Olisitko kykenevä murhaan
Tuli vaan mieleen että kuinka moni pystyisi tappamaan vaikka olisi ollut koko ikänsä rauhallinen, tunnollinen, työssä käyvä. Itse olen aina ollut hyvin tasapainoinen ihminen mutta minulla on myös kaksi lasta ja jos joku tekisi heille jotain todella julmaa niin olisin kyllä valmis vaikka kiduttamaan kuukausia tätä henkilöä ja lopuksi murhaisin hänet. Ja tämä ihan vain siksi että Suomessa tuomiot ovat naurettavia joten en sallisi pahan ihmisen päästä helpolla ja jatkaa sitten tekojaan, vapauduttuaan.
Kommentit (87)
Enpä usko. Vaikka kuinka olisin raivoissani, niin pohjimmiltani olen pelkuri,
Ensimmäinen vastaus meni näköjään hylkyyn. Mutta eli en voisi m*rhata, siis sellainen suunnitelmallinen t@ppo. Itsepuolustuksena saattaisin t@pp@@.
Historia on täynnä "tavallisia" ihmisiä jotka oikeissa olosuhteissa ovat valmiita riistämään hengen. Todennäköisesti itse kuuluisin myös näihin.
Luulenpa että kykenisin ja jopa haluaisin,jos joku vahingottaisi perhettäni.
Myös pedofiilit ja eläinrääkkääjät saavat minut pohjattoman raivon valtaan.
En tiedä.
Ei kuitenkaan ole ollut suunnitelmissani riistää kenenkään henkeä..
Tuskin pystyisin. Vastustan myös kuolemantuomiota. Olisi yksi suurimmista painajaisista olla esim. Amerikassa valamiehenä, jossa pitäisi päättää annetaanko jollekin kuolemantuomio.
Ja en, ole kukkahattutäti ja päänsilittelijä. Suomessa on liian lepsut tuomiot. Mutta vankien kuntouttamiseen juurikin sen takia pitäisi olla enemmän resursseja. Melekosia reppanoita ne siellä olevat yleensä ovat.
En usko.
Vaikka tavallaan ymmärrän ap:n motiivit.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että kykenisin ja jopa haluaisin,jos joku vahingottaisi perhettäni.
Myös pedofiilit ja eläinrääkkääjät saavat minut pohjattoman raivon valtaan.
Mitä pahaa minäkin nyt muka tein?
Tappo tai itsepuolustuksena jonkun vahingossa tappaminen voisi olla ihan mahdollista jossain tilanteessa. Murha on käsittääkseni enemmän suunnitelmallinen, ehkä jostakin hirveästä teosta kuten raiskauksesta kostona voisin tehdä. Yhteiskunta ei paljoa rankaise.
Teoriassa ilman muuta, juuri nuo em. lapsiin ja perheeseen kohdistuneet julmuudet yms. johtaisi siihen. Sitä en voi tietää mitä tosipaikan tullen tapahtuisi. Riippuisi ehkä paljon käsillä olevasta tekotavasta kykenisinkö toteuttamaan.
Unta olen tästä nähnyt, t*poin siinä miehen hyppimällä hänen päällään. Koskaan en ole voinut niin huonosti aamulla herättyäni. Unesta on vuosia ja vieläkin puistattaa se tunnelma.
Varmasti. Lähes jokainen kykenee tappamaan, oikeissa olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Lähes jokainen kykenee tappamaan, oikeissa olosuhteissa.
Toisaalta, suurin osa ei kuitenkaan (koko ikänään) tee niin missään olosuhteissa .
Vierailija kirjoitti:
Tuskin pystyisin. Vastustan myös kuolemantuomiota. Olisi yksi suurimmista painajaisista olla esim. Amerikassa valamiehenä, jossa pitäisi päättää annetaanko jollekin kuolemantuomio.
Ja en, ole kukkahattutäti ja päänsilittelijä. Suomessa on liian lepsut tuomiot. Mutta vankien kuntouttamiseen juurikin sen takia pitäisi olla enemmän resursseja. Melekosia reppanoita ne siellä olevat yleensä ovat.
Toisaalta: juuri siellä murhaoikeuden valamiehistössähän sinulla sitten olisi myös tilaisuus äänestää sitä syytetyn kuolemantuomiota VASTAAN.
Suunnitelmalliseen murhaan en mutta itsepuolustuksen kautta ehkä
Murhista on toki (turvallisen etäisyyden päässä) jännää lukea, mutta todellisuudessahan ne ovat aina eri asia ja herättävät yleensä lähinnä vain kauhua ja kammoksuntaa muissa ihmisissä.
Luulen, että olisin kykenevä. Eikä se vaatisi edes lapseeni kohdistuvaa, vaan ihan joku Hitler menisi myös,
N51
Pystyisin ja pystyinkin. Noh okei en väkivaltaa yms. Hyväksy. Mutta tää tyyppi rai**as mun pikkusiskon jonka seurauksena pikkusisko ta**oi itsensä 16vuotiaana. Kytät ei tehny mitää joten mä tein
En kadu,mun perheeseen ei kosketa
Vierailija kirjoitti:
MInä taas jossain tapauksissa olisin kuolemantuomion kannalla.Siihen vaan vaikea vetää raja ja siksi varmaan kiellettykin.
Voisi myös ehkäistä vakavaa rikollisuutta.
Monessakin tapauksessa kuolemantuomio olisi oikeutettu.
Paha sanoa, veikkaan että totuuden tietää vasta tilanteessa jossa on aikeissa ottaa joltakulta hengen.