Vuokranmaksu luonnossa? Onko tämä kuinka yleistä?
Miten yleinen ilmiö vuokramarkkinoilla on erikoisjärjestelyt vuokranmaksussa? Onko täällä esimerkiksi naisia, jotka maksavat vuokransa luonnossa tai onko täällä vuokranantajina miehiä, jotka sellaisia diilejä tekevät? Jos on niin, miten käytännössä tällainen diili järjestyy? Vaikea kuvitella, että asuntonäytössä vuokranantaja uskaltaisi naisehdokkaalle ehdottaa vuokranmaksua seksiä vastaan. Luulenpa että aloitteet tulevat aina naisilta, jotka sellaiseen järjestelyyn ovat valmiita.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Asun miesystäväni asunnossa ilmaiseksi, tai näin suhteessa ollessa se on varmaankin tuota luonnossa maksamista. :)
Näitä on palsta todellakin täynnä.
Työkaveri haki asuntoa 70-luvulla ja sai useita ehdotuksia seksillä maksamisesta. "Paras" oli sellainen, jossa vuokranantaja valitti kun vuokralainen menee naimisiin niin hyvä "vuokrasuhde" päättyy.
Maahinen kirjoitti:
Mitä tarkoitetaan luonnossa maksulla? Mennään metsään ja maksetaan siellä?
Joo, vuokra maksetaan tateissa.
Maahinen kirjoitti:
Ei vaan luonnossa maksaminen tarkoittaa sitä, että nainen vuokralaisena riisuu housut pois ja ottaa pimpin esiin avaa reitin valmiiksi. Vastaavasti vuokranantaja ottaa kalunsa esiin ja työntää sen sitten pimppiin. Jotenkin tähän tapaan.
Minä etsin aikoinaan kymmenisen vuotta sitten neitsyttä, kun sellaisesta ei vielä ollut kokemusta.
Hain siis opiskelijaa hyvään vuokradiiliin Helsinkiin, mutta miten muotoilla tuo pikkujuttu ilmoitukseen.
Laitoin jotain tyyliin, kiltti, hyvätapainen, itseään kunnioittava jne..
No löytyihän se, keskisuomesta mutta jouduin käännyttämään varmasti 50 muuta.
Kokemuksena vaivan arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuhan laittaa ilmotukseen että on nainen ja etsii asuntoa nii jo tulee puolet tarjouksista tämmöisiä.
Kyllä ymmärrän vielä, että laittaa kuvan ilmoitukseen, mutta kuka sinne kuhan laittaa?
Tarjolla olisi "ilmainen" huone naiselle kaksiosta Helsingin ydinkeskustasta palvelua vastaan. Keittiö on yhteinen. Itse asun kaksion toisessa huoneessa, jossa tapahtuu palvelut virka-ajan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Tarjolla olisi "ilmainen" huone naiselle kaksiosta Helsingin ydinkeskustasta palvelua vastaan. Keittiö on yhteinen. Itse asun kaksion toisessa huoneessa, jossa tapahtuu palvelut virka-ajan ulkopuolella.
Laita ilmoitus vaikka seeking com -sivustolle.
Minä otan kohtuullisen vuokran mutta vuokralaiselle pitää sopia järjestely ainakin kerran viikossa.
Ei tuollaista sopivaa tarvitse kauan odotella koskaan.
Kyllähän tuota tapahtuu. Moni tuttu nainen asunut niin kalliissa vuokra-asunnossa, että vuokra + elämäntyyli ei olisi ollut millään mahdollista heidän palkoillaaan. Ymmärrettävästi näisti ei tietysti ääneen huudella. Ei tarvitse olla välkky ymmärtääkseen, että osa vuokraa on kuitattu jotenkin muuten kuin rahalla.
'Úlí poistatti viestin, jossa ymmärrettiin hänen fantasiansa, mutta että oikeassa elämässä vuokra maksetaan ihan rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä etsin aikoinaan kymmenisen vuotta sitten neitsyttä, kun sellaisesta ei vielä ollut kokemusta.
Hain siis opiskelijaa hyvään vuokradiiliin Helsinkiin, mutta miten muotoilla tuo pikkujuttu ilmoitukseen.Laitoin jotain tyyliin, kiltti, hyvätapainen, itseään kunnioittava jne..
No löytyihän se, keskisuomesta mutta jouduin käännyttämään varmasti 50 muuta.
Kokemuksena vaivan arvoinen.
Se on Keski-Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun miesystäväni asunnossa ilmaiseksi, tai näin suhteessa ollessa se on varmaankin tuota luonnossa maksamista. :)
No tuota ei nyt lasketa koska olet suhteessa, mutta tavallaan miehesi maksaa sinulle seksistä. Naisethan ovat aina maksullisia joko suoraan tai epäsuorasti. Olet siis asian ytimessä. :D
Viitsitkö perustella tämän idioottimaisen lauseesi?
Sanoisin, että tuo aiempi kommentoija on provo, koska tuskin hän noin tyhmä voi olla.
Vuokranantaja maksaa veroa vain todellisista vuokratuloista. Siis jos ei vuokratuloa ole vaikka kesän aikana, ei siitä tule veroseraamuksia. Näin voi olla joskus vaikka lähisukulaisen asunnossa asuessa. Tai jos asunto on joskus ilman vuokralaisia. Helsingin kantakaupungissa on paljon tyhjiä asuntoja. Voi olla että odottaa vaikka opiskelemaan tulevaa lastenlasta. Vuokraaminen ei ole ihan aina laskennallisesti tuottoisaa. Asunto voi olla vaikka talletus. Pankitkaan eivät maksa talletuskorkoa. Silti asuntoa voi käyttää, se on lämmin ja vedet juoksee.
Hain 25 vuotiaana nuorena miehenä kämppää Helsingistä ja sain soiton keski-ikäiseltä naiselta, joka alkoi kertomaan, että vuokraan saisi alennusta jos voisin hänen kanssaan tehdä kaikenlaista remppaa asuntoon. Ja kertoi, että hän on nainen, jolla pysyy hyvin pensseli kädessä (oikeasti!).
Oli jotenkin niin outoja ilmaisuja ja epämääräisesti kerrottu, etten tähän päivään mennessä oikein osaa sanoa, mitä ja millaista remppaamista siellä sitten olisi ollut tarjolla. Menin kuitenkin toiseen, sopivammassa paikassa olevaan kämppään vuokralle, normaalivuokralla.
Meillä on kaksi sijoitusasuntoa. Mieheni hoiti vuokrauksia aikaisemmin ja sai muutamalta naiselta tarjouksen maksaa luonnossa. Ikävä kyllä tarvitsemme vuokrat rahana joten ei onnistunut. Nykyään käytämme välittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikka siirtyy pian Helsinkiin, ja asun kauempana. Luultavasti olen toimistolla 2-3 päivää viikosta ja loput etänä. Ihan tosissani pohdiskelin sellaista, että löytäisinkö Helsingistä miehen, joka tarjoaisi asunnon seksiä vastaan, ettei tarvitsisi kulkea pidempää matkaa eikä hankkia vuokra-asuntoa... Ja siis saisin seksiäkin, mitä nyt en sinkkuna saa. Suhteeseen en nyt juuri edes haluaisi ja irtoseksi jonkun baarituttavuuden kanssa ei ole mun juttu.
Mutta ehkä oon liian vanha moiseen kun en ole parikymppinen enää. Eli tuskin kukaan edes ehdottelisi.Aletaan sitten kevytseurustelemaan! Onhan niitä järkiavioliittojakin niin miksi ei järkiseurustelua. Jos olet täällä vielä lukemassa, niin laita ilmoitus happypancakeen. Itselleni kävisi juuri tuollainen suhde. Jos näet tämän, niin vastaa jotain. Kerron sitten oman ilmoitukseni tunnuksen.
Jos homma välillämme ei toimisi, niin eihän siinä mitään kumpikaan olisi menettänytkään. Molemat vain voisivat voittaa ja saada sitä puuttuvaa seksiäkin.
Et varmaankaan enää eksy tähän keskusteluun, mutta laitan silti viestin. Mä en haluaisi tehdä ilmoitusta mihinkään treffipalveluun, jollainen (kai?) tuo Happy Pancake on, mutta voin laittaa sulle sähköpostia, jos teet itsellesi jonkun random-meilin ja laitat tänne osoitteen.
Palailen jossain vaiheessa katsomaan :)
Vierailija kirjoitti:
Maahinen kirjoitti:
Ei vaan luonnossa maksaminen tarkoittaa sitä, että nainen vuokralaisena riisuu housut pois ja ottaa pimpin esiin avaa reitin valmiiksi. Vastaavasti vuokranantaja ottaa kalunsa esiin ja työntää sen sitten pimppiin. Jotenkin tähän tapaan.
Kiitos tästä selvennyksestä.
Aletaan sitten kevytseurustelemaan! Onhan niitä järkiavioliittojakin niin miksi ei järkiseurustelua. Jos olet täällä vielä lukemassa, niin laita ilmoitus happypancakeen. Itselleni kävisi juuri tuollainen suhde. Jos näet tämän, niin vastaa jotain. Kerron sitten oman ilmoitukseni tunnuksen.
Jos homma välillämme ei toimisi, niin eihän siinä mitään kumpikaan olisi menettänytkään. Molemat vain voisivat voittaa ja saada sitä puuttuvaa seksiäkin.