Onko hierojan kanssa pakko puhua?
Sain lahjakortin hierontaan, mutta en ole koskaan käynyt. Saako siellä rentoutua ihan rauhassa vai "kuuluuko" hierojan kanssa jutella?
Kommentit (14)
Uikutus riittää. Uiii, iih, siitä siitä
In vinland vii hääv tis toiselle puhumisen 😱 pelko💩👍😀
Voit puhua vain sen mitä parhaaseen mahdolliseen tulokseen pääseminen tarvitsee, eli jos sinulla on vaikka työperäisiä ongelmia tms. Sen jälkeen voit olla hiljaa. Ei se ole niin vaikeaa.
Mä en ainakaan jaksa puhua, haluan nimenomaan rentoutua. Suurin osa hierojista onkin ymmärtänyt tämän, mutta osa yrittää tehdä juttua väkisin. Tietysti vastailen kohteliaasti, mut tulee ärsyyntynyt olo ja toivon mielessäni, että olis jo hiljaa. En pysty rentoutumaan sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Uikutus riittää. Uiii, iih, siitä siitä
Äitisi uikutti, kun sinua maailmaan väänsi, mutta muuten et ole uikutusta livenä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
In vinland vii hääv tis toiselle puhumisen 😱 pelko💩👍😀
Tuskin mistään puhumisen pelosta kyse. Itsekin tykkään rentoutua ihan kokonaan hieronnan ajaksi ja olen yleensä unen ja valveen rajamailla silloin. Kyllä puhua saa muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan jaksa puhua, haluan nimenomaan rentoutua. Suurin osa hierojista onkin ymmärtänyt tämän, mutta osa yrittää tehdä juttua väkisin. Tietysti vastailen kohteliaasti, mut tulee ärsyyntynyt olo ja toivon mielessäni, että olis jo hiljaa. En pysty rentoutumaan sillä tavalla.
Voit oikein hyvin sanoa, että haluat keskittyä nyt täysillä hieromisen etkä jutustelee yhtään.
Tämä on näitä "Very Finnish problems".
https://inktank.fi/wp-content/uploads/2015/10/FinnishNIghtmares.jpg
Ammattitaitoiset hierojat, kampaajat yms asiakaspalvelijat osaa kuulostella haluaako asiakas jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa kohteliaasti, että haluaisit vain hiljentyä ja rentoutua, ei puhuta paitsi jos on kysyttävää tai mainittavaa hieronnasta. Tilanne ratkaistu.
Aloittajalle. Smalltalk ei ole pakollista. Kohteliasta kuitenkin sen verran keskustella, että kerrot toivovasi hiljaisuutta ja puhetta vain jos hierontaan liittyen on jotain.
Kokemusta on erittäin puheliaasta hierojasta ja toisaalta hierojasta, joka ei puhunut sanaakaan. Puhumaton hieroja tuntui vähän oudolta ja tilanne ahdistavalta, puhelias oli aika rempseä ja otti myös kantaa hieronnan tarpeeseen. Hierojan pitäisi avata suutaan edes verran, että paikantaisi mahdolliset lihasjumien paikat.
Ei ole pakko. Mä oon ainakin aina käynyt sellaisilla hierojilla, jotka ovat osanneet havainnoida mun fiilistä. Joskus on kiva jutella, mutta ei aina jaksa. Se sijaan kerran kävin kosmetologilla, joka oli aivan hillitön moottoriturpa. Ei mun kyllä puhua tarvinnut, enkä olisi edes saanut suunvuoroa, jos olisin halunnut. :D Oli kyllä kaukana rentouttavasta kokemuksesta, enkä mennyt toista kertaa.
Alkujutut kun menet ja nautit sen ajan kun hierotaan.
Ei tarvi puhua. Toki kannattaa kertoa jos jokin käy liian kipeää tms. Onhan se vuorovaikutustilanne jo sellaisenaan. Jos hieroja puhuu voit sanoa etten jaksa nyt jutella. Yleensä ovat kuulostelleet haluanko jutella ja olleet hiljaa jos olen itse ollut hiljaa ja vastaillut vain lyhyesti kysymyksiin.