Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranmaksu luonnossa? Onko tämä kuinka yleistä?

Vierailija
08.02.2020 |

Miten yleinen ilmiö vuokramarkkinoilla on erikoisjärjestelyt vuokranmaksussa? Onko täällä esimerkiksi naisia, jotka maksavat vuokransa luonnossa tai onko täällä vuokranantajina miehiä, jotka sellaisia diilejä tekevät? Jos on niin, miten käytännössä tällainen diili järjestyy? Vaikea kuvitella, että asuntonäytössä vuokranantaja uskaltaisi naisehdokkaalle ehdottaa vuokranmaksua seksiä vastaan. Luulenpa että aloitteet tulevat aina naisilta, jotka sellaiseen järjestelyyn ovat valmiita.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raha on se mitä vuokranantaja haluaa, ei s eksi, sitä saa ilmaiseksi.

Vierailija
22/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin itse naisena ilmoituksen tori.fi sivulle, siis sellaisen avoimen hakemuksen jossa ilmoitin etsiväni vuokra-asuntoa opiskelujen ajaksi tietystä kaupungista. Sain kolme yhteydenottoa joissa ehdotettiin tuollaista apn kuvailemaa "järjestelyä".

Ok kiitos tiedosta. Vuokranantajat siis uskaltavat moista ehdottaa suoraankin. Tietty jos olet ilmoituksellasi ollut jotenkin provosoiva eli esim. olet julkaissut itsestäsi hakemukseen näyttävän ja seksikkään kuvan, niin se voi alentaa rimaa kysyä.

No haloo, kuka laittaa ”halutaan vuokrata”-palstalle kuvan itsestään?

Haloo itsellesi. Monikin. Verkossa jos vuokranantajaan saa yhteyden sähköpostitse, niin joukossa on aina hakijoita, jotka haluavat parantaa mahdollisuuksiaan asiallisen kuvan kera. Onhan nykyään tapana työhakemuksiinkin laittaa mukaan valokuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia vuokrasuhteitakin tiedetään olevan olemassa. Mutta onhan tuo kovemmanpuoleista toisen ihmisen hyväksikäyttöä...

Vierailija
24/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ne huumehista riippuvaiset maksaa jos punkkaavat kaverien nurkissa

Vierailija
25/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se raha on se mitä vuokranantaja haluaa, ei s eksi, sitä saa ilmaiseksi.

Niin varmasti sellainen vuokranantaja, joka on nimenomaan sijoittanut vuokra-asuntoon ja tarvitsee ne vuokratulot esim. sen asunnon lainan maksuun. Vaikea mennä pankkiin selittämään että nyt hieman tämä lainanmaksu takkuilee kun otan vuokrat luonnossa.

Mutta varmaan on myös sellaisia, sanotaan nyt vaikka hieman iäkkäämpi eronnut mies joka on esim. perinyt äitivainaan kämpän ja oma taloudellinen tilanne on sellainen ettei ole välitöntä tarvetta laittaa sitä myyntiin eikä niistä vuokrarahoistakaan ole niin väliä, varsinkaan kun ei tarvitse vaimolle mitään selitellä. Jos tarjoutuu tilaisuus saada siihen nuori nainen asumaan jota voi käydä kerran pari viikossa duunaamassa, niin voi hyvinkin moinen kiinnostaa, etenkin jos sitä seksiä (jonka sanan voi kyllä kirjoittaa ihan noinkin) ei saa ilmaiseksi niin kuin oletat.

Vierailija
26/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla laitoin pari kertaaa Hesariin vuokra-ilmoituksen ja voi sitä vastausten tulvaa.

Vierailija
27/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia vuokrasuhteitakin tiedetään olevan olemassa. Mutta onhan tuo kovemmanpuoleista toisen ihmisen hyväksikäyttöä...

Kummalta puolelta?

Vierailija
28/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun miesystäväni asunnossa ilmaiseksi, tai näin suhteessa ollessa se on varmaankin tuota luonnossa maksamista. :)

No tuota ei nyt lasketa koska olet suhteessa, mutta tavallaan miehesi maksaa sinulle seksistä. Naisethan ovat aina maksullisia joko suoraan tai epäsuorasti. Olet siis asian ytimessä. :D

Ai silloinkin, jos mies on työtön ja/tai nainen ansaitsee enemmän?

Tunnen tällaisia useampia ja odotan rehellistä vastaustasi =)

Vierailija
29/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun miesystäväni asunnossa ilmaiseksi, tai näin suhteessa ollessa se on varmaankin tuota luonnossa maksamista. :)

No tuota ei nyt lasketa koska olet suhteessa, mutta tavallaan miehesi maksaa sinulle seksistä. Naisethan ovat aina maksullisia joko suoraan tai epäsuorasti. Olet siis asian ytimessä. :D

Ai silloinkin, jos mies on työtön ja/tai nainen ansaitsee enemmän?

Tunnen tällaisia useampia ja odotan rehellistä vastaustasi =)

No joo onhan noita poikkeuksiakin. Tämän rehellisemmin en osaa vastata tähän. 

Vierailija
30/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut jos seksikumppanit maksaa toisilleen fifty-fifty onko ne molemmat huo*ia?

Vierailija
31/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan harva aloite varmasti tulee naisilta. Mutta on erittäin yleistä että jotkut ukonkäppänät ehdottaa tuota. Kun olin nuori ja hain asuntoa ensimmäistä kertaa, noita kyselijöitä oli muutama. Onneksi olin varautunut tuohon törkyyn. Äitini sanoi että tuollaiset ukot tulevat tarjoamaan asuntoa. Oli itse törmännyt niihin nuorena.

Vierailija
32/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut jos seksikumppanit maksaa toisilleen fifty-fifty onko ne molemmat huo*ia?

Jos tädillä on munat, onko se setä?

Vierailija
33/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin itse naisena ilmoituksen tori.fi sivulle, siis sellaisen avoimen hakemuksen jossa ilmoitin etsiväni vuokra-asuntoa opiskelujen ajaksi tietystä kaupungista. Sain kolme yhteydenottoa joissa ehdotettiin tuollaista apn kuvailemaa "järjestelyä".

Ok kiitos tiedosta. Vuokranantajat siis uskaltavat moista ehdottaa suoraankin. Tietty jos olet ilmoituksellasi ollut jotenkin provosoiva eli esim. olet julkaissut itsestäsi hakemukseen näyttävän ja seksikkään kuvan, niin se voi alentaa rimaa kysyä.

No haloo, kuka laittaa ”halutaan vuokrata”-palstalle kuvan itsestään?

Haloo itsellesi. Monikin. Verkossa jos vuokranantajaan saa yhteyden sähköpostitse, niin joukossa on aina hakijoita, jotka haluavat parantaa mahdollisuuksiaan asiallisen kuvan kera. Onhan nykyään tapana työhakemuksiinkin laittaa mukaan valokuva.

Joo. Tuo tapa on yleistynyt. Itse yllätyin siitä kun olin itse ekaa kertaa vuokranantajan asemassa. Nuorena kun hain asuntoa tuo ei ollut tapana. Silti tuli yhteydenottoja pervoilta. Ehkä kuva vielä nykyään pahentaa tilannetta.

Vierailija
34/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan laittaa ilmotukseen että on nainen ja etsii asuntoa nii jo tulee puolet tarjouksista tämmöisiä.

Vierailija
35/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tuli asiallisia yhteydenottoja?

Vierailija
36/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat aina maksullisia. Nainen joutuu aina maksamaan suhteesta mieheen, raatamalla kotona ja tekenällä., hoitamalla, kasvattamalla ja elättåmällä lapset sekä käymällä töissä. Mies käy vain töissä ja ruikuttaa seksiä. Nainen häviää aivan valtavasti parisuhteessa kaikin puolin niin rahallisesti kuin fyysisestikin eli älä sinä aina maksullinen mies tule höpöjäsi tänne puhumaan.

Sitten ihnetellään kun naiset viihtyy sinkkuna

Tunnetko kaikki ihmiset?

Vierailija
37/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikka siirtyy pian Helsinkiin, ja asun kauempana. Luultavasti olen toimistolla 2-3 päivää viikosta ja loput etänä. Ihan tosissani pohdiskelin sellaista, että löytäisinkö Helsingistä miehen, joka tarjoaisi asunnon seksiä vastaan, ettei tarvitsisi kulkea pidempää matkaa eikä hankkia vuokra-asuntoa... Ja siis saisin seksiäkin, mitä nyt en sinkkuna saa. Suhteeseen en nyt juuri edes haluaisi ja irtoseksi jonkun baarituttavuuden kanssa ei ole mun juttu.

Mutta ehkä oon liian vanha moiseen kun en ole parikymppinen enää. Eli tuskin kukaan edes ehdottelisi.

Tuo kuulostaisi ihan unelmajärjestelystä.  Siis olisi käytännössä säännöllinen yökyläily noin kerran viikossa.  Kokeilemisen arvoinen idea.

Vierailija
38/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikka siirtyy pian Helsinkiin, ja asun kauempana. Luultavasti olen toimistolla 2-3 päivää viikosta ja loput etänä. Ihan tosissani pohdiskelin sellaista, että löytäisinkö Helsingistä miehen, joka tarjoaisi asunnon seksiä vastaan, ettei tarvitsisi kulkea pidempää matkaa eikä hankkia vuokra-asuntoa... Ja siis saisin seksiäkin, mitä nyt en sinkkuna saa. Suhteeseen en nyt juuri edes haluaisi ja irtoseksi jonkun baarituttavuuden kanssa ei ole mun juttu.

Mutta ehkä oon liian vanha moiseen kun en ole parikymppinen enää. Eli tuskin kukaan edes ehdottelisi.

Sun kannattaisi laittaa ihan tavallinen treffi-ilmoitus ihan tavalliseen treffisivustoon.  Älä tee siitä kaupankäyntiä, vaan seurustelua.  Kerro vaikka, että asut normaalisti jossain (missä vaan) mutta aiot muuttaa Helsinkiin.  Ja nyt haluaisit tutustua paikalliseen.   Silloin suhde ei olisi edes kaupankäyntiä, vaan ihan tavallinen molemminpuolinen hyötyyn perustuva suhde.  Ongelma tässä on tietenkin se, että mies voi irtisanoa suhteen, mutta kyllä niitä riittää.

Vierailija
39/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä kaverilleni on ehdotettu tuollaista, samoin hänen kaverilleen. Sinkkuja, etsivät yksiöitä.

Vierailija
40/102 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan harva aloite varmasti tulee naisilta. Mutta on erittäin yleistä että jotkut ukonkäppänät ehdottaa tuota. Kun olin nuori ja hain asuntoa ensimmäistä kertaa, noita kyselijöitä oli muutama. Onneksi olin varautunut tuohon törkyyn. Äitini sanoi että tuollaiset ukot tulevat tarjoamaan asuntoa. Oli itse törmännyt niihin nuorena.

Mä luulen kanssa että suurin osa aloitteista tulee nimenomaan niiltä ukonkäppänöiltä, mutta ainakin tällaiselle nuoremmalle miehelle niitä ehdotuksia tulee silloin tällöin  myös naisilta - ja onpa yksi nuori mieskin "sponsorisopimusta" ehdottanut :-)

Opiskelijoita ja sitten näitä jolla on selvästi elämänhallinnassa ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä