Maksamme miehen kanssa puoliksi kauneudenhoitokuluni. Mitä vikaa siinä on?
Kerroin Kehu miestäsi - ketjussa että maksamme miehen kanssa puoliksi, joskus hän maksaa enemmänkin, mun kauneudenhoitokulut. Hän kun tykkää katsoa niitä, joten pidetään yhdessä huolta että on rahaa ripsihuoltoihin ja kampaajaan ym.
Kerroin, että kummallakaan ei ole paljon rahaa käytössä. Tilanteen mukaan mennään.
Tämä sai alapeukkuja.
Miksi ihmeessä?
Mulla menee ripsihuoltoon kolmen viikon välein n. 70e ja kampaajalle parin kuukauden välein n. 150e.
Kynsihuoltoon menee myös kolmen viikon välein n. 70e.
Miksi mun pitäis yksin maksaa nämä kaikki?
Ihonhoitoon ja meikkeihin kuluu myös rahaa.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Puolustelet senverran kovasti tuota tälläytymistäsi että pakostakin tulee mieleen sun olevan tosi epävarma. Ja tosi nuoria varmaan olette. Jollaintavalla haet hyväksyntää asialle, että poikaystävä maksaa osan noista tekohärpäkkeistä ja se on luonnollista laittaa itsensä luonnottomaksi.
Pyh. Ollaan yli 30v perheellisiä ihmisiä. Mun palkka on välillä isompi, välillä pienempi, ja noissa huolloissa täytyy käydä säännöllisesti tai muuten siinä ei ole mitään järkeä.
En ole epävarma enkä laita itseäni luonnottomaksi. Mietit jotain pissistä jolla on mustat liian pitkät ja tuuheat volyymiripset ja kolmen sentin pakkelikerros naamassa.
Mä taas en käytä kasvoilla mitään meikkivoiteita. Värjään kulmat ja tykkään 10mm pitkistä tummanruskeista volyymiripsistä. Ne näyttää siltä kuin mulla olis luonnostaan tosi kauniit ripset.
Näissä keskusteluissa on kaksi ongelmaa:
Tehdään oletuksia ja johtopäätöksiä, jotka eivät pidä paikkaansa.
Eksytään kokonaan aiheesta: Ei mua kiinnosta mitä mieltä ootte mun tälläytymistavoista vaan se kiinnosti, että miks on niin paha että mies osallistuu kuluihin?
Tiedoksi että mulla on huono kynsilaatu ja ärsyttää kun luonnonkynnet lyhyinäkin pidettyinä repeilee ja jää kiinni vaatteisiin. Tykkään lyhyistä rakennekynsistä joissa on ranskalainen manikyyri. En mistään kilsan pituisista monsterikynsistä. Tykkään olla huoliteltu mahdollisimman vähällä vaivalla.
Mulla on myös hyvin paksu hiuslaatu, jonka leikkaaminen kotona muotoon ei ole mahdollista. Olen myös kotiblondannut sen tärviölle nyt, ja haluan jatkossa hoitaa hiukseni kampaajalla. Käytin Olaplexia, mutta valitettavasti hiukseni menivät huonoon kuntoon päältä silti.
Kyse ei ole siitä, miten kukakin itseään hoitaa, vaikka tykkäätte tietysti mua tästä arvostella. Kampaajalla käynti on tosi normaalia ja kiva, että voi samalla tukea yrittäjää.
Kiinnosti tietää, miksi se on niin outoa tai alapeukun arvoista etten joudu yksin maksamaan?
Vähän sama kuin jos kertoisin, että mies maksaa kuntosalikorttini niin puolet neuvois että jumppaa kotona ni tulee halvemmaksi ja puolet kauhistelis sitä, että mies varmaan esineellistää mua kun maksaa salikortin.
Mua kiinnostaa siis vain se kauhistelupuoli. Ei se, mitä mieltä ootte kauneudenhoidosta ylipäätään.
Siinä on se huono, että maksat puolet liikaa. Noin halvalla miehen pitäisi maksaa koko lysti rouvastaan. Mitä ihme pelleilyä tuo on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen teidän suhdettanne ylläpidetään sinun ulkonäölläsi. Ja mitäs sitten kun tekoripset ja kynnet ei enää riitä kun kroppa nyt sattuu vanhenemaan ja sitä ei pysty peittelemään tekohärpäkkeillä loputtomasti ?
Kauhean mustavalkoinen ajattelutapa. Itse haluan niitä pitää, koska tykkään siitä että on ripset näkyvissä eikä tarvitse levittää ja putsailla ripsaria.
Meillä on hyvä henkinen yhteys ja asiat kunnossa. Nämä asiat eivät poissulje toisiaan. En ala koko elämäämme tänne selostamaan.
Olisit varmaan tuota mieltä, vaikka itse maksaisin kaiken, vai kuinka?
Vai onko kyse siitä että miesten ei kuulu välittää, huomata eikä pitää härpäkkeitä kauniina? Jos pitää, niin sitten on heti pinnallinen eikä rakasta?
En ole tuo, jolle vastasit. Olen tällainen tavallinen täti, joka ei meikkaa eikä värjää hiuksiaan.
Mutta minä olen aina ajatellut, että kauneudenhoidossa on kysymys illuusiosta. Eli sen pitäisi tapahtua ranskalaiseen tyyliin; nainen käy lähes salassa kaikenlaisissa hoidoissa ja antaa puolisonsa uskoa olevansa luonnonkaunis. Hiuksien värjääminen on salaisuus, jonka tietää ehkä tyyliin bestis.
Eli sikäli ajatus, että a) nainen ottaa näkyvät härpäkkeet, ja b) mies vielä maksaa härpäkereissun, on ehkä lähempänä auton pimppaamista kuin sellaista perinteistä kauneudenhoitoa. Puhumattakaan siitä, mitä joku ehdotti, että mies opettelisi asentamaan kynnet ja ripset. Toisaalta moni mies mielellään tuunailee autoja tai solmii perhoja, joten ihan loogista että joku virittelee vaimoaan...
Mutta sen illuusion ylläpitäminenhän on naiselle vain raskaampaa ja köyhdyttävämpää. Ei musta ole yhtään parempi, että nainen lisäksi piilottelee todellista ulkonäköään mieheltä. On mukavan rehellistä, että osa ulkonäön muokkausta on sen myöntäminen, että kyse on 1. muokkaamisesta, ei luonnollisesta ulkonäöstä, ja 2. asiasta, johon palaa rahaa ja aikaa. Silloin molemmat on samalla kartalla.
Toki hyvä vaihtoehto on myös se, että ulkonäköä ei muokkailla tai sitä tehdään erittäin vähän. Mutta jos muokkauksia otetaan, on musta pelkästään kiva jos mieskin maksaa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen teidän suhdettanne ylläpidetään sinun ulkonäölläsi. Ja mitäs sitten kun tekoripset ja kynnet ei enää riitä kun kroppa nyt sattuu vanhenemaan ja sitä ei pysty peittelemään tekohärpäkkeillä loputtomasti ?
Kauhean mustavalkoinen ajattelutapa. Itse haluan niitä pitää, koska tykkään siitä että on ripset näkyvissä eikä tarvitse levittää ja putsailla ripsaria.
Meillä on hyvä henkinen yhteys ja asiat kunnossa. Nämä asiat eivät poissulje toisiaan. En ala koko elämäämme tänne selostamaan.
Vai onko kyse siitä että miesten ei kuulu välittää, huomata eikä pitää härpäkkeitä kauniina? Jos pitää, niin sitten on heti pinnallinen eikä rakasta?
En ole tuo, jolle vastasit. Olen tällainen tavallinen täti, joka ei meikkaa eikä värjää hiuksiaan.
Mutta minä olen aina ajatellut, että kauneudenhoidossa on kysymys illuusiosta. Eli sen pitäisi tapahtua ranskalaiseen tyyliin; nainen käy lähes salassa kaikenlaisissa hoidoissa ja antaa puolisonsa uskoa olevansa luonnonkaunis. Hiuksien värjääminen on salaisuus, jonka tietää ehkä tyyliin bestis.
Eli sikäli ajatus, että a) nainen ottaa näkyvät härpäkkeet, ja b) mies vielä maksaa härpäkereissun, on ehkä lähempänä auton pimppaamista kuin sellaista perinteistä kauneudenhoitoa. Puhumattakaan siitä, mitä joku ehdotti, että mies opettelisi asentamaan kynnet ja ripset. Toisaalta moni mies mielellään tuunailee autoja tai solmii perhoja, joten ihan loogista että joku virittelee vaimoaan...
Mutta sen illuusion ylläpitäminenhän on naiselle vain raskaampaa ja köyhdyttävämpää. Ei musta ole yhtään parempi, että nainen lisäksi piilottelee todellista ulkonäköään mieheltä. On mukavan rehellistä, että osa ulkonäön muokkausta on sen myöntäminen, että kyse on 1. muokkaamisesta, ei luonnollisesta ulkonäöstä, ja 2. asiasta, johon palaa rahaa ja aikaa. Silloin molemmat on samalla kartalla.
Toki hyvä vaihtoehto on myös se, että ulkonäköä ei muokkailla tai sitä tehdään erittäin vähän. Mutta jos muokkauksia otetaan, on musta pelkästään kiva jos mieskin maksaa niistä.
Mutta jos ajatellaan, että ulkonäön muokkaukseen kuuluu suhtautua avoimesti puolisoiden kesken, niin eikö se olisi suurempi välittämisen osoitus, että mies opettelisi tekemään ne muokkaukset naiselleen, kuin että antaa vain rahaa? Yhteistä laatuaikaa kivan harrastuksen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Silleen jos on vaan vähän rahaa, niin ihmettelen miksi ette opettele tekemään osaa kauneudenhuollosta kotona. Kyllä mies oppisi juurikasvun värjäämään, tekemään jonkun kosteuttavan hoidon ja kädet ja kynnet huoltamaan. Itse ostan esimerkiksi olaplexiä kotiin ja hoidan sillä hiuksia (kallista, mutta vielä kalliimpaa sama kampaajalla). Monet kosmetologin ja kampaajan palvelut on sellaisia, mitkä pystyy kotona tekemään halvalla kun hankkii välineet ja katsoo jonkun videon, ei toki kaikki ja ymmärrän hemmottelu/ylellisyysajatuksen noissa hoidoissa käymisen suhteen.
En todellakaan anna kuin koulutetun ja luotettavan ripsiteknikon laittaa mulle volyymiripsiä. Siinäkin menee hänellä 120min uusiin ripsiin ja huoltoon 60min.
Mä itseasiassa ostin kynsienlaittovälineet kerran, pois lukien ammattimainen kynsien sähköviila jonka saa vain y-tunnuksella. Mulla meni 5 tuntia laittaa ne kynnet ja ne lähti melkein heti pois. Jätän senkin mieluummin ammattilaiselle.
Mies on lapsen kanssa kun käyn noissa.
Olen kotivärjännyt ja kasvattanut tukkaani nyt riittävästi ja haluan, että ammattilainen leikkaa ne muotoon ja vaalentaa tyvikasvun.
Säästän muusta.
Kun sanon, että kummallakaan ei ole paljon rahaa, tarkoitan että olemme alempaa keskiluokkaa emmekä miljonäärejä. Halusin ilmentää tasa-arvoa ettei joku käsitä, että hän on minun rikas sugar daddyni tai jotain.
Hohhoijaa.
Miehesi voisi sitten romanttisesti laulaa sinulle (vanhan, Fredin ,1960-luvun italialaisen Bambola-iskelmän sanoja hiukan sovittaen):
" Nukke pieni mun,
sinuun purkaudun ;
nyt ja taas aina uudestaan,
Ethän koskaan luotain lähde ,
ethän sä mun luotain lähde ,
hyvä olla on näääääääin..
tässä vain lähekkäin .
Näin kun elää saa...
en pyydä parempaa,
nukke pieni pöydälläin
kun mua jälleen odottaa....jne."
Mun mielestä siinä ei ole mitään, että mies osallistuu kuluihin. Meillä kaikki rahat ovat yhteisiä eikä erotella kumpi maksaa tai kumpi ansaitsee.
Mutta tiedän, ettei moni ajattele niin ollenkaan, vaan moni nainen maksaa kaikki lastenkin kulut ilman miehen osallistumista. Siitä huolimatta nainen voi kokea itsensä siipeilijäksi ja tuntee huonommuutta, koska ei ansaitse yhtä paljon kuin mies. Siksi ajatus, että mies maksaisi naisen omia kuluja, on monen vaikea hyväksyä. Moni nainen korostaa omaa itsenäisyyttään sillä, että pitää kunnia-asianaan selviytyä kaikesta yksin ilman miehen tukea. Kun tämä on asenteena, niin miehen osallistuminen kauneudenhoitokuluihin on takuuvarmasti paheksuttavaa heidän taholtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on kyse pääasiassa siitä, että siellä makuuhuoneen puolellakin on miehellä kivempaa kun nainen on laittautunut :)
Miten? Eikö siellä pitkät kynsitörräkkeet ja räpsyripset ole vain tiellä ja tukka menee sekaisin ja hiuslisäkkeet roikkuvat? Vai oletko sinä sängyssä vain paikoillasi?
No ehkä teillä ei ole paljon rahaa käytössä, koska nuo kolme asiaa vievät teiltä 3 300 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on kyse pääasiassa siitä, että siellä makuuhuoneen puolellakin on miehellä kivempaa kun nainen on laittautunut :)
Miten? Eikö siellä pitkät kynsitörräkkeet ja räpsyripset ole vain tiellä ja tukka menee sekaisin ja hiuslisäkkeet roikkuvat? Vai oletko sinä sängyssä vain paikoillasi?
Eivät ole tiellä, tosin pitkät kynnet ovat muutenkin epäkäytännölliset, mieluummin meikkaa ja laittelee muuta. Tuohon kysymykseesi voisin vastata, että meneehän autokin käytössä sotkuiseksi, mutta sitten myöhemmin siivotaan jotta on taas mukava käyttää uudestaan. Miehellä voi olla tarve samalla tavalla laitella vaimoa :)
Mun mies maksaa silloin tällöin kampaajani ja kosmetologin ihan vaan koska haluaa ilahduttaa mua. Tällä hetkellä kun olen opiskelija ei budjetti noihin usein riitä.
Mtn mauttomia tekoripsiä tai kynsiä en käytä.
Niin, siis miehellä on säännöllinen kuukausipalkka 45 000e vuodessa ja mulla 30 000e - 35 000e vuosipalkka tulee erisuuruisina summina vuoden mittaan. Lisäksi, olen ollut välillä lasten kanssa kotona yhteiskunnan tukien varassa jotka miehen palkan takia oli pienet.
Meillä on asuntolaina ym. muitakin kuluja niin kuin elämässä on. Maksetaan kaikki kulut yhdessä.
Miehellä menee vuodessa sen verran ulkonäköönsä, mitä nyt hiusten koneelliseen leikkaukseen menee 10-25e parin kuukauden välein, perusrasvoihin ja hygieniatuotteisiin.
Mulla saattaa olla ettei kuukauteen tule rahaa juurikaan, ja menoja on. Sitten taas tulee enempi rahaa. Käytetään rahaa myös muuhun, kuten säästetään lomille ja käydään ulkona.
Tiedoksi, että mulla ei ole hiustenpidennyksiä vaan oma pitkä paksu tukka jonka haluan leikkauttaa muotoon ja ylläpitää sitä. Ei ole myöskään isoja räpsyripsiä eikä pitkiä rakennekynsiä.
Tykkään lyhyistä rakennekynsistä ja luonnollisen näköisistä volyymiripsistä. Se on oma asiani. Kenenkään muun ei niistä tarvitse pitää.
Kyse oli siitä, että koska mun kauneudenhoito on paljon kalliimpaa kuin miehen ja mun tulot epäsäännöllisemmät, hän osallistuu kuluihini. Niin, että pääsen aina huoltoihin ajallaan.
Kiinnosti tietää, miksi tämä asia on niin kauheaa. En oikein vieläkään ole saanut siihen kunnon vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella hän pimppaa mua kun itse nuo haluan? Niiden haluaminen lähtee minusta. Pitäiskö hänen pitää mun ripsiä yms. rumina niin sitten olis hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis miehellä on säännöllinen kuukausipalkka 45 000e vuodessa ja mulla 30 000e - 35 000e vuosipalkka tulee erisuuruisina summina vuoden mittaan. Lisäksi, olen ollut välillä lasten kanssa kotona yhteiskunnan tukien varassa jotka miehen palkan takia oli pienet.
Meillä on asuntolaina ym. muitakin kuluja niin kuin elämässä on. Maksetaan kaikki kulut yhdessä.
Miehellä menee vuodessa sen verran ulkonäköönsä, mitä nyt hiusten koneelliseen leikkaukseen menee 10-25e parin kuukauden välein, perusrasvoihin ja hygieniatuotteisiin.
Mulla saattaa olla ettei kuukauteen tule rahaa juurikaan, ja menoja on. Sitten taas tulee enempi rahaa. Käytetään rahaa myös muuhun, kuten säästetään lomille ja käydään ulkona.
Tiedoksi, että mulla ei ole hiustenpidennyksiä vaan oma pitkä paksu tukka jonka haluan leikkauttaa muotoon ja ylläpitää sitä. Ei ole myöskään isoja räpsyripsiä eikä pitkiä rakennekynsiä.
Tykkään lyhyistä rakennekynsistä ja luonnollisen näköisistä volyymiripsistä. Se on oma asiani. Kenenkään muun ei niistä tarvitse pitää.
Kyse oli siitä, että koska mun kauneudenhoito on paljon kalliimpaa kuin miehen ja mun tulot epäsäännöllisemmät, hän osallistuu kuluihini. Niin, että pääsen aina huoltoihin ajallaan.
Kiinnosti tietää, miksi tämä asia on niin kauheaa. En oikein vieläkään ole saanut siihen kunnon vastausta.
Kateellisia ovat.
Ihan outo tuo ajatuksenkulku. Yhtä hyvin voit ajatella, että teillä on yhteiset rahat ja perheen budjettiin sisältyy sinun kauneudenhoitokulusi. Sen sijaan ihmetyttää, että perheessä, jossa aikuisilla ei ole paljoa rahaa käytettävissä, laitetaan noihin palveluihin 300 euroa kuukaudessa ja meikit ja muut hörspellykset päälle.
Käytän sinkkuna omaan hyvivointiini ja terveyteeni yli tuon 300 euroa kuukaudessa, mutta minulla on hyvä palkka ja paljon rahaa ja siltikin jää säästöön eli sinällään kyllä ymmärrän, että itseensä panostaminen on ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
No sinun juttuja, sinä maksat. Miehelle riittää pyllistys, ei siinä kampauksia ja kynsiä tarvita
Mikä ihmeen pyllistys? Miksi se riittäisi, ja jos sun miehelle riittää, miksi luulet että riittää muillekin?!
Tottakai ap saatte maksaa iulut ihan kuin tahdotte, ei kuulu muille,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole tiellä, tosin pitkät kynnet ovat muutenkin epäkäytännölliset, mieluummin meikkaa ja laittelee muuta. Tuohon kysymykseesi voisin vastata, että meneehän autokin käytössä sotkuiseksi, mutta sitten myöhemmin siivotaan jotta on taas mukava käyttää uudestaan. Miehellä voi olla tarve samalla tavalla laitella vaimoa :)
Ei sillä oo tarvetta mua laitella vaan mulla on tarve. Hänestä se on nättiä, mutta tarvetta ei ole. Hän osallistuu ystävällisesti kuluihin.
No jos olet miehesi mielestä ilman noita meikkejä, kampauksia yms. niin ruma että hän on jopa valmis maksamaan siitä, että näytät joltain muulta kuin itseltäsi, niin kai tuo on ihan loogista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto? Oli ehkä maailman huonoin vertaus. En minä ainakaan autolla aja sen takia, että se näyttää hyvältä. Se on kulkuneuvo enkä minä siihen laita mitään koristeita, jotka ajaessa menee rikki tai haittaa ajamista.
Molemmilla on rahat vähissä ja laitatte ripsi-, kynsi- ja kampaamopalveluihin 3 300 euroa vuodessa ja siihen päälle ihonhoitotuotteet, meikit ja muu kosmetikkaa.
Mun on vaikea ymmärtää, koska mun ja mieheni mielestä ripsilisäkkeet on hirveitä. Enkä ymmärrä kynsien laittoakaan, koska se ei parantaisi elämääni millään tavalla, vaan pikemminkin hankaloittasi sitä.