Baareissako ei enää tanssita?
Olin 18v tyttäreni kanssa eilen viihteellä. Eipä ole yhtä pitkään aikaan baareissa tullut käytyäkään kuin ihan muutaman kerran. Tyttäreni kertoi ettei ainakaan täällä meillä päin baareissa enää tanssita vaan niissä istutaan ja lauletaan karaokea sekä pelataan mm. Biljardia. Tosiaan ei baareissa muuta tapahtunutkaan. Onneksi paikalla oli myös muita vähän iäkkäämpiä joten baarissa missä olimme klo 02.00 asti myös muita tanssilattialla olevia oli kuin minäkin. Minulle oli aikanaan juuri se tanssiminen se juttu viihteelle mennäkin eikä juominen. En mikään hyvä ole mutta kunhan omaksi ilokseni heilun reilusti. Eilen oli toki myös alkoa käytössä vaikka sitä en tanssimiseen tarvitsekaan.
Onko tosiaan näin muillakin paikkakunnilla ettei disco tanssi kulttuuria enää ole? Milloin tämä on loppunut? Nyt sen 20v olen poissa ollut yöelämästä.
Kommentit (21)
Menen itse baariin ottamaan rennosti enkä tanssimaan hikipäässä.
Seksi- ja deittailuseura haetaan nykyään tindereistä joten tanssiminen ei kiinnosta enää niin paljon (varsinkaan miehiä, jotka harrasti sitä saadakseen naisia).
Minulle se rennosti ottaminen olisi juurikin tanssimista. Ei hiki hatussa mutta kuitenkin kunnolla liikkuen. Lähdin nuorenakin pitämään hauskaa baariin enkä istumaan. Silloin se kultuuri toki sitä olikin.
Oikeastaan sääli että ei ole enää olemassa tämmöistä helpompaa lähestymistapaa kuin tinderi. Miehekikin olen discon huumassa tavannut. Itselleni ei tarvetta eikä toivottavasti ole tulevaisuudessakaan tarvetta ketään uutta tavata. Ollaan oltu mieheni kanssa yli 20v yhdessä. Jäin vain miettimään miten vaikeaa nykyään ketään olisi miesten lähestyä.
Ap
Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Vielä 10 vuotta sitten täälläkin paikallisissa baareissa tanssittiin, mutta nyt meno on passiivisempaa, jos joskus erehtyy menemään.
Baarit ovat ihan kamalia paikkoja. Musiikki on liian lujalla. Ihmiset huutavat sen musiikin yli, ketään ei kuule oikeasti, keskustelu on tunkkaista mölinää. Loppuillasta jokainen mökeltää jotain omaa käsittämätöntä juttuaan, olo on huono ja taksijono pitkä.
Tanssimisessa sentään on jotain järkeä. Aika kuluu kuin siivillä, on tekemistä ja ihana musiikki vie mukanaan. Tanssisin tuhat kertaa mieluummin, kun menisin baariin / kuppilaan kärsimään. Makuasioita, toki.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se rennosti ottaminen olisi juurikin tanssimista. Ei hiki hatussa mutta kuitenkin kunnolla liikkuen. Lähdin nuorenakin pitämään hauskaa baariin enkä istumaan. Silloin se kultuuri toki sitä olikin.
Oikeastaan sääli että ei ole enää olemassa tämmöistä helpompaa lähestymistapaa kuin tinderi. Miehekikin olen discon huumassa tavannut. Itselleni ei tarvetta eikä toivottavasti ole tulevaisuudessakaan tarvetta ketään uutta tavata. Ollaan oltu mieheni kanssa yli 20v yhdessä. Jäin vain miettimään miten vaikeaa nykyään ketään olisi miesten lähestyä.
Ap
Nykyään skeneen on myös tullut ulkkarit jotka on estottomampia ja muutenkin rohkeampia lähestymään joten se on entisestään ajanut kantikset tinderöimään. Tanssilattialla oleminen on suurelle osalle nuorista miehistä ajanhukkaa vielä entistäkin enemmän.
tarvittais taas ååkke blomqvistia opettamaan nuorisolle diskotansseja
en ois kyllä itsekkään kehdannut mennä tanssilavalle jos kaikilla olis ollut kamerat ja somet mukana
Missä olisi sellainen baari, jossa tanssittaisiin vanhemman musan tahdissa? En tykkää nykymusiikista.
T. Keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
en ois kyllä itsekkään kehdannut mennä tanssilavalle jos kaikilla olis ollut kamerat ja somet mukana
Tää on ihan totta tosin nykyään taitaa olla jo rajoituksia ettei saa kuvata vapaasti. Kameroiden yleistyessä tää oli ongelma kun mustasukkaiset kyttäsi puolisoitaan bilekuvista toisten sometileiltä jne.
Samoinhan topless-auringonotto on jäänyt historiaan vaikka oli 30-40 vuotta sitten yleistä hupia jos lähti käymään edes naapurikaupungissa.
Baari, jossa olisi melodista tanssimusaa, ois ihana. 70-luvulta Boney M., Supremes, kasarilta sen ajan kansainvälisiä tanssihittejä, ysäriltä muutama dance / teknobiisi. 2000-luvulta EDM- ja trance-biisejä, meidän ajalta ne melodisimmat. Olisi iso, avara tanssitila, hiljaisempi tila pubimaisemmalle jutulle, iso baaritiski.
Eipä juuri. Tosin itse valikoinkin baareja, jotka on pubityyppisiä, joissa saa keskittyä juomiseen ja juttelemiseen muiden kanssa ilman että on liikaa hälyä tai häiriöitä. Enemmänkin kyllä ne on sitten klubi- tai yökerho-tyylisiä paikkoja missä tanssitaan, baarit on enemmän jutteluun ja juomiseen, karaokeen ja biljardin pelailuun ja tikanheittoon, tai vaikka lautapelien pelaamiseen.
Baareissa? Itse ainakin kutsun baareiksi lähinnä juuri niitä istuskelupaikkoja, joihin mennään kaverien kanssa heittämään läppää tuopin ääressä, ehkä pelaamaan biljardia tai jotain samalla. Yökerhoja ja klubeja ja reivejä löytyy sitten tanssihaluisille kyllä. Itse olen joskus käynyt niistä lähinnä seuraa pokaamassa, tanssimista en harrasta. Mutta niissä on enemmän sellaista iskemismeininkiä ja tutustumista kuin baareissa joissa useimmat on kaveriporukkansa kanssa eivätkä halua vieraiden lähestymisiä.
"Minulle se rennosti ottaminen olisi juurikin tanssimista. Ei hiki hatussa mutta kuitenkin kunnolla liikkuen. Lähdin nuorenakin pitämään hauskaa baariin enkä istumaan. Silloin se kultuuri toki sitä olikin."
Tämä.
Rakastan sitä, jos voisi bilettää ilman että tarvitsee puhua, ottaa kantaa, olla mukavitsikäs, nauraa vaikka ei naurata. Saisi vaan mennä musiikin mukaan ja unohtaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Seksi- ja deittailuseura haetaan nykyään tindereistä joten tanssiminen ei kiinnosta enää niin paljon (varsinkaan miehiä, jotka harrasti sitä saadakseen naisia).
Tinderissä ei roiku edes enemmistö suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä ei roiku edes enemmistö suomalaisista.
Entäs seuraa hakevista suomalaisista?
Vierailija kirjoitti:
Baari, jossa olisi melodista tanssimusaa, ois ihana. 70-luvulta Boney M., Supremes, kasarilta sen ajan kansainvälisiä tanssihittejä, ysäriltä muutama dance / teknobiisi. 2000-luvulta EDM- ja trance-biisejä, meidän ajalta ne melodisimmat. Olisi iso, avara tanssitila, hiljaisempi tila pubimaisemmalle jutulle, iso baaritiski.
eikös noita jotain mummodiskoja ole
tosin itse muistan että baareissa soi usein monenlainen musiikki. pitää vaan osata mennä oikeisiin paikkoihin eikä johonkin teini yökerhoihin
Hep