Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sellaiset ihmiset, jotka elävät nykyisin tuella pärjäsivät 1920 luvulla?

Vierailija
12.02.2020 |

Monessa maassa näitä ei ole tänä päivänäkään 2020 luvulla.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä nykyiset asumistukijärjestelmän avulla vaurastuneet asuntosijoittajat rälläisivät?

Minä en ole koskaan ottanut vuokralle ihmisiä, jotka nostavat tukia, mitään tukia!

Ei muuta sitä tosiasiaa, että jokainen vuokranantaja hyötyy asumistukijärjestelmän avulla ylös pumpatusta vuokratasosta

Vierailija
82/85 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi hyvin kysyä miten nykyiset tradenomit, sosionomit, pilipalistit ja humpuukimaakari "korkeakouluaiset" pärjäisivät, kun ei olisi heille sitä hienoa ja sievän kivaa sisätyötä.

Ja humpuukimaakareiden lisäksi nämä "kovien tieteiden" superasiantuntijat? Ei heillekään ja koodareille olisi mitään röitä.

Fyysisesti kovemmat kaverit veisivät heidän statuksensa.

Varmaan riippuu ihan tyypistä. Tunnen monta maisteria ja tohtoria jotka esim. harrastavat metsästystä tai eräretkeilyä, ovat rakentaneet itse taloja, asuneet alkeellisissa kehitysmaissa tai esim. Grönlannissa. Eivätkä kaikki ole miehiä, jojs sitä kuvittelet. Itse olen asunut tunturissa 2 kk teltassa. 

T. Etelän vetelä maisteri

Meinasin tulla kirjoittamaan ihan samaa. Olen maisteri, enkä todellakaan edes kovissa tieteissä, mutta olen tehnyt myös paljon fyysistä työtä. Eivät kaikki ole lahjakkaita vain yhdellä osa-alueella. Ja jopa tykkään fyysisistä hommista ja urheilusta, pysyy fysiikka kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopotkin kiersivät maalla talosta taloon ja tekivät viikon töitä, saivat ruokaa ja asumuksen ja vähän palkkaa ja sitten taas lähtivät juopottelemaan ja viikon jälkeen taas johonkin taloon metsä - tai rengintöihin. Näin 60-luvulla meillä oli tilapäistyövoimaa.

Vierailija
84/85 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, töitä oli ihan eri tavalla. Vaikea verrata nykyaikaan.

Totta, että surkeimmallekin köyhälle oli jotain apuhommaa. Usein tehtiin töitä ruokapalkalla ja asuttiin jossain läävässä. On ennenkin ollut jonkinlaista vaivaistalotoimintaa, yksinäiset vanhukset kai sinne rahdattiin. Joskus saattoi käydä tuuri, että joku hyväntekijä auttoi jonkun köyhän hyvän oppilaan kouluja käymään. Sen takiahan hyvinvointivaltiota on kehitetty että ihmiset eivät olisi niin surkeassa asemassa. Nykyään se vaan on levinnyt kun aina keksitään uusia kohteita mitä rahoitetaan.

Vierailija
85/85 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuolisivat nälkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän