Työkaveri on raskaana ja vaatii jatkuvasti taukoja ja helpotuksia
Eli raskaus taitaa olla melko tuore tapaus eikä näy ulospäin. Kesken päivää hän ramppaa neuvolassa, lääkärillä, kotona, ei suostu tekemään kaikkia työtehtäviä ja odottaa että me muut hoidamme hänen työnsä. Hän käveleekin kuin olisi viimeisillään raskaana, selkäänsä pidellen ja vatsaansa silitellen, vaikka tosiaan kukaan ei hänestä pystyisi sanomaan että edes odottaa. Itselläni on 4 lasta joista yhdet ovat kaksoset. Jopa silloinkaan kun odotin kaksosia, en tehnyt raskaudestani tuollaista numeroa.
Jos on niin raskas ettei kykene työhönsä, pitäisi jäädä kotiin.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Kotiin ei voi jäädä ellei lääkäri myönnä sairauslomaa. Niitäkin lääkäreitä vielä löytyy, joiden mielestä "raskaus ei ole sairaus". Tuon hokeman keksijä olisi pitänyt polttaa roviolla.
No eihän se raskaus ole sairaus! Lääkäri arvioi työntekijän työkyvyn ottaen huomioon työn luonteen ja raskauden laadun. Jos lääkäri on todennut että raskaana oleva pystyy työhönsä, miksi väittää muuta? Miksei väitä muuta sille lääkärille siinä tilanteessa? Sano suoraan että en jaksa. Pitää saada levätä. Lääkäri kyllä kirjoittaa sairauslomaa mikäli raskaana oleva sitä tarvitsee.
Mutta jos se työ tosiaan on puhelimeen vastaamista ja aivotyötä, voipi lorvailu olla vaikeammin perusteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Kotiin ei voi jäädä ellei lääkäri myönnä sairauslomaa. Niitäkin lääkäreitä vielä löytyy, joiden mielestä "raskaus ei ole sairaus". Tuon hokeman keksijä olisi pitänyt polttaa roviolla.
Samaan tolppaan köytettynä "Kyllä sitä nuorena jaksaa" -hokeman keksineen kanssa, kyllä!
T: Perussairaus nuoresta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No raskaus ei todellakaan ole mikään sairaus. Se on isolle osalle naisista mahtava tekosyy vältellä töitään, vastuutaan ja laiskotella. Aika moni nainen on ilmeisesti ennen raskauttakin tosi huonossa kunnossa kun alkuraskaudessakin kunto pettää. Sietäis saada potkut lusmuilusta...
Toivottavasti sinun raskaana oleva työkaveri ei peittele pahoinvointiaan vaan oksentaa reippaasti sinne, missä nyt sattuu olemaan. Vaikka sinun ruokalautasen päälle lounaalla tai asiakaspalaverissa pöydälle. Vessaan juokseminen kesken palaverin on töiden välttelyä, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Naiset on semmoisia lusmuja. Ei onnistuisi miesvaltaisella alalla tuommoinen työnantajan kuppaus tai työkaverin härski hyväksikäyttö.
Ainakin oman työuran aikana kaikkein vetelimmät ja vastenmielisimmät työkaverit ovat olleet miehiä.
Vierailija kirjoitti:
No mikä sairaus se on?
Hysteeristä vouhottamista, patologista työn välttelyä ja itsensä korostamista niin erityiseksi että!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sairaus se on?
Hysteria. Johtuu kohdusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sairaus se on?
Naapuri joutui raskauden aikana pariin otteeseen sairaalaan tippaan pahoinvoinnin vuoksi. Tuota ei olisi tapahtunut, jos hän ei olisi ollut raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sairaus se on?
Teknisesti, parasiitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on semmoisia lusmuja. Ei onnistuisi miesvaltaisella alalla tuommoinen työnantajan kuppaus tai työkaverin härski hyväksikäyttö.
Ainakin oman työuran aikana kaikkein vetelimmät ja vastenmielisimmät työkaverit ovat olleet miehiä.
Huono tuuri sulla. Mulla on neljänkymmenen vuoden työrupeama takana ja kaikkein rasittavimmat ja eniten lintsanneet työkaverit on olleet naisia. Toki muutama mieskin mahtuu mukaan mutta lähemmäs sataprosenttisesti naisia. Ja olen ittekin nainen, ettei tätä kommenttia mies tähän pökännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No raskaus ei todellakaan ole mikään sairaus. Se on isolle osalle naisista mahtava tekosyy vältellä töitään, vastuutaan ja laiskotella. Aika moni nainen on ilmeisesti ennen raskauttakin tosi huonossa kunnossa kun alkuraskaudessakin kunto pettää. Sietäis saada potkut lusmuilusta...
Toivottavasti sinun raskaana oleva työkaveri ei peittele pahoinvointiaan vaan oksentaa reippaasti sinne, missä nyt sattuu olemaan. Vaikka sinun ruokalautasen päälle lounaalla tai asiakaspalaverissa pöydälle. Vessaan juokseminen kesken palaverin on töiden välttelyä, eikö vaan?
Siinäpä se on kun ei sitä oikeasti edes okseta.
Vierailija kirjoitti:
Jopas täällä kuohahti. Mutta tosiasia on että jotkut naiset yksinkertaisesti härskisti näyttelevät vaivojaan raskaana. Hyvä tapa lintsata töistä ja yrittää huomiota. En yleistä, kunhan totean että näitä feikkaajia vaan on. Ja nyt alapeukkuja koska eihän naiset hyvänen aika näyttele, nehän ovat aina rehellisiä.
Mulle jäi vain epäselväksi että mistä sinä tiedät kuka feikkaa ja kenen vaivat on todellisia?
Minä olen voinut yhdessä raskaudessa TODELLA huonosti raskausviikot 7-14. Lääkärin mukaan toisten naisten keho reagoi voimakkaammin raskaushormooniin. Ja toisaalta se on kuitenkin hyvä merkki että hormonia erittyy, eli raskaus silloin todennäköisemmin jatkuu normaalisti ja keskenmenon vaara on pienempi. Vaikka se raskaus ei vielä noilla viikoilla näy päällepäin niin kehohan käy silti läpi ihan valtavaa muutosta, ja monen asian pitää mennä nappiin että kohdussa kehittyy terve vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä sairaus se on?
Naapuri joutui raskauden aikana pariin otteeseen sairaalaan tippaan pahoinvoinnin vuoksi. Tuota ei olisi tapahtunut, jos hän ei olisi ollut raskaana.
Naapurisi ilmiselvästi saikin saikkunsa. Mutta tämä rinnessa istuu ja silittää vatsaansa ja katselee kun muut tekevät työt. Odottaa vielä että muut huomioisivat ja olisivat empaattisia kun tässä minä istuskelen enkä muuta voi kuin hörppiä soppaa! Ei ole tietoakaan tipasta, eikä tuskin olisi vaikka silloin tällöin töitä vähän tekisikin.
Liikunta on hyväksi sikiölle! Tätähän ei saa ääneen sanoa vaan vuodelepoon pitää päästä heti kun on plussattu!
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on hyväksi sikiölle! Tätähän ei saa ääneen sanoa vaan vuodelepoon pitää päästä heti kun on plussattu!
Mieluusti sairaalaan ja tippaan niin saisi sääliä.
Täällä on näköjään muutama teeskentelijä ja työtä välttelevä äityli hermostunut. Kyllä se vaan on niin että jos raskaana on vaikeaa olla töissä syystä tai toisesta niin silloin haetaan sairaslomaa eikä tallustella työmaalla dramatisoiden ja huomiota hakien. Ja kyllä sitä saikkua saa satavarmasti jos syytä on, itsekin olin alussa töistä pois järkyttävän pahoinvoinnin takia. Eli tuommoset "nähkää minut, huomatkaa minut, olen erityinen"-tyypit pois työpaikalta kotia koppahan maata vaivaamasta muuta väkeä.
Kaikkein typerimmät kommentit ja ajattelemattomimmat laukomiset tulee lapsettomilta tai empatiakyvyttömiltä naisilta, joilla on ollut helppo raskaus. Itse nukuin ensimmäiset kolme kuukautta tauotta, oksentelin säännöllisen epäsäännöllisesti ja voin äärimmäisen pahoin. Minua huimasi, työtehoni oli nolla. Toisessa raskaudessa pääni ei toiminut yhtään, ja ennen kuin mitään edes näkyi niin selkäni oli armottoman kipeä että hyvä että kävelemään pääsin. Mahan ei tarvinnut kasvaa mitään, kun joku hermo meni piukeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näköjään muutama teeskentelijä ja työtä välttelevä äityli hermostunut. Kyllä se vaan on niin että jos raskaana on vaikeaa olla töissä syystä tai toisesta niin silloin haetaan sairaslomaa eikä tallustella työmaalla dramatisoiden ja huomiota hakien. Ja kyllä sitä saikkua saa satavarmasti jos syytä on, itsekin olin alussa töistä pois järkyttävän pahoinvoinnin takia. Eli tuommoset "nähkää minut, huomatkaa minut, olen erityinen"-tyypit pois työpaikalta kotia koppahan maata vaivaamasta muuta väkeä.
Kun sitä saikkua ei aina saa. Ymmärtäisin tällaisen katkeruuden joltain lapsettomalta, mutta toiselta äidiltä. Hieman empatiaa nyt.
Moi parannuin tänään sairaudestani, ku revastani tuli lapsi ulos.
PS. itse en ollut raskauden takia poissa kuin ne kerrat, jolloin kävin neuvolassa, ja sitten kun jäin äitiyslomalle. Neuvolaan ei päässyt työajan ulkopuolella, mutta ultrassa muistaakseni sain käydä ilta-aikaan.