vaikka käytän. Jessus miten on mustavalkoista porukkaa täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuinka maksatte ja mitä maksatte mutta jos sun ilo on kiinni katuharjoista silmissä ja muovinpaloista kynsissä niin kovin kuulostaa ankeelta. Mutta joo, ihan oma asianne.
No ei se niistä oo kiinni. Onpa mustavalkoinen ajatustapa.
Tuollahan sä sanoit ennemmin että on poitsufrendistäsi kivaa kun oot iloinen kun saat laittautua.
Ei älykäs mies katsele irtoripsiä ja rakennekynsiä. Naurettava ajatuskin.
Koulutustasonne ei taida olla kovinkaan korkea?
Siis mitä kateellisia täällä on taas kommentoimassa :,D ihana mies sulla ap!
Puolustelet senverran kovasti tuota tälläytymistäsi että pakostakin tulee mieleen sun olevan tosi epävarma. Ja tosi nuoria varmaan olette. Jollaintavalla haet hyväksyntää asialle, että poikaystävä maksaa osan noista tekohärpäkkeistä ja se on luonnollista laittaa itsensä luonnottomaksi.
No siinähän maksaa. Enemmän minä ihmettelen, miten joku viitsii laittaa noin paljon rahaa kauneudenhoitokuluihin. Ehkä joillakin sitten on liikaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä kateellisia täällä on taas kommentoimassa :,D ihana mies sulla ap!
Kateuskortti taas vedetty, lapsellinen veto. Perustele miksi se on heti kateutta jos joku on erimieltä, ihmettelee jotain asiaa tai kyseenalaistaa jotakin. Tai jollekin ei pinnallisuus ole tärkeää, miten sen saa vedettyä kateudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuinka maksatte ja mitä maksatte mutta jos sun ilo on kiinni katuharjoista silmissä ja muovinpaloista kynsissä niin kovin kuulostaa ankeelta. Mutta joo, ihan oma asianne.
No ei se niistä oo kiinni. Onpa mustavalkoinen ajatustapa.
Tuollahan sä sanoit ennemmin että on poitsufrendistäsi kivaa kun oot iloinen kun saat laittautua.
Niin, olen siitä iloinen. Mun ilo ei kuitenkaan ole siitä kiinni. Se on extraa, kuten olen jo sanonut. Nyt olen laittanut joka aamu ripsaria jo pitkään, oli äijä paikalla tai ei. Onko se kovin ihmeellistä sinusta? Minusta aika perus. Ripsari alkaa taas kuivahtaa ja pitäis ostaa uus. Kasvot saa illalla nopeammin ja tarkemmin pestyä, jos on volyymiripset 24/7.
Tykkään niistä ripsistä. Ne on nätit myös miehen mielestä. Myös ripsari on nättiä hänen mielestään. Iloitsen monista asioista, ja olen hyvin syvällinen ihminen.
Ripset ei sitä asiaa muuta suuntaan eikä toiseen, vaikka nekin ilahduttaa. Siinä kun ne on laitettu on heti niin nätti olo.
Ei mitään vikaa, päinvastoin fantastista. Hei me tienataan tällä. Ap ja tampiotaunonsa vain köhtyvät, voi voi.
Nauramme koko matkan pankkiin.
T: pitkäkynsipipertäjä, räpsyripsirillaaja ja tuulitukantuivertaja
Mun mielestä ihan jees. Musta kaikkein absurdeinta on, jos mies odottaa naiselta tietynalaista ulkonäköä, jonka toteuttaminen ja ylläpitäminen köyhdyttää yksinomaan naista. Näin tapahtuu aika usein, vaikka kumpikaan ei edes myöntäisi sitä ääneen.
Tässähän on kyse pääasiassa siitä, että siellä makuuhuoneen puolellakin on miehellä kivempaa kun nainen on laittautunut :)
Mies panostaa rahan hankintaan. Perus siisteys toki.