Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyörätiet ja jakakäytävät muuttuvat kulkemista haittaavaksi

Vierailija
14.02.2020 |

Pyörätiet ja jalkäkäytävät on muuttumassa uuden tieliikennelain mukaan yksisuuntaisiksi. Tämähän estää ihmisten pääsemisen kiinteistöihin ongelmattomasti.
Kuka täysi imbesilli tällaista on edes ehdottanut onko tämä joku bernerin juttu taas vai mikä idiootti tällaista kesksii.
Toivon ettei tätä noudateta ollenkaan jos se tulee voimaan.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään maailmassa ei ole typerästi toimittu aiemmin. 

Vierailija
2/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja autolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan myös autolla, moottoripyörällä, kuorma-autolla, sekä kävelen, käytän julkisia ja ajan polkupyörällä. Tuota lakia vastaan aion tietoisesti toimia enkö aio muuttaa liikkumstani hankalammaksi tarpeettomasti tuon lain takia. Tuo laki on typerä sekä järjetön enkä ala järjettömyysiin vaikka laki niin sanoisi. 

Theys say jump you say how high. 

Vierailija
4/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule toimimaan eikä tapahtumaan jos pyöräteiden ym määrää lisätä puolella.

Vierailija
5/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
6/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain helsingissä joten ei ole meidän muiden ongelma. Ei tule toteutumaan missään muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/autot/art-2000006406159.html

Unohdin sanoa että ajan myös traktoria ja ruohonleikkuria vaikka sekään ei kuulu tähän. Tuo on täydellisten idioottien tekemä laki. 

käytän myös polkuja. 

Vierailija
8/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunnat ja kaupungit eivät satsaa suuria summia lisäkilpiin, niin kaikki jalkakäytävät ja pyörätiet ovat kesäkuusta alkaen yksisuuntaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuvat yksisuuntaisiksi, jos niihin ei lisätä lisäkilpeä kaksisuuntaisuudesta. Tarkennus.

Vierailija
10/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kunnat ja kaupungit eivät satsaa suuria summia lisäkilpiin, niin kaikki jalkakäytävät ja pyörätiet ovat kesäkuusta alkaen yksisuuntaisia.

Saadaan paljon sakotettavia kerralla. Miten parkkeeraaminen tapahtuu kun joku esitti että aja autolla ilmeisen ajattelemattomasti? Et saa kävellä autoltasikaan kotia kohti jos se on takanä päin vaan on ensin kuljettava poispäin kodista etsin tien ylitystä ja palattava toista puolta takaisin niin että löydät sieltä vastaavan ylityspaikan. Palata siitä takaisi samalle puolelle missä autosi ja kotisi on jotta voit kotisi kohdalla sitten kääntyä sinne. Tosi nyt auolle pääseminen on helpompaa, koska jos jätät auton ennen kotiasi. On sinun ensin käveltävä poispäin autostasi sitten ylitettävä tie palattava takaisin autosi puolelle kun olet ohittanut sen ensin toisella puolella tietä ja sitten kuljettava kotikatuasi autolle. Jos tässä vaiheessa muistat unohtaneesi jotain kotiin niin sama uuudestaan. 

Autoilua tämä haittaa myös niin että jengi joutuu vaihtelemaan kadun puolia jatkuvalla syötällä liikkuakseen paikkoihin joihin heidän on tarve päästä esim kauppojenkohdalla voi olla jopa ruuhkaa ja suojateille kun ihmiset kulkevat tien yli lain vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kunnat ja kaupungit eivät satsaa suuria summia lisäkilpiin, niin kaikki jalkakäytävät ja pyörätiet ovat kesäkuusta alkaen yksisuuntaisia.

Saadaan paljon sakotettavia kerralla. Miten parkkeeraaminen tapahtuu kun joku esitti että aja autolla ilmeisen ajattelemattomasti? Et saa kävellä autoltasikaan kotia kohti jos se on takanä päin vaan on ensin kuljettava poispäin kodista etsin tien ylitystä ja palattava toista puolta takaisin niin että löydät sieltä vastaavan ylityspaikan. Palata siitä takaisi samalle puolelle missä autosi ja kotisi on jotta voit kotisi kohdalla sitten kääntyä sinne. Tosi nyt auolle pääseminen on helpompaa, koska jos jätät auton ennen kotiasi. On sinun ensin käveltävä poispäin autostasi sitten ylitettävä tie palattava takaisin autosi puolelle kun olet ohittanut sen ensin toisella puolella tietä ja sitten kuljettava kotikatuasi autolle. Jos tässä vaiheessa muistat unohtaneesi jotain kotiin niin sama uuudestaan. 

Autoilua tämä haittaa myös niin että jengi joutuu vaihtelemaan kadun puolia jatkuvalla syötällä liikkuakseen paikkoihin joihin heidän on tarve päästä esim kauppojenkohdalla voi olla jopa ruuhkaa ja suojateille kun ihmiset kulkevat tien yli lain vuoksi. 

No mutta uusi tieliikennelakihan sallii myös vastaantulevien puolelle pysäköimisen, jos siitä ei ole merkittävää haittaa liikenteelle.

Vierailija
12/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuossa on? Entä jos tien sivussa on vain yksi jalkakäytävä? Sakottaako poliisi, jos kulkee väärään suuntaan jalkakäytävällä? Pitääkö kiertää kilometri, että sadan metrin päässä olevasta lähikaupasta pääsee kotiin oikeaan suuntaan meneviä väyliä pitkin?

Inhoan kaikenlaisia tientukkijoita (olen ahkera kengänkuluttaja), mutta rajansa kaikella. Verorahoille olisi varmasti parempaakin käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kunnat ja kaupungit eivät satsaa suuria summia lisäkilpiin, niin kaikki jalkakäytävät ja pyörätiet ovat kesäkuusta alkaen yksisuuntaisia.

Saadaan paljon sakotettavia kerralla. Miten parkkeeraaminen tapahtuu kun joku esitti että aja autolla ilmeisen ajattelemattomasti? Et saa kävellä autoltasikaan kotia kohti jos se on takanä päin vaan on ensin kuljettava poispäin kodista etsin tien ylitystä ja palattava toista puolta takaisin niin että löydät sieltä vastaavan ylityspaikan. Palata siitä takaisi samalle puolelle missä autosi ja kotisi on jotta voit kotisi kohdalla sitten kääntyä sinne. Tosi nyt auolle pääseminen on helpompaa, koska jos jätät auton ennen kotiasi. On sinun ensin käveltävä poispäin autostasi sitten ylitettävä tie palattava takaisin autosi puolelle kun olet ohittanut sen ensin toisella puolella tietä ja sitten kuljettava kotikatuasi autolle. Jos tässä vaiheessa muistat unohtaneesi jotain kotiin niin sama uuudestaan. 

Autoilua tämä haittaa myös niin että jengi joutuu vaihtelemaan kadun puolia jatkuvalla syötällä liikkuakseen paikkoihin joihin heidän on tarve päästä esim kauppojenkohdalla voi olla jopa ruuhkaa ja suojateille kun ihmiset kulkevat tien yli lain vuoksi. 

No mutta uusi tieliikennelakihan sallii myös vastaantulevien puolelle pysäköimisen, jos siitä ei ole merkittävää haittaa liikenteelle.

Miten niin?

Vierailija
14/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa on? Entä jos tien sivussa on vain yksi jalkakäytävä? Sakottaako poliisi, jos kulkee väärään suuntaan jalkakäytävällä? Pitääkö kiertää kilometri, että sadan metrin päässä olevasta lähikaupasta pääsee kotiin oikeaan suuntaan meneviä väyliä pitkin?

Inhoan kaikenlaisia tientukkijoita (olen ahkera kengänkuluttaja), mutta rajansa kaikella. Verorahoille olisi varmasti parempaakin käyttöä.

Pitää ja liikennemerkkien asentaminen maksaa vielä vtusti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit voi sakottaa jatkossa kaikkia jotka eivät tottele lakia. Totalitarismin riemuvoitto. 

Vierailija
16/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennemerkkejä pitää olla sitten ilmeisesti jokaisen porttikongin ja oven kohdalla. Miten muuten tiedät mihin suuntaan saat lähteä kun tulet ovesta ulos. 

Vierailija
17/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valtaosa kyseisistä kevyen liikenteen väylistä on tarkoitettu kaksisuuntaiselle liikenteelle, niin liikennemerkeistä vastaavat olisivat säästäneet miljoonia, jos lisäkilpi olisi tarvittu silloin, kun väylä on tarkoitettu yksisuuntaiseksi

Kevyenliikenteenväylillekkin merkkejä on laitettava näköyhteyksien päähän toisistaan, miten muuten tiedät jos tulet sellaiselle esim polulta, mihin suuntaan siinä saa kulkea. 

Vierailija
18/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan koske jalkakäytäviä vaan pyöräteitä.

Vierailija
19/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ja pyörätiet ovat toimineet ihan hyvin aina niin nyt siihen pitää saada muutos. Voidaanko jo oikeasti vaihtaa suomen nimi hölmöläksi? Kuka vttu tuollaisia idioottimaisuuksia kehittelee kuin tarpeettomat liikennemerkit?

Vierailija
20/159 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuvat yksisuuntaisiksi, jos niihin ei lisätä lisäkilpeä kaksisuuntaisuudesta. Tarkennus.

Näin.

Siirtymäaika KYMMENEN (10) VUOTTA.

Minkään väylän käyttötapa ei muutu, ja kunnilla ja kaupungeilla on kymmenen vuotta aikaa merkitä väylät.