Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika lakkauttaa Ay-liike. Jokainen neuvotelkoon työehtosopimuksessa itse.

Vierailija
14.02.2020 |

Lakkoja, lakkoja, sitten vaaditaan vadelmaa ja mansikkaa.
Ay-liike ei maksa veroja ja sen avulla saimme nykyisen työnantajavastaisen hallituksen. Firmat karkaavat ulkomaille ja pian suomalaiset saavat pestä toistensa paitoja.
Ay- liike on aika lakkauttaa ja jokaiselle vapaus neuvotella palkkansa ja työehtosopimuksessa itse.
Samalla voisimme vaihtaa hallitusta. Suomi pitää saada polkemaan eteenpäin ja vasemmisto oppositioon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäis lakkauttaa Elinkeinoelämän keskusliitto, ja sitten muut työnantajajärjestöt. Nehän on pahimpia kehityksen esteitä.

Vierailija
2/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mikä sovitaan ITSE on TYÖSOPIMUS, työEHTOsopimus on ihan eri asia. Jokainen saa ihan missa tahansa PAREMMIN sopia kuin mitä työEHTOsopimus sanoo. Ja etkö ole itse pystynyt sopimaan paremmin. Elä kuvittele että pystyisit sopimaan paremmin kuin nyt, jos työEHTOsopimuksia ei olisi.

Minä olen onnistunut sopimaan reilusti paremmin kuin työEHTOsopimuksessa sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ei sopimusta synny, ei tietenkään karensseja ?

Zinc

Muutenhan se on kiristystä ..

Vierailija
4/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lakata työntekö, työnantajat voivat mennä aamulla itse tekemään tuloksensa.

Vierailija
5/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä itse sopiminen on puhdasta harhaa. Täälläkin jotkut kuvittelevat olevansa jotain Neuvottelijoita kun ovat saaneet palkan sovittua paremmaksi.

Jos TES järjestelmä puretaan, SUURIN osa saa VAIN lain minimin mukaan, tai EK sopiman kartellimallin mukaan.

Jos oikeasti luulette että näistä voisi aidosti neuvotella niin aika sinisilmäisiä olette...

Vierailija
6/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TES kattaa paljon paljon muutakin kuin vaan palkan. Onnea neuvotteluihin.

Vierailija
7/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä voi käydä niin, että palkka laskee radikaalisti ja joudut etsimään toisen työn.

Samalla lähtee vuorolisät ja lomat minimiin. No, amerikassakin viikon loma on sosialismia.

Että toisaalta hyvä, että palkat laskee ja lomat loppuu, niin onpa aikaa tehdä enemmän töitä, jotta pärjää.

Vierailija
8/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä suurpääoman märkiä päiväunia. Ollaan niin totuttu siihen, että suomalainen vaan puree hammasta ja puristaa kättä nyrkkiin taskussa. Mutta sitten, kun ahneus tulee tiensä päähän ja kaikkein köyhimpiä kuritetaan, sitten voi jälki olla ihan muuta.

Ja tosiaan, aina on mahdollisuus maksaa paremmin, kuin tessissä on. Hiljaista on pidellyt sillä saralla.

Vierailija
9/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä itse sopiminen on puhdasta harhaa. Täälläkin jotkut kuvittelevat olevansa jotain Neuvottelijoita kun ovat saaneet palkan sovittua paremmaksi.

Jos TES järjestelmä puretaan, SUURIN osa saa VAIN lain minimin mukaan, tai EK sopiman kartellimallin mukaan.

Jos oikeasti luulette että näistä voisi aidosti neuvotella niin aika sinisilmäisiä olette...

Juuri näin, paitsi että Suomessa ei edes ole laissa määriteltyä minimipalkaa. Se voi olla kuinka alhainen vain.

Vierailija
10/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii onnistu.

Emme voi palata kehityksessä 1900-luvun alkuvuosiin.

(ks. esim. elokuva 'Täällä Pohjantähden  alla' niin saat jonkunlaisen kuvan siitä millaista elämä oli Suomessa siihen aikaan, kun työväestön järjestäytyminen oli kiellettyä)

Vierailija
11/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lakkautetaan vaan. Päädytään takaisin 1800-luvun meininkiin, jossa työviikko oli vähintään 6 päivää, työpäivät 12-15 tuntia ja tehtaat lukittiin ulkoapäin työpäiväksi, jottei työläiset vaan pääse karkuun ja palkat sellaisia, ettei sillä elä kuin kurakuopassa kiviä syöden. Tätä tapahtuu edelleen esim. Kiinassa, Malesiassa yms. halpamaissa, joissa ihmisillä ei ole oikeuksia.

Kannatan!

Vierailija
12/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ihan ekana lakkautetaan fasismi suomesta eli korporatismi.

Vierailija
13/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TES kattaa paljon paljon muutakin kuin vaan palkan. Onnea neuvotteluihin.

Niinpä, esim. lomaraha on tesseissä erikseen sovittu asia, laki ei sitä määrää maksettavaksi. Luuletteko siis että työnantaja maksaisi lomarahaa, jos ei olisi pakko?

Vierailija
14/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin saanut palkkaani sovittua ylöspäin, mutta uudessa työpaikassa ei ole kyllä koskaan kuunneltu palkkatoiveita, joten ihan yhtä tyhjän kanssa asia on. Täytyy olla harhoissa, jos kuvittelee silloin omaavansa jotain neuvotteluvaltteja, kun oven takana on jonoa kilometrin verran. 

Zinc

Vierailija
15/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarenuorten toimistolla tylsää?

Vierailija
16/16 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkarenuorten toimistolla tylsää?

Demareilla.

Huomasit kai ettei asiaa argumentoitu mitenkään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä