Sain asuntotarjouksen ihanasta asunnosta jossa iso parveke, mutta parveke pohjoiseen. Viihtyykö parvekkeella johon ei paista päivällä?
Muuten olisi ihan täydellinen, mutta tuleeko parveketta käytettyä?
Kommentit (29)
Ei, siellä on kylmä keskellä päivääkin. Et voi laittaa kasveja tai mitään
Varmaan siellä voi olla jos on muuten tarpeeksi lämmintä, eli kesähelteillä.
Onko asunnossa ilmalämpöpumppua? Jos ei, niin pohjoisen suuntaan oleva asunto on silloin paras. Mitä enemmän asuntoosi ja parvekkeelle paistaa aurinko sen tukalampaa kesäisin.
Katso myös piha-aluetta kasvaako partsin edustalla korkeita puita, jotka voivat myös varjostaa olipa ilmansuunta mikä hyvänsä.
En tykännyt. Synkkää oli ja muutenkin kämppä pimeä. Kuuma ei tullut edes kesällä.
Voisin vaihtaa kanssasi. Minun asunnossani on iso lasittamaton parveke etelään, eikä minulla ole sille mitään käyttöä.
Sisustat vaaleilla väreillä, kukilla ja kynttilöillä.
Kuulostaa ihanteelliselta. Tutun pavekkeella oli viime kesänä n. 50 astetta. Oli varsinainen helvetin esikartano.
Nyt siihen tulee tuhdit kaihtimet, jotka toivottavasti auttaa.
Tämähän riippuu ihan siitä mistä tykkää. Eteläparveke saattaa olla tosi tukala tai ihanan lämmin uhmisestä riippuen. Oma suosikki on itä-/pohjoisparveke parvekelaseilla. Silloin parvekkeell on mukava olla ilman tuskaista paahdetta.
Ei taida paistaa aurinko kämppään.
Parveke on aina pimeä ja viileä. Kesähelteellä ok, muuten ei. Länsiparveke olis paras, ilta-aurinkoon, eikä kesähelteellä pätsi.
Helteellä just ihana! Olen asunut taloissa jossa toisessa parveke oli itään ja toinen länteen, en käyttänyt kumpaakaan. Riippuu siis siitäkin, käyttäisitkö parveketta ja jos niin mihin tarkoitukseen.
Mulla on parveke etelään ja se on todella kuuma kesällä. Ei siinä tule paljon oleskeltua. Siellä voi istua nyt tai alkusyksystä. Mieluummin ottaisin pohjoiseen päin olevan parvekkeen.
Otat välittömästi kämpän vastaan. Etelän tms. parvekkeella ei tee yhtään mitään. Ihmiset eivät ylipäätään käytä etenkään lasitettuja parvekkeita, koska ne ovat niin kuumia. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Parveke on aina pimeä ja viileä. Kesähelteellä ok, muuten ei. Länsiparveke olis paras, ilta-aurinkoon, eikä kesähelteellä pätsi.
Kyllä se länsiparvekekin on helteellä pätsi...
En minä ainakaan käytä sinun parvekettasi, minulla on kaksi omaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä länsiparveke ja koko helvatan kesä on iltapäivästä myöhään todellinen pätsi. 😡
Vierailija kirjoitti:
Makkari länteen ja kuumuu helteillä paljon. Paras ilmansuunta on itä.
Minulla on parveke pohjoiseen enkä vaihtaisi muuhun ilmansuuntaan. Siellä on aamupäivällä niin kuuma että siellä saa telineissä pyykit kuivatettua ihan hetkessä. Oleskeluun se on liian kuuma. Sen sijaan päivällä siellä on lämmintä, vaikkakin varjoisaa. Oikein mukava oleskella eikä aurinko häikäise. Voi lukea kirjaa ilman aurinkolaseja ja läppärin näytöstäkin saa selvää. Olen siellä kesäöitä nukkunutkin. Kuuma alkaa jo aamuseiskalta jollon on pakko nousta ylös ja vetäytyä sisälle.
Vastapäätä olevan talon etelän suunnan parvekkeet on suojattu ties minkälaisilla verhoilla ja aurinkovarjoilla.
Ylipäänsä etelä- ja länsisuuntaan olevat ikkunat ja parvekkeet ovat ylimainostettuja. Ikään kuin ihmisiltä puuttuisi käsityskyky siitä, miten kuumia sellaiset asunnot ja parvekkeet kesällä ovat. Eri asia on, jos olisi läpitalon huoneisto.
Kesällä varmasti enemmän kuin parvekkeella, johon paistaa..