Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksamme miehen kanssa puoliksi kauneudenhoitokuluni. Mitä vikaa siinä on?

Yhteinen asia
16.02.2020 |

Kerroin Kehu miestäsi - ketjussa että maksamme miehen kanssa puoliksi, joskus hän maksaa enemmänkin, mun kauneudenhoitokulut. Hän kun tykkää katsoa niitä, joten pidetään yhdessä huolta että on rahaa ripsihuoltoihin ja kampaajaan ym.
Kerroin, että kummallakaan ei ole paljon rahaa käytössä. Tilanteen mukaan mennään.

Tämä sai alapeukkuja.

Miksi ihmeessä?

Mulla menee ripsihuoltoon kolmen viikon välein n. 70e ja kampaajalle parin kuukauden välein n. 150e.
Kynsihuoltoon menee myös kolmen viikon välein n. 70e.

Miksi mun pitäis yksin maksaa nämä kaikki?
Ihonhoitoon ja meikkeihin kuluu myös rahaa.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on kyse pääasiassa siitä, että siellä makuuhuoneen puolellakin on miehellä kivempaa kun nainen on laittautunut :)

Miten? Eikö siellä pitkät kynsitörräkkeet ja räpsyripset ole vain tiellä ja tukka menee sekaisin ja hiuslisäkkeet roikkuvat? Vai oletko sinä sängyssä vain paikoillasi? 

Eivät ole tiellä, tosin pitkät kynnet ovat muutenkin epäkäytännölliset, mieluummin meikkaa ja laittelee muuta. Tuohon kysymykseesi voisin vastata, että meneehän autokin käytössä sotkuiseksi, mutta sitten myöhemmin siivotaan jotta on taas mukava käyttää uudestaan. Miehellä voi olla tarve samalla tavalla laitella vaimoa :)

Ei sillä oo tarvetta mua laitella vaan mulla on tarve. Hänestä se on nättiä, mutta tarvetta ei ole. Hän osallistuu ystävällisesti kuluihin.

Noh ole onnellinen, miehesi selvästi välittää sinusta. Erittäin hyvä asia.

Vierailija
62/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mielestä siinä ole mitään pahaa. Hyvähän se vaan on. Mieshän niitä ripsiä enemmän näkeekin....

Minun mies maksaa joskus minun brassisokeroinnin.

Onhan se nyt ihan älytöntä, että mies laittaa sinut rahan kanssa valmistelemaan genitaalisi häntä varten ja sinä nielet itkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on kyse pääasiassa siitä, että siellä makuuhuoneen puolellakin on miehellä kivempaa kun nainen on laittautunut :)

Miten? Eikö siellä pitkät kynsitörräkkeet ja räpsyripset ole vain tiellä ja tukka menee sekaisin ja hiuslisäkkeet roikkuvat? Vai oletko sinä sängyssä vain paikoillasi? 

Eivät ole tiellä, tosin pitkät kynnet ovat muutenkin epäkäytännölliset, mieluummin meikkaa ja laittelee muuta. Tuohon kysymykseesi voisin vastata, että meneehän autokin käytössä sotkuiseksi, mutta sitten myöhemmin siivotaan jotta on taas mukava käyttää uudestaan. Miehellä voi olla tarve samalla tavalla laitella vaimoa :)

Auto? Oli ehkä maailman huonoin vertaus. En minä ainakaan autolla aja sen takia, että se näyttää hyvältä. Se on kulkuneuvo enkä minä siihen laita mitään koristeita, jotka ajaessa menee rikki tai haittaa ajamista. 

Se oli vitsi...

Vierailija
64/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan outo tuo ajatuksenkulku. Yhtä hyvin voit ajatella, että teillä on yhteiset rahat ja perheen budjettiin sisältyy sinun kauneudenhoitokulusi. Sen sijaan ihmetyttää, että perheessä, jossa aikuisilla ei ole paljoa rahaa käytettävissä, laitetaan noihin palveluihin 300 euroa kuukaudessa ja meikit ja muut hörspellykset päälle. 

Käytän sinkkuna omaan hyvivointiini ja terveyteeni yli tuon 300 euroa kuukaudessa, mutta minulla on hyvä palkka ja paljon rahaa ja siltikin jää säästöön eli sinällään kyllä ymmärrän, että itseensä panostaminen on ihan mukavaa. 

Mulla on hevonen, jonka ylläpito maksaa. Se on yksin mun harrastus. Selventääkö yhtään?

Vierailija
65/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi ihmeellistä olisi, että perheen yhteisistä varoista maksetaan myös tällaiset kulut. Kun olette tavanneet, on sinulla todennäköisesti ollut kynnet ja ripset ja yms. Olet kampaajalla ja kosmetologilla käynyt. Miehesi tiesi mennessänne yhteen tämän asian sinusta, miksi sinun tulisi muuttaa itsesi suhteessa, jollei se esimerkiksi taloudellisista syistä olisi pakko tehdä? En näe mitään syytä miksei pariskunta osallistuisi yhdessä kaikkiin pariskunnan kuluihin. Samoin meillä toimii suhde mieheni kanssa, käyn säännöllisesti erilaisissa kosmetologin hoidoissa ja ripset löytyy, kynsille ei omasta mielestä ole tarvetta. Maksan puuhat yhteiseltä kortilta, ei aiheuta minkäänlaista keskustelua. Olemme molemmat yli 40 v ja taloudellinen tilanteemme on hyvä, ei tarvetta pohtia voinko pistäytyä siellä tai täällä. Käyn jos tarve on ja tottakai maksan yhteisillä rahoilla, joista suurin osa on miehen hankkimia, koska olen tällä hetkellä kotona lasten kanssa.

Vierailija
66/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voisi sitten romanttisesti laulaa sinulle (vanhan, Fredin ,1960-luvun  italialaisen Bambola-iskelmän sanoja hiukan sovittaen):

" Nukke pieni mun,

sinuun purkaudun ;

nyt  ja taas aina uudestaan,

Ethän koskaan luotain lähde ,

ethän sä mun luotain lähde ,

hyvä olla on näääääääin..

tässä vain lähekkäin .

Näin kun elää saa...

en pyydä parempaa,

nukke pieni pöydälläin

kun mua jälleen odottaa....jne."

Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
67/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen teidän suhdettanne ylläpidetään sinun ulkonäölläsi. Ja mitäs sitten kun tekoripset ja kynnet ei enää riitä kun kroppa nyt sattuu vanhenemaan ja sitä ei pysty peittelemään tekohärpäkkeillä loputtomasti ?

Kauhean mustavalkoinen ajattelutapa. Itse haluan niitä pitää, koska tykkään siitä että on ripset näkyvissä eikä tarvitse levittää ja putsailla ripsaria.

Meillä on hyvä henkinen yhteys ja asiat kunnossa. Nämä asiat eivät poissulje toisiaan. En ala koko elämäämme tänne selostamaan.

Olisit varmaan tuota mieltä, vaikka itse maksaisin kaiken, vai kuinka?

Vai onko kyse siitä että miesten ei kuulu välittää, huomata eikä pitää härpäkkeitä kauniina? Jos pitää, niin sitten on heti pinnallinen eikä rakasta?

Sinusta kuten muistakin joille tehdään jatkuvasti ripsiä, tulee ripsikalju. Kiellä tämä, ihan sama mulle, mutta niin siinä käy että kun vuosia jatkat niin ei ole pintaa mihin laittaa. Sama mikä liima sama kuka ja miten tekee. Ripsikaljuus odottaa.

Vierailija
68/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voisi sitten romanttisesti laulaa sinulle (vanhan, Fredin ,1960-luvun  italialaisen Bambola-iskelmän sanoja hiukan sovittaen):

" Nukke pieni mun,

sinuun purkaudun ;

tässä vain lähekkäin .

Näin kun elää saa...

en pyydä parempaa,

nukke pieni pöydälläin

Tuskinpa sun asenne muuttuis tästä yhtään, vaikka maksaisin itse kauneudenhoitoni kokonaan. Sä oot sovinisti joka ajattelee, että minä ja mun mies ollaan pinnallisia bimboja vain siksi, että tykkään pitää kestoripsiä ripsarin tilalla ja tykkään käydä kampaajalla sekä pitää kädet siisteinä.

Vaikuttaa enemmän siltä, että sä olet aika näköalaton.

Vierailija
69/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Nukke pieni mun,

sinuun purkaudun ;

tässä vain lähekkäin .

Näin kun elää saa...

en pyydä parempaa,

nukke pieni pöydälläin

Tuskinpa sun asenne muuttuis tästä yhtään, vaikka maksaisin itse kauneudenhoitoni kokonaan. Sä oot sovinisti joka ajattelee, että minä ja mun mies ollaan pinnallisia bimboja vain siksi, että tykkään pitää kestoripsiä ripsarin tilalla ja tykkään käydä kampaajalla sekä pitää kädet siisteinä.

Vaikuttaa enemmän siltä, että sä olet aika näköalaton.

Miehesi on ihana tapaus, jotkut palstalaiset vain kiusoittelevat :)

Tai ovat kateellisia.

Vierailija
70/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko miehenkin kauneudenhoitokulut puoliksi?

Vierailija
71/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on nyt siis tarve saada tietää miksi joistakin tuo asia on ihmeellinen, että miehes maksaa osan sun tekokauneudentuotteista. Mua ihmetyttää tässä se että mitä ihmettä sä sillä tiedolla teet. Jos kerran et ole epävarma ja hoet moneen kertaan että itte tykkäät noista tekoripsistä ja -kynsistä, mieheskin tykkää eikä sun mielestä siinä ole mitään ihmeellistä jotta mies maksaa niistä myös, niin mitä sinä sitten välität siitä mitä muut sanoo. Edelleen ajattelen sun olevan epävarma ja jollaintavoin huonoitsetuntoinen, senverran paljon täällä olet puolustuskannalla ja selitättämällä selität valintojasi.

Vertaankin tätä nyt itseeni, jos mun mies maksaisi jotakin mun juttuja niin ei tulisi mieleenkään laittaa siitä aloitusta tänne ja kysellä mitä muut on asiasta mieltä. Ihan sama mitä muu kansa tuumaa, eikä mulla olisi tarvetta puolustella ja selitellä sitä meidän systeemiä aaveellä. Tietysti meillä kaikilla on omat mielenkiinnon kohteemme, sulla on se että väkisin haluat tietää miksi jotkut pitää tätä teidän maksutsydeemiä ihmeellisenä. Hauska aihe kieltämättä.

Vierailija
72/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveästi menee aikaa tuohon huoltoon! Tunteja viikossa! En missään nimessä tuhlaisi aikaani tuollaiseen turhuuteen. Elämä on lyhyt ja lapset pieniä vähän aikaa.

Vierailija
73/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Maisa?

Vierailija
74/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessamme mies maksaa kaikesta suurimman osan noin muutenkin, koska tienaa suhteessa enemmän. Olen aina saanut rahaa ihan vain pyytämällä, kun on ollut menoeriä. Käytän myös toisinaan ostoksia maksaessani rinnakkaiskorttia. Menettely sopii molemmille, koska hän arvostaa siitä, että pidän kokonaisvaltaisesti huolta itsestäni. Tämä ei tarkoita pelkästään meikkaamista, sillä sitä en harrasta arjessa juuri ollenkaan, vaan että pystyn treenaamaan haluamillani tavoilla, syömään puhtaasti ja ravitsevasti sekä huoltamaan kehoa hierontakäynneillä ja mieltä virkistäytymishoidoilla.

75/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi miesystävä, joka haluaisi minun olevan posliini, vaatisin silloin häntä maksamaan sokeroinnin eli 70€ 2kk välein

Vierailija
76/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto? Oli ehkä maailman huonoin vertaus. En minä ainakaan autolla aja sen takia, että se näyttää hyvältä. Se on kulkuneuvo enkä minä siihen laita mitään koristeita, jotka ajaessa menee rikki tai haittaa ajamista. 

Se oli vitsi...

Okei, sori en ihan tuosta tajunnut. 

Vierailija
77/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on nyt siis tarve saada tietää miksi joistakin tuo asia on ihmeellinen, että miehes maksaa osan sun tekokauneudentuotteista. Mua ihmetyttää tässä se että mitä ihmettä sä sillä tiedolla teet. Jos kerran et ole epävarma ja hoet moneen kertaan että itte tykkäät noista tekoripsistä ja -kynsistä, mieheskin tykkää eikä sun mielestä siinä ole mitään ihmeellistä jotta mies maksaa niistä myös, niin mitä sinä sitten välität siitä mitä muut sanoo. Edelleen ajattelen sun olevan epävarma ja jollaintavoin huonoitsetuntoinen, senverran paljon täällä olet puolustuskannalla ja selitättämällä selität valintojasi.

Vertaankin tätä nyt itseeni, jos mun mies maksaisi jotakin mun juttuja niin ei tulisi mieleenkään laittaa siitä aloitusta tänne ja kysellä mitä muut on asiasta mieltä. Ihan sama mitä muu kansa tuumaa, eikä mulla olisi tarvetta puolustella ja selitellä sitä meidän systeemiä aaveellä. Tietysti meillä kaikilla on omat mielenkiinnon kohteemme, sulla on se että väkisin haluat tietää miksi jotkut pitää tätä teidän maksutsydeemiä ihmeellisenä. Hauska aihe kieltämättä.

Niin siis olettaen, että kaikki mitä olen sanonut on totta....Mua kiinnostaa asia yhteiskunnallisesti. Tulin todistaneeksi sen, että sovinismia on yhä riittämiin: Jos nainen haluaa laittautua, ja laittaa tekoripset, hän ei voi olla fiksu. Ei varsinkaan, jos mies maksaa hänen kauneudenhoidostaan.

Nainen saa olla kaunis ja hoitaa kauneuttaan vain tietyllä tavalla, tai muuten hänet leimataan. Mitään todellista valinnanvaraa ei ole.

Sofi Oksanen on Finlandia palkittu kirjailija, jolla on pidennykset, korkokengät ja korsetti. Hänkin on puhunut siitä, että todellista feminismiä on se, että älykkönainenkin voi laittautua ja olla naisellinen.

On uskomatonta, että niin moni on alapeukuttanut tällaista asiaa, ja myös mielenkiintoista, koska se kertoo paljon asenteesta naisia kohtaan ja stereotypioista.

Kaikille tulee mieleen joku bimbo. En oo yhtään sellainen vaan enemmän cybergoottinörtti.

Vierailija
78/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa mitään kummallista ole. Meillä on yhteiset rahat ja minä olen hoitovapaalla ja en saa juuri mitään rahaa joten mies meillä kaiken maksaa tällä hetkellä.

Vierailija
79/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olettaen, että kaikki mitä olen sanonut on totta....Mua kiinnostaa asia yhteiskunnallisesti. Tulin todistaneeksi sen, että sovinismia on yhä riittämiin: Jos nainen haluaa laittautua, ja laittaa tekoripset, hän ei voi olla fiksu. Ei varsinkaan, jos mies maksaa hänen kauneudenhoidostaan.

Nainen saa olla kaunis ja hoitaa kauneuttaan vain tietyllä tavalla, tai muuten hänet leimataan. Mitään todellista valinnanvaraa ei ole.

Sofi Oksanen on Finlandia palkittu kirjailija, jolla on pidennykset, korkokengät ja korsetti. Hänkin on puhunut siitä, että todellista feminismiä on se, että älykkönainenkin voi laittautua ja olla naisellinen.

On uskomatonta, että niin moni on alapeukuttanut tällaista asiaa, ja myös mielenkiintoista, koska se kertoo paljon asenteesta naisia kohtaan ja stereotypioista.

Kaikille tulee mieleen joku bimbo. En oo yhtään sellainen vaan enemmän cybergoottinörtti.

Ei, vaan kaikessa lyhykäisyydessään: Fiksu nainen ei laita av-palstalle kyselyä siitä mitä mieltä toiset on tekohärpäkkeistä mistä mies maksaa osan. Fiksu nainen luottaa itseensä, ei piittaa muiden mielipiteistä jos asia ei koske ketään muuta ja fiksu nainen ei varsinkaan tee yhteiskunnallisia päätelmiä av-palstan muutaman kommenti perusteella koska fiksu nainen ymmärtää ettei se ole kattava otanta.

Vierailija
80/88 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se bimbomainen vaikutelma tulee siitä, että itse kerrot että on pakko käydä säännöllisesti laitattamassa kynnet ja ripset, vaikkei ole rahaa tilillä.

Luulisi että tärkeään asiaan olisi mahdollista budjetoida rahat silloin kun sitä valuuttaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän