Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1197)

Vierailija
1061/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vois tehdä tutkimuksen näistä tyky-päivistä. Saako ne enemmän aikaan ahdistusta kuin kohottavat työkykyä.

Vaikka selväähän tuo on, kun tätätkin ketjua lukee.

Todellakin! Palkallinen vapaapäivä tyhy-pelleilyn sijaan kohottaisi työkykyä monin verroin enemmän!

Meillä koronan ollessa pahimmillaan tehtiin näin, eli etäpäivä (käytännössä palkallinen vapaapäivä) kaikille kotona työtehtävistä riippumatta, ja säästyineillä rahoilla työnantaja kustansi jokaiselle 20 euron lahjakortin Kotipitsaan. Oli virkistävin tyhy-päivä ikinä. 

Jos työnantaja antaa työntekijöille palkallisen vapaapäivän, niin miten työnantaja säästää rahaa?

Tyhy päivän ruoat olisi tietysti muuten tulleet työpaikan puolesta, 20 euron lahjakortti tuli lopulta halvemmaksi.

Vierailija
1062/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilla oli aikoinaan joku tsemppipäivä missä piti olla aamupalatarjoilu. No, ei ollut. Eli sunnuntaina omalla ajalla ja nälkäsenä koko ajan. Osa porukasta lähti meneen ennenku pyörtyi nälkäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkistyspäivä on kauhistus oikeastaan vain ylipainoisille. Mikähän mahtaa olla tämän ketjun keskimääräinen BMI?

Minä olen normaalipainoinen, mutta minulla on ruma/omituinen vartalomalli enkä ole hyvä liikunnassa. En halua saunaan/kylpylään tuijotettavaksi, enkä liikkumaan työporukalla. Pituus 180 cm, paino 71 kg. Olen nainen.

Ja minulla taas on kaikinpuolin nykystandardien mukaan kaunis vartalo, mutta enpä ole alasti tai puolialasti näyttäytynyt julkisesti kertaakaan elämässäni. En käy saunassa edes ystävien tai sukulaisten kanssa, saati sitten työkaverien. Enkä käy rannalla ollenkaan perinteisissä uikkareissa. En siis ole koskaan tällaisiin töissä osallistunut enkä tule jatkossakaan niin tekemään.

Vierailija
1064/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on konttorit Espanjassa ja Suomessa. Pomot ovat Espanjassa, joten Espanjan konttori saa näitä tykypäiviä ja yhteistä tekemistä ja juhlia, koska pomojen bestikset on siellä. Suomessa ei järjestetä mitään, kenellekään. Sopii minulle :D

Vierailija
1065/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olis kun sais pieninä porukoina tehdä ihan mitä itse haluais. Käydä ratsastamassa, pitsalla tai vaikka elokuvissa.

Meillä tämä on ihan sallittu vaihtoehto. Työntekijät päättää itse mitä tekee, ja voi jakautua pienempiin ryhmiin halutessaan. Alkoholia firma ei tosin maksa.

Vierailija
1066/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann maksaa alkoholin jos on päällikkö paikalla. Eli kippo suolapähkinöitä pöytään ja loput viinaa, se on ruokailua ja talo maksaa. Työläiset jos lähtee keskenään ei saa edes 4 cl viiniä talon piikkiin. 

Vierailija
1067/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erityisiä virkistyspäiviä, mutta muutaman kerran vuodessa on joku firman takapihan afterwork tai kunnon illanvietot joissa kummassakin voi vetää pään täyteen.

Panimolla on etunsa.

Vierailija
1068/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan niin sydämeni pohjasta näitä että olen pois varoituksen uhalla. Pienemmässä firmassa olen jopa tapellut pomon kanssa siitä että firman vähiä rahoja laitetaan sellaiseen paskaan.

Vierailija
1069/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Etsi itsellesi pari vastakkaisesta sukupuolesta

2. Riisukaa toistenne kengät ja sukat ja antakaa toisillenne jalkahierontaa

3. Kertokaa toisillenne, millaisia tunteita hieronta herättää

4. Lopuksi voitte halutessanne käydä pesemässä kädet ennen lounaalle siirtymistä

Vierailija
1070/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääkonttorin väki piti hauskoja tykypäiviä ja kaiken maailman teemapäiviä kivoissa paikoissa ja firman piikkiin. Sitten vielä jakoivat kuvia ja kommentteja firman sisäisessä tiedotuskanavassa.

Meille sivutoimistoilla rähjättiin jos ostettiin vaikkapa pullaa perjantaiksi pari kertaa vuodessa.

Oli niin epätasa-arvoista, että meni jo huumorin puolelle, ja kun kettuiltiin sitten suoraan tapaamisissa ja tiedotuskanavassa, niin eihän se pääkonttorin väki edes tajunnut.

Eräskin juttu tuli mieleen, pääkonttorin väki laittoi kuvia heidän ratsastuspäivästään ihanilla nummilla ja eräs meidän porukasta vastasi, että myös me täällä Oulussa pääsimme harrastamaan hevosilla ja oli kuva meetvurstileipä tarjottimesta. Eivät ymmärtäneet sitäkään...

Vierailija
1071/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eräällä Luken (Luonnonvarakeskus) laitoksella kesätöissä pienipalkkaisena yliopistoharjoittelijana.

Tuli isot laitoksen kesäjuhlat, johon kaikille työntekijöille kustannettiin ravintolaillallinen ja jatkot.

Viime tingassa ilmoitettiin, ettei koskekaan kesätyöntekijöitä. No säästyihän siinä rahaa yhteensä varmaan jotain 300e.

Myöhemmin tämä sama laitos on kärsinyt koulutetun, ammattitaitoisen henkilökunnan puutteesta.

En ole laittanut hakemusta.

Tämä laitos laittoi fuusioiduttuaan aika paljon ammattitaitoista henkilökuntaansa pihalle. Voi voi.

Vierailija
1072/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteissaunomiset ja paljuilut - mulle ihan no go. Kouluaikojen pukuhuonekiusaamisesta johtuen en pysty menemään muiden naisten kanssa saunaan tai pukuhuoneeseen saatikka sitten paljuun.

Työkaverit ei ymmärrä tätä. Parin viikon päästä olis yhden tyypin läksiäiset, saunaa ja paljua akkaporukalla.

Ei pysty, ei kykene, anteeksi.

Nää milleniaalit saa ihan kauhusta sekaisin kun tulee työpaikan illanvietossa sekasaunan vuoro. Kuitenkin ysärillä oli sekasaunat joka työpaikan illanistujaisissa.

Vedä pervo tumppuus!

Totta se on. Kyllä aiemmin sanottiin ihan sujuvasti eri ikäisten kesken. Kerran yksi pomo ei tahtonut pikkujouluja puusaunaan, koska ei tahtonut olla alasti. Ei tällainen aiemmin ollut kenellekään mikään ongelma. Tämä omituinen saunomisen ja alastomuuden seksualisoiminen on tullut ihan viime vuosikymmeninä ulkomailta.

En tiedä millaisissa työpaikoissa olet ollut mutta mä voin 40 vuoden työkokemuksella kertoa, että miellä ei niin yhdelläkään vuosikymmenellä ole ollut sekasaunaa.

Firmalla on hulppeat saunatilat ja naiset saunovat ensin koska kaikki haluavat saunomisen jälkeen laittaa hiukset ja meikata. Sillä välin saunovat miehet.

Mullakin 30 vuoden työkokemus ja ikinä en mennyt edes saunaan. Vaikka olisi naisille järjestetyllä vuorolla päässyt. Pitkät ja paksut hiukset. Sitten pitäisi laittautua ja rasvailla. Ei vaan jaksa. Olen kyllä muuten ollut mukana. Aina löytyi naisista muitakin, jotka eivät saunaan halunneet.

Vierailija
1073/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vois tehdä tutkimuksen näistä tyky-päivistä. Saako ne enemmän aikaan ahdistusta kuin kohottavat työkykyä.

Vaikka selväähän tuo on, kun tätätkin ketjua lukee.

Todellakin! Palkallinen vapaapäivä tyhy-pelleilyn sijaan kohottaisi työkykyä monin verroin enemmän!

Meillä koronan ollessa pahimmillaan tehtiin näin, eli etäpäivä (käytännössä palkallinen vapaapäivä) kaikille kotona työtehtävistä riippumatta, ja säästyineillä rahoilla työnantaja kustansi jokaiselle 20 euron lahjakortin Kotipitsaan. Oli virkistävin tyhy-päivä ikinä. 

Jos työnantaja antaa työntekijöille palkallisen vapaapäivän, niin miten työnantaja säästää rahaa?

Luuletko että joku typerä ohjelmallinen ja ruokailut ja mahdollisesti juomingitkin sisältävä päivä olisi sen edullisempi - sen LISÄKSI että sen on palkallinen?

Vierailija
1074/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodin johtaja laittoi kyselyn pystyyn, mikä viikonloppu sopii parhaiten yhteiseksi illanistujaisiksi ravintolassa ruokailun merkeissä. Pian vouhkattiin jo että on viimeinen ilmoittautumispäivä.

Työkaveri sitten kysyi vieressä, että tarjoaako työnantaja siis ruuan, johon esimies vastasi että on omakustanteinen, eli kaikki maksavat omat ruokansa ja osuuden yllätysohjelmasta.

Joo, en ilmoittautunut.

Vierailija
1075/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkistyspäivä on kauhistus oikeastaan vain ylipainoisille. Mikähän mahtaa olla tämän ketjun keskimääräinen BMI?

Minä olen normaalipainoinen, mutta minulla on ruma/omituinen vartalomalli enkä ole hyvä liikunnassa. En halua saunaan/kylpylään tuijotettavaksi, enkä liikkumaan työporukalla. Pituus 180 cm, paino 71 kg. Olen nainen.

Ja minulla taas on kaikinpuolin nykystandardien mukaan kaunis vartalo, mutta enpä ole alasti tai puolialasti näyttäytynyt julkisesti kertaakaan elämässäni. En käy saunassa edes ystävien tai sukulaisten kanssa, saati sitten työkaverien. Enkä käy rannalla ollenkaan perinteisissä uikkareissa. En siis ole koskaan tällaisiin töissä osallistunut enkä tule jatkossakaan niin tekemään.

Saunassa käyminen ei ole julkisesti alasti näyttäytymistä. Myöskään pukuhuoneissa jne. ei saa kuvata muita. Se ei ole missään mikään julkinen tila, kuten ei saunakaan.

Vierailija
1076/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kivoja tykyjä ja paljon. Paljous onkin tässä se ongelma ja ajankohta. :D Olen opettaja ja meillä on nyt koko viimeinen viikko oppilaiden kanssa erilaista retkeä luontoon, kulttuurin parissa ja ryhmäytymään. Tälle viikolle on ängetty vielä opettajien pakollista virkistäytymistä. Kaikki opettajat ovat ihan piipussa jo nyt tiistaina kaitsittuamme pari päivää vilperttejä museossa ja sidottuamme venähtäneitä nilkkoja metsässä.

Maanantaina oli eräänlainen virkistysiltapäivä koululla, torstaina tulee vielä uus luonnossa ja perjantaina kiitoskahvit. Varmaan ollaan super innoissaan saatuamme torstaina lasten koulupäivä päätökseen kun pitää uudelleen pakata pillimehut matkaan ja lähteä bussilla luontoon ja makkaranpaistoon. :D

Vierailija
1077/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä tullut työnantajan puolelta muuta kuin ns. ilmaisen viinan bileitä joskus kauan sitten. Tässä vinkki sinulle joka suunnittelet työpaikan virkistäytymispäivää: palkkaa päiväksi työpaikalle muutama hieroja. Järjestä sopivat rauhalliset tilat. Hommaa jotain huoneenlämmössä säilyvää pientä syötävää sille päivälle, suolaista ja makeaa. Jotain juomista, esim. vissyä jääkaappiin. Tee etukäteen kysely, laita hieronta-ajat jokaiselle, joka haluaa. Jokainen voi tulla ajallaan, käydä hieronnassa, syödä ja myös jutella muiden paikalla olijoiden kanssa. Esim. pää/hartiahieronta 30min. Olisi varmaan monelle mukavampi päivä kuin jotkin puoliväkisin väännetyt ryhmäytymisleikit.

Meillä oli eräässä valtion virastossa hieroja. Ei ihan ilmainen mutta työnantaja maksoi ison osan siitä. Hänellä oli oma työhuone ja sai varata aikoja työajalla.

Vierailija
1078/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunassa käyminen ei ole julkisesti alasti näyttäytymistä. Myöskään pukuhuoneissa jne. ei saa kuvata muita. Se ei ole missään mikään julkinen tila, kuten ei saunakaan.

Kuka mistään kuvaamisesta puhuukaan? Jos saunassa on itseni lisäksi yksikin ihminen, siellä on liikaa väkeä. Sitä tarkoitan tässä julkisella, toisten nähtävänä olevana. Miksi ihmeessä näyttäytyisin työkaverien edessä saunassa kun en tee sitä edes oikeiden ystävien kanssa?

Vierailija
1079/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä tullut työnantajan puolelta muuta kuin ns. ilmaisen viinan bileitä joskus kauan sitten. Tässä vinkki sinulle joka suunnittelet työpaikan virkistäytymispäivää: palkkaa päiväksi työpaikalle muutama hieroja. Järjestä sopivat rauhalliset tilat. Hommaa jotain huoneenlämmössä säilyvää pientä syötävää sille päivälle, suolaista ja makeaa. Jotain juomista, esim. vissyä jääkaappiin. Tee etukäteen kysely, laita hieronta-ajat jokaiselle, joka haluaa. Jokainen voi tulla ajallaan, käydä hieronnassa, syödä ja myös jutella muiden paikalla olijoiden kanssa. Esim. pää/hartiahieronta 30min. Olisi varmaan monelle mukavampi päivä kuin jotkin puoliväkisin väännetyt ryhmäytymisleikit.

Meillä oli eräässä valtion virastossa hieroja. Ei ihan ilmainen mutta työnantaja maksoi ison osan siitä. Hänellä oli oma työhuone ja sai varata aikoja työajalla.

Meillä oli ulkomaisessa firmassa ihan ilmainen, ma-to toimistolla. 1x20 min viikossa sai käydä. Uskomattoman hyvä etu, siitä pisteet tuolle työnantajalle.

Vierailija
1080/1197 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Etsi itsellesi pari vastakkaisesta sukupuolesta

2. Riisukaa toistenne kengät ja sukat ja antakaa toisillenne jalkahierontaa

3. Kertokaa toisillenne, millaisia tunteita hieronta herättää

4. Lopuksi voitte halutessanne käydä pesemässä kädet ennen lounaalle siirtymistä

Eikö näiden pitänyt olla oikeasta elämästä eikä tällaisia keksittyjä kauhuversioita?