Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät
Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".
Kommentit (1207)
Nöyryyttävin on ollut "virkistyspäivä", joilloin:
- käveltiin sateessa 2 tuntia, jotta saatiin
- kuppi pussiteetä ja jouduttiin kuuntelemaan tunti
- puhejudon perusteita
Seurauksena: Kengät pilalla, flunssa ja kova v.tutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.' -Sigmund Freud
Ja Sigmund kirjoitti tän tietysti englanniksi? Jos lainaat, lainaa alkukielisenä eli saksaksi ja (tai pelkästään) suomeksi. Ärsyttää nää tiktok tms. viisaudet englanniksi. Varsinkin tatuointeina, voi luoja.
Yleensä nämä ovat myös keksittyjä. Otetaan hieno sananparsi, tai "hieno" ja opettavainen, pistetään alle Gandhi :D
Typerys. Vauva-palstalle kannattaakin kirjoittaa saksaksi. Ja Sigmund ei puhunut myöskään suomea. Ärsyttää tuollaiset nillittäjät, joiden täytyy ylemmyydentunnossaan yrittää päteä edes jollain tavalla.
Mutta jätän tämän tähän koska 'Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience'.
Sonta on sontaa englanniksikin. Ei se tyhmyytesi muutu säkenöiväksi älyksi, vaikka vaihtaisit kieltä.
Ruokailu ravintolassa seisovasta pöydästä, ruoka pahaa ja ala-arvoista jälkiruokaa myöden. Ja esiintyjänä itseään kaikkiin hinkuttava Elvis imitaattori.. Jep ei tartte enää osallistua. Myötähäpeä oli valtava. Lisäksi Elvis oli pistänyt parempaa rexonaa kainaloon ja osa porukasta joutui lähtemään astma oireiden vuoksi ulos..
Vierailija kirjoitti:
Meillä sairaalassa ei ole ikinä mitään tykyä, ei työ- eikä vapaa-ajalla. Tämän ketjun myötä asia harmittaa minua nyt paljon vähemmän.
Mikä sairaala ja osasto? Haen sinne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sinänsä muuten ollut nöyryyttävää, mutta itselleni kyllä. Olimme jossain hevonperän laskettelupaikassa virkistyspäivillä. Huoneisiin jakauduttaessa erään kollegan olisi pitänyt tulla minun kämppiksekseni, mutta hän ilmoitti kaikkien kuullen, ettei halua ja meni kolmanneksi yhteen huoneeseen. En tiedä miksi, olin aina ollut hänelle ihan ystävällinen.
Myöhemmin illalla oli pieni tauko ja olin sitten siellä huoneessani sen ajan. Meidän piti kokoontua ruokailemaan klo 18, mutta joku olikin aikaistanut sitä ja se alkoi jo 17.30. Huono vain, ettei minulle kukaan kertonut asiaa. Menin mielestäni etuajassa 17.45 jolloin muut olivat jo aloittaneet eikä kukaan ilmeisesti ollut edes huomannut, että en ollut mukana. Joudun istumaan ylimääräiselle paikalle pöydän päätyyn ja jotkut ruuat olivat jo loppuneet. Silloin tuntui kyllä todella kurjalta.
En ole onneksi enää tuossa työpaikassa.
Kunnon narsisteja, kun ei vaivauduta katsomaan onkon kaikki paikalla vaan pääasia on että oma sisäpiirikööri on paikalla.
Itse en ymmärrä miksi aikuiset pakotetaan leikkimään jotain ryhmäytysjuttuja. Se on niin keinotekoista tutustumista ja "ryhmäytymistä" eikä siitä saa kukaan mitään irti vaan kaikki ovat ainoastaan vaivaantuneita. Miksi ei voi järjestää rentoa yhdessäoloa jossa saa ihan vapaasti jutella vaikka ruokailun lomassa. Toinen monien inhokki on liikuntapäivä. Itse kyllä tykkäisin mutta työkavereissa on kyllä useampi joilla ei ole minkäänlaista liikuntataustaa ja taas kerran on kaikille vaivaannuttavaa pakottaa näitä liikuntasuoritukseen ja pahimmillaan johonkin joukkuekisaan jossa kaikki katsoo, että tuolla se huonokuntoinen nyt puuskuttaa viimeisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 15v sitten oli virkistäytymispäivässä ryhmien välillä "viestijuoksu" jossa kapulana oli tuorekurkku (isokokoiset), jota oli pidettävä jalkojen välissä ja kapulan vaihto oli tietenkin tehtävä ilman käsien käyttöä.
Joukkueissa oli miehiä ja naisia. "Kapulan" sai tyrkätä seuraavalle edestä tai takaa...kisaan sai osallistua housuissa tai hameessa/mekossa.
En tiedä söimmekö "kapulat" salaatin mukana ruokailussa.
Ei voi olla totta. 🙈 Ihan karseaa. Kenen loistava keksintö tämä mahtoi olla? Pomon, hr-väen, virkistyspäivätoimikunnan?
Aivan varmasti jonkun setämiehen, joka ei ole saanut pillua 30 vuoteen ja keksi että "hei tää on kiva piristys päivään, röh röh". Ei niillä muilla niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Virkistyspäivien järjestäminen on erittäin vaikea taiteenlaji. Pienessä ja hyvin toisensa tuntevassa porukassa saattaa onnistua. Etenkin jos kukaan ei ole millään tavoin vammainen tai fyysisesti rajoittunut. Kiva tekeminen kääntyy äkkiä joillekin nöyryyttäväksi, jos ei pystykään tekemään haastetta, tai tulee esim painoraja vastaan.
Eksällä oli pari varvasta amputoitu, eikä halunnut tuoda asiaa esiin ja joutua tuijotettavaksi. Hän aina hämmästeli miten usein heillä oli esim virkistyspäivissä juttuja joissa olisi pitänyt olla paljain jaloin tai sukkasillaan. Kerran oli joku puuhahenkilö halunnut ottaa firman someen hauskan kuvan, jossa ihmiset seisoo paljain jaloin ympyrässä ja otetaan ylhäällä kuva kaikkien varpaista. Eksä oli kieltäytynyt ja sitä oli sitten kiukuspäissään kaikkien kuullen tivattu, että miksi et suostu ja syytelty ankeuttajaksi. Piti valita oletko ankeuttaja vai kerrotko kaikille vammastasi, ja tällaista tilannetta ei pitäisi ikinä tulla.
Tällaiset tempaukset on perseestä, mutta mistä muut olisivat voineet tietää tuosta vammasta? kyllä itsekin varmaan ihmettelisin, jos ei tulisi mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Tosikoille kaikki on nöyryytystä.
Ehkä näin, mutta rajansa kaikella, voi kai sen rahan käyttää paremminkin, mutta nää pelleilyt taitaa olla niin halpoja, että otetaan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.' -Sigmund Freud
Ja Sigmund kirjoitti tän tietysti englanniksi? Jos lainaat, lainaa alkukielisenä eli saksaksi ja (tai pelkästään) suomeksi. Ärsyttää nää tiktok tms. viisaudet englanniksi. Varsinkin tatuointeina, voi luoja.
Yleensä nämä ovat myös keksittyjä. Otetaan hieno sananparsi, tai "hieno" ja opettavainen, pistetään alle Gandhi :D
Typerys. Vauva-palstalle kannattaakin kirjoittaa saksaksi. Ja Sigmund ei puhunut myöskään suomea. Ärsyttää tuollaiset nillittäjät, joiden täytyy ylemmyydentunnossaan yrittää päteä edes jollain tavalla.
Mutta jätän tämän tähän koska 'Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience'.
"Sian kanssa ei kannata painia. Siinä likaantuu, ja sika sitä paitsi pitää siitä."
Siksipä ilmoitan etten paini kanssasi, sika!
Suomeen rantautui aikoinaan X-hotelliketju, jonka piti välittömästi nostaa tulostaan 10:llä miljoonalla eka vuosi. Työntekijöitä oli motivoimassa eräs siihen aikaan julkkis (sanooko Trainer's House mitään?), joka puhui kaksi tuntia ei yhtään mistään ja painotti sanojaan hyppimällä pöydillä kuin joku sekopää. Ai että oli naurussa pitämistä! Sitten käveltiin tulisilla hiilillä. Ihan jekkuhomma sekin. Ainut hyvä illassa oli, että ruoka ja juomaa riitti. Saikohan firma tämän verovähennyksiin? Kestin kaksi vuotta riistofirmassa, jossa joka tilissä kusetettiin työtuntien palkanmaksussa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkistyspäivien järjestäminen on erittäin vaikea taiteenlaji. Pienessä ja hyvin toisensa tuntevassa porukassa saattaa onnistua. Etenkin jos kukaan ei ole millään tavoin vammainen tai fyysisesti rajoittunut. Kiva tekeminen kääntyy äkkiä joillekin nöyryyttäväksi, jos ei pystykään tekemään haastetta, tai tulee esim painoraja vastaan.
Eksällä oli pari varvasta amputoitu, eikä halunnut tuoda asiaa esiin ja joutua tuijotettavaksi. Hän aina hämmästeli miten usein heillä oli esim virkistyspäivissä juttuja joissa olisi pitänyt olla paljain jaloin tai sukkasillaan. Kerran oli joku puuhahenkilö halunnut ottaa firman someen hauskan kuvan, jossa ihmiset seisoo paljain jaloin ympyrässä ja otetaan ylhäällä kuva kaikkien varpaista. Eksä oli kieltäytynyt ja sitä oli sitten kiukuspäissään kaikkien kuullen tivattu, että miksi et suostu ja syytelty ankeuttajaksi. Piti valita oletko ankeuttaja vai kerrotko kaikille vammastasi, ja tällaista tilannetta ei pitäisi ikinä tulla.
Tällaiset tempaukset on perseestä, mutta mistä muut olisivat voineet tietää tuosta vammasta? kyllä itsekin varmaan ihmettelisin, jos ei tulisi mitään syytä.
Yleensä kaltaisesi ääliöt ihmettelee kaikkea suu auki.
Minä ilmoitan aina vain, että en osallistu tähän, en ala syitä idi ooteille yksilöimään. Kun ei ne niille millään tavallakuullu. Esimieheni pistin kerralla järjestykseen, hän on kaltaisesi tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja tuli mieleen, kuinka monien mielestä koulussa pitäisi aina oman luokan kanssa viettää aikaa ryhmäytyen ja leikkien. Tai vaatimukset siitä, että koulussa pitäisi puida luokan kesken julkisuudessa olleita kamalia tapauksia tai - vielä pahempaa - jonkun oppilaan elämän traumoja kuten läheisen kuolemaa. Siinä sitten on joku matematiikan maisteri oikein elementissään.
Varsinkaan lapsia ja teinejä ei pitäisi altistaa näille leikeille, joissa on nöyryyttävä elementti tai joita voi käyttää kiusaamiseen. Myöskään vaikeita asioita ei voi käsitellä koko luokan kesken.
Itse kun olen pakon edessä joutunut näitä leikkipäiviä pitämään, olen valinnut tehtävät sen mukaan, ettei kukaan joutuisi esiintymään nololla tavalla tai ettei kukaan joudu kehumaan kiusaajaansa tai toisinpäin tms. Muistan aina myös, että minä en voi tietää luokan ihmissuhteista enkä kenenkään oppilaan psyykestä oikeasti juuri mitään.
Toivottavasti joku näitä sessioita järjestävä ihminen lukee tämän ketjun ja ottaa opikseen. Ihmiset ovat oikeasti paljon herkempiä ja haavoittuvaisempia kuin luulisi.
Ihana, älykäs ja fiksu ope olet <3 Saisinpa sinut omille lapsilleni opeksi!
Voi jessus 🤣🤣🤣 kuka tahansa normaaliälyinen toimisi noin😑
Aha. Eli et selvästikään esim. sinä.
Mikä ihme saa teidät kinaamaan kuin pikkulapset?
Äitis ainakin on.
Nainen-64 kirjoitti:
Suomeen rantautui aikoinaan X-hotelliketju, jonka piti välittömästi nostaa tulostaan 10:llä miljoonalla eka vuosi. Työntekijöitä oli motivoimassa eräs siihen aikaan julkkis (sanooko Trainer's House mitään?), joka puhui kaksi tuntia ei yhtään mistään ja painotti sanojaan hyppimällä pöydillä kuin joku sekopää. Ai että oli naurussa pitämistä! Sitten käveltiin tulisilla hiilillä. Ihan jekkuhomma sekin. Ainut hyvä illassa oli, että ruoka ja juomaa riitti. Saikohan firma tämän verovähennyksiin? Kestin kaksi vuotta riistofirmassa, jossa joka tilissä kusetettiin työtuntien palkanmaksussa..
OT, mutta otan osaa. Olen itsekin kuunnellut työni puolesta kyseisen julkkiksen höpinöitä ja ne on tosiaan ihan käsittämättömiä. Miten moinen hössöttäjä on saanut jonkun kultin luotua ja tekee hirvittävän kallista keikkaa puhujana(!), kun jutut on tällaisia (monta kertaa täällä kertonut tämän)
Aiheena on parempi esimiesten johtamistaito. Herra puhuu aiheesta 1-2h näin:
"Suolla on ihmisiä keräämässä lakkaa. Sitä lakkaa on saatava, sitä on kannettava sankotolkulla, ämpäreittäin, Tokmannin ämpäreittäin auton takakonttiin, jossa on koirankarvoja. Lakkoja ei vaan löydy, Tokmannin ämpäri on homeessa. Homeessa kuin keittiöön lapselta unohtunut leipä. Sammakko laulaa suolla. Työntekijä laulaa toimistossa. Hänkin on homeessa. Kotona odottaa koira, mutta koirakaan ei saa lakkaa eikä pääse suolle. Elämä on kuin suo, jossa me tarvomme Tokmannin kanssa. Nenässä on koirankarva. Päässä hometta. Vaimo itkee kotona, kun mies on aina poissa. Toisi edes niitä lakkoja. Toimistossa lauletaan yhä".
Sitten siihen päälle pöydällä steppaamiset tai muut sekoilut tai liian intiimit kertomukset itsensä ja vaimonsa seksielämästä (vaimonsa tietämättä) ja kas kas, maailmanluokan megapuhuja.
Ihana ketju, nauran vedet silmissä, kiitos. Tulee taas mieleen ne lukemattomat tyky- ja virkistyspäivät 30-vuotisen työuran varrelta. Silloin ei aina naurattanut :)
Meillä oli joskus nollariluvulla virkistys- ja pikkujoulureissu Tallinnassa. Menomatkalla laivalle bussissa pomo iski kaikkien käteen parin desin votkapullot, itse taisi olla ottanut jo pohjia siinä vaiheessa. Se oli siis vasta alkua. Tämä oli nuorta IT-porukkaa ja nörttiä. Jossain ravintelissa taidettiin käydä Tallinnassa. Mutta matkan todellinen idea oli siis, että kaikki vetää perseet, pomo etunenässä. Ja niin tehtiin. Minulla ei ole ihan selkeitä muistikuvia reissusta ja olin kuitenkin selvimmästä päästä. Hämäriä muistikuvia julkinakuilusta ja sellaista.
Parin kuukauden päästä lähes kaikki irtisanottiin, kun firma meni konkkaan. Minä myös.
Virkistyspäivät on helv tylsiä ja vaivaannuttavia. Päivästä selviää tekonaurulla ja ajatuksella 'milloin pääsee kotiin?'
Oli kerrottu, että mennään syömään ja juomaan yhteen paikkaan ja siellä on pientä, kivaa "ohjelmaa". Kaikkia siis kannustettiin keksimään jotain pientä ohjelmanumeroa tai muuta kivaa juttua päiviä varten.
No, selvisi, että yksi kollega harrastaa vapaa-aikanaan intohimoisesti salsaa ja toinen harrastaa valokuvaamista, eli me kaikki jouduttiin salsaoppituntiin samalla kuin se valokuvaaja ikuisti en-tiedä-mitä-teen-ilmeet, en-tiennyt-tuon-hyllyvän-rasvamakkaran-olemassaolosta-hytimiset ja apua-minulla-ei-ole-rytmitajua-askeleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaan pitävät paikkaansa, jos yhtään vaivautuu miettimään. Vai oletko itse tuollainen Freudin sitaatin mukainen mulkku ja tunnistit itsesi?
Minulla on Euroopan suurin yksityisen omistama WW-II:n aikainen keski-eurooppalainen sotilas muistoesine kokoelma.