Oletko jättänyt myöhästelijän kyydistä?
Jotkut odotuttavat itseään yhä uudelleen. Sitten naureskellaan että mulla on varmaan päässä vikaa... oon varmaan adhd.. Ilmoitin tällaiselle selittelujälle että lähtö on tiettyyn aikaan ja sillon myös lähdetään. Mökkiviikonloppuun ehti muut hyvin, mutta myöhästelijä soitti 20min sovitun ajan jälkeen ja haukkui meidät täysin. Viestejä viikonlopun pilaamisesta tullut näemmä pitkin yötä.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Saisko näitä Oletko jättänyt myöhästelijän kyydistä? -juttuja eikä omien ominaisuuksien hehkutusta?
Joo, lisää kertomuksia myöhästelijöiden jättämisestä.
Tuttava sanoi ilmoittaneensa ettei pääse töihin migreenin takia koska oli aamu venähtänyt niin, ettei ehtinyt tärkeään aamupalaveriin. Ei kuulema haittaa, koska hän on niin tärkeä osa tätä projektia, ettei palaveria voi pitää ilman häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koko perhe on aina myöhässä :D
Sillä yleensä kuitataan kaikki.
Meidät myös tunnetaan siitä ja asialle naureskellaan että taas ne myöhäset on myöhässä heheh
Että meidän perheen tavaramerkki johon voi luottaa.
Ei ainakaan meitä kohtaan olla koskaan oltu ilkeitä vaan enemmänkin ymmärtäväisiä ja lupsakoita.
Johtuu varmasti siitä että olemme noin muuten todella rakastettavia ja ihania.
Meillä on kaltaisenne tuttavaperhe. Tiedämme jo olla laskematta illanistujaisissa yhtään mitään esim. tarjoilujen suhteen heidän saapumisensa varaan. Muut aloittavat silloin kun on sovittu ja nämä tulevat sitten kun tulevat. Joskus se tarkoittaa että he syövät kylmää ruokaa kun muut ovat jo kahvilla. Ja joka kerta kuullaan monipuolinen selostus hassunhauskoista kommelluksista jotka johtivat tällä kertaa myöhästymiseen, kun pyydettynä saapumisaikana pitikin vielä nopeasti mennä kaupan kautta tai isäntä alkoi ajaa nurmikkoa (!).
Kyllä me ollaan sellaisia värikkäitä persoonia.
Koko muun maailman on heh parempi mukautua meidän tahtiin kuin meidän maailman.
Ollaan siinä mielessä persoonallisia. Ymmärrän kyllä että joitain se ärsyttää, kun asiat ei mene haluamallaan tavalla. Meidän isännän perheen vanhemmat on myös lapsuudessa hemmoteltu ja ovat aina saaneet asiat haluamalllaan tavalla. Siksi eivät siedä muutoksia ja myöhästelyjä :)
Isäntä on meillä sellainen setvijä ja selviytyjä. Hän käyttää taolaista metodia olla kuin vettä.
Mikä tarkoittaa jos myöhästytään lomalta niin ei mennä lomalle ja ei ollut tarkoitus mennäkään.
Viime vuonna myöhästyimme Thaimaan lomalta. Isäntä totesi kylmän viileästi että ei ollut tarkoituskaan mennä. Näin se kohtalo sen päätti.
Ei ole tullut jätettyä ketään kyydistä myöhästymisen takia mutta voisi hyvin opettaa näille myöhästeliöille käytöstapoja. Eräskin kaveri viestitti että tulee hakemaan koiransa minulta (oli ollut viikon hoidossa kun kaveri oli siippansa kqnssa matkoilla) sinä päivänä klo 17:oo. Laitoin kaikki tavarat ja vesi kipot ja muut pussiin valmiiksi hieman ennen sovittua aikaa. Lopulta tulivat klo 20:oo eikä mitään selitystä tai pahoittelua myöhästymisestä. Näitä myöhästeliöitä on ihmeen paljon ihmisissä. Monet kerrat on saanut odottaa tunnin tai pari sovitun ajan jälkee että milloin toinen tulee. Moni ei edes ymmärrä pahoitella asiaa. Itsekin tietty välillä myöhästelen mutta vain 5-10 min mutta pistän heti toiselle viestiä jos huomaan etten kerkea ajoissa psikalle.
Olen jättänyt kyydistä. Vuosia sitten, yhteiskuljetus harrastukseen. Useampi kyytiläinen piti noukkia matkan varrelta kyytiin. Kaikki muut olivat spovitussa paikassa sovittuun aikaan, viimeistä kyyditettävää ei vain kuulunut eikä näkynyt. Muu porukka odotti autossa ja ihmetteli. Soitettiin ja laiteltiin tekstiviestiä, ei mitään. Pohdittiin jo onko jotain tapahtunut kun ei millään saa yhteyttä (ei tiedetty osoitetta). Noin 10 minuutin odottelun jälkeen tyyppi lopulta soitti, oli kiukkuinen kun herätettiin kesken unien. Kuulemma puoli tuntia menis vielä kun tarttee aamupalakin syödä ja käydä suihkussa. Ehdotettiin että nappaa voikkarin mukaansa ja heittää vaatteet päälleen niin odotetaan se viisi minuuttia vielä. Ei kelvannut kun hänen täytyy saada syödä aamupala rauhassa. Siinä vaiheessa todettiin että selvä, syöpä sinä aamupalasi ja suihkutella ihan rauhassa, me jatketaan matkaa.
Saatiin kuulla jälkikäteen miten veemäisiä yms. ollaan ja miten hän joutui maksamaan turhasta ja blaablaa. Jos oltais odotettu niin oltais koko porukka myöhästytty eli käytännössä maksettu tyhjästä, meidän vuoro kun meni jo. Sama tyyppi kyseli kyytejä ihan pokkana joskus myöhemminkin, ihmetteli etten innostunut ajatuksesta kun hän sentään asuu ihan mun matkan varrella ;D
Entisellä ystävälläni oli tapana sopia tapaamisia, mutta sitten tapaamista edeltävänä tai samana päivänä, muuttaa aikaa tunnilla parilla myöhäisemmäksi. Joustin pitkään ja muutin aikaa hänen mielensä mukaan. Mutta kun toisin päin joustoa ei ollut minuuttiakaan, päätin lopettaa koko ystävyyden. Esim. olimme menossa ostoksille ja jäin hetkeksi katselemaan jotain näyteikkunaa, tämä "ystäväni" hermostui viivästyksestä niin paljon, että lähti kävelemään yksin eteenpäin ja haukkui minua lorvailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin myöhästelijän vuoksi aikoinaan työpaikkaa. Olin työssä työpaikassa, jossa työskentelimme yksin. Toisin sanoen kotiin ei pääse lähtemään ajoissa, mikäli vuoroon saapuva työkaveri myöhästyy.
Yhdellä muutoin mukavalla työkaverilla oli tapana myöhästellä. Usein noin 10 minuuttia ennen hänen vuoron alkua tuli viesti "myöhästyn vähän". Useimmiten tämä tarkoitti 5-10 minuuttia, mutta joskus myös tuntia.
Toisinaan hänellä oli tapana tulla töihin minuutilleen silloin kun vuoro alkaa, esimerkiksi klo 18:00. Hän siis leimasi sisään kun työt alkoivat, mutta jatkoikin siitä sitten suoraan tupakalle, ja tuli päästämään edelisen kotiin 5-10 minuuttia myöhässä.
Tämä tuotiin esimiehen tietoon ja palavereissa puhuttiin kuinka tärkeää ajoissa töihin saapuminen on. Kuitenkaan ei koskaan mitään muutosta tapahtunut kahden vuoden aikana.
Hänen (myöhästelijän) yksi argumentti oli "saathan sä palkkaa siitä yliajasta sitten" ei millään mennyt tuon tyypin kaaliin, että minua ei kiinnosta se ylimääräinen palkka vartin myöhästelystä! Kyseessä on se, että koskaan ei voinut tietää koska pääsee kotiin! Vakio oli että koskaan ei pääse ajoissa, joskus pääsee 5 minuuttia myöhässä, joskus puoli tuntia myöhässä.
Kyyti odotti minua usein kymmeniä minuutteja turhaan. Myöhästymisillään varasti siis minun aikani lisäksi myös muiden ihmisten aikaa. En siis voinut kulkea töihin julkisilla, vaan aina kyydillä.
Työkaveri ehdotti palaverissa paikan sulkemista myöhästymistapauksessa. Siitä ei kuulemma hyvää seuraisi. Toinen dilemma on, että mikäli paikan haluaa lyödä kiinni, kuinka kärrätä asiakkaat ajoissa ulos kaupasta?
Minä irtisanouduin ja löysin itselleni mukavan työn naapurikunnasta. Kukaan ei myöhästele kuin poikkeustapauksissa, hyvällä syyllä.
Tyyppiesimerkki huonosta johtamisesta.
Kyllä. Myöhästelijälle pitäisi antaa ensin varoituksia, ja jos nämä ei tehoa, niin irtisanominen on sitten ainoa vaihtoehto. Eihän tuollainen venkoilu työpaikalla ei ole mitenkään hyväksyttävissä.
Viimeinen uudissana ymmärrettävästi kirjoitti:
Minulla on aina tapana tapakasvattaa sääntösuomalaisia vähän joustamaan. Eli möyhästelen aina.
Olen niin rakastettava ja hyvä sekä makean upea superfatsutapaus, että se annettakoon minulle anteeksi.
Tätä kautta myös suomalaiset saavat oppia ettei se myöhästely ole mikään paha asia.
Myöhästely voi jopa pelastaa hengen. Voihan sitä myöhästyä myös toiseen suuntaan. Eli olla vahingossa töissä liian pitkään.
Enemmän vain tapakasvatusta ja asenteellista rajua muutosta niin suomalaisetkin oppii myöhästelemään ja hyväksymään sen. Onhan se sananakin meillä sanastossa sanana muiden joukossa.
Sanana sanastossa se on muiden sanojen joukossa saatanakin.
Minua ei tarvitsisi toista kertaa mökkiviikonlopulle odotella, jos jätettäisiin myöhästymisen takia kyydistä. En nimittäin haluaisi tulla toiste.
Olen huomannut, että nämä myöhästymisestä hermostuvat ihmiset ovat sellaisia, jotka sanelevat sen lähtöajan ja lähtöpaikan ja siinä sitten ota tai jätä.
Mieluummin jätän. Pitäkää mökkinne ja kyytinne.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nykyään "myöhässä" töistä melkein joka aamu. Liukuma on klo 10 asti, joten oikeasti en ole myöhässä, mutta olen myöhässä siitä tavoitteesta jonka olen asettanut itselleni. Esim. olen ajatellut olevani töissä 8.30, mutta ei se koskaan onnistu vaan olen vasta 9.15.
Tämä on todella häiritsevää ja aamut tuntuvat kaaokselta. Muuten olen yleensä ajoissa ja pidän kiinni sovituista aikatauluista. Nämä arkiaamut ovat lähteneet ihan käsistä. Herään kuitenkin aina 6.15-6.45, ja en silti ehdi ikinä töihin edes 8.30. Työmatkaan menee 25 minuuttia...
Olen lähtenyt purkamaan ongelmaa, koska en vain kestä tällaista etten muka pääse lähtemään ajoissa. Seuraavanlaiset syyt olen keksinyt:
- Liukuma, eli ei ole pakko olla tiettyyn aikaan, joten ei ole mitään väliä jos onkin myöhemmin töissä
- Aamupalaan kuluva kohtuuttoman pitkä aika, koska selaan somea tai luen kirjaa
- Vessassa käyminen somea selaillen, siinä venyy vessareissu helposti 15min mittaiseksi
- Väsymys, ei jaksa herätä kun voi vielä vähän torkuttaakinNoillehan voisi kaikille helposti tehdä jotain. Aina ennen olen selvinnyt aamutoimista noin tunnissa. Heti, kun ei ole pakko olla jossain tiettyyn aikaan, homma lähtee käsistä. Kamalan stressaavaa se on ja tuntuu todella tyhmältä herätä aikaisin vain siksi, että voi höntsäillä kotona, ja silti joka aamu tulee myös kiire. Olisi kamalaa, jos joka paikkaan lähteminen olisi tällaista sähellystä ja myöhästelyä.
Mitä jos vain antaisit itsellesi luvan nauttia hitaista aamuista? Kun kerran on liukuma ja sitä mahdollisuus käyttää :) Mulla on muuten sama ongelma ja se juontaa juurensa siihen, kun nukun huonosti ja siinä aamupuolella yötä nukkuminen on kaikista syvimmillään. Kuudelta herääminen on kidutusta. Sovin sitten jossain vaiheessa, että ok - en suostu heräämään ennen seitsemää enkä siis laita kelloa sitä ennen soimaan. Mieluummin myöhemmin. Hyvinvointi parani, kun ei aina herännyt kesken syvimmän unen. Maailma on tehty aamuvirkkujen ehdoilla, mutta uidaan me vastavirtaan :)
Vierailija kirjoitti:
Minua ei tarvitsisi toista kertaa mökkiviikonlopulle odotella, jos jätettäisiin myöhästymisen takia kyydistä. En nimittäin haluaisi tulla toiste.
Olen huomannut, että nämä myöhästymisestä hermostuvat ihmiset ovat sellaisia, jotka sanelevat sen lähtöajan ja lähtöpaikan ja siinä sitten ota tai jätä.
Älä huoli, ei sinua kukaan sinne kaipaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, ei sinua kukaan sinne kaipaakaan.
Siinä tapauksessa meillä ei ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut alun perinkään tiettyyn aikaan ja lähtöpaikkaan? Myöhästymisen ymmärtää, jos on hyvä syy ja asiasta ilmoitetaan etukäteen, mutta jos se on vain toisen hitautta ja ajattelemattomuutta, niin ei ole kiva odotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa muuten te aina ajoissa olijat, että miten te olette aina ajoissa? Menettekö joka paikkaan varttia aiemmin kuin pitäisi? Uppoudutteko koskaan keskusteluun tai kirjaan tai työhön niin, että ette ole koko ajan tietoisia siitä mitä kello on? Oletteko kaikki aamuihmisiä vai onko teillä vaan tosi rautainen itsekuri?
Nykyisin on äärimmäisen helppo laittaa kännykkään hälyytyksiä kellonaikoihin, jolloin pitää esim. keskeyttää työnteko, lopettaa kirjan lukeminen, somettaminen, nukkuminen, leffan katsominen, pelaaminen tai mihin nyt ikinä oletkaan uppoutunut juuri ennen kuin pitää lähteä johonkin.
Kokemusmaailmasi on ihan eri kun ihmisillä joista tässä puhutaan. Ei ole mitään työntekoa/somea/nukkumista/leffaa etc. mitä keskeyttää, kun se aika vaan katoaa. Yritä nyt eläytyä ja kuvitella että olet lähdossä kotoa junaan joka lähtee 7:13. Heräät ajoissa, otat suihkun, laitat vaatteet päälle ja ruokit kissan; menet pesemään hampaita ja kännykän mukaan kello on 6:52 - jes, ollaan ajoissa! Peset hampaita sen 2 min ajastimen kanssa ja puet päällesi, seuraavan kerran kun katsot kelloa ovea lukitessasi se on jo 7:03 eli tiedät jo etukäteen että missasit junasi. Mihin v-ttuun se aika meni, jos hampaiden pesuun menee vain 2 min ja sen jälkeen laitoit vain takin päälle??? Tuolta tuntuvat aikahypyt, kello raksuttaa triplanopeudella verrattuna omaan kokemustahtiin.
Itse lasken aamusuihkussa seku8nteja, etten vain myöhästy toistä. Siis suihkutellessa lasken mielessä koko ajan 1, 2, 3...60 että pysyn kärryillä ajankulusta. Suihkussä käynti ja pukeutuminen tuntuu 5 minuutilta, mutta kun tsekkaan kelloa seuraavan kerran, onkin kulunut jo vartti.
Oletus on, että aikuinen ihminen oppii, kuinka kauan hänellä menee esim. pukeutumiseen. Pieni lapsi ei tällaista hahmota koska ei osaa kelloa lainkaan. Mutta jos aikuisenakaan ei ole oppinut että kun joka ikinen päivä tähänkin asti siihen pukemiseen meni vartti eikä viisi minuuttia, niin siihen pitää jatkossa varata vartti eikä viisi minuuttia... silloin on jotain aivoissa niin pahasti vialla, että suosittelen henkilökohtaisen avustajan hankkimista.
Oletko tyhmä, lukutaidoton vai molempia? Tietenkin tiedän miten paljon normaaleihin toimintoihin menee aikaa. En myöhästele töistä tai muualtakaan, koska olen tietoinen ajankulusta ja siitä että sitä kuluu triplasti omaan kokemusmaailmaani verrattuna. Ehdin ajoissa (=5 minuuttia etuajassa) jos kaikki menee nappiin, mutta usein ei mene. Pieniä aikaavieviä tapahtumia on viime aikoina ollut mm. kissa oksentanut yön aikana, pyykit unohtuivat koneeseen illalla, alkoi satamaan sillä sekunnilla kun haluan ovesta ulos (= sadehousujen etsintä ja päällepuku), pyöränavaimet/junakortti jäivät toiseen laukkuun, jne. jne. jne. Olen jo hyväksynyt että kaikkeen menee aina 3 kertaa pidempään kun ajattelen, ja silti aina vituttaa kun on kiire ja myöhästymisen uhka. Kiva saada lokaa niskaan kun yritän vain avata miltä ajankulku tuntuu ajantajuttoman perspektiivistä.
Silloin kun ollaan lähdössä aamulla töihin ei todellakaan aleta ripustella mitään pyykkejä tai etsiä sadehousuja.
Et ota sateevarjoa / sadevarusteita, jos ulkona sataa? Sepä järkevää 🤔Ohis
En jos ne eivät ole löydettävissä ilman että etsiminen johtaa töistä myöhästymiseen. Sen verran kannattaisi ennakoida, että sateenvarjoa säilyttäisi eteisessä käden ulottuvilla aina.
Olen pistänyt merkillä että usein nämä myöhästyjille hermostuvat ovat juuri sitä porukkaa joka seisoo liikennevaloissa punaisella ja liikennettä ei näy maassa eikä halmeessa.
Eli helmee porukkaa.
Näille kun sanoo armeijassa että kieri ja hauku kuin vyötärömato, niin johan alkaa kuulua ihmeellistä hyörinää ja koiran haukuntaa muistuttavaa elehtimistä.
Ja kun on sovittu aika, niin aina nämä ovat jo 15 minuuttia ajoissa paikallaan. Tälle itseasiassa kaikissa lambada-maissa nauretaan. Kyllä joustoa pitäisi löytyä ja varsinkin rentoa tekemistä.
Sellainen tikku perseessä suorittaminen rasittaa muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut alun perinkään tiettyyn aikaan ja lähtöpaikkaan? Myöhästymisen ymmärtää, jos on hyvä syy ja asiasta ilmoitetaan etukäteen, mutta jos se on vain toisen hitautta ja ajattelemattomuutta, niin ei ole kiva odotella.
Eihän minulta ole kysytty, että sopiiko se, vaan asia on ollut ilmoitusluonteinen.
Enkä tahallani myöhästy. Joskus vain käy niin. Jos jotain menee sivu suun sen takia, sitten menköön. Luultavasti tällaisessa mökkiporukassa olisi muutakin säätämistä ja kireyttä sen verran, että tuskin sopisin joukkoon.
Mennään eri porukalla ja mennään kaikessa rauhassa sitten kun mennään.
Mitä te myöhästymistä kritisoivat pelkäätte, että tapahtuu, jos siellä mökillä ollaankin suunniteltua myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Olen pistänyt merkillä että usein nämä myöhästyjille hermostuvat ovat juuri sitä porukkaa joka seisoo liikennevaloissa punaisella ja liikennettä ei näy maassa eikä halmeessa.
Eli helmee porukkaa.
Näille kun sanoo armeijassa että kieri ja hauku kuin vyötärömato, niin johan alkaa kuulua ihmeellistä hyörinää ja koiran haukuntaa muistuttavaa elehtimistä.
Ja kun on sovittu aika, niin aina nämä ovat jo 15 minuuttia ajoissa paikallaan. Tälle itseasiassa kaikissa lambada-maissa nauretaan. Kyllä joustoa pitäisi löytyä ja varsinkin rentoa tekemistä.
Sellainen tikku perseessä suorittaminen rasittaa muitakin.
Jees ja sitten raivotaan, kun kaikki eivät olekaan yhtä tarkkoja ja vaativia itseään ja muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän minulta ole kysytty, että sopiiko se, vaan asia on ollut ilmoitusluonteinen.
Enkä tahallani myöhästy. Joskus vain käy niin. Jos jotain menee sivu suun sen takia, sitten menköön. Luultavasti tällaisessa mökkiporukassa olisi muutakin säätämistä ja kireyttä sen verran, että tuskin sopisin joukkoon.
Mennään eri porukalla ja mennään kaikessa rauhassa sitten kun mennään.
Mitä te myöhästymistä kritisoivat pelkäätte, että tapahtuu, jos siellä mökillä ollaankin suunniteltua myöhemmin?
Mikset sitten alunperinkin mene omalla kyydillä, jos ilmoitettu hakuaika ja -paikka ei sovi?
Ja eihän se mökille perille pääsy ole mitään minuuttipeliä, vaan ongelma on se autossa kököttäminen ja toisen odottaminen turhaan. Sen vartin tai puoli tuntia ois voinu itekin käyttää kotona hyödyksi, eikä istua autossa turhanpanttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa muuten te aina ajoissa olijat, että miten te olette aina ajoissa? Menettekö joka paikkaan varttia aiemmin kuin pitäisi? Uppoudutteko koskaan keskusteluun tai kirjaan tai työhön niin, että ette ole koko ajan tietoisia siitä mitä kello on? Oletteko kaikki aamuihmisiä vai onko teillä vaan tosi rautainen itsekuri?
Nykyisin on äärimmäisen helppo laittaa kännykkään hälyytyksiä kellonaikoihin, jolloin pitää esim. keskeyttää työnteko, lopettaa kirjan lukeminen, somettaminen, nukkuminen, leffan katsominen, pelaaminen tai mihin nyt ikinä oletkaan uppoutunut juuri ennen kuin pitää lähteä johonkin.
Kokemusmaailmasi on ihan eri kun ihmisillä joista tässä puhutaan. Ei ole mitään työntekoa/somea/nukkumista/leffaa etc. mitä keskeyttää, kun se aika vaan katoaa. Yritä nyt eläytyä ja kuvitella että olet lähdossä kotoa junaan joka lähtee 7:13. Heräät ajoissa, otat suihkun, laitat vaatteet päälle ja ruokit kissan; menet pesemään hampaita ja kännykän mukaan kello on 6:52 - jes, ollaan ajoissa! Peset hampaita sen 2 min ajastimen kanssa ja puet päällesi, seuraavan kerran kun katsot kelloa ovea lukitessasi se on jo 7:03 eli tiedät jo etukäteen että missasit junasi. Mihin v-ttuun se aika meni, jos hampaiden pesuun menee vain 2 min ja sen jälkeen laitoit vain takin päälle??? Tuolta tuntuvat aikahypyt, kello raksuttaa triplanopeudella verrattuna omaan kokemustahtiin.
Itse lasken aamusuihkussa sekunteja, etten vain myöhästy toistä. Siis suihkutellessa lasken mielessä koko ajan 1, 2, 3...60 että pysyn kärryillä ajankulusta. Suihkussä käynti ja pukeutuminen tuntuu 5 minuutilta, mutta kun tsekkaan kelloa seuraavan kerran, onkin kulunut jo vartti.
Oletus on, että aikuinen ihminen oppii, kuinka kauan hänellä menee esim. pukeutumiseen. Pieni lapsi ei tällaista hahmota koska ei osaa kelloa lainkaan. Mutta jos aikuisenakaan ei ole oppinut että kun joka ikinen päivä tähänkin asti siihen pukemiseen meni vartti eikä viisi minuuttia, niin siihen pitää jatkossa varata vartti eikä viisi minuuttia... silloin on jotain aivoissa niin pahasti vialla, että suosittelen henkilökohtaisen avustajan hankkimista.
Oletko tyhmä, lukutaidoton vai molempia? Tietenkin tiedän miten paljon normaaleihin toimintoihin menee aikaa. En myöhästele töistä tai muualtakaan, koska olen tietoinen ajankulusta ja siitä että sitä kuluu triplasti omaan kokemusmaailmaani verrattuna. Ehdin ajoissa (=5 minuuttia etuajassa) jos kaikki menee nappiin, mutta usein ei mene. Pieniä aikaavieviä tapahtumia on viime aikoina ollut mm. kissa oksentanut yön aikana, pyykit unohtuivat koneeseen illalla, alkoi satamaan sillä sekunnilla kun haluan ovesta ulos (= sadehousujen etsintä ja päällepuku), pyöränavaimet/junakortti jäivät toiseen laukkuun, jne. jne. jne. Olen jo hyväksynyt että kaikkeen menee aina 3 kertaa pidempään kun ajattelen, ja silti aina vituttaa kun on kiire ja myöhästymisen uhka. Kiva saada lokaa niskaan kun yritän vain avata miltä ajankulku tuntuu ajantajuttoman perspektiivistä.
Silloin kun ollaan lähdössä aamulla töihin ei todellakaan aleta ripustella mitään pyykkejä tai etsiä sadehousuja.
Mikäs sinä olet sitä määräämään? Jos kone on pessyt pyykit yön aikana, ne on ripustettava aamulla ennen töihin lähtöä, muuten menevät tunkkaiseksi ja/tai pyykkilogistiikka leviää käsiin, kun seuraavat erät lykkääntyvät kuivauskapasiteetin puutteen vuoksi tai ei olekaan huomiselle puhtaita vaatteita tms.
Kuka täällä hehkuttaa yhtään mitään?