Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1207)

Vierailija
901/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että korona-aika meni jo, nyt pitää sitten palata näihin nöyryytyksiin.

Vierailija
902/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistumiseni Kiky-päivään päättyi siihen kun työnantaja käskytti meidät Lauantaiksi (vapaapäivä !) Kiky-päivään, jossa sitten mentiin junalla muka tuntemattomaan paikkaan. Sen piti oleman muka jännää. Perillä odotti savinen pelto jossa oli teltta. Teltassa tarjottiin makkaraa ja mehua. -Eikä sieltä päässyt pois, koska juna oli ainoa kulkuväline "keskeltä ei mitään"...

Oli kurjaa nähdä kun ihmiset pikkukengissään ja ohuissa vaatteissaan kävelivät savisella pellolla tihkusateessa. Eikä kaikki mahtuneet sateensuojaan telttaankaan. Osa seisoi avoimella pellolla, sateessa.

Ja sitten ajettiin junalla takaisin Helsinkiin.

Tämän "retken" piti olla mukamas hauska, mutta ainoa asia minkä se jätti jälkeensä oli se, että Maanantaina moni oli töistä poissa flunssan takia.

Enkä minä kykene ymmärtämään vielä tänä päivänäkään sitä, että mitä hauskaa oli muka ajaa junalla pellonlaitaan syömään makkaraa ilman, että kohteessa oli tarjolla mitään ohjelmaa, ei edes puheita, saati tanssimahdollisuutta tai bändiäkään.

Siis kai tällainen nyt on jo jokin ihmiskaappaus? Että viedään jonnekkin, mistä ei halutessaan pääse pois ja vielä ilman säänmukaista vaatetustakin. Olisitte soittanut poliisit, että työnantaja toi teidät keskelle ei-mitään, että palellutte ja joku saa pian hypotermian, ettekä pääse pois sieltä ennenkuin työnantajan järjestämä kyyti tulee.

Aivan hirveää oikeasti, jos alkaa ajattelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.' -Sigmund Freud

Ja Sigmund kirjoitti tän tietysti englanniksi? Jos lainaat, lainaa alkukielisenä eli saksaksi ja (tai pelkästään) suomeksi. Ärsyttää nää tiktok tms. viisaudet englanniksi. Varsinkin tatuointeina, voi luoja.

Yleensä nämä ovat myös keksittyjä. Otetaan hieno sananparsi, tai "hieno" ja opettavainen, pistetään alle Gandhi :D

Vierailija
904/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli taannoin virkistyspäivä armottoman nat..ipomon kanssa sitä että klo 7 alko aamujumppa, uinti, sit minuuttiaikataululla aamiaisele jossa aikaa max 20 min koska oltiin vähän myöhässä, sit alko ensi vuoden strategioiden työstö ryhmäsessiot, lounas minuuttiaikataululla ja ryhmätöiden purku jatkuu, ip kahvit lennossa kokouksen lomassa. Kokous päätty klo 15, sit 1/2 h "huilitauko" jonka jälkeen kaikki ulkoilemaan ja jotain ulkopelejä pelaamaan (jotka oli kyllä ihan hauskoja). Sitten 2 h aikaa saunoa ja käyttää kylpyläosastoa, laittautua ja heti illalliselle.

Sit yrität jotenki järjissäsi töröttää sinä kovalla penkeillä 2 h, keskustella sivistyneesti niitä näitä vaikka evvk ja kuuntelet kun se porukan minäminä tyyppi humaltuu ja suu käy ihan kokoajan leuhkien omilla saavutuksillaan.

Minä ja moni muu etsii jo tässä kohtaa epätoivoisesti "pakoreittiä", silmät alkaa luppasta ja moni haukottelee jo lautasliina suunedessä etsien silmillään sitä rohkeaa joka uskaltaa ekaks nousta pöydästä ja toteaa menevänsä jo nukkumaan.

Osa porukkaa sanoo lähtevänsä naistenhuoneeseen ja vain muutama palaa pöytään, onneksi kohtajatar tajuaa tilanteen ja noustaan pöydästä jollon häviän sekunnissa huoneeseeni.

Sitten nukun tosi huonosti josko ollenkaan vatsa tupatentäynnä 4 ruokalajin raskasta illallista, jota en normaalioloissa koskaan syö.

Seuravana aamuna strategiapalaveri jatkuu täydellä teholla 8.30-16.

Näin pörssiyhtiössä.

Tämä kuulostaa yhdeltä tutulta pörssifirmalta jossa oli aikoinaan töissä. Juurikin tuo ripeä eteneminen ja "irlantilaiset lähdöt" juhlista. Ehdottomasti näppärin on lähteä "käväisemään naistenhuoneessa" eikä palata enää koskaan.

Vierailija
905/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut menkat viimeiset 30 vuotta aina kun on pitänyt ottaa vaatteet jossain seurueessa pois ja mennä saunaan. Ei kiitos. Mikä siinä on että suomalaiset haluaa nähdä työkaverinsa ilman vaatteita?? Pian pitää keksiä uusi tekosyy kun menopaussi on ovella kääk!

Pissankarkailu vois toimia.

Vierailija
906/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karseita tarinoita monella. Siltikin tulee mieleen kaikki lapset ja nuoret, jotka usein joutuu vastaaviin tilanteisiin koulussa ja harrastuksissa, eikä sitä silloin pidetä yhtä vääränä kuin aikuisten ollessa kyseessä.

Toivottavasti näistä on opittu jotain ja jossain on kivojakin virkistäytymispäiviä.

Vierailija
907/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.' -Sigmund Freud

Ja Sigmund kirjoitti tän tietysti englanniksi? Jos lainaat, lainaa alkukielisenä eli saksaksi ja (tai pelkästään) suomeksi. Ärsyttää nää tiktok tms. viisaudet englanniksi. Varsinkin tatuointeina, voi luoja.

Yleensä nämä ovat myös keksittyjä. Otetaan hieno sananparsi, tai "hieno" ja opettavainen, pistetään alle Gandhi :D

Typerys. Vauva-palstalle kannattaakin kirjoittaa saksaksi. Ja Sigmund ei puhunut myöskään suomea. Ärsyttää tuollaiset nillittäjät, joiden täytyy ylemmyydentunnossaan yrittää päteä edes jollain tavalla.

Mutta jätän tämän tähän koska 'Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience'.

Vierailija
908/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole yleisesti nöyryyttävä, vaan omalta kohdaltani. Meidän työporukka meni kosmetologikoululle kasvohoitoon ja hemmotteluun. Herkän ihon tuotteista huolimatta sain hoidosta jo sen aikana jonkinlaisen allergisen reaktion, kasvot olivat tulipunaiset ja silmät myös, ja tuntuivat olevan tulessa.

Kasvohoidon tehnyt opiskelija ei reagoinut tähän mitenkään (oli muutenkin aran oloinen), eikä kukaan käynyt välissä valvomassa, miten menee. Kun näin lopuksi itseni peilistä, ryntäsin vain pois paikalta ja juoksin häpeillen autolle, vaikka tarkoitus oli vielä mennä hemmottelun jälkeen ravintolaan syömään. Mieskin järkyttyi kotona, että mitä ihmettä minulle oli tapahtunut, ja työkaverit laittoivat hätääntynyttä viestiä perään, että mihin katosin.

Vierailija
909/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elämä on kuin suklaarasia. Läskeiltä se loppuu nopeasti."

-Gandhi

Vierailija
910/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin ringissä ja sitten olisi pitänyt kertoa joku sellainen asia työkavereille, jota ei omalle puolisolleenkaan kertoisi. Ja jotkut vielä alkoi ihan oikeasti sepustamaan salaisuuksiaan - no en kertonut ja kehoitin muitakin olemaan kertomatta. Puiden halailua ja muita naurettavuuksia on myös ollut. Herää kyllä.kysymys, että kuinka tyhmiä voivat tällaisten aktiviteettien tyrkyttäjät olla.

Fiksut keksivät salaisuuksia ja kertovat niitä..

Vierailija
911/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spicata kirjoitti:

Työpaikan koulutuspäivässä tehtiin tietoisen läsnäolon harjoituksia joiden oli tarkoitus olla viihteellinen ja rentouttava ohjelmanumero ennen kuin jatketaan töihin liittyvien asioiden työstöä. Tämä toteutettiin rusinan avulla. Kyllä, luit oikein: rusinan. Rusinaa fiilisteltiin lukuisin tavoin, ensin sitä tunnusteltiin, haisteltiin, KUUNNELTIIN ja lopulta maistettiin, ainoo että kukaan ei enää oikein innostunut sitä hikisissä käsissä pyöriteltyä rusinaa suuhunsa laittamaan. Pomo itse oli ilmeisesti innokas mindfulnessin ja tietoisen läsnäolon harjoitusten harjoittaja ja kuvitteli että moisesta jaksaa kaikki innostua työpäivän päätteeksi. No, ei jaksanut. Myötähäpeä, ihmetys ja osalla totaalinen repeäminen hihitykseen oli päälimmäiset tunteet eikä seestynyt zen mitä kai tavoiteltiin. Tämä ei ollut onneksi ainoa ohjelmanumero, loput olivat lähinnä kuolettavan tylsiä. Tiedän että tuota rusinaharjoitusta käytetään ja periaatteessa se on ihan ok sellaiselle jolla on vähän läsnäolo hukassa ja joka on vapaaehtoisesti moiseen lähtenyt. Pakotettuna se on yksi ala-arvoisimmista tyhy-jutuista missä olen ollut mukana. 

Ei. Mitä. Minä. Luin.

Tuo harjoitus on - kuten sanoit - periaatteessa ihan hyvä ja siinä ei nolata ketään, mutta ei sitä * soikoon millään yhdellä rusinalla tehdä :O Se tehdään näin: varataan hyvästä ravintolasta tai vastaavasta paikat porukalle ja sovitaan mitä tehdään. Toteutus on sitten esim. niin, että jokainen maistelee OMAA käsintehtyä suklaapalaa / viinitilkkaa / juustoa tms.

En minäkään haluaisi mitään kiertopalkintorusinaa fiilistellä, tulisi varmaan oksennus.

Vierailija
912/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävimmät kokemukset on niitä, kun on joutunut kiusatuksi. Mulle on kaksi kertaa käynyt niin, etten ole saanut tietoa virkistyspäivästä ollenkaan. Ekalla kerralla näin työkavereiden somesta, että ne oli katsomassa jalkapallopeliä aitiosta ja seuraavana päivänä kuulin, että se oli virkistyspäivä. Toisella kerralla kaikki muut oli kutsuttu perjantaipitsalle. Sillä kertaa asia selvisi pari tuntia ennen, sekä mulle että lähimmille työkavereille, ja hekin jätti menemättä. Sanomattakin selvää, että olen ikuisesti kiitollinen heille solidaarisuudesta.

Yhdessä työpaikassa kävi myös niin, että oltiin menossa kahden tiimin voimin syömään, noin 10 henkeä/ryhmä. Menin sopivasti etuajassa ravintolaan ja siellä oli vain toisen tiimin väkeä. He olivat ihmeissään, kun tulin yksin, koska meidän tiimillä oli etkot toisaalla. Kaikki muut tiesi asiasta paitsi minä. Oma tiimini tuli liki puoli tuntia myöhässä ja esimies + pari muuta katsoi mua kuin halpaa makkaraa. Ilmeisesti pilasin illan tulemalla paikalle.

Olen koittanut keittiöpsykologialla päätellä miksi mulle on käynyt näin useammin kuin kerran. Olen ihan kohtelias ihminen, en mikään sosiaalinen perhonen, mutta tykkään ihmisistä ja olen hyvä keskustelija & kuuntelija. Onko mussa joku näkymätön leima otsassa, joka aiheuttaa sen että tietynlaiset ihmiset haluaa kävellä yli. En tiedä.

Mulle on käynyt tuollainen juttu yliopistolla kerran - joku ilta piti olla luento niin menin mielestäni hyvissä ajoin kuten aina, ja hämmästyin kyllä valtavasti kun porukkaa tuli salin ovesta taolle. Kaikille muille oli kerrottu, että pidettäisiinkin kaksoisluento, vain minä yksin olin jäänyt ilman tietoa.

Yritin kysellä että mistä tuo tieto kulki kaikille muille muttei minulle, mutta kukaan ei suostunut vastaamaan mitään.

Tavallisesti muutokset lähetettiin sähköpostilla ao. ryhmälle, ja aina muuten se toimi ihan hyvin. Miksei siis sillä kertaa?

Kyllä siinä tulee tunne että ihan tarkoituksella oli minut jätetty tiedon ulkopuolelle, ja sehän on eräs kiusaamisen laji.

Vierailija
913/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ilmeisesti kärvistelee näissä tilanteissa kun ei osaa nopeasti keksiä valkoisia valheita. Minä olen varmaan 99% "kärsinyt" jostain vaivasta mikä on "valitettavasti" estänyt täysipainoisen osallistumiseni. Joskus olen katsellut sitten muiden konkkaamista ja ryömimistä ja pidätellyt nauruani.

Vierailija
914/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämmöstä sontaa myös ulkomailla? Vai onko suomen kiusaamis/nöyryytys kulttuuri totta?

Vierailija
915/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä aikamoinen valitusmentaliteetti monilla. Jos ei noita tyhyjä järjestetä työaikana eli jos ei ole palkallista, ei ole pakko osallistua. Ymmärrän jotkut esimerkit täällä että ne on epäonnistuneita, mutta jotkut valittaa miten mikään ei kelpaa ja kaikki on tylsää. Ja silti osallistuu (miksi?), mutta ei kyllä ehdota itse ikinä mitään tai osallistu järjestelyihin. Kyllä minä ainakin mieluummin menen työaikana vaikka keilaamaan kuin teen töitä.

Jaa että sun mielestäsi olisi ok jollekin vain ehdotella muuta tekemistä? Ei meillä ainakaan olisi käynyt sitten kirveelläkään että joku muu kuin siihen rooliin valittu henkilö päättää mitä tehdään.

Meillä oli paljon väkeä ja tapana oli kerätä rahaa pyöreitä täyttäville, ja nimistä tehtiin lista siihen korttiin mukaan.

Kerran oli se betoniin valettu roolihenkilö sairastunut, eikä siis voinut tehdä sitä pyhää listaa. Sain sen omien töideni päälle sillä kertaa, ja ajattelin tyhmyyksissäni, että ei kai nimien tarvitse olla aakkosjärjestyksessä, kai ne voi laittaa listaan sitä mukaa kuin tulevat. Kun oli muutakin tärkeämpää tekemistä töissä.

Voi jessus mitä mutinaa ja marmatusta siitä tuli, ikään kuin olisin pilannut koko juhlan kun ne rahaa antaneiden nimet eivät olleet aakkosjärjestyksessä.

No se hyöty siitä oli etten enää koskaan sen jälkeen joutunut mitään korttia + listaa tekemään...

En voi kuvitella, että sillä työpaikalla olisi joku satunnainen ihminen saanut koskaan ehdottaa mitään, vain etukäteen päätetty asianhoitaja sai "ehdottaa" eli ota tai jätä.

Kerran jäin pois kun pomon mökille olisi pitänyt mennä kokonaiseksi viikonlopuksi kun hän halusi pitää jonkinlaisen "kick-offin" eikä sieltä olisi päässyt pois sitten millään kesken kaiken. Inhottavaa. Mutta sainkin siitä sitten kuulla varmaan vuoden. Kai nyt ihmisillä voi erilaisia yksityisiä syitä olla menemättä, mitä se kelleen kuuluu. Kummallista sakkia kun työkavereistä pitäisi yhtäkkiä tulla läheisiä ystäviä tjsp.

Vierailija
916/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä aikamoinen valitusmentaliteetti monilla. Jos ei noita tyhyjä järjestetä työaikana eli jos ei ole palkallista, ei ole pakko osallistua. Ymmärrän jotkut esimerkit täällä että ne on epäonnistuneita, mutta jotkut valittaa miten mikään ei kelpaa ja kaikki on tylsää. Ja silti osallistuu (miksi?), mutta ei kyllä ehdota itse ikinä mitään tai osallistu järjestelyihin. Kyllä minä ainakin mieluummin menen työaikana vaikka keilaamaan kuin teen töitä.

Jaa että sun mielestäsi olisi ok jollekin vain ehdotella muuta tekemistä? Ei meillä ainakaan olisi käynyt sitten kirveelläkään että joku muu kuin siihen rooliin valittu henkilö päättää mitä tehdään.

Meillä oli paljon väkeä ja tapana oli kerätä rahaa pyöreitä täyttäville, ja nimistä tehtiin lista siihen korttiin mukaan.

Kerran oli se betoniin valettu roolihenkilö sairastunut, eikä siis voinut tehdä sitä pyhää listaa. Sain sen omien töideni päälle sillä kertaa, ja ajattelin tyhmyyksissäni, että ei kai nimien tarvitse olla aakkosjärjestyksessä, kai ne voi laittaa listaan sitä mukaa kuin tulevat. Kun oli muutakin tärkeämpää tekemistä töissä.

Voi jessus mitä mutinaa ja marmatusta siitä tuli, ikään kuin olisin pilannut koko juhlan kun ne rahaa antaneiden nimet eivät olleet aakkosjärjestyksessä.

No se hyöty siitä oli etten enää koskaan sen jälkeen joutunut mitään korttia + listaa tekemään...

En voi kuvitella, että sillä työpaikalla olisi joku satunnainen ihminen saanut koskaan ehdottaa mitään, vain etukäteen päätetty asianhoitaja sai "ehdottaa" eli ota tai jätä.

Kerran jäin pois kun pomon mökille olisi pitänyt mennä kokonaiseksi viikonlopuksi kun hän halusi pitää jonkinlaisen "kick-offin" eikä sieltä olisi päässyt pois sitten millään kesken kaiken. Inhottavaa. Mutta sainkin siitä sitten kuulla varmaan vuoden. Kai nyt ihmisillä voi erilaisia yksityisiä syitä olla menemättä, mitä se kelleen kuuluu. Kummallista sakkia kun työkavereistä pitäisi yhtäkkiä tulla läheisiä ystäviä tjsp.

Ei tuollainen kortinteko ole työtehtävä: Voi aivan hyvin kieltäytyä tekemästä.

Vierailija
917/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa kun on töissä, niin on kyllä vähän hämäränpeitossa, että voidaanko tällaiset idioottimaiset ryhmäytymisleikit laskea "työtehtäviksi", ehkä ei voi, jos kyseessä ei ole koulutus tai olla lasten kanssa tekemässä?

Nykyään meillä ei onneksi näitä ole vuosiin ollut, mutta jos vielä tulee vastaan, niin kieltäydyn osallistumasta, vaikka sitten pidettäiskin tylsimyksenä, olen vain nykyään paljon omanarvontuntoisempi kuin ennen enkä todellakaan suostu ahdistavaan nöyryytykseen. Siinä kai se sitten selviää, että onko pakollista osallistua: Jos kuitenkin on työajalla läsnä paikalla, niin luulisi sen riittävän.

Vierailija
918/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli varattu tyky-päivä erääseen kylpylään. Ajomatkaa sinne lähes 4 tuntia, bussilla mentiin. Bussina oli jokin vanha rotisko, jossa ei ollut vessaa. Puolivälissä haikailtiin pysähdystaukoa huoltiksella, mutta kuski murahti vain, että oli käsketty ajaa suoraan perille. Perillä jouduin hirmuisessa pissahädässä taapertamaan polvet yhdessä kylpylän vessaan. Hyvin alkoi...

Vierailija
919/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä virkistäytymispäivissä on ainakin meillä aina se ongelma, että pomo päättää mitä tehdään ja täysin surkeana ihmistuntijana ja huonona johtajana hän valitsee aina sen mikä itseä kiinnostaa. Ei hän ymmärrä tai välitä ajatella mikä olisi virkistävää alaisille laajemmin ajatellen. Eli meillä on sitten näitä metsäpatikointeja (pomo harrastaa eräilyä), seinäkiipeilyä (pomo harrastaa seinäkiipeilyä) ja uintia (pomo harrastaa uintia). Jos joku ehdottaa, että mennään vaikka stand up-keikalle, se ei pomolle sovi (ei ole huumorintajua, joten kuulemma turhaa).

Jne. 

Vierailija
920/1207 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys. Vauva-palstalle kannattaakin kirjoittaa saksaksi. Ja Sigmund ei puhunut myöskään suomea. Ärsyttää tuollaiset nillittäjät, joiden täytyy ylemmyydentunnossaan yrittää päteä edes jollain tavalla.

Mutta jätän tämän tähän koska 'Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience'.

"Sian kanssa ei kannata painia. Siinä likaantuu, ja sika sitä paitsi pitää siitä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä