Siskoni olettaa että meillä on varaa tulla häihin kesällä ulkomaille
Kohde tyyliin Amsterdam. 3 yötä menisi minimissään ja sitten vielä lahjat ja vaatteet...2 aikuista ja 2 lasta. Ei mitään mahdollisuukdia kyllä kun edes tonni ei riitä mihinkään. Lähemmäs 3 tonnia pitäisi olla ja kun on jo kesäkuussa kesätyöpalkat kilahtaa tileille vasta heinäkuussa. Sit päästään ehkä lintsille ja Tallinnan risteilylle. Sisko suutuin kun jouduimme sanomaan että emme pääse. Lahjan lähetän toki.
Kommentit (380)
Miksi olette niin tyhjätaskuja, ettei teillä ole varaa lentää yhteen Euroopan kaupungeista johon on eniten lentoja saatavilla hyvinkin edullisesti ja yöpyä siellä muutama päivä? Ettekö ole töissä, perheen aikuiset?
Vaikka opiskelisitte, voitte silti tehdä osa-aikatyötä josta kaksi aikuista säästää helposti monta sataa. Vähän ryhtiä nyt!
miksi tuollaiset ihmiset tekee lapsia, jotka eivät kykene edes säästämään saatika tajuamaan, että sinne eurooppaan pääsee muutenkin kuin lentokoneella. muutaman satasen maksaa, jos menette laivalla ja junalla. laivalla voi nukkua ja junassakin voi nukkua. kun on kaksi vanhempaa mukana, niin toinen valvoo, kun toiset nukkuu ja sitten vaihdetaan vuoroja. lisäksi jos ja kun tulee pysähdyksiä matkalla, niin voi lapsten kanssa käydä vaikka nähtävyyksiä katsomassa. tehdä yhdestä surkeasta hääreissusta koko perheen euroopan loma. yöpyä voi halvallakin. yksi hotellihuone maksaa jotain satasen, sinne isoon parisänkyyn mahtuu ihan hyvin kaksi aikuista ja lapset - ei aina tarvitse nukkua omissa sängyissä,lastenkin on hyvä oppia tuo. laittakaa ne putket umpeen ettette tee vahingossakaan enää yhtäkään lasta, kun ei noidenkaan kanssa näytä onnistuvan.
Tehdään me kolmaskin, olen luultavasti raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisia ovat nämä ihmiset kenellä ei ole mitään asiallista vaatetusta ja jokaisiin juhliin täytyy aina erikseen ostaa vaatteet? Oikeasti mitä ihmettä??
Olen myös oppinut täällä, että on olemassa ihmisiä joilla ei ole yhtään siistiä vaatetta. Ei edes suoria housuja, puolihametta, ei yhden ainoaa paitapuseroa, toppia tai neuletta.
Rahapula estää vaatteiden ostamisen uusina, mutta samoilla ihmisillä ei myöskään ole yhtäkään sukulaista, ystävää tai tuttavaa, joilta voisi lainata vaatteita, eikä heidän asuinpaikkakunnallaan ole ainoatakaan kirpputoria tai Facebookin annetaan/myydään/vaihdetaan -ryhmää. Lisäksi lähiseudulla ei ole postia, R-kioskia tai Matkahuollon toimipistettä, joihin voisi tilata torista tai huutonetistä ostetun käytetyn vaatteen.
Toisinaan epäilen, että näitä postauksia kirjoittelee joku tekoäly tai humanoidi, jolle kaikki normaaliin elämään kuuluva on täysin vierasta.
Opiskelukaveri meni naimisiin Kroatiassa. Totesin heti kun kertoi siitä että totta kai tulen! Olin kotiäiti, kuopus vähän reilu vuoden ikäinen häiden aikaan, joten rahat oli tiukilla. Päädyttiin siihen että lähden yksin, reissu (6pv) maksoi kokonaisuudessaan n. 500e ja oli aivan loistavaa, ihanaa nähdä rauhassa kavereita joita tulee nähtyä liian harvoin. Ja olihan se ainutlaatuinen kokemus, katolinen kirkko ja kroatialaiset hääperinteet. Jos siskoni menisi naimisiin ulkomailla niin ne rahat kaivettaisiin jostain ja mentäisiin, mieluiten koko perheellä vaikka toiselle puolelle maapalloa! Kolmea tonnia en kyllä saisi tuommoiseen reissuun menemään mitenkään, lennot Damiin on halpoja ja on muitakin majoitusvaihtoehtoja kuin ne kalleimmat hotellit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kukaan Suomessa ole niin köyhä että kolme tonnia ei löydy noinvain? Kyllä kuule hyvin moni on.
Yhden hengen viikonloppureissu KeskiEurooppaan maksaa luokkaa max 500e, ei kolme tonnia.
Tässähän oli kyseessä 4 hengen perhe. Ei yksi ihminen.
Ap voi vallan hyvin mennä sinne siskonsa häihin yksin.
Eikä se 4 hengen pwrhekään kolmea tonnia maksa. Lähellekään.
Mistä sinä ap:n voimiset tiedät? Sinä voisit mennä yksin, mutta muiden pääsemiset on ihan eri juttu. Aina kannattaa muistaa että sinä katsot asiaa oman elämäsi kautta. Muut elää eri elämää. Ja siten heidän voimisensa ovat erit kuin sinun.
Minua huolestuttaa miten ap kykenee hoitamaan lastensa asiat, jos jo yksin Euroopassa matkustaminen on ylitsepääsemätöntä. Kyllä tuohon normaalin, terveen aikuisen pitäisi kyetä. Jos ei ole normaali, ei olisi pitänyt lisääntyä.
Aapeellä voi olla vaikka mitä esteitä, joita sinä et tiedä olevan olemassakaan. Minulla on yksi tuttu, kolmen lapsen äiti, joka ei omien sanojesa mukaan uskalla lähteä ulkomaille. Hän on fiksu ja korkeakoulutettu firman pomo. Toinen tuttuni taas on kolmen lapsen isä, jolla on siltakammo. Hän ei uskalla olla sillan päällä, mikä rajoittaa matkustamista oikeasti.
Mutta joo, voisiko aapee kertoa asuinpaikkakuntansa? Nyt enemmistö ärsyttävästi olettaa, että hänen kustannuksensa alkavat vasta Helsinki-Vantaan lentokentältä, mutta ei kai aapee ole sellaista sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kukaan Suomessa ole niin köyhä että kolme tonnia ei löydy noinvain? Kyllä kuule hyvin moni on.
Yhden hengen viikonloppureissu KeskiEurooppaan maksaa luokkaa max 500e, ei kolme tonnia.
Mistä sinä ap:n voimiset tiedät? Sinä voisit mennä yksin, mutta muiden pääsemiset on ihan eri juttu. Aina kannattaa muistaa että sinä katsot asiaa oman elämäsi kautta. Muut elää eri elämää. Ja siten heidän voimisensa ovat erit kuin sinun.
Minua huolestuttaa miten ap kykenee hoitamaan lastensa asiat, jos jo yksin Euroopassa matkustaminen on ylitsepääsemätöntä. Kyllä tuohon normaalin, terveen aikuisen pitäisi kyetä. Jos ei ole normaali, ei olisi pitänyt lisääntyä.
Aapeellä voi olla vaikka mitä esteitä, joita sinä et tiedä olevan olemassakaan. Minulla on yksi tuttu, kolmen lapsen äiti, joka ei omien sanojesa mukaan uskalla lähteä ulkomaille. Hän on fiksu ja korkeakoulutettu firman pomo. Toinen tuttuni taas on kolmen lapsen isä, jolla on siltakammo. Hän ei uskalla olla sillan päällä, mikä rajoittaa matkustamista oikeasti.
Mutta joo, voisiko aapee kertoa asuinpaikkakuntansa? Nyt enemmistö ärsyttävästi olettaa, että hänen kustannuksensa alkavat vasta Helsinki-Vantaan lentokentältä, mutta ei kai aapee ole sellaista sanonut.
Ei ap ole kertonut mitään tuollaista. Hän ei vain viitsi.
Sisko saisi maksaa lennot, jos meinaa, että vierailla on varaa lähteä ulkomaille hääjuhlaan. On ajattelematonta järjestää häät ulkomailla ja törkeää suuttua, jos joku ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Sisko saisi maksaa lennot, jos meinaa, että vierailla on varaa lähteä ulkomaille hääjuhlaan. On ajattelematonta järjestää häät ulkomailla ja törkeää suuttua, jos joku ei pääse.
Se matka on halpa ja tolla idealla pitäisi sittwn korvara kotimaankin matkat jotka on kalliita.
Vierailija kirjoitti:
miksi tuollaiset ihmiset tekee lapsia, jotka eivät kykene edes säästämään saatika tajuamaan, että sinne eurooppaan pääsee muutenkin kuin lentokoneella. muutaman satasen maksaa, jos menette laivalla ja junalla. laivalla voi nukkua ja junassakin voi nukkua. kun on kaksi vanhempaa mukana, niin toinen valvoo, kun toiset nukkuu ja sitten vaihdetaan vuoroja. lisäksi jos ja kun tulee pysähdyksiä matkalla, niin voi lapsten kanssa käydä vaikka nähtävyyksiä katsomassa. tehdä yhdestä surkeasta hääreissusta koko perheen euroopan loma. yöpyä voi halvallakin. yksi hotellihuone maksaa jotain satasen, sinne isoon parisänkyyn mahtuu ihan hyvin kaksi aikuista ja lapset - ei aina tarvitse nukkua omissa sängyissä,lastenkin on hyvä oppia tuo. laittakaa ne putket umpeen ettette tee vahingossakaan enää yhtäkään lasta, kun ei noidenkaan kanssa näytä onnistuvan.
Mene takaisin peruskouluun opettelemaan kirjoitustaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mieskin tyhmä invalidi? Miksei hän mene?
Minä lensin 1980-luvulla kolme kertaa USA:n länsirannikolle minun vaihto-oppilasperheen lasten häihin ja sieltä tuli koko viisihenkinen perhe minun häihini 1992.
Totta kai oli kiva lomailla samalla ja auttaa häävalmisteluissa. Mutta kyllä se pääasiallinen syy oli kunnioittaa ja juhlia rakkaan ihmisen tärjeää päivää. (Vaikka miehenikin tapasin niissä häissä joten ihan kannattava reissu oli näin jälkeenpäin katsoen siinäkin suhteessa). Mutta tällaiset asiat taitavat 2020-luvun köyhä-Suuomessa olla ihan sivuseikkoja, kun kaikki ovat siellä varattomia ja syrjääntyneitä!
Vierailija kirjoitti:
Minä lensin 1980-luvulla kolme kertaa USA:n länsirannikolle minun vaihto-oppilasperheen lasten häihin ja sieltä tuli koko viisihenkinen perhe minun häihini 1992.
Totta kai oli kiva lomailla samalla ja auttaa häävalmisteluissa. Mutta kyllä se pääasiallinen syy oli kunnioittaa ja juhlia rakkaan ihmisen tärjeää päivää. (Vaikka miehenikin tapasin niissä häissä joten ihan kannattava reissu oli näin jälkeenpäin katsoen siinäkin suhteessa). Mutta tällaiset asiat taitavat 2020-luvun köyhä-Suuomessa olla ihan sivuseikkoja, kun kaikki ovat siellä varattomia ja syrjääntyneitä!
Ja olin siis opiskelija yliopistossa tuolloin, matkat tein kesätyösäästöillä, opintolainalla ja vanhempien avustuksella. Ja vanhemmat olen lennättänyt tänne Kaliforniaan varmaan kymmenen kertaa sen jälkeen edestakaisin. Kyllä perheen kesken täytyy olla apua ja tukea! Mihin tämä on kadonnut Suomesta?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olin siis opiskelija yliopistossa tuolloin, matkat tein kesätyösäästöillä, opintolainalla ja vanhempien avustuksella. Ja vanhemmat olen lennättänyt tänne Kaliforniaan varmaan kymmenen kertaa sen jälkeen edestakaisin. Kyllä perheen kesken täytyy olla apua ja tukea! Mihin tämä on kadonnut Suomesta?!
Onko sitä koskaan ollutkaan?
Mietityttää, miten ap:n perhe meinaa elättää lapsensa jos muutaman satasen reissuun ei ole varaa. Puskuria pitää aina olla säästössä eikä kerjätä käsi ojossa toisilta ja yhteiskunnalta kun itse olette ne lapset tehneet. No, onhan tutkittukin että tyhmimmät ja kouluttamattomimmat lisääntyvät eniten....
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette niin tyhjätaskuja, ettei teillä ole varaa lentää yhteen Euroopan kaupungeista johon on eniten lentoja saatavilla hyvinkin edullisesti ja yöpyä siellä muutama päivä? Ettekö ole töissä, perheen aikuiset?
Hyvin monella ei todellakaan ole varaa tosta noin vaan häiden takia lentää mihkään. Rahalle on tärkeämpää käyttöä monessa perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monella ei todellakaan ole varaa tosta noin vaan häiden takia lentää mihkään. Rahalle on tärkeämpää käyttöä monessa perheessä.
Jos rahasta on noin tiukkaa, lapsia ei olisi pitänyt hankkia tuollaiseen tilanteeseen. Talous tulee hoitaa vakaalle mallille ennen perheellistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää, miten ap:n perhe meinaa elättää lapsensa jos muutaman satasen reissuun ei ole varaa. Puskuria pitää aina olla säästössä eikä kerjätä käsi ojossa toisilta ja yhteiskunnalta kun itse olette ne lapset tehneet. No, onhan tutkittukin että tyhmimmät ja kouluttamattomimmat lisääntyvät eniten....
Mitä sä selität?
Dameihin yleensä maksaa noin 150-200 e edestakaisin per henki, siihen päälle majoitus ja muut kulut PARISTA päivästä.
Jännä juttu, että täällä etuoikeutut vikisee. Onko niin vaikeaa uskoa, että monella ei ole ylimäärästä rahaa?
Siihen menee rahaa ja aikaa.
Tämä on oikea ongelma, ei alapeukkuainesta. Asiaa on vaikea ymmärtää niiden, jotka ovat aina asuneet Etelä-Suomessa.