Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1197)

Vierailija
1101/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru-yooga vie voiton

Vierailija
1102/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskeille ny kaikki missä pitää vähänkin liikkua, on nöyryyttävää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leikkimieliset kisat, joihin osa osallistujista suhtautuu totisena sotana, ovat jääneet pahimpina mieleen. Olen itse keskitason liikkuja enkä jaksa ottaa kovin vakavasti jotain tiimien välistä jalkapallon potkimista virkistyspäivässä, mutta aina mukaan mahtuu joku, jolle voitto on tärkeää. Minua on esim. potkaistu jalkaan pallonriistossa ja tönitty kyynärpäällä. Nykyään en osallistu mihinkään joukkuelajiin vaan vetoan vanhaan polvivammaan, joka oikeasti ei vaivaa minua mitenkään.

Vierailija
1104/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"leikkimielinen" liikuntapäivä ennen kuin menimme ruokailemaan. Siihen oli järjestetty erilaisia ryhmätehtäviä. Köydenvetoa esimerkiksi. Toiseen päähän kasaantui ne kilpailuviettiset ja ennen kaikkea isokokoiset ja toiseen päähän ne pienikokoiset. Esimies jakoi joukkueet. Oli muitakin osiota ja lopuksi jalkapalloa minikentällä. Tällä kertaa joukkueet tehtiin itse mutta kilpailuviettiset hakeutuivat samalle puolelle. Osa oli saanut osumaa jo köydenvedossa eikä osallistunut enää muihin lajeihin ja osa teeskenteli syystä tai toisesta ettei voinut osallistua. Jalkapalloa pelasi enää pieni joukko mutta kaikki ne joille häviäminen ei ollut vaihtoehto. Siinäkin yhdelle nenä auki ja kyseessä sentään työyhteisön rauhallinen virkistyspäivä naisten kesken. Oli viimeinen liikunnallinen virkistyspäivä kun pomokin oli huomannut jossakin vaiheessa ettei mene kovin onnellisesti. 

1105/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki leikkimieliset kisat, joihin osa osallistujista suhtautuu totisena sotana, ovat jääneet pahimpina mieleen. Olen itse keskitason liikkuja enkä jaksa ottaa kovin vakavasti jotain tiimien välistä jalkapallon potkimista virkistyspäivässä, mutta aina mukaan mahtuu joku, jolle voitto on tärkeää. Minua on esim. potkaistu jalkaan pallonriistossa ja tönitty kyynärpäällä. Nykyään en osallistu mihinkään joukkuelajiin vaan vetoan vanhaan polvivammaan, joka oikeasti ei vaivaa minua mitenkään.

Tämä oli yhdessä duunissa ihan todellinen ongelma. Siellä oli 3 urheilullista miestä, joilla unohtui pelin tiimellyksessä ihan kokonaan maltti ja voimansäätely. Ja AINA saivat väännettyä tyhyihin jotain kisaa. Jos ei tullut henkilövahinkoja, niin jotakin meni rikki. Ihan mahdotonta.

Vierailija
1106/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa alkaa väkisinkin pohtimaan, millainen virkityspäivä olisi kiakkien mieleen? Joku työpaikan kahvihuoneessa kahvin juominen ja avaran luonnon katsominen tv:stä? Se tuskin olisi kenellekään ongelma?

Vierailija
1107/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa alkaa väkisinkin pohtimaan, millainen virkityspäivä olisi kiakkien mieleen? Joku työpaikan kahvihuoneessa kahvin juominen ja avaran luonnon katsominen tv:stä? Se tuskin olisi kenellekään ongelma?

Meillä on esim. ollut liikunnallisia päiviä jossa jokainen saa valita erilaisista aktiviteeteista joita on leppoisasta kehonhuollosta ja rauhallisesta metsäkävelystä vesihiihtoon ja maastopyöräilyyn. Jos ei löydä vaihtoehdoista mitään itselleen sopivaa niin voi ehdottaa mieleistä aktiviteettia. Yleensä toiveet pyritään toteuttamaan, varsinkin jos aktiviteettiin on useampia tulijoita.

Päivän jälkeen syödään hyvin porukalla jonka jälkeen kiinnostuneet saavat jäädä juhlimaan yömyöhään, mutta on hyväksyttävää lähteä ajoissa. On myös sallittua jättää liikunta väliin ja tulla vain syömään ja juhlimaan.

En ole vuosien varrella kuullut yhtään nurinaa, ihan kaikenkokoiset ihmiset ovat löytäneet itselleen kivaa tekemistä. Eli on se mahdollista, rahaa toki palaa enemmän kuin kylmää makkaraa syöden vesisateessa. 

Vierailija
1108/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen-64 kirjoitti:

Suomeen rantautui aikoinaan X-hotelliketju, jonka piti välittömästi nostaa tulostaan 10:llä miljoonalla eka vuosi. Työntekijöitä oli motivoimassa eräs siihen aikaan julkkis (sanooko Trainer's House mitään?), joka puhui kaksi tuntia ei yhtään mistään ja painotti sanojaan hyppimällä pöydillä kuin joku sekopää. Ai että oli naurussa pitämistä! Sitten käveltiin tulisilla hiilillä. Ihan jekkuhomma sekin. Ainut hyvä illassa oli, että ruoka ja juomaa riitti. Saikohan firma tämän verovähennyksiin? Kestin kaksi vuotta riistofirmassa, jossa joka tilissä kusetettiin työtuntien palkanmaksussa..

Voi apua, otan osaa! Olen itse joutunut työni puolesta myös tämän tyypin "hampaisiin". Kuunneltiin jotain jumalattoman pitkää saarnaa, sanotaan nyt vaikka aiheesta hyvä asiakaspalvelu. Ei päätä eikä häntää! Tyyliin

"Suolla kasvaa lakkoja. Lakkoja on kumikenkien alla. Sammakko kurnuttaa. Me kurnutamme. Haluamme lakkoja, mutta kurnutamme. Kurnutuksen pitää loppua! On oltava kumikenkä! Vaimon nousevat rinnat makuukammarissa! Pyörässäkin on rattaita, mutta eihän siitä tule mitään, jos ollaan siellä suolla. Missä se vaimo on? Ne kumpparit? Ihminen on niin pieni kuin uskoo itse olevansa".

Siis ne jutut on kaikki oikeasti tasoa "anteeks mitä?" ja tämä tyyppi on joku suuri puheammattilainen :D

Ot: Olin firmassa joka yhdistyi Trainers housen kanssa. Firman juhlat olikin sit just näitä kummallisia tajunnanvirtamonologeja ja pilalle menneitä ruokia (koska ruokailu alkoi tunteja myöhässä em puheiden vuoksi). Ei se arkikaan mitään herkkua ollut, olis pitänyt kerran viikkoon johonkin aamuherätyskokouksiin ehtiä ennen aamuseiskaa. Palkatta. Ei tullu mieleenkään :D

Vierailija
1109/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kaikille mieleinen virkistyspäivä olisi palkallinen vapaapäivä. Se on ainoa, joka virkistäisi aidosti ja josta kukaan ei valittaisi.

Vierailija
1110/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäytymisleikit on kivoja!

Vierailija
1111/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vois tehdä tutkimuksen näistä tyky-päivistä. Saako ne enemmän aikaan ahdistusta kuin kohottavat työkykyä.

Vaikka selväähän tuo on, kun tätätkin ketjua lukee.

Todellakin! Palkallinen vapaapäivä tyhy-pelleilyn sijaan kohottaisi työkykyä monin verroin enemmän!

Meillä koronan ollessa pahimmillaan tehtiin näin, eli etäpäivä (käytännössä palkallinen vapaapäivä) kaikille kotona työtehtävistä riippumatta, ja säästyineillä rahoilla työnantaja kustansi jokaiselle 20 euron lahjakortin Kotipitsaan. Oli virkistävin tyhy-päivä ikinä. 

Jos työnantaja antaa työntekijöille palkallisen vapaapäivän, niin miten työnantaja säästää rahaa?

Vähemmänhän se maksaa kuin palkallinen tyhypäivä, johon on ostettu kalliilla vielä ohjelmat ja sapuskat sun muut päälle.

Vierailija
1112/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskeille ny kaikki missä pitää vähänkin liikkua, on nöyryyttävää. 

Sun kommentti kertoo kaiken ns. virkistyspäivistä, eli Pakko olla fyysistä. Pakko olla kilpailua. Ja sitten kaupan päälle vittuillaan kollegalle, jos ei muuten nii av-forumilla. Virkistävää. Ja ala-koulumeininkiä.

Vierailija
1113/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se munanmittauskisa 12-vuotiaiden turkulaispoikien kanssa teki Helsinkiläisen lakifirman osakkaille tiukkaa.

Itse Turusta kotoisin olevana olin kuin kotonani.

Vierailija
1114/1197 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se munanmittauskisa 12-vuotiaiden turkulaispoikien kanssa teki Helsinkiläisen lakifirman osakkaille tiukkaa.

Itse Turusta kotoisin olevana olin kuin kotonani.

Muistan tämän päivän! Olin tet-harjoittelussa Luolavuoren alakoulusta 😅👌🏻

Vierailija
1115/1197 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin eilen firman pakollisessa seminaarissa. Oli kyllä tylsää ja ihan kauheaa olla yksin satojen ihmisten keskellä ihmettelemässä, kun normaalisti teen etää. Tulos: Stressasi ollessa siellä paikan päällä ja nyt stressaa entistä enemmän, koska työtä on kasaantunut eiliseltä niin per...leesti!!!

Vierailija
1116/1197 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kaikille mieleinen virkistyspäivä olisi palkallinen vapaapäivä. Se on ainoa, joka virkistäisi aidosti ja josta kukaan ei valittaisi.

Entä jos tämä ei ole vaihtoehto?

Vierailija
1117/1197 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on esim. ollut liikunnallisia päiviä jossa jokainen saa valita erilaisista aktiviteeteista joita on leppoisasta kehonhuollosta ja rauhallisesta metsäkävelystä vesihiihtoon ja maastopyöräilyyn. Jos ei löydä vaihtoehdoista mitään itselleen sopivaa niin voi ehdottaa mieleistä aktiviteettia. Yleensä toiveet pyritään toteuttamaan, varsinkin jos aktiviteettiin on useampia tulijoita.

Päivän jälkeen syödään hyvin porukalla jonka jälkeen kiinnostuneet saavat jäädä juhlimaan yömyöhään, mutta on hyväksyttävää lähteä ajoissa. On myös sallittua jättää liikunta väliin ja tulla vain syömään ja juhlimaan.

En ole vuosien varrella kuullut yhtään nurinaa, ihan kaikenkokoiset ihmiset ovat löytäneet itselleen kivaa tekemistä. Eli on se mahdollista, rahaa toki palaa enemmän kuin kylmää makkaraa syöden vesisateessa. 

Eli toisin sanoen, ainoa aidosti yhteinen ohjelma on ruokailu? Tämä lieneekin suomalaisille sopivaa ajanvietettä eli takanta jonkun muun laskuun mahdollisimman suuri määrä ruokaa kurkusta alas. Saapahan säästöä, kun ei itse tarvitse käyttää omia rahoja "polttoaineeseen".

Vierailija
1118/1197 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kovia huumeita suoneen ja seksipalveluita taikasienitripillä.

Vierailija
1119/1197 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tyhy päivän toteuttamatta jättäminen

Vierailija
1120/1197 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole töissä, niin ei tarvitse ikinä kokea työpaikan virkistyspäivää😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi