Iso-Britanniassa asuntojen minimiraja on 45 neliötä, Suomessa on rakennettu jopa 15-neliöisiä koteja.
Suomalainen viettää sisätiloissa valtaosan elämästään, koska täällä on kylmä ja kehno ilmasto. Siksi asuntojen pitäisi olla laadukkaita. Kuitenkin Vihreät haluavat pakkoasuttaa meidät muutaman neliön selleihin.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/839687-ei-kiitos-minikodeille…
Kommentit (88)
Suomeen kun tulee turisteja niin ihmettelevät, että hyvinvointivaltiossa köyhäillään joka asiassa. Jos olet hyväosainen tai rikas niin sinulla on omaisuutta - yleensä maailman mittakaavassa pienessä asunnossa. Jos olet tavallinen ihminen, niin et edes yritä sijoittaa tai mitään vaan hankit velkaa. Jos olet tavallinen ihminen niin et koskaan osta mitään, käy syömässä missään ja alennustuotteita ostellaan kaupasta. Alennus bensaa ajetaan hakemaan satojen kilometrien päästä. Tehdään ylimääräisiä lainanlyhennyksiä yhtä jämptisti kuin ennen käytiin sunnuntaisin kirkossa. Sitä on suomalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa kyllä asunnot on surkeampia kuin Suomessa. Vetoa ja hometta ja ahtautta.
Siellä yksiö on äärimmäistä köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa kyllä asunnot on surkeampia kuin Suomessa. Vetoa ja hometta ja ahtautta.
Siellä yksiö on äärimmäistä köyhyyttä.
Minä olin keittiössä sairaalassa koko työuram Lontoossa, mies putkimies, oma liike ja pari tuöntekijäæ. Meillä kuitenkin talo 4 bedrooms, 3 bathrooms. Front room diningroom ja kitchen alak. Hyvællä alueella SE23. Lapsille ostettiin omat yksiöt kun muuttivat kotoa, nyt sijoitusasunnot. Kyllä täällä yksiössä asuu vain todella köyhät! Mun työkaveri oli west indies kotoisin single mom ja kaksi lasta asui vuokralla mutta hällækin oli 3 bedroom terraced house ihan huvällä alueella Dullwichissa!
Kyllä kuulkaa teidät pakotetaan vielä noihin koppeihin vaikka väkisin. Suomalainen nöyrtyy aina kun sijoittajat ja eliitti saa jotain päähänsä. Se narratiivi tungetaan vaikka väkisin kurkusta alas. Tää on niin nähty.
Näitä taidetaan myydä nimenomaan asuntosijoittajille eli suurin osa kopeista ajautuu vuokramarkkinoille. Eihän niistä haittaakaan ole kunnallisesta näkökulmasta ole, kunhan myös suurempia vuokra-asuntoja on tarjolla ja vuokrat eivät nouse. Valitettavasti juuri näin taitaa käydä.
Minä olen asunut 19 neliön kämpässä ja hyvin sopi asumaan. Muuttaisin nytkin heti sellaseen, jos löytyis. Rahanhukkaa maksaa isommasta.
Mieluummin 15 neliötä yksin kuin 45 neliön solussa. Soluissahan tosi monet työssäkäyvätkin asuu Lontoossa. Ei yksinasuvana tarvitse isoa asuntoa. Nyt minulla 25 neliötä ja hukkatilaa on.
Tee aloite liian pienten asuntojen kieltämiseksi, sillähän se hoituu. Kannatan aloitettasi ensimmäisenä!