Yle: Jo joka kolmas mies jättää armeijan käymättä – ”Koetaan ahdistavaksi käydä samassa vessassa, samoissa suihkutiloissa”
Hurjaa, kohta ei kukaan puolusta Suomea!
Kommentit (348)
Suuri mestarikin on sivari, mihin tämä maa on menossa?
Vierailija kirjoitti:
Miehille ne keinokohdut niin sitten voidaan pakottaa naisetkin armeijaan
Riittää että synnyttäminen määrätään alle 30-vuotiaille naisille yhteiskunnalliseksi velvollisuudeksi, jonka suorittamista valvoo sosiaali- ja terveysministeriö. Ne naiset, joilla ei ole lapsia, voivat sitten käydä armeijan miesten tavoin.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan puolustaisi Suomea enkä mitään muuta maata. Kansallisvaltioiden aika on minusta ohi. Mieluummin olisin vaikka venäjän vallan alla kuin tappaisin ketään.
Ja sanot tämän Coronan aikana ollen globalistina? Voi hyvää päivää. Muuta pois jos et puolustaisi Suomea. Hus.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan puolustaisi Suomea enkä mitään muuta maata. Kansallisvaltioiden aika on minusta ohi. Mieluummin olisin vaikka venäjän vallan alla kuin tappaisin ketään.
Tervemenoa Putinlandiaan sitten vain. Siellähän ovat asiat niin "hyvin".
Kommunistejahan vain Venäjä pelottaa ei normaaleja ihmisiä, sillä mitäpä se Venäjä meillä tekisi, ei ole resursseja ja kielikin on väärä. Kommareita pelottaa oma käytös siellä Venäjällä kun tapattivat 30 miljoonaa omia kansalaisiaan, ja nyt kärvistellään sitten täällä piilossa läskityen hyvinvoinnista jota tämä maa tarjoaa, kun torjuttiin se pahin kommunismi.
Mua ihmetyttää suuresti, että aikoinaan kiivaasti sodittiin, ettei jouduta Venäjän vallan alle, nyt annetaan ihan vapaaehtoisesti mustatukkaisten aavikko"jannujen" marssia tänne ja pistää paikat sekasin. Värvätään vielä varuskunta kantamaan kassit. Niitä ei pois saada vaikka miten rötöstelisivät. Surullista, mutta meillä ei taida olla enää itsenäisyyttä mitä puolustaa, kun EU määrää. Emmehän saa enää edes rajojamme laittaa kiinni. Helppohan se on vaikka koko Venäjän marssia tänne. Sanoo vain taikasanan asylum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan yliopiston alkaessa miten vaikeaa oli monille nuorille naisille muuttaa soluasuntoihin. Monet hankkivat mieluummin yksiön vapailta markkinoilta ja maksoivat kovaa vuokraa. Eli tuskin on mitenkään miesten ominaisuus tuo tekstissä kuvattu
Muutin teininä yksin Helsinkiin ja asuin eka vuoden soluasunnossa. Pikkujuttu. Mahtavaa aikaa oli. Miksi tehdään normaaleista asioista ongelma? Eikö enää ole henkistä selkärankaa?
Mä asuin soluasunnossa koko opiskeluajan. Sitä ennen vuoden sisäoppilaitoksessa. Olen kuulunut useampaan urheiluseuraan, ja käynyt yhteissuihkuissa ja -saunoissa aina.
Taidan ollakin aika sissi. Olenkin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sanot tämän Coronan aikana ollen globalistina? Voi hyvää päivää. Muuta pois jos et puolustaisi Suomea. Hus.
Suomalaisten pörssiyhtiöiden ulkomaalaisomistuksen osuus on 40-45 % plus hallintarekisterin takana piilottelevat. Siinä sinulle tämän päivän "itsenäisyyttä" ja "isänmaallisuutta".
Halla-aho, Hakkarainen, Niikko, Huhtasaari, Purra ja Turkkila ei ole käynyt armeijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidät on pakotettava armeijaan.
Ja milläs pakotat,jos eivät lähde ?
Ai millä? Luuletko että rikollisetkin menevät ihan vapaaehtoisesti vankilaan?
Ai että pakotetaan pojat armeijaan ja jos ei kelpaa niin sitten vankilaan? Kuulostaa tutulta.. ai niin noinhan se on jo nyt. Aina voi hakea lääkäriltä c paperit.
Ai, että mielummin hankkii hullun paperit kun on puoli vuotta armeijassa? Mitenkähän sitä kuvittelee jaksavansa työelämässä jos intin käyminenkin on ylivoimaisen vaikeaa.
Noilla lusmuille taitaa olla pahinta jos ei voikaan koko ajan räplätä kännykkää ja joutuu olemaan ulkoilmassa.
Minä hankin ja menin sen jälkeen yliopistoon ja nyt olen työelämässä. Ei ole mitään ongelmaa. Miksi työelämässä ja armeijassa pärjääminen liittyisivät mitenkään toisiinsa?
eri
Työelämässä ja armeijassa pärjääminen liittyy sikäli toisiinsa että molemmissa tapauksissa edellytetään tiettyä pitkäjännitteisyyttä ja sopeutumiskykyä. Jos olet tehnyt määräaikaisen työsopimuksen, niin haluat hoitaa homman kunnialla loppuun asti etkä ota lopareita mistään pikkusyystä kuten että ei jaksa aamulla herätä töihin. Voi olla opiskelijana töissä vaikka metsänistutuksessa tai kylmävarastossa eikä pelkää tehdä välillä fyysistä työtä, jos on käynyt intin.
Kuitenkin mun intin käyneet kaverit ovat fyysisten juttujen suhteen pahimpia lusmuja. Kaikkialle pitää mennä autolla ja tietokoneella istuminen voittaa kuntosalin. Ensimmäisestä osasta saatat olla oikeassakin. Ei työnantajia ole kiinnostanut mun armeijahistoria tai lähinnä sen puute, koska mulla on paljon opiskelu- ja työkokemusta.
Osa ongelmaa vaikuttaa olevan se, että päätös inttiin tai sivariin menemisestä tehdään aika nuorena, jolloin voi olla ajatusmaailma täysin erilainen kuin vaikka 5v myöhemmin.
Paria vuotta vanhemmista koulukavereistani enemmistö meni sivariin; minulla ei ollut kutsuntojen aikaan suurta tunteen paloa suuntaan tai toiseen, mutta intissä urpon huutamisen kohteena oleminen ei houkutellut, eikä toisaalta totaalikieltäytyminen (silloin mentiin vielä vankilaan). Sivari voitti siksi, että a) kaveritkin menivät sinne ja b) siitä sai rahaa ja vapaat illat ja viikonloput.
Nykyinen Suomi taas on niin masentava paikka, että olisi vaikeaa järin innokkaasti olla sitä puolustamassa.
Olis kyllä kasvatuksessa huomioitava juttu tuo, että oppii käyttämään yhteisiä suihku- ja wc-tiloja. Ei lapsia kannata opettaa noita välttelemään tai hankaloittaa kyllä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi pystyä käymään yhteisissä suihkutiloissa, vessassa (WTF?) yms., kun en minä nainenkaan pysty käymään kenenkään kanssa samoissa tiloissa pesulla? Tämän takia en käy uimahallissakaan, kun en tykkää näyttäytyä muille. En ole myöskään käynyt äidin tai siskojen kanssa saunassa enää vuosiin, kun minusta se on ahdistavaa olla alasti jonkun edessä.
Ihan yhtälailla miehet voivat ahdistua ja tuntea olonsa kiusalliseksi. Ei tarvitse olla edes mikään "soijalattepoika Kalliosta", kun muiden läsnäolo ei ole kivaa pesutiloissa.
Ymmärrän oikein hyvin miehiä ja kannustan jättämään käymättä armeijan, jos kerta sitä ei tunne omakseen.
Sen sijaan että ylpeillään kaikenlaisilla joutavilla rajoituksilla, voisi keskittyä hoitamaan ahdistustaan vaikka siedättämällä itseään. Ei tuo ole normaalia. Kannattaa hankkia apua jos ahdistuu kaikesta turhasta.
Kyllä muuten on. Juuri esimerkiksi saunominen muiden kanssa alasti on epänormaalia kaikkialla muualla paitsi suomessa. Täällä PITTÄÄ olla alasti saunassa! Ja siitä ulkomaalaiset aina järkyttyy jos suomalaiseen saunaan eksyvät.
Aika vähän sulla tuntuu olevan kokemusta muista maista, jos noin väität. Alastomuus on ihan normaalia ja hyväksyttyä monissa maissa. Paljon neutraalimpi suhtautuminen kuin meillä Suomessa. Keski-Euroopan maissa on ihan tavallista, että on jopa sekasaunat ja pukuhuoneet kylpylöissä ja siis alasti. Nakurannat on todella yleisiä Keski-Euroopassa. Aasiassa ainakin Japanissa ja Koreassa on perinnekylpylöitä joka puolella ja niissä ollaan yleensä alasti. Venäjälläkin saunotaan vapautuneesti alasti.
Tässä ne mistä itse tiedä, muitakin varmaan löytyy. Olen itse ollut läsnä, kun edellä mainituista maista olevat ihmiset heittää vaatteet pois muitta mutkitta ja lähtee saunomaan tai uimaan. Ilman mitään ongelmaa alastomuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan voi vuorostaan hoitaa maanpuolustuksen seuraavat sata vuotta.
Ihan tasa-arvon nimissä. Monikos ketjun räkyttäjistä on itse käynyt intin?
Sä meinaat että mieheiltä onnistuu se lottana olo, ja kotirintaman hoito mitä naiset teki kuin miehet sotivat talvi ja jatkosodassa? :D Varusteiden huolto/valmistus ja muonitus, jotta naisilla on sitten millä sotia? Lasten hoito, vanhusten ja vammaisten hoito? Kylläkyllä, ja niin varmaan :D Pleikkarilla pelaisivat vain kun muu väestö nääntyisi nälkään ja kuloisi hoidonpouutteeseen. Toisella kädellä vedettäisiin es, ja pirkkakaljaa ja vähän kannaabiidia, kun niin ahdistaa kun jotkut on oikeasti sotimassa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan yliopiston alkaessa miten vaikeaa oli monille nuorille naisille muuttaa soluasuntoihin. Monet hankkivat mieluummin yksiön vapailta markkinoilta ja maksoivat kovaa vuokraa. Eli tuskin on mitenkään miesten ominaisuus tuo tekstissä kuvattu
Muutin teininä yksin Helsinkiin ja asuin eka vuoden soluasunnossa. Pikkujuttu. Mahtavaa aikaa oli. Miksi tehdään normaaleista asioista ongelma? Eikö enää ole henkistä selkärankaa?
Mä asuin soluasunnossa koko opiskeluajan. Sitä ennen vuoden sisäoppilaitoksessa. Olen kuulunut useampaan urheiluseuraan, ja käynyt yhteissuihkuissa ja -saunoissa aina.
Taidan ollakin aika sissi. Olenkin nainen.
Tai tykkäät käydä = lespo? Minä en tykkää = en ole lespo.
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä kasvatuksessa huomioitava juttu tuo, että oppii käyttämään yhteisiä suihku- ja wc-tiloja. Ei lapsia kannata opettaa noita välttelemään tai hankaloittaa kyllä elämää.
Kannattaa todellakin opettaa välttelemään koska homot käyvät surutta kimppuun ja kuvaaminen on yleistynyt. Kiva päätyä palstalle juu. Eikö sinustakin?
Jos 2 kolmesta miehestä käy armeijan niin sillä saadaan täysin riittävä reservi aikaan. Ehkä se 1/3 olisi joka tapauksessa hyödytöntä kansainvälisissä kovapanosammunnoissa, joten piruako heitä kiusaamaan.
Nimittäin jos suihkussa käyminen muiden miesten kanssa ahdistaa kovasti, niin voi olla aika sietämätöntä kun naapurin sotilaat yrittävät t.appaa sinut...
Vierailija kirjoitti:
Heräsi kysymys, et onko olemassa sukupolvi, joka ei ole juuri käynyt saunassakaan ikätovereiden kanssa. Eikös koulussa joudu kuitenkin käymään suihkussa jossa on muitakin.
Kotikasvatus myös vaikuttaa. Jossain oli, että vanhempien yksi tehtävä on sosiaalistaa lapsiaan. Tarkoittaa ihan yksinkertaisesti sitä, lapset oppivat olemaan pienestä pitäen muiden , vieraidenkin seurassa. Kavereita aletaan kutsua synttäreille jo päiväkoti-iässä ja kannustetaan lapsia tuomaan kavereita kotiin jne...
Jos lapsi ei osaa olla eikä opi olemaan muiden kanssa ja erityisesti vieraiden, niin hyvin voi kehittyä ns peräkammarinpoikia kuin tyttöjäkin.
Joillakin suvuilla on näköjään tapana, että kaikki mahdolliset "kissaristiäiset" pidetään ( nimi.syntpäivät) mutta vain sukulaiset kutsutaan niihin. Säälittää pienet lapset, kun totuus tulee vastaan jossain kohtaa. Koulussa tulee varmana.
Paitsi että valtaosa alle kouluikäisistä on päiväkodissa. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa todellakin opettaa välttelemään koska homot käyvät surutta kimppuun ja kuvaaminen on yleistynyt. Kiva päätyä palstalle juu. Eikö sinustakin?
Sulla on outo ajatusmaailma. Avoimia yhteisvessoja ja suihkuja on yleiset kaupunkitilat ja uimahallit täynnä. Pisuaarit ja suihkut vierekkäin ilman mitään väliseiniä. Ihan normaalia toimintaa yhteiskunnassa.
Miehille ne keinokohdut niin sitten voidaan pakottaa naisetkin armeijaan